Take a fresh look at your lifestyle.

حرف اول بازارت رو کی میزنه (ارزیابی رقبا)

0 1,015
حرف اول بازارت رو کی میزنه (ارزیابی رقبا)Reviewed by حسین تیموری on Feb 2Rating: 5.0

 

یکی از اولین گام‌ ها در توسعه یک استراتژی بازاریابی موفق، شناسایی رقبای شما است. شما می‌ توانید این کار را از طریق تحقیقات دقیق در بازار انجام دهید. اگر ندانید رقبای شما چه کسانی هستند، احتمالا هیچ وقت مزیت رقابتی به دست نخواهید آورد. برای مثال، یک فرد ممکن استیک محصول را با قیمت پایین‌ تر ارائه کند، بعد از اینکه رقبای خود را شناسایی کردید متوجه این موضوع خواهید شد.

 

 باید در مورد پیشنهادها و محصولات خود زندگی کنید تا در کسب‌ و کار خود بتوانید رقابت کنید

 

 ارزیابی رقابت:

» مزایای رقابتی خود را مشخص کنید. از فهرست خود پایین بروید و از تحقیقات بازار که برای تعیین مزایای رقابتی انجام داده‌اید، استفاده کنید. برخی ممکن است ترفیع، بسته، حمل و نقل رایگان، خدمات اضافی و بیشتر را پیشنهاد کنند. شما باید ایده خوبی داشته باشید که آیا رقبا دقیقا یک محصول را ارائه می‌ کنند یا یک محصول کمی متفاوت. دانستن مزایا و ضعف‌ های رقابتی شما نسیت به رقبای کلیدی تان، یک پا را در شکل دادن به کمپین بازاریابی محلی تان به شما می‌دهد.

» درباره فرآیند فروش رقبای خود تحقیق کنید. این مهم است که چگونه کل فرآیند فروش آن‌ ها کار میکند. در برخی تجارت ها، مانند کالاهای خرده فروشی، این کار آسان‌ تر از دیگران خواهد بود. اگر این گزینه برای تجزیه و تحلیل رقابت از وب سایت از طریق فروش را ندارید، پس باید بررسی کنید و وب سایت دفتر کسب‌ و کار بهتری را بررسی کنید.

» از نرم‌ افزار تجاری اینترنت برای پی‌ گیری موفقیت رقبای خود استفاده کنید. ابزارهای وب متعددی وجود دارند که به شما این امکان را میدهد که چگونه اغلب یک کسب‌ و کار در اینترنت جستجو میشود، و آن چه کلمات کلیدی هستند. برخی از آن‌ ها آزاد هستند و نسخه‌ هایی پولی هم دارند. مفید است که بدانیم مردم در چه زمانی در حال دسترسی به وب سایت رقبای شما هستند و چه زمانی در روز.

 

فرآیند فروش شامل چیزی است که شما میفروشید: تقاضا، ارزیابی و اینکه چگونه محصول یا سرویس را تحویل دهید. داشتن یک ایده از فرآیند رقیب تان در هر مرحله از فرآیند فروش به شما کمک می‌ کند تا مزیت رقابتی خود را مشخص کنید.

  • اگر به شرکت‌ های محلی نگاه می‌ کنید که یک چیز را ارائه می‌ کنند، ممکن است بتوانید به آن‌ ها تلفن کنید و در مورد شیوه فروش آن ها تحقیق کنید. آن‌ ها را گمراه نکنید که فکر کنند شما خریدار هستید، چرا که این یک عمل تجاری تا حدی غیر اخلاقی تلقی می‌شود.
  • به صفحات وب سایت رقبای خود نگاه کنید تا ایده استراتژی‌ های بازاریابی آن‌ ها را به دست آورید.رقبای شما ممکن است در بازار پیشنهاد های خاص خود را تبلیغ کنند و به مردم فرصت دهند تا آنچه را که دوست دارند به آن‌ ها بگویند و دوست ندارند. از آنجا که این یک پلت فرم برای هر کسی است که از آن استفاده کند، هیچ چیز غیر اخلاقی در مورد انجام این نوع تحقیقات وجود ندارد.

