Take a fresh look at your lifestyle.

نام شرکت های بزرگ ، ازکجا آمده ؟

0 167

معمولا ما فکر می کنیم که شرکت های بزرگ دنیا همیشه ماه ها وقت صرف پیدا کردن یک نامی که درخور شرکتشان باشد می کنند و حتی شاید تصور شود که انتخاب این اسم ها که برای برند ها محسوب می شوند و بیشتر از هر اسم دیگری به گوش ما می خورند دلیل علمی و منطقی زیادی دارد . در اصل باید به این موضوع اشاره کرد که هر کدام از شرکت های مهم دنیا برای انتخاب نام شرکت خود یک دلیل داشته اند برای مثال : BlackBerry  این نام در سال ۱۹۹۹ انتخاب شد و علت آن شباهت دکمه های BlackBerry به هسته ی میوه های هسته دار بوده !! یا ؛ Google  که غول اینترنت این نام را از کلمه google  در ریاضیات برداشته که به معنی یک عدد بسیار بزرگ یعنی یک با ۱۰۰ صفر در جلویش !! یا نوشیدنی pepsi  که شی ین و خوشمزه است و نام آن از آنزیم پپسین دردستورالعمل آن گرفته شده است و… پس انتخاب نام یک شرکت بزرگ و یا یک برند به یک دستور خاصی بستگی ندارد .

 

 

معیارهایی که در انتخاب نام گذاری باید به آنها توجه نمود

 

نام شرکت های بزرگ ، ازکجا آمده ؟1

 

 

الف ) نام شرکت باید به گونه ای باشد که مزایای محصول را به خوبی توصیف کند .

ب ) نام انتخاب شده باید به گونه ای باشد که به خوبی تلفظ گردد ( کالاهای صادراتی باید در تمام زبان ها به راحتی تلفظ شوند )

ج ) باید توجه داشت که نام انتخاب شده با نامی بد و ناپسند در دنیا مترادف نباشد و همچنین با قوانین و مقررات مغایر نباشد .

د ) در اداره ثبت شرکت ها قابل ثبت باشد حتما و به ثبت برسد .

و ) مارک محصول باید مناسب با فعالیت های شرکت و یا تصویر ذهنیی که با شنیدن نام آن در ذهن افراد ایجاد می شود باشد و در تبلیغات نیز به راحتی عنوان شود ‌.

 

دلایل نامگذاری

 

هر کدام از شرکت های بزرگ و یا برند های به نامی که میشناسیم نام و نشان معانی و مفاهیم مختلفی با خودشان دارند که گاهی اوقات بدون هیچ هدف خاصی میشوند صفت یک شخص یا حتی یک شرکت با این حال باز هم نام با دلایلی پیش فرض و جالب انتخاب می شود به همین دلیل گاهی وقت ها جست و جو کردن در مورد علت نام بعضی شرکت ها و برندها میتواند حقایق جالب و گاهی حتی تاریخی را روشن کند . برای مثال کلمه samsung  در زبان کره ای به معنای سه ستاره است که برای این شرکت انتخاب شد تا نشانه ای از سه ویژگی بزرگ ، گسترده و قدرتمند باشد .

 

دستورالعمل نامگذاری

 

نام شرکت های بزرگ ، ازکجا آمده ؟

 

 

انجام دادن فرآیند نام گذاری ممکن است به نظر بسیار پیش پا افتاده باشد و هر کسی بتواند این ادعا را بکند که به راحتی می تواند این کار را انجام دهد ولی برای انتخاب نام یک برند یا شرکت بزرگ باید واقعا به عوامل مهم و بسیاری باید توجه کرد من جمله این که در این امر نباید به حرف و پیشنهاد افراد زیادی توجه کرد و نام هاییم که توسط کمیته ها انتخاب می شوند معمولا شکست می خورند .

برای تعیین نام بهتر است که قوانین را بررسی کرد زیرا توجه نداشتن به این موضوع ممکن است موجب بروز مشکلات جدی بشود آخرین چیزی که می خواهید این است که بعد از صرف هزینه و زمان و کسب موفقیت مجبور شوید که نام شرکت را تغیر دهید زیرا قبلا نام یک شرکت کوچک بوده است برای تعیین نام باید لیستی از مواردی تهیه کرد که میخواهیم در ذهن مشتریان تلقی کند کا معمولا تنها هدف از انتخاب نام های بزرگترین برند ها انتقال دادن این احساسات بوده است .

 

 

انتقال معنا

 

باید تصمیم گرفت که نام شرکت انتخاب شده چه معنایی را به افراد منتقل کند معمولا این حس اولین چیزی است که در افراد با شنیدن نام آن برند ایجاد می شود از جمله حس هایی که با انتخاب نام برند ها می توان در افراد ایجاد کرد عبارت است از : سریع ، بهترین ، آسان ، بهترین کیفیت ، ماهر ، جذاب ، بدون مرز ، معتبر ، ارزان ، تضمینی ، خاص ، خطرناک ، صادق و…

 

قوانین ساده برای انتخاب نام

 

 

نام شرکت های بزرگ ، ازکجا آمده ؟4

 

نام انتخاب شده باید حس مثبت در خود داشته باشد از نام های منفی خودداری کنید زیرا نام برند شما باید در ذهن افراد اشتیاق ایجاد کند و دید مثبت نسبت به کار شما در مردم ایجاد کند .

