Take a fresh look at your lifestyle.

دستورالعمل بازاریابی تلفنی نمایش سبکی جدید در فروش

مقدمه

در این مقاله نمونه دستورالعمل بازاریابی تلفنی را برای شما شرح می دهیم. دستورالعمل بازاریابی تلفنی برای تمامی بازاریابان مورد استفاده قرار می گیرد. در بازاریابی تلفنی همواره باید موضوعی را که به خاط آن تماس گرفته اید به خاطر بسپارید و اجازه ندهید که مخاطب شما را از مسیر اصلی منحرف کند. تهیه دستورالعمل در این موضوع باعث می شود که هیچگاه از مسیر خود دور نشوید. دقت داشته باشید که هرکسی نمی تواند برای بازاریابی تلفنی مناسب باشد. این بازاریابی باید در ارتباط با آن مشتریانی باشد که تمایل بیشتری برای خرید محصول و یا برخورداری از خدمات ما دارند. نگارش این دستورالعمل ها سیستم سازی را برای سازمان ما تسهیل کرده و موجب می شود ما از آنها به عنوان یک اهرم برای کسب و کار خود استفاده کنیم.

مهمترین نکات ذکر شده برای دستورالعمل بازاریابی تلفنیبا معرفی خود و شرکتی که قرار است خدمات ارائه دهد و همچنین دلیل شما از تماس با وی شروع کنید . سپس منافع و مزایایی که مخاطب از آن بهره مند خواهد شد را ذکر کرده و ببینید که مخاطب تمایلی برای شنیدن به آن دارد یا خیر؟
به جزئیات بیشتر درباره محصول و خدمات خود پرداخته و مشتری را راغب کنید.
این تماس باید کوتاه و مثبت باشد در صورتی که این تماس را مثبت ارزیابی کردید پیشنهاد ملاقات حضوری و یا فروش محصول را به وی دهید. این نکته را متذکر می شوم که باید شما فنون مذاکره را بدانید تا بتوانید با مشتری ارتباط موثر برقرار کنید.

هر چه محصول ما گرانتر باشد نیاز است که اطلاعات بیشتری درباره محصول و خدمات آن به مشتری ارائه دهیم.
در بازاریابی تلفنی می بایست از هر گونه تلاشی برای فروش محصول به مشتری خودداری کنید. شما باید به معرفی محصول و خدمات آن به مشتری ارائه دهید. و با بیان مزیت های آن مشتری را راغب به خرید محصولات نمایید. همانطور که در کتاب رموز فروش موفق آمده ما نباید محصولات خود را به مشتریان بفروشیم، مشتری باید راغب باشد تا محصول ما را خریداری کند

نگارش دستورالعمل بازاریابی تلفنی

مرحله اول بیان هدف

هدف از این دستورالعمل داشتن یک برنامه یکپارچه برای کلیه بازاریابان تلفنی می باشد تا به وسیله آن بتوانند محصولات شرکت را به مشتریان معرفی کنند.

مرحله دوم دامنه و کاربرد دستورالعمل

دستورالعمل بازاریابی تلفنی کلیه محصولات شرکت که از طریق بازاریابی تلفنی قابل فروش می باشند را شامل خواهد شد. تا بتوانیم آنان را برای مصرف به دست خانوارها برسانیم

مرحله سوم مسئولیت ها

مسئولیت شناخت مشتریان و ارائه خدمات به آنان برعهده مدیریت بازاریابی و فروش می باشد.
مدیریت بازاریابی و فروش مسئولیت ارزیابی عملکرد بازاریابان را برعهده دارد.
نظارت بر اینکه دستورالعمل به درستی اجرا می شود یا خیر از جمله وظایف مدیریت سازمان می باشد.

تعریف و روش اجرا

برای این بازاریابی روش پیشنهادی ما در این بخش روش هفت تماس می باشد.
در این روش ما به صورت سلسله مراتبی محصول خود را به مشتریان معرفی کرده و تمایل آنان را برای خرید محصول مورد سنجش قرار می دهیم.