» ثبت‌ نام برای دریافت کاتالوگ، ارسال و یا خبرنامه های رقبای خود را امضا کنید. مهم است که همیشه در رقابت خود تبحر داشته باشید چون  کسب و کارها همیشه در حال تغییر و رشد هستند. اگر می‌ توانید بگویید که شرکت‌ های دیگر چه پیشنهاد می‌ دهند و چگونه کسب‌ و کار شما آن را بهتر انجام می‌ دهد، احتمالا در طول فرآیند فروش کمک خواهد کرد. این کار شما را بالا نگه می‌ دارد تا بر روی چه نوع خدمات وی›ه و سایر فعالیت های تبلیغاتی که از آن‌ ها استفاده می‌ کنند، سرعت بگیرد.

  • این لزوما غیراخلاقی نیست چون شما نامه‌ ای دریافت می‌کنید که به عنوان دانش مشترک برای هر کسی که آدرس ایمیل آن‌ ها را ارائه میدهد فرستاده می‌شود. با این حال، اگر با شما تماس گرفته شود تا در مورد علاقه خود به شرکت سوال کنید، دروغ نگویید یا آن‌ ها را گمراه کنید.

» خودتان را با رقبای خود مقایسه کنید. نقاط قوت و ضعف خود را کنار هر یک از رقبای خود قرار دهید با اینکه چطور با رقیب تان رقابت میکنید صادق باشی تا بتوانید ضعف های خود را تقویت کرده و در نتیجه استراتژی بازاریابی خود را به دست آورید. شما میخواهید مشتریان را بر اساس مزایای رقابتیخود هدف قرار دهید و تلاش کمتری را صرف حوزه‌ هایی کنید که در آن‌ ها زیان خواهید داشت.

» دنبال شرکتی با یک مزیت رقابتی باشید. رقبای کلیدی شما کسانی هستند که مشتریان شما راجذب میکنند، حتی اگر آن شرکت‌ ها محصول یا   خدمات مشابه شما را به شما بفروشند. قبل از اینکه شروع به توسعه تبلیغات چاپی و تبلیغاتی آنلاین کنید که یک مزیت یا خدمات منحصر بفرد را مشخص می‌ کنند، اطمینان حاصل کنید که شما تنها کسب‌ و کار هستید که این مزیت و یا خدمات را تامین می‌ کنید.

» معین کنید که آیا موانعی برای رقابت با دیگران دارید یا خیر. انواع مختلفی از موانع برای تجارت وجود دارد. کسب‌ و کار خود را در نظر بگیرید وهر گونه موانع بالقوه را شناسایی کنید.

  •  به عنوان مثال: محلشما یک مانع بالقوه است؟ آیا شما مجوزهای لازم برای انجام کسب‌ و کار را دارید؟ آیا هیچ مشکل بالقوه ای با زنجیره تامین  وجود دارد؟

» همچنین باید راه‌ هایی برای غلبه بر موانع خود پیدا کنید. به عنوان مثال: اگر مکان شما یک مانع است، حرکت به سمت یک مکان جدید را در نظر بگیرید و یا به دنبال راه‌ هایی برای آوردن مشتریان بیشتر به شما باشید. اگر مجوز لازم را ندارید، آنچه را که برای بدست آوردن نیاز دارید را پیدا  اگر شما با یکی از تامین کنندگان خود مشکل دارید، با آن‌ ها در مورد مشکلی که برای یک تامین‌ کننده جدید دارید تماس بگیرید.

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

کد تخفیف ۱۰٪
تو بهترینی
کد تخفیف ۲۰٪
نزدیک بودا
کد تخفیف ۳۰٪
یکبار دیگه تلاش کن
کد تخفیف ۴۰٪
خوش شانس نبودی
کد تخفیف ۵۰٪
تو عالی هستی
شانس خودِت رو برای برنده شدن یک فرصت امتحان کن!
برای استفاده از این فرصت لطفاً ایمیل و تلفن همراه خودت رو وارد کن.
قوانین بازی :
  • هر کاربر ۳ بار فرصت دارد.
  • کسی که تقلب می‌کند، شناسایی می‌شود.
ARE YOU READY? GET IT NOW!
Increase more than 500% of Email Subscribers!
Your Information will never be shared with any third party.
ARE YOU READY? GET IT NOW!
OR SUBSCRIBE WITH
{subscription-facebook}
{subscription-google}
هدیه شما، فایل صوتی مصاحبه با آنتنی رابینز
میلیونر خودساخته ای که رازهاش رو با شما به اشتراک میزاره
telegram
ARE YOU READY? GET IT NOW!
Increase more than 500% of Email Subscribers!
Your Information will never be shared with any third party.