Take a fresh look at your lifestyle.

قدم صفر، دفتر کار

قدم صفر، دفتر کارReviewed by حسین تیموری on Jan 22Rating: 5.0

دفتر کار یک گام بزرگ در جهت ایجاد کسب‌ و کار شما است.
با داشتن دفتر کار، شما می‌توانید یک موقعیت ویژه برای مشتریان احتمالی بسازید. انگیزه شما برای داشتن دفتر کار بسیار مهم است، زیرا داشتن دفتر کار شامل هزینه های متفاوتی است.

 

در این مرحله کسب و کار خود را بررسی کرده و موارد زیر را در نظر بگیرید :

 

۱. ببینید چقدر فضا نیاز خواهید داشت:

 با در نظر گرفتن نیازهای کسب و کارتون، مشخص کنید که به چه مقدار فضا به عنوان دفتر کار نیاز دارید؟

بدیهی است که شما به نوع کاری که خواهید داشت و اینکه چه مقدار از آن را باید در خود دفتر انجام دهید بستگی دارد که برخی فعالیت‌ ها ممکن است نیاز به مقدار زیادی فضای خصوصی داشته باشند در حالی که بعضی از کسب و کارها را می توان در یک اتاق کوچک هم انجام داد. فراموش نکنید که برای جلسات نیاز به اتاق‌ کنفرانس دارید که زمان انتخاب دفتر باید این را هم در نظر داشته باشید.

توجه داشته باشید که اگر مشتریان حضوری به دفتر ندارید، هزینه برای امکانات رفاهی یا ظاهری نداشته باشید.

در زمان انتخاب فضا دقت کنید. این ایده خوبی نیست که فضای بیشتری از آنچه که نیاز دارید اجاره کنید. مقدار زیادی از درآمد شما به پرداخت اجاره میرود و شما نباید برای فضای استفاده‌ نشده پول پرداخت کنید. اگر توسعه کسب و کار را هم پیش‌ بینی کنید، متوجه میشوید که باید برای انتخاب فضا بیشتر دقت کنید.

۲. بودجه‌ بندی کنید:

  شما نمی‌توانید فرآیند اجاره یک فضای اداری را بدون ایجاد یک بودجه آغاز کنید.

هزینه‌های حرکت را در نظر بگیرید. اگر شما نیاز به انتقال تجهیزات دفتری به فضا داشته باشید، احتمالا باید هزینه سرویس را باید پرداخت کنید.
به خدمات رفاهی توجه کنید. چیزهایی مثل گاز و برق اغلب در اجاره فضای کاری گنجانده نمی‌شوند.سعی کنید تخمین بزنید که چقدر پول در ماه خواهید داشت.
همچنین باید برای اینترنت پول پرداخت کنید.
شما باید در فضای کاری که اجاره می‌کنید بیمه پرداخت کنید(بیمه کارکنان و …).
هزینه‌های نگهداری نیز باید در نظر گرفته شود. هزینه تدارکات را در نظر بگیرید.

۳. یک ناحیه را انتخاب کنید:

شما باید جستجوی خود را به منطقه‌ای خاص محدود کنید که برای شما و کارمندان شما کارساز باشد.

سه عامل برای در نظر گرفتن انتخاب مکان ، مشتریان ، کارمندان و قیمت شما وجود دارد. دقت کنید که جایی را انتخاب کنید که به راحتی در دسترس مشتریان احتمالی قرار دارد، برای کسی که برای شما کار می‌کند مزاحمت ایجاد نمی‌کند و هنوز هم در محدوده قیمت شماست.

