Take a fresh look at your lifestyle.

بازاریابی پیامکی; تبلیغاتی بهتر

بازاریابی پیامکی; تبلیغاتی بهترReviewed by محمد محمدی on Dec 21Rating:
مدت زمان تخمینی برای مطالعه این مقاله 5 دقیقه می باشد

مقدمه

بازاریابی پیامکی جزو اولین روش های نوین تبلیغاتی می باشد اما با توجه به اینکه هر روش تبلیغاتی باید اصولی داشته باشد تا بتوان از آن نتیجه مطلوب گرفت؛ برای بازارایابی پیامکی نیز باید به نکاتی در چهارچوب خود توجه داشت که می تواند باعث بهبود کسب و کار ما بوسیله این روش تبلیغاتی شود.

 

مهمترین نکات بازاریابی پیامکی

از ابتدا خوب ظاهر شوید

بازاریابی پیامکی مناسب برای مخاطب هدف ابتدای کار می باشد و بقیه عوامل مثل برخورد خوب با مشتری یا در عمل ارائه خدمات مناسب، در مراحل بعدی می باشد و در صورت انجام درست و کامل تمام اجزای این زنجیره باید توقع نتیجه را داشته باشید.

 

مخاطب را در نظر بگیرید

تلفن یک وسیله کاملا شخصی است پس با بازاریابی پیامکی وارد این حریم می شویم. باید مراقب چیزی که می فرستیم باشیم چون فرد با آن ارتباط موثر بیشتری می تواند برقرار کند. این یک مزیت بزرگ است. از آن درست بهره ببریم.

 

هوای مشتریان اصلی را داشته باشید

برای خود همیشه لیستی از مخاطبان وفادار که می دانید همیشه منتظر خدمات یا محصولات بیشتر از ما هستند ، تهیه کنیم و آن ها را متفاوت تر از بقیه مشتری ها در نظر بگیریم. هوای آن ها را بیشتر از بقیه داشته باشیم. برایشان پیام هایی جداگانه ارسال کنیم. ما بخاطر وجود همین مشتری ها می باشد که جلو می افتیم. این مشتری ها نقدتر هستند.

 

بین محصول یا خدمات شما با مخاطب هدف باید نوعی ارتباط وجود داشته باشد. از جمله زمینه کاری، جنسیت، سطح و کیفیت زندگی، تحصیلات و…

 

اثرگذار باشیم

تحقیقات نشان داده اند که با توجه به خصوصیات فرهنگی و اجتماعی مردم کشورمان، پیامک هایی که لحن صمیمانه و طنز و خودمانی دارند با مخاطب بهتر توانسته است ارتباط برقرار کند و روی آن اثر بگذارد.

 

بازاریابی پیامکی، مناسب برای سایت هایی می باشد که محتوای زیادی دارند زیرا شما دنبال مشتری دائمی هستید پس اگر وبسایتی خالی یا کم محتوا دارید مشتری با رفتن به آن سایت و دیدن مطالب کم یا سبک، قطعا برای بار دوم مراجعه نخواهد کرد.

 

به جز معرفی محصول یا خدمات خود ، ویژگی های خاص خود و کسب و کار خودتان را نیز عنوان کنید. چه چیزهایی شما را برتر از بقیه می کند؟ چه امتیازات خاصی برای مشتری های خود قائل هستید؟ آیا پای هدیه یا مسابقه ای در میان است؟

بازاریابی پیامکی

قبل از ارسال پیامک آن را امتحان کنیم

قبل از اینکه بصورت انبوه پیامک بفرستید ، آن را برای دوستان و فامیل خود بفرستیدو  ببینید بازخورد از آن ها چیست؟ آیا هزینه ای که میخواهید برای بازاریابی پیامکی انجام دهید ارزشش را دارد؟ فروش خود را تقریبی در نظر بگیرید.

 

این مطلب برای تو سودمنده، حتما بخونش :
نیاز مشتری چیست؟ نکات خواندنی برای برآورده کردن نیاز مشتریانتان

برای معرفی خود از نام تجاری تان استفاده کنید. از خود در نوشتن متن، خلاقیت و هوشمندی نشان دهید. مطمئن باشید مشتریان به این موارد دقت می کنند. خود را در ذهن مشتری حک کنید.

 

شما فقط چند ثانیه فرصت دارید تا مخاطب را تحت تاثیر قرار دهید برای همین می توانید کلمات کلیدی خود را با علامات اختصاری و یا نشانه هایی در متن، بهتر نشان دهید مثلا کلمات کلیدی خود را بین دو ستاره (*) قرار دهید.

 

مخاطب را ترغیب کنید

می توانید از روش تخفیفی-تشویقی استفاده کنید. مثلا در متن پیامک خود بنویسید با نشان دادن پیامک، از 10 درصد تخفیف بهره مند شوید. اینگونه مشتری را ترغیب می کنید تا هم از نزدیک بیاید و محصول یا خدمات شما را ببیند و هم از تخفیف استفاده کند و هم ترغیب می کنید تا پیامک های بعدی شما را این گونه با کنجکاوی بیشتری باز کند و نگه دارد.

 

یک پایان خوش را برای مشتری رقم بزنید. از جملاتی مثل منم مثل شما فکر می کنم محصول خوبیه… یا منم اگه جای شما بودم همینکارو میکردم… استفاده کنید و یک ذهنیت مثبت و اشتیاق در مشتری ایجاد کنید.

 

در متن پیام خود حتما نباید تمام قواعد زبان فارسی را بصورت کامل رعایت کنید و حتما با فاعل و فعل جمله را شروع کنید. هر جوری که ساده و قابل فهم برای مخاطب باشد مناسب است.

