Take a fresh look at your lifestyle.

بازاریابی پیامکی

بازاریابی پیامکیReviewed by Marjan on Jan 7Rating:

امروزه رقابت شدیدی بین کسب و کار‌های مختلف برای معرفی خود و پیدا کردن مشتریان جدید وجود دارد. بازاریابی پیامکی یکی از شیوه‌های بازاریابی دیجیتال است که به دلیل فراگیر شدن استفاده از گوشی‌های همراه چندین سال است که مورد توجه کسب و کار‌های بزرگ و کوچک قرار گرفته است. پیامک می‌تواند نوعی ارتباط موثر و عمیق را بین کسب و کار‌ها و مشتریان برقرار کند. بازاریابی پیامکی دارای مزایای زیادی است که باعث شده کسب و کار‌های مختلف زیادی از آن استفاده کنند. البته برای استفاده از این نوع بازاریابی باید نکاتی را رعایت کنید تا بتوانید بازاریابی پیامکی موثری داشته باشید. در این مطلب به بازاریابی پیامکی پرداخته‌ایم و نکاتی را ارائه کرده‌ایم که به شما کمک خواهد کرد که بازاریابی پیامکی موفقی داشته باشید.

 

مزایای بازاریابی پیامکی

 

بازاریابی پیامکی 4

 

 

همانطور که گفتیم پیامک ابزاری قدرتمند برای امور تبلیغاتی و بازاریابی است. با وجود گسترش شبکه‌های اجتماعی و روش‌های متنوع بازاریابی دیجیتال، بازریابی پیامکی در طی این سال‌ها توانسته است جایگاه خود را حفظ کند. مزایای بازاریابی پیامکی به شکلی است که می‌تواند زمینه گسترش کسب و کار‌های مختلف را فراهم کند. در ادامه شما را با مزایای این نوع از بازاریابی آشنا می‌کنیم.

بازاریابی پیامکی یک نوع بازاریابی مستقیم است

متخصصان و صاحبنظران علم بازاریابی معتقدند که روش‌های بازاریابی مستقیم می‌توانند تاثیرگذاری بیشتری داشته باشد. پیامک‌های ارسالی شما در این نوع از بازاریابی به طور مستقیم به صندوق دریافت پیامک افراد ارسال خواهند شد. شما میتوانید مطمئن باشید که پیامک‌های ارسالی شما به دست مخاطبانتان خواهند رسید و همین یک مزیت بسیار مهم محسوب می‌شود. در بازاریابی پیامکی این امکان برای شما فراهم است که برای هر گروه از مخاطبانتان با توجه به نیاز و علاقه‌ای که دارند، پیامک‌ها را شخصی‌سازی کنید. مطمعناً این ویژگی به شما کمک خواهد کرد که بازاریابی موثرتری را داشته باشید.

هزینه پایین بازاریابی پیامکی

 

بازاریابی پیامکی 2

 

در زمان انتخاب یک روش بازاریابی یکی از مهم‌ترین عواملی که کسب و کار‌ها به آن توجه می‌کنند، هزینه یک روش است. بسیاری از کسب و کار‌های کوچک توان پرداخت هزینه‌های سنگین را برای برخی از روش‌های بازاریابی را ندارند. بازاریابی پیامکی یک روش بازاریابی ارزان و مقرون به صرفه است که با وجود قیمت پایین می‌تواند نتایج بسیار مطلوبی را عاید استفاده کنندگان کند. یکی از مهمترین دلایل استقبال از این روش بازاریابی همین هزینه پایین است به صورتی که همه کسب و کار‌های بزرگ و کوچک قادر هستند که از این روش استفاده کرده و کسب و کار خود را توسعه دهند.

راحتی استفاده از بازاریابی پیامکی

در بازاریابی پیامکی ارسال پیامک از طرف یک کسب و کار و همچنین دریافت و مشاهده آن از طرف مشتریان بسیار راحت انجام می‌گیرد. این روش بازاریابی بسیاری از پیچیدگی‌های روش‌های دیگر را ندارد و به راحتی مورد استفاده قرار می‌گیرد. این نوع از بازیابی با سرعت بسیار بالایی انجام می‌گیرد و زمانی که شما ارسال را انجام می‌دهید، می‌توانید مطمئن باشید که پیامک شما به دست مخاطبانتان خواهد رسید. همچنین شما قادر هستید که با توجه به محصول و خدماتی که دارید پیامک‌ها را به افرادی ارسال کنید که می‌دانید با کسب و کار شما مرتبط هستند و یا به آن علاقه دارند.