اگر می‌خواهید مشتری را جذب کنید، به دنبال جایی با فروشگاه‌های قهوه، رستوران‌ها، میله‌ها، و موسسات دیگر باشید که جمعیت را جذب می‌کنند. اگر شما فقط از فضا به عنوان یک دفتر استفاده می‌کنید، اینیک عامل مهم نیست

 

یافتن فضا:

 

۱. خودتان را با کلاس A/B/C تقسیم کنید مرتبط با موضوع فعالیت و مشتری شما:

کلاس A بالاترین طبقه اداری است. اینها عموما ساختمان‌های گران‌ قیمت با معماری و امکانات رفاهی طراحی‌ شده برای تحت‌ تاثیر قرار دادن مشتریان هستند. کلاس A معمولا فقط ۱ تا ۲ سال سن دارند اگر مشتریان با درآمد بالا را هدف قرار می‌دهید، ساختمان شما باید نشان دهد ارزش سرمایه‌گذاری را دارید.

ساختمان‌های کلاس B دو نوع هستند: اولین نوع یک دفتر کار است که اخیرا کاهش‌ یافته است. این معمولا به دلایل جزئی است، مانند ساختمان که نشانه‌ هایی از سن و فرسودگی و یا نوسانات نرخ بازار را نشان می‌دهد. نوع دوم ساختمان B: درجه یک سازه است که به طور خاص برای نگه داشتن فضای اداری ساخته شده‌ است. هر دو نوع ساختمان‌ های کلاس B به طور کلی به عنوانی ساده و کم‌ تر فانتزی هستند.

ساختمان‌های کلاس C: اگرساختمانی بیش از ۱۰ سال قدمت داشته باشد، احتمالا به کلاس C تنزل خواهد یافت. ساختمان‌هایکلاس C فقط کاربردی هستند اما ممکن است ظاهر خوبی داشته باشند. ساختمان‌های کلاس C می‌توانند یک سرمایه‌ گذاری خوب باشند چون آن‌ها به طور قابل‌ توجهی ارزان‌ هستند، اما هزینه‌های احتمالی بازسازی را نیز مد نظر قرار دهید. همچنین باید زیبایی‌ شناسی را در نظر بگیرید. شما نمی‌خواهید یک دفتر را اجاره کنید که مشتریان را از بین ببرد.

۲. فضاهای موجود برای اجاره را پیدا کنید:

 حالا که درکی از آنچه به دنبال آن هستید دارید، می‌توانید به دنبال فضای اداری بگردید. چند مسیر متفاوت وجود دارد که می‌توانید آن‌ها را پیدا کنید. شما می‌توانید از طریق یک مشاور املاک در منطقه خود برای یافتن فضای اداری عبور کنید. یک مشاور دارای تخصص ارزشمند است و ممکن است قادر به یافتن فضاهایی برای اجاره قبل از ورود به بازار باشد.یک مشاور املاک با تجربه منطقه را خوب می‌شناسد و قادر خواهد بود تا به شما توصیه کند که بهترین مکان‌ ها را اجاره کنید و هم چنین به شما نشان دهد که زمان انجام معامله هست. چندین وب سایت می‌توانند به شما کمک کنند تا ساختمان‌ها را پیدا کنید.

۳. محدود کردن احتمالات:

فضاهایی که می‌دانید از بودجه خارج هستند را اذیت نکنید. دقت کنید که با توجه به همه عواملی از جمله خدمات رفاهی، اینترنت، تلفن و غیره به ازای هر فوت مربع احساس قیمت کنید. فاصله بین حمل ونقل عمومی چقدر است؟ در اطراف این منطقه چیزهای زیادی وجود دارد؟ امن است؟ آیا ساختمان با کیفیت خوب است؟ آیا میتواند تمام نیازهای شما را به عنوان یک کسب‌ و کار تامین کند؟ اگر هر توافقی وجود داشته باشد، مانند ارتباطات وای فای، شما می‌توانید به راحتی از لیست خود حذف کنید.