 

در هر سطر که شامل 4 تا 6 کلمه است یک موضوع را انتخاب کنید مثلا در یک سطر بنویسید تعمیر وسایل صوتی و تصویری و در سطر بعد بنویسید تعمیر در محل. به هم ربط دارند ولی یکی نیستند.

 

 

5 یا 6 کلمه اول خیلی خیلی مهم می باشند زیرا حدود 90 درصد مخاطبان، این چند کلمه را چه بخواهند چه نخواهند، می خوانند و اگر نظرشان را جلب کند برای خواندن بقیه متن ترغیب می شوند.

 

اگر سایت یا کانال تلگرام یا اینستاگرام یا هر کانال یا گروه دیگری دارید حتما در پایان پیامک، لینک آن را قرار دهید. اینگونه بازدهی خود را تا 20 درصد افزایش می دهید.

 

یک مجموعه از متن های کوتاه و مختصر و تاثیرگذار که مناسب می باشند را تهیه کنید و بصورت یک بانک درآورید تا در موقع طراحی متن پیامک، بتوانید از آن ها استفاده کنید. در نوشتن پیامک تنوع داشته باشید.

 

این مطلب برای تو سودمنده، حتما بخونش :
بهترین کسب و کارهای خانگی برای درآمدزایی از راه دور

به مشتری خود بهای بیشتری دهید

اگر این امکان برای شما مناسب و مهیاست حتما سیستم پاسخگوی هوشمند پیامکی خود را فعال کنید. مخاطبان تمایل دارند که هزینه تماسشان با شما، به عهده شما باشد. برای مثال یک پیامک تبلیغاتی به فردی فرستاده می شود و برای فعال سازی، عددی را به سامانه شما می فرستد، سامانه برای فرد پیامکی می فرستد حاوی این که از فعال سازی شما متشکریم، طی ساعات آینده، مشاوران ما با شما تماس خواهند گرفت و بعد از ساعاتی از طرف شما برای جزئیات بیشتر با فرد تماس گرفته می شود. این موضوع به مشتری، حس مثبتی نسبت به شما می دهد و می تواند بازتاب خوبی داشته باشد.

 

نکات ریزه میزه

1.به دلیل اشتباه نوشته شدن اعداد یا تغییر جای آن ها ، بهتر است اعداد را به حروف بنویسید.

2.برای اینکه تعداد کاراکتر ها کمتر شود می توانید آخر و ابتدای کلمات پشت سر هم را بدون فاصله بنویسید. این کار برای حروفی که به هم نمی چسبند استفاده می شود.

3.اگر شماره یا لینکی را در متن قرار می دهید حتما آن را با شیفت و اینتر برجسته کنید تا براحتی با زدن روی آن ، بتوان از آن استفاده کرد.

 

نتیجه گیری

*درست است که بازاریابی پیامکی روشی نسبتا نوین می باشد ولی با توجه به کسب و کار شما می تواند جزو بهترین روش ها باشد. حتما کسب و کار خود و شرایطش را در نظر بگیرید.

*بازاریابی پیامکی فقط یکی از روش های تبلیغات می باشد. برای گرفتن نتیجه بهتر حتما روش های مختلف را امتحان کنید و آن هایی که برای شما نتیجه داشته اند را در نظر بگیرید.

*هر چه تعداد راه های تبلیغاتی و ارتباطی شما با مشتریان احتمالی و وفادار بیشتر باشد می توانید مشتریان بیشتری را جذب کنید پس به دنبال راه های تبلیغاتی بیشتری باشید.

 

چنانچه موفق به اتمام این مقاله در مدت زمان تخمینی نشده اید به سایت تست تندخوانی مراجعه کنید

تیم آموزشی ماهان تیموری

نویسنده: محمد محمدی-ماهان تیموری

ارایه دهنده آموزش های کسب و کار ، کارآفرینی ، تبلیغات اینترنتی

نظرات شما نسبت به مقاله بازاریابی پیامکی راهی بسوی کسب و کار بهتر برای تیم آموزشی ماهان تیموری ارزشمند و سازنده می باشد

 

دانلود فایل PDF

با عرض پوزش تصویر فایل به درستی بارگذاری نشده است

از این مطلب خوشت اومد پس لایکش کن

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

کد تخفیف ۱۰٪
تو بهترینی
کد تخفیف ۲۰٪
نزدیک بودا
کد تخفیف ۳۰٪
یکبار دیگه تلاش کن
کد تخفیف ۴۰٪
خوش شانس نبودی
کد تخفیف ۵۰٪
تو عالی هستی
شانس خودِت رو برای برنده شدن یک فرصت امتحان کن!
برای استفاده از این فرصت لطفاً ایمیل و تلفن همراه خودت رو وارد کن.
قوانین بازی :
  • هر کاربر ۳ بار فرصت دارد.
  • کسی که تقلب می‌کند، شناسایی می‌شود.
ARE YOU READY? GET IT NOW!
Increase more than 500% of Email Subscribers!
Your Information will never be shared with any third party.
ARE YOU READY? GET IT NOW!
OR SUBSCRIBE WITH
{subscription-facebook}
{subscription-google}
هدیه شما، فایل صوتی مصاحبه با آنتنی رابینز
میلیونر خودساخته ای که رازهاش رو با شما به اشتراک میزاره
telegram
ARE YOU READY? GET IT NOW!
Increase more than 500% of Email Subscribers!
Your Information will never be shared with any third party.