Take a fresh look at your lifestyle.

هفت راه حل برای سحرخیزی

هفت راه حل برای سحرخیزیReviewed by Marjan on Jan 8Rating:

اغلب افراد ، وقتی که صبح زود از خواب بیدار می شوند ، احساسی دارند که ترکیبی است از نفرت و دوست داشتن . تقریبا همه می دانند که سحرخیز بودن ، فایده های زیادی دارد و بازدهی انسان را بالاتر می برد و باعث می شود که در طول روز ، هوشیارتر باشد و انگیزه بیشتری برای فعالیت هایش داشته باشد . به خاطر همین بوده که افراد معروفی که به کارآفرینی می پرداخته اند ، از قبیل ریچارد برانسون و مدیرعامل شرکت های چندین میلیاردی مثل تونی برچ و ایندرانویی که مدیر عامل شرکت پپسی کولاست ، معمولا قبل از این که آفتاب طلوع بکند ، از خواب بیدار می شده اند .

زود بیدار شدن

 

هفت راه حل برای سحرخیزی3

 

اگر می خواهید که نفرت خودتان را از زود بیدار شدن کم بکنید و دیگر بعد از شنیدن زنگ ساعت کلافه نگویید که ” وای ! بازهم یک روز دیگر ” به راه حل هایی که در ادامه می گوییم توجه کنید و با رعایت آن ها ، خیلی راحت تر و با نشاط و اشتیاق از خواب بیدار شوید :

1 ) قبل از خواب ، از وسایل الکترونیکی دوری کنید

باید بدانید که مشاهده نور و روشنایی صفحه تلفن های همراه ، لپ تاپ و تبلت قبل از خوابیدن ، اثر منفی ای رو عادت های خوابیدن شما می گذارد . به همین دلیل است که می گویند خانم آریانا هافینگتون که موسس و سر دبیر نشریه هافینگتون پست است ، شب ها قبل از آن که بخواهد بخوابد ، تلفن همراه خودش را بیرون اتاق خوابش می گذارد تا بتواند بعد از یک خستگی طولانی مدت ، مدتی را کاملا به استراحت بگذراند .

2 ) قبل از خواب ، کتاب بخوانید

 

هفت راه حل برای سحرخیزی6

 

بیل گیتس که موسس شرکت بزرگ مایکروسافت است ، عادت دارد که شب ها قبل از این که بخوابد ، یک ساعت مطالعه کند و معتقد است که این کار باعث می شود که او زودتر و راحت تر به خواب برود و اغلب هم کتاب های تاریخی و  نشریات و مقاله های فرهنگی را می خواند .

بهتر است که محیطی را برای خوابیدنتان فراهم کنید که باعث شود تحریکتان کند که بخوابید ؛ مثلا تا آن جا که می توانید اتاق خواب خودتان را تاریک بکنید و صفحه ساعت را از چشمانتان دور نگه دارید . اگر محیط زندگی تان خیلی پر سر و صدا است ، می توانید مجموعه ای از آهنگ های آرامش بخش را تهیه کنید و دقایق قبل از خوابیدن را با گوش دادن به آن ها بگذرانید .

3 ) با خودتان کنار بیایید که سحر خیز بودن ، به نفعتان است !

اگر هر  انسانی نتواند اهمیت تغییر دادن و تغییر کردن را درک بکند ، در زندگی اش به مشکل بر می خورد . از خودتان بپرسید که چرا زود بیدار شدن برایتان فایده دارد ؟ اگر صبح ها حتی یک ساعت زودتر از خواب بیدار شوید ، چه کارهای اضافی ای را می توانید انجام دهید و اگر یک ساعت دیرتر بیدار شوید ، از انجام چه کارهایی باز می مانید ؟ آیا می دانستید که با یک ورزش صبحگاهی چند دقیقه ای می توانید به کاهش وزنتان کمک زیادی بکنید ؟ آیا می دانستید که اگر اندام مناسبی داشته باشید ، اعتماد به نفستان بالاتر می رود و همین انگیزه بیشتری برای کار کردن به شما می دهد ؟ آیا می دانید که بیدار شدن قبل از طلوع خورشید ، زمانی آرام را برایتان فراهم می کند که بتوانید به مطالعه یا نوشتن بپردازید .