نام شرکت باید خاص باشد یعنی به گونه ای نباشد که افراد این نام را قبلا روی یک برند دیگر شنیده باشند مخصوصا نامی که قبلا عملکرد ضعیفی هم داشته است .

نباید نامی را انتخاب کرد که عملکرد شما را محدود کند‌ مانند ” فروشگاه لوازم اتافق خواب بیداری” در اینما عملکرد شما فقط به تجهیزات اتاق خواب محدود می شود میتوان در اینجا از ” لوازم منزل بیداری ” استفاده کرد که دستتان هم باز تر‌باشد .

از نام های توضیح دهنده استفاده کنید و همیشه توجه داشته باشید که این نام ها خاص هستند .

 

دلیل تعیین نام جذاب  و باوقار

 

نام شما باید هویت شما را نشان دهد .وقار ، وسعت ، شناخت بالا ، کیفیت و سایر عناصر توضیح دهنده توانایی های شرکت شما باید در نام برند شما نهفته باشد و باید نامی را اتتخاب کنید که در رادیو ، تلفن ، سربرگ و وب سایت شما جذاب به نظر برسد بعد این که لیستی از نام های خوب و مناسبی را تهیه کردید آن ها را با همکاران به مشورت بگذارید برای مثال شما اگر می خواهید یک خشک شویی راه بیاندازید از همکادان خود بپرسید که چه صفاتی هستند که مشتری را بیشتر به خود جذب کنند در این مورد عملکرد سریع ، ارزان ، معتبر میتواند موجب جذب مشتری شود و اگر نامی که شما انتخاب کردید این موارد را بازتاب نمیدهد بهتر است که آنرا تغییر دهید .

 

 

نام های تجملی

 

 نام شرکت های بزرگ ، ازکجا آمده ؟3

 

مشکل استفاده از نام های تجملی این است که برای جلب مشتریان و جا افتادن میان مردم به زمان و هزینه زیادی نیاز دارد نام یک شرکت یا یک برند خو به خود باعث پیشرفت . ارتقای موقعیت نمی شود در بسیاری از شرکت های پارتیزان نام های تجملی بیش از حد گران هستند و فرصت کافی برای جا انداختن آنها وجود ندارد .

 

نام های توصیفی 

 

انتخاب بعدی انتخاب نام های توصیفی هستند که البته مراقبت کردن از آنها باز هم مشکل است . این نام ها موجب کسب موفقیت و پیشرفت و ارتقای شرکت یا برند می شوند و اطلاعاتی را در مورد نوع خدمات شما به دیگران ارائه می دهند . افرادی زیادی هستند که تنها طرفدار اسامی توصیفی هستند این نام ها به اندازه کافی در مورد محصول شما توضیح می دهند و به فروش محصول کمک بسیاری می تواند بکند ولی باید این اسامی خاص باشند وگرنه به سختی در ذهن افراد به جای می ماند که در این صورت احتمال عقب افتادن از رقبا را به دنبال خواهد داشت .

 

نام های ژنریک

 

از نام های ژنریک هم میتوان برای تاثیر گذاری بیشتر و توضیح عملکرد محصول مورد نظر استفاده کرد این اسامی غیر قابل حفاظت در نظر گرفته می شوند و قابلیت این را دارند که سریعا توضیح دهند شما چه خدماتی را ارائه می دهید برای مثال : International Business Machines , U.S.Steel , Park Avenue cleaners  و .. همتن طور که دبده میشود این نام ها با راحتی توضیح میدهد که چه کاری انجام میدهید و مشتری را به خود جلب می کند .

 

نتیجه گیری 

 

 در مجموع میتوان به این نتیجه رسید که انتخاب شرکت یا ب ند میتوان تاثیر به سزایی در روند ارتقای شرکت و کسب و کار مربوطه داشته باشد پس باید در انتخاب آن توجه نمود و برای این کار باید توجه داشت که نام انتخاب شده به گونه ای باشد که موجب اشتیاق و جلب توجه مشتریان شود و طوری باشد که به راحتی در ذهن بماند و همچنین گویای چگونگی ارائه خدمات و توضیحانی در مورد روند کاری و محصولات ارائه شده باشد .

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ARE YOU READY? GET IT NOW!
Increase more than 500% of Email Subscribers!
Your Information will never be shared with any third party.
ARE YOU READY? GET IT NOW!
OR SUBSCRIBE WITH
{subscription-facebook}
{subscription-google}
هدیه شما، فایل صوتی مصاحبه با آنتنی رابینز
میلیونر خودساخته ای که رازهاش رو با شما به اشتراک میزاره
telegram
ARE YOU READY? GET IT NOW!
Increase more than 500% of Email Subscribers!
Your Information will never be shared with any third party.