امضای قرارداد:

 

۱. هنگام امضای یک اجاره عوامل خاصی را در نظر بگیرید:

دقت کنید که شرایط مختلف یک اجاره را بدانید و اینکه چه عواملی شما را به عنوان مستاجر تحت‌ تاثیر قرار می‌دهند. شما هرگز نباید هیچ چیزی را بدون درک کامل از شرایط امضا کنید.
جداگانه پرداخت کنید.به بخش‌های مربوط به نگهداری، تمیز کردن و دفع زباله توجه کنید. دقت کنید که بفهمید چه نوع تعمیراتی لازم است.
برای شکستن اجاره توجه کنید. بدانید چه شرایطی به صاحب ملک این حق را می‌دهد که از شما بخواهد که کسب‌ و کار خود را به جای دیگری منتقل کنید.

 

۲. در مورد اجاره خود مذاکره کنید:

اگر کسب‌ و کار شما موفقیت‌ آمیز باشد، ممکن است بخواهید در همان منطقه بمانید.اجاره در سال آینده ۲ تا ۳ درصد افزایش می‌یابد زیرا مالکین در هر سال نرخ اجاره را ۸ درصد افزایش می‌دهند.
وقتش را به او بدهید. مذاکره با یک مالک می‌تواند هفته‌ها طول بکشد و مردم اغلب وحشت کرده وبه مدت کم‌ تر ساکن شوند. به خودتان زمان کافی بدهید تا مطمئن شوید که تمام نیازهای شما قبل ازامضای قرارداد با ساختمان حل خواهد شد.

۳. اقدامات احتیاطی مناسب را در برابر بدترین شرایط موجود در نظر بگیرید:

زمانی که یک ضمانت شخصی را امضا می‌کنید مراقب باشید. این سندی است که به شما اطمینان می‌دهد، حتی در صورت فرو پاشی تجاری، شما شخصا مسئول پرداخت اجاره هستید. اطمینان حاصل کنید که شرایط تضمین شخصی تان عادلانه است و مطمئن شوید که تضمین‌ های شخصی را می توان در ورشکستگی شخصی به کار برد.
دقت کنید که حق انتخاب اجاره به فرد دیگر را داشته باشید و یا آن را از بین ببرید. در صورت بروز شکست در کسب‌ و کار، شما نیاز نخواهید داشت که اجاره را به طور کامل پرداخت کنید. همچنین، درصورتی که بخواهید جابجا شوید، این می‌تواند هزینه را به حداقل برساند.

۴. برای بهترین حالت آماده شوید:

همیشه بدی نیست. کسب‌ و کار شما می‌تواند سریع‌ تر از آنچه انتظار می‌رود رشد کند و شما ممکن است قبل از پایان اجاره نیازهای ساختمان‌ ها را افزایش دهید. علاوه بر آماده شدن برای بدترین‌ ها، برای بهترین‌ ها آماده شوید.
دقت کنید که یک شرط توسعه در اجاره وجود داشته باشد. این باید به شما این حق را می‌دهد که توافقنامه های منعقد شده در این رویداد را که کسب‌ و کار شما نیاز به جابجایی دارد را به پایان برساند. یک حق رد اول به شما این حق را می‌دهد.

 




 

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

2 نظر
  1. حبیب کاربر می‌گوید

    با سلام ضمن خسته نباشید خدمت شما مجموعه پر تلاش و قوی اقای ماهان تیموری تشکر میکنم بابت محتوای بسیار عالی شما…

  2. سامان کاربر می‌گوید

    دوستان به خدا قسم من تا حالا ماهان تیموری رو ندیدم کسی فکر نکنه دارم تبلیغ میکنم هر کسی در هر کسب و کاری از آقای تیموری کمک بگیره نه از نظر ثروت بلکه به آرامش کامل میرسه من خودم قبلا با خودم میجنگیدم از روزی که مطالب ایشون رو مطالعه میکنم واقعا به آرامش رسیدم .آقای تیموری خداوند بهت سلامتی بده واقعا من بهت افتخار میکنم که راه درست رو به دیگران نشون میدی