نداشتن محدودیت زمانی

 

بازاریابی پیامکی 3

 

صاحبان تلفن‌های همراه این وسیله را در تمام روز‌های سال و ساعات شبانه روز در کنار خودشان قرار می‌دهند یا حداقل هر چند ساعت یکبار آن را چک می‌کنند و پیامک‌های دریافتی خود را می‌خوانند. در زمان استفاده از بازاریابی پیامکی شما محدودیت زمانی نخواهید داشت و همین موضوع یک مزیت بسیار عالی است. شما می‌توانید در روز‌های تعطیل و غیر تعطیل پیامک‌های خود را به مشتریان ارسال کنید و آن‌ها میتواند پیامک شما را دریافت کنند. همچنین اگر شما از قابلیت شخصی‌سازی این نوع از بازاریابی استفاده کنید مشتریان شما اعتماد بیشتری به شما پیدا خواهند کرد.

بالا بودن میزان به خاطر سپاری پیامک‌ها

پیامک به وسیله یکی از شخصی‌ترین وسایل ارسال و دریافت می‌گردد و به همین دلیل به خوبی در ذهن مخاطبان نقش می‌بندد و آن را به خاطر می‌سپارند. همچنین اگر پیامک‌های ارسالی شما به اندازه کافی جذاب باشند افراد تشویق می‌شوند که ان را به دوستانشان نیز ارسال کنند. در واقع کافی است شما در پیامک خود یک پیشنهاد عالی داشته باشید و یا یک محصول جذاب را معرفی کنید در این صورت می‌توانید از مزایای یک بازار یابی ویروسی که توسط مخاطبانتان انجام می‌گیرد نیز به خوبی نفع ببرید.

 

 

نکاتی که در زمان استفاده از بازاریابی پیامکی باید رعایت کنید

 

بازاریابی پیامکی 7

 

برای موفقیت و تاثیرگذاری بیشتر بازاریابی پیامکی شما باید به یک سری از نکات دقت کنید. چرا که رعایت نکردن برخی از نکات و انجام برخی از اشتباهات می‌تواند باعث عدم نتیجه‌گیری مطلوب در بازاریابی پیامکی شود.

از ارسال پیامک با متن تخصصی اجتناب کنید

متن پیامک ارسالی از طرف شما باید به صورتی باشد که برای تمامی مخاطبانتان با هر سطحی از سواد قابل فهم باشد. فراموش نکنید که سطح معلومات مخاطبان شما با هم متفاوت است پس باید پیامک خود را به گونه‌ای تنظیم کنید که برای همه آن‌ها قابل فهم باشد. اگر لازم است که اطلاعات فنی و تخصصی را در مورد محصول خود به مشتریان ارائه دهید بهتر است روش دیگری به جز پیامک را برای این کار انتخاب کنید. به عنوان مثال می‌توانید اطلاعات تکمیلی و تخصصی را از طریق یک مکالمه تلفنی به مخاطبان خود انتقال دهید. فراموش نکنید ساده نویسی یکی از کار‌های لازم برای موفقیت در بازاریابی پیامکی می‌باشد.

پیامک‌های شما باید کوتاه باشد

 

بازاریابی پیامکی 6

 

در کنار مزایای بازاریابی پیامکی این بازاریابی معایبی نیز دارد و یکی از آن‌ها وجود محدودیت در تعداد کارکتر‌هایی است که شما می‌توانید در یک پیامک به مخاطبان خود ارسال کنید. در این نوع بازاریابی شما باید با استفاده از چند جمله کوتاه منظور خود را به مخاطب بفهمانید پس لازم است که مختصر و مفید بنویسید. پیامک شما باید به صورتی باشد که مخاطبان با خواندن چند جمله کوتاه قادر باشند که بدانند کسب و کار شما چیست و شما چه پیشنهادی را برای آن‌ها دارید. سعی کنید پیامک شما در عین کوتاهی دارای جذابیت باشد.