دستورالعمل بازاریابی تلفنی
تماس اول

در تماس اول همیشه یک سری پیشنهادات را به مشتریان ارائه می دهیم که مشتری برای استفاده از این پیشنهادات نیازی نباشد ریسکی کنند. مثلا ارائه یک سری خدمات رایگان به مشتریان. در واقع این کار موجب می شود که ما شرکت و سازمان خود را به مشتریان معرفی کنیم و باعث می شویم نام ما گوشی از ذهن آنان را به خود مشغول کند

تماس دوم

پس از چند روزی تماس دوم را با مشتری خود برقرار کرده و بررسی می کنیم که آیا از خدمات رایگان ما استفاده کرده است یا خیر، و همچنین اطلاعات بیشتری در ارتباط با محصولات و شرکت خود به وی ارائه خواهیم داد.

تماس سوم

در این تماس ما به معرفی خدمات خود به مشتریان خواهیم پرداخت و آنان را با خدمات محصولات خود آشنا خواهیم کرد

تماس چهارم

در تماس چهارم کلیه اطلاعات در ارتباط با محصول خود را به مشتری خواهیم داد که این محصول چه ویژگی هایی دارد که آن را از محصولات دیگر شرکت ها متمایز می کند. وجه تمایز را ایجاد کرده و مزیت های کالای خود را به نمایش می گذاریم.

تماس پنجم

در تماس پنجم ما پیشنهادات ویژه ای را به مخاطب معرفی می کنیم که وی را برای خرید محصولات خود ترغیب کنیم. پیشنهادات ویژه می تواند شامل تخفیفات و جوایز و… باشند.

تماس ششم

پس از ارائه پیشنهادات ویژه در تماس بعدی به مخاطب اعلام می داریم که زمان زیادی برای خرید محصول نداشته و کمیابی و آخرین فرصت های تهیه محصول را به وی یادآور خواهیم شد. با اینکار ما مخاطب را ترغیب بیشتری می کنیم که از خدمات و محصولات ما استفاده کند

تماس هفتم

از مخاطبان می خواهیم که محصولات و خدمات ما را به دیگران معرفی کنند و پیام ما را به گوش دیگران برسانند

نتیجه گیری

دستورالعملی که برای بازاریابی تلفنی مورد بررسی قرار می گیرد به این منظور می باشد که ما محصولات خود را از طریق برقراری تماس تلفنی به مخاطبان معرفی کنیم. هدف نهایی اینکار فروش محصول می باشد ولی نباید برای فروش به مشتریان سماجت داشته باشیم . باید این ذهنیت را در مخاطب ایجاد کنیم که این یک معامله برد برد است و هدف ما تنها فروش محصولات خود به آنها نمی باشد. باید برای مخاطبانی که ما را نمی بینند حس اعتماد و اطمینان ایجاد کنیم. تا بتوانند با خیال راحت و با اعتماد به نفس بالا محصول ما را خریداری کرده و مورد استفاده قرار دهند.

خواهشمندیم با دیدگاه سازنده خود ما را در ارائه هرچه بهتر مقالات یاری نمایید

تیم آموزشی ماهان تیموری
نویسنده: ماهان تیموری – صابر خلیلی

ارائه دهنده آموزش های کسب و کار ، کارآفرینی ، مدیریت ریسک

با عرض پوزش تصویر فایل دانلود درست بارگذاری نشده است

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نظر ۱
  1. حسن فکری
    حسن فکری کاربر می‌گوید

    عالی بود مرسی به خصوص در کاری که من انجام میدم.

ARE YOU READY? GET IT NOW!
Increase more than 500% of Email Subscribers!
Your Information will never be shared with any third party.
ARE YOU READY? GET IT NOW!
OR SUBSCRIBE WITH
{subscription-facebook}
{subscription-google}
هدیه شما، فایل صوتی مصاحبه با آنتنی رابینز
میلیونر خودساخته ای که رازهاش رو با شما به اشتراک میزاره
telegram
ARE YOU READY? GET IT NOW!
Increase more than 500% of Email Subscribers!
Your Information will never be shared with any third party.