Take a fresh look at your lifestyle.

چند نکته مهم برای افزایش هوش فروش (قسمت اول)

چند نکته مهم برای افزایش هوش فروش (قسمت اول)Reviewed by باقری on Aug 28Rating: 5.0

گاهی اوقات جالب است که سعی کنید قسمت های مختلف پژوهش و هوش را طبقه بندی کنید تا ببینید چگونه برخی از تخصص ها در نوع خود و از چه جایی اصالت گرفته اند، تکامل یافته و رشد کرده اند، بنابراین بیایید در این مقاله درباره هوش فروش صحبت کنیم. این مقاله می تواند هوش شاغلین را با توانایی اینکه ببینند چگونه تلاش هایشان می تواند با سایر رشته ها در ارتباط باشد یا توسط سایر رشته ها پشتیبانی شود، فراهم کند.

در کدام قسمت هوش فروش قرار می گیرد؟

 

هوش فروش چیست؟2

 

اجازه دهید که بالاترین پله از نردبان را به عنوان تحقیق بازار عمومی تعریف کنیم. هدف از تحقیقات بازار پاسخ به هر سوالی است که ممکن است برای یک شرکت مورد توجه باشد. این موضوع جای کار و تحقیقات زیادی دارد و احتمالاً عدالت را به تمام ارزش های یک مدیر ماهر تحقیقات بازار و یا اطلاعاتی که یک دانشمند می تواند تهیه کند، نمی دهد. اما، چتر تحقیقات بازار کل مجموعه اطلاعات جمع آوری شده را پوشش می دهد.

هوش رقابتی چیست و با هوش بازار چه رابطه ای دارد؟

یک زیر مجموعه از تحقیقات بازار عمومی، هوش رقابتی است. باز هم، این موضوع می تواند بسیار بسط پیدا کند و این موضوع به جمع آوری اطلاعات و پاسخ دادن به سوالاتی که از حضور نیروهای رقابتی تاثیر می گیرند، مربوط می شود.
خواهر یا برادر هوش رقابتی، هوش بازار است. این تخصص بر روی شناخت بازار،پیشنهاد ارزش، فرصت و نیروها در بازی در مقابل شرکت و محصولاتی که از رقابت شما تاثیر نمی گیرند، کار می کند.

ارتباط هوش فروش با هوش بازار و هوش رقابتی

 

هوش فروش چیست؟3

هوش فروش به نظر می رسد که مانند یک برادر یا خواهر برای هوش رقابتی و هوش بازار باشد. هوش فروش می تواند به عنوان اطلاعاتی تعریف شود که به فروشندگان کمک می کند تا معاملات بیشتری را ببرند. هوش فروش باید شامل مواردی مانند تجزیه و تحلیل سود و زیان و تجزیه و تحلیل پیش بینی شده باشد.

تعریف هوش فروش چیست؟

معنی هوش فروش به نظر می رسد رشد پیدا کرده باشد تا به طور عمده به فن آوری و عملکرد CRM رجوع کند. اگر شما این نوع از اطلاعات را به اطلاعات فروش، اطلاعات تماس، داشبورد خطوط لوله و غیره محدود کنید، می توانید بگویید این تعریف درست است. اما، در طیف وسیعتر آیا واقعاً این رویکرد درست است؟ به جای آن، تعریف هوش فروش می تواند در جمله زیر مشهود باشد.
هوش فروش یعنی جمع آوری بینش (رقابتی و یا غیره) توسط یک فرد یا تیم فروش و استفاده از آن تا شانس برنده شدن در یک فرصت فروش مناسب را افزایش دهد.

نقش هوش فروش در درآمد کسب و کارها

 

  نقش هوش فروش در درآمد کسب و کارها4

اگر یک کسب و کار به وجود آمده است تا پول به هر اندازه که ممکن است به دست آید و نقش فروشنده به حداکثر رساندن جریان های درآمد از آن کسب و کار است، بنابراین آیا هوش فروش به طور بالقوه مهمترین اطلاعاتی نیست که یک شرکت می تواند داشته باشد؟
طرح های پژوهشی زیادی در ارتباط با بودجه وجود دارد. وقتی می خواهید تصمیم بگیرید که کدام تلاش ها را حمایت کنید، مقدار مناسبی از گرانش را به آن دسته از پروژه هایی بدهید که تأثیر مستقیم بر توانایی شرکت در فروش در بازار رقابتی خواهد داشت. شرکت شما احتمالا از این رویکرد سود خواهد برد.

چگونه از هوش فروش استفاده کنیم تا معاملات بیشتری را ببریم؟

هنگامی که به یک موضوع بر می خورید و با آن ارتباط برقرار می کنید، هر بیت از اطلاعات به شما کمک می کند. متاسفانه، فروشندگان به ندرت وقت و یا منابع برای جستجو در وب و پیدا کردن تمام اطلاعات با ارزش برای معامله را دارد.
علاوه بر این، تصمیمات مدرن برای خرید به طور کلی توسط یک کمیته خرید تعیین می شوند. به این ترتیب فروشندگان باید برای درک نیازهای کلیدی افراد در یک سازمان و یا نیازهای هر فرد برای پیش بردن معامله با آنها کار اضافی کنند.
اما به لطف نوآوری های سریع در پردازش اطلاعات، فروشندگان می توانند به بینش واقعی در مورد افرادی که به آنها جهت خرید مراجعه می کنند، دست پیدا کنند. برای اینکه این اطلاعات را برای فروشندگان واقعاً مفید و قابل اجرا بسازید، هوش فروش باید سه معیار را برآورده کند.

معیارهای هوش فروش

هوش فروش چیست؟1

1- استفاده از انواع منابع

اکثر سازمان های فروش با مفهوم داده های مقصود آشنا هستند. یک فروشنده ممکن است به فعالیت رهبر نگاهی بیندازد تا ببیند که چه صفحه هایی از وب را در وب سایت فروشنده مشاهده کرده است تا ببینید که فروشنده در چه مرحله ای از چرخه خرید است. داده های مربوط به فعالیت های انجام شده در وب سایت شما یا ایمیل های بازاریابی شما به عنوان داده های بخش اولیه شناخته می شود.
متأسفانه، اغلب فروشندگان از هوش فروش کافی استفاده نمی کنند. مهمتر از همه، هوش فروش آنها از منابع کافی نمی آید.

2-سیگنال خرید از کجا می آید؟

سیگنال خرید می تواند از بسیاری از مکان های آنلاین و آفلاین باشد:
نرم افزار جدید به طور خودکار داده ها را از منابع بسیاری جمع آوری می کند و سیگنال های خرید را بدون متوقف کردن زندگی روزمره به فروشندگان منتقل می کند.
چندین شرکت تقویت اطلاعات وجود دارد که به سازمان های فروش کمک می کند تا مشخص کنند که کدام حساب ها ممکن است اهداف خوبی باشد و چه موضوعاتی مورد علاقه آنها است.

نتیجه گیری

به طور کلی، هوش فروش کمتر مانند یک رشته خاص به نظر می رسد و بیشتر به عنوان یک هدف مطرح می شود. به عبارت دیگر، قسمت هایی از هوش رقابتی، هوش بازار، تحقیقات عمومی بازار (نام تجاری، قیمت گذاری، ارزش، و غیره) می توانند همه در هوش فروش گنجانده شوند. اگر اطلاعات را بتوان استفاده کرد تا به فروشندگان جهت فروش بیشتر کمک کرد، ما فکر می کنیم آن اطلاعات می تواند به صورت مناسب به عنوان هوش فروش طبقه بندی شود.

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.