اگر بدانید که بیدار شدن در صبح زود چقدر شما را در کارهای عقب افتاده تان جلو می اندازد ، با میل و رغبت این کار را می کنید .

4 ) سعی کنید که صبح هایی که زودتر از خواب بیدار می شوید ، کارهایی را بکنید که به آن ها علاقه دارید

 

این مطلب برای تو سودمنده، حتما بخونش :
راهکار افزایش عملکرد

هفت راه حل برای سحرخیزی5

 

 

این کار باعث می شود که به این سحر خیزی ، پایبند بمانید . خود بیدار شدن اجباری در صبح ها ، به خودی خود آزار دهنده هست ! حالا اگر بخواهید در آن زمان کارهایی را هم انجام بدهید که به آن ها علاقه ای ندارید دیگر اوضاع از بد هم بدتر می شود . شما که نمی خواهید خودتان را شکنجه بکنید ! به خاطر همین باید صبح هایتان را پر کنید از فعالیت هایی که مورد علاقه تان است . انجام کارهایی که حال شما را بهتر می کند ، باعث پیشرفت زندگی تان می شود .

بیشتر کارهایی که اغلب افراد از انجام آن ها در صبح های زود بهره برده اند ، عبارتند از : انجام تمرین های کششی ، نویسندگی ، تهیه لیست تشکر از داشته هایمان و گذراندن اوقاتی خوش و دور از استرس با اعضای خانواده .

حالا شروع کنید و لیستی از کارهای مورد علاقه تان را برای انجام در صبح های زود آماده کنید تا بتواند شما را برای سحر خیز شدن و گذراندن یک روز خوب و پر از شادی ، آماده بکند .

 5 ) از معجزه آب ، غافل نشوید

خب ، فرض کنید که مرحله اول بیدار شدنتان را با موفقیت گذرانده اید و چشم هایتان را باز کرده اید . حالا لازم است برای این که بتوانید از تخت خواب گرم و نرمتان دل بکنید و انقدر با حسرت به آن نگاه نکنید ، یک لیوان آب خنک نوش جان کنید ! مطالعات نشان داده است که نوشیدن آب ، باعث می شود که اکسیژن در بدن گردش پیدا کند و علاوه بر این ، مواد سمی و زاید هم از بدن و از طریق کلیه ها دفع بشوند .

قدم بعدی ای که لازم است بردارید ، این است که یک دوش بگیرید . با دوش گرفتن ، دمای بدنتان تغییر می کند و به دنبال آن ، جریان خون هم در بدن تغییر می کند . این باعث می شود که انرژی شما افزایش پیدا کند و خواب از سرتان بپرد . اگر دوش گرفتن در صبح زود برایتان سخت است ، حداقل سعی کنید که چند مشت آب خنک به صورتتان بپاشید و مچ دست هایتان را زیر آب بگیرید . در مچ دست های شما ، تراکم عروقی و در نتیجه جریان خون زیاد است و جریان آب ، به خنک شدن خون و در نتیجه بدنتان کمک می کند .

6 ) قهوه ممنوع !

 

این مطلب برای تو سودمنده، حتما بخونش :
کجا سرمایه‌گذاری کنیم

هفت راه حل برای سحرخیزی2

تقریبا همه می دانند که خوردن قهوه ، باعث می شود که بیشتر بیدار بمانیم . حتما تعجب می کنید که بگوییم اگر می خواهید که زودتر از خواب بیدار شوید ، قهوه نخورید . لابد می پرسید : ” مگر قرار نبود که قهوه بیدارمان کند ؟ ” جواب شما این است که درسته که در کوتاه مدت این روش جواب می دهد اما با طولانی شدن مدت زمانی که از قهوه یا سایر نوشیدنی های کافئین دار استفاده می کنید ، نتیجه کاملا برعکسی خواهید گرفت . این کار حتی ممکن است باعث شود که به بی خوابی های مداومی دچار شوید .