با این کار علاوه بر جذب مخاطب این شانس را خواهید داشت که مخاطبتان شما را به اطرافیان و دوستانش هم معرفی کند. مراقب باشید چرا که ارسال پیامک‌های طولانی و خسته کننده می‌تواند باعث شود که سود چندانی از بازاریابی پیامکی خود به دست نیاورید. و یا حتی ممکن است این پیامک‌های خسته‌کننده باعث شوند که مخاطب علاقه و اعتماد خود را نسبت به کسب و کار شما از دست بدهد.

به مخاطبان خود احترام بگذارید

 

بازاریابی پیامکی 5

 

در همین مطلب گفتیم که محدودیت زمانی در بازاریابی پیامکی وجود ندارد اما لازم است بدانید که هر ساعتی از شبانه روز برای ارسال پیامک مناسب نمی‌باشد. به عنوان مثال ساعات شبانه که مخاطبان شما در حال استراحت هستند به هیچ وجه زمان مناسبی برای استفاده از بازاریابی پیامکی و ارسال پیامک نیست. خودتان را به جای مخاطبانتان قرار دهید. آیا دوست دارید زمانی که در حال خواب و استراحت هستید پیامکی را از سوی یک کسب و کار دریافت کنید؟ مطمئناً واکنش شما به چنین پیامکی منفی خواهد بود.

همچنین اگر می‌خواهید بازاریابی پیامکی شما بیشترین تاثیر را داشته باشد، باید تلاش کنید که مخاطبان شما با میل و رضایت شماره تلفن همراه خود را در اختیار شما قرار دهند. ارسال پیامک به افرادی که با کسب و کار شما ارتباطی ندارند و تمایلی هم برای دریافت پیامک از سوی شما ندارند، نمی‌تواند سود چندانی را برای شما به همراه داشته باشد. متاسفانه این موضوع در کشور ما چندان رعایت نشده و باعث می‌شود که بسیاری از کسب وکار‌هایی که از بازاریابی پیامکی استفاده می‌کنند، نتوانند نتیجه مطلوب و رضایتبخش را کسب کنند.

نتیجه‌گیری

بازاریابی پیامکی یکی از روش‌های پرطرفدار بازاریابی دیجیتال است. با توجه به رواج استفاده از تلفن همراه در بین عموم مردم و البته مزایای فروان، این روش بازاریابی می‌تواند بسیار تاثیرگذار باشد. البته بازاریابی پیامکی دارای معایبی نیز می‌باشد. به عنوان مثال در این نوع از بازریابی در ارسال کاراکتر‌ها محدودیت وجود دارد و امکان ارسال تصاویر و ویدئو نیز در بازاریابی پیامکی وجود ندارد. برای موفقیت در بازاریابی پیامکی لازم است که کسب و کار‌ها یک سری از نکات را رعایت کنند.

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

کد تخفیف ۱۰٪
تو بهترینی
کد تخفیف ۲۰٪
نزدیک بودا
کد تخفیف ۳۰٪
یکبار دیگه تلاش کن
کد تخفیف ۴۰٪
خوش شانس نبودی
کد تخفیف ۵۰٪
تو عالی هستی
شانس خودِت رو برای برنده شدن یک فرصت امتحان کن!
برای استفاده از این فرصت لطفاً ایمیل و تلفن همراه خودت رو وارد کن.
قوانین بازی :
  • هر کاربر ۳ بار فرصت دارد.
  • کسی که تقلب می‌کند، شناسایی می‌شود.
ARE YOU READY? GET IT NOW!
Increase more than 500% of Email Subscribers!
Your Information will never be shared with any third party.
ARE YOU READY? GET IT NOW!
OR SUBSCRIBE WITH
{subscription-facebook}
{subscription-google}
هدیه شما، فایل صوتی مصاحبه با آنتنی رابینز
میلیونر خودساخته ای که رازهاش رو با شما به اشتراک میزاره
ARE YOU READY? GET IT NOW!
Increase more than 500% of Email Subscribers!
Your Information will never be shared with any third party.