Take a fresh look at your lifestyle.

استارتاپ، بهترین فرصت

استارتاپ، بهترین فرصتReviewed by حسین تیموری on Apr 18Rating: 5.0

استارت اپ

استارت اپ یعنی شرکت نوپا و معمولا به یک شرکت یا کسب و کاری گفته می شود که به تازگی ایجاد شده است و در مرحله ی اول راه شروع خود قرار دارد . استارت اپ ها میتوانند در هر شکل و به هر اندازه ای باشند , رشد سریعی دارند و در جهت تولید راه حلی نوآورانه و طولانی مدت برای رفع یک نیاز در بازار شکل گرفته اند , این شرکت‌ها معمولاً مبتنی بر ایده‌هایی ریسک‌پذیر هستند و سرمایه گذار ها به طور کلی به آن دسته از استارت اپ ها رو می آورند که به نسبت خطری که دارن  سود بالایی داشته باشند , بنابراین هزینه راه اندازی کمتری داشته ولی توان بالاتری برای بازگرداندن سرمایه در بردارند .

به دلیل شرایط اقتصادی فعلی کشور یک استارت اپ موفق قابلیت رشد بیشتری نسبت به یک شرکت سنتی دارد و یکی از محبوب ترین مند های کارآفرینی در ایران به شمار می آید . هنگام شکل گیری به این نیت شکل دهی می شوند که در آینده یک شرکت بزرگ در کلاس جهانی شوند، هر چند ممکن است در ابتدا جثه کوچک و چابکی داشته باشند.

بسیاری از افراد که امکانات و زیر ساخت های ایجاد کسب و کار های کلاسیک را ندارند استارت اپ را یک راه حل مناسب برای خود می دانند .

برای استارت اپ ها قوانین سختی وجود ندارد چرا که میزان درآمد , سود و تعداد اشتغال به شدت بین شرکت ها و صنایع تغییر  می کنند , فضای کاری و فرم مشخصی برای پرسنل تعریف نشده است

راه اندازی استارت اپ:

راه اندازی استارت اپ اون طور که فکر می کنید کار ساده ای نیست . به این دلیل که استارت اپ یک فرایند است که باید مراحل مختلفی را سپری کند تا بتواند به خوبی شکل بگیرد . همه چیز در ایده و یا طراحی سایت خلاصه نمی شود و فقط مهارت های فنی , نمیتواند پاسخ گوی شروع یک استارت اپ باشد .  هر کارآفرین برای راه‌اندازی کسب ‌و کار خود مجموعه فعالیت‌های مختلفی را انجام داده است. به‌طورکلی می‌توان گفت که همه آن‌‌ها در ابتدا یک فرصتی را در محیط اطراف خود شناسایی و یا ایجاد کردند، سپس ایده‌ای در ذهن آن‌ها شکل گرفته و تلاش کردند که از فرصت موجود بهره‌برداری کنند .

 

این مطلب برای تو سودمنده، حتما بخونش :
استارتو قسمت دوم

استارت اپ موفق:

 

تحلیل رقبا :

هر استارت اپ می تواند اشتباهاتی داشته باشد که شما می توانید با تحلیل رفتار انها و بررسی این اشتباهات ان را به فرصتی خوب تبدیل و از این موقعیت به عنوان یک بازار بالقوه قدرتمند استفاده کنید . از مهم ترین ویژگی های استارت اپ های موفق این است که نسبت به نقاط ضعف رقبا , ریز داده ها و فرصت های به وجود امده در بازار هدفشان بسیار هوشمند عمل می کنند .

 

تجربه صدای مشتری:

یک ضرب المثل قدیمی میگه :صدا ها ماندگار ترین هستند.

اساس کار استارت اپ ها باید بر این باشد که همیشه حق با مشتری است , بنابراین باید به نظرات مشتری ها اهمیت ویژه ای قائل شوید و فرصتی را در اختیار ان ها قرار دهید تا نظرات خود را با شما در میان بگذارند . مهم ترین ویژگی یک استارت اپ موفق شنیدن صدای مشتری خود است .