وقتی که قهوه می خورید ، غدد فوق کلیوی بدنتان شروع می کنند به ساختن هورمون ” کورتیزول ” . این هورمون ، مربوط به استرس است و باعث می شود که بدنتان احساس کند که خطر یا اتفاق ویژه ای در راه است و در نتیجه بیدار بمانید . به مرور زمان که بدنتان به غلظت های بالای کورتیزول عادت می کند ، خواب آلودگی شما شروع می شود .

7 ) برای خودتان یک ساعت جدید بخرید

حتما قیافه ساعت های قدیمی را یادتان است که دو تا در قابلمه رویشان بود و آن چنان زنگ می زد که کل دنیا را بیدار می کرد ! تکنولوژی جدید ، باعث شده که ساعت ها هم عوض بشوند . یک نوع آن هست که راس ساعتی که کوک شده است ، چراغ های زیادی را که دارد را مدام روشن و خاموش می کند و حالتی مثل نور خورشید را برایتان شبیه سازی می کند تا راحت تر بتوانید خودتان را از رخت خوابتان جدا کنید .

ساعت های دیگری هم هستند که آهنگ های ملایم یا شاد دارند و یا روی آن ها صداهایی مربوط به طبیعت مثل صدای خروس نصب شده است . درسته ! گاهی وقت ها تهیه این ساعت ها هزینه بر است . یک راه حل ارزان به شما پیشنهاد می کنیم و آن ، این است که از گوشی های تلفن همراهتان استفاده بکنید . می توانید آهنگ مورد علاقه خودتان را دانلود کنید و آن را به عنوان زنگ ساعتتان تنظیم کنید تا صبح ها با شنیدن موسیقی مورد علاقه تان , انرژی تان دو برابر شود .

نتیجه گیری

علاوه بر راهکارهایی که برایتان گفتیم ، روش های دیگری هم هستند که به سحر خیزی شما کمک می کنند ؛ مثل استفاده از غذاهایی که میزان کمتری کربوهیدرات دارند و حاوی چربی های مفید هستند . استفاده از مواد غذایی ای مثل موز ، برنج قهوه ای  و گوشت بوقلون هم باعث افزایش ترشح سروتونین در بدن شما و در نتیجه شادابی تان می شود . سروتونین هم کمک می کند که ترافیکی که در سلول های عصبی شما وجود دارد ، کاهش پیدا بکند و ذهنتان آرام تر بشود . روز به روز سعی کنید که تعداد بیشتری از نکاتی را که برایتان به اختصار گفته ایم را رعایت کنید تا صبح هایی شاد و فوق العاده را برای خودتان بسازید .

از این مطلب خوشت اومد پس لایکش کن

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نظر ۱
  1. Aliasgharrezaee کاربر می‌گوید

    عالی بود
    ممنون

    0
کد تخفیف ۱۰٪
تو بهترینی
کد تخفیف ۲۰٪
نزدیک بودا
کد تخفیف ۳۰٪
یکبار دیگه تلاش کن
کد تخفیف ۴۰٪
خوش شانس نبودی
کد تخفیف ۵۰٪
تو عالی هستی
شانس خودِت رو برای برنده شدن یک فرصت امتحان کن!
برای استفاده از این فرصت لطفاً ایمیل و تلفن همراه خودت رو وارد کن.
قوانین بازی :
  • هر کاربر ۳ بار فرصت دارد.
  • کسی که تقلب می‌کند، شناسایی می‌شود.
ARE YOU READY? GET IT NOW!
Increase more than 500% of Email Subscribers!
Your Information will never be shared with any third party.
ARE YOU READY? GET IT NOW!
OR SUBSCRIBE WITH
{subscription-facebook}
{subscription-google}
هدیه شما، فایل صوتی مصاحبه با آنتنی رابینز
میلیونر خودساخته ای که رازهاش رو با شما به اشتراک میزاره
telegram
ARE YOU READY? GET IT NOW!
Increase more than 500% of Email Subscribers!
Your Information will never be shared with any third party.