 

متعهد به رشد و اموزش پذیر :

از دیگر ویژگی های یک استارت اپ موفق که میتواند با بسیاری از کارهای دیگر حتی راه اندازی یک کارخانه متفاوت باشد , این است که دائما باید حرکت رو به جلو و قدرت انطباق پذیری بسیار بالایی داشته باشند .

به همین دلیل کار کردن در یک استارت اپ به چنان درجه ای از پویایی نیاز دارد که نیاز به آموختن و یادگیری افراد , آنان را اجتناب ناپذیر می سازد , به گونه ای که مدیر عامل یک استارت اپ همیشه و در هر موقعیتی باید اطلاعات و دانسته های خود را به روز کند و از همه ی افراد و ارکان شرکت چیزهای را بیاموزد .

 

انعطاف پذیری:

یکی از ویژگی‌های اصلی استارت‌آپ‌ها به ریسک‌های پرشمار و پیش‌بینی ‌نشده در آن‌ها مربوط می‌شود و بنابراین مدیرعامل یک استارت‌آپ‌ همیشه باید خود و شرکتش را برای رویارویی با شدیدترین و مهلک‌ترین خطرها آماده سازد تا در صورت لزوم بهترین تصمیمات را اتخاذ کند.

باید همیشه به یادداشت که استارت‌آپ‌ها روی دریایی خروشان و پرتلاطم که مملو از ناشناخته‌هاست درحرکت هستند.

معمولاً کسی در استارتاپ حرفی از جرئت نمی‌زند. حتی قدم گذاشتن داخل این گود نیز جرئت می‌خواهد

 

این مطلب برای تو سودمنده، حتما بخونش :
استارتو قسمت نهم

اهمیت به کارکنان:

اغلب کسانی که در استارت‌آپ‌ها کار می‌کنند نیروهای جوان و خلاقی هستند که دوست دارند توسط مدیران مافوق خود دیده شوند و به نظرات آن‌ها توجه شود . بنابراین از اولویت های یک مدیر استارت اپ باید توجه کردن واقعی به همکاران و کارمندان خود باشد و این توجه و اهمیت را میتواند با ارسال پیام های انگیزشی نشان دهد , نظرات انها را بپرسد و به این شکل برای انها ارزش قائل شود

 

در حوزه استارت‌آپ‌ها نباید یک اشتباه را دوبار تکرار کرد؛ ولی می‌توان اشتباهات جدیدی مرتکب شد..

مدیر عامل اسنپ (شهرام شاه)

 

نویسنده: عارفه حسینی … کارشناس ارشد تیم ماهان تیموری

از این مطلب خوشت اومد پس لایکش کن

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

2 نظر
  1. hamid کاربر می‌گوید

    تحلیل رقبا و کسایی که دارن فعالیت می کنن توی اون زمینه خیلی مهم هستش که باید بهش توجه بشه ولی خیلی ها اهمیت نمیدن . ممنون که بهش اشاره کردید .

    0
    1. حسین تیموری کاربر می‌گوید

      ما ممنوینم از شما که توجه کردین موفق باشین

      0
کد تخفیف ۱۰٪
تو بهترینی
کد تخفیف ۲۰٪
نزدیک بودا
کد تخفیف ۳۰٪
یکبار دیگه تلاش کن
کد تخفیف ۴۰٪
خوش شانس نبودی
کد تخفیف ۵۰٪
تو عالی هستی
شانس خودِت رو برای برنده شدن یک فرصت امتحان کن!
برای استفاده از این فرصت لطفاً ایمیل و تلفن همراه خودت رو وارد کن.
قوانین بازی :
  • هر کاربر ۳ بار فرصت دارد.
  • کسی که تقلب می‌کند، شناسایی می‌شود.
ARE YOU READY? GET IT NOW!
Increase more than 500% of Email Subscribers!
Your Information will never be shared with any third party.
ARE YOU READY? GET IT NOW!
OR SUBSCRIBE WITH
{subscription-facebook}
{subscription-google}
هدیه شما، فایل صوتی مصاحبه با آنتنی رابینز
میلیونر خودساخته ای که رازهاش رو با شما به اشتراک میزاره
telegram
ARE YOU READY? GET IT NOW!
Increase more than 500% of Email Subscribers!
Your Information will never be shared with any third party.