Take a fresh look at your lifestyle.

سئو و بازاریابی محتوا

سئو و بازاریابی محتواReviewed by حسین تیموری on Mar 24Rating: 5.0

 

۱۰ نکته برای سئو و بازاریابی محتوا

سئو و بازاریابی محتوا: زمانی که شما یک سایت را راه اندازی می کنید، یا یک کسب و کار را بصورت اینترنتی راه اندازی می کنید، باید بازدید و رتبه بندی مناسب در گوگل به دست بیاورید اما این موضوع به این راحتی نیست.

اگر شما انتظار دارید که نبض موتورهای جستجو و کاربران آنلاین را که در فضای مجازی فعالیت می کنند را به دست از بگیرید باید بخش مهمی از بازاریابی محتوا را در کنار فعالیت سئو تقویت کنید.

به طور مستقیم سئو با بازاریابی محتوا گره خورده است و از زمانی که این اتفاق افتاده است بازاریابی محتوا نقش بسیار حیاتی در موفقیت یا شکست کسب و کارهای آنلاین، فروشگاه و … دارد.

 

در این مقاله به معرفی 10 نکته برای سئو و بازاریابی محتوا خواهیم پرداخت.

 

۱. اهدافی که بصورت مشترک را دارید مشخص کنید:

یکی از مهمترین اهدافی را که در ابتدا باید در نظر بگیرید و از آن درآمدهایی بیشتری را به دست آورید سئو و بازاریابی است، یک سوال مهم که باید در ابتدا بپرسید این است که چه فعالیت هایی در این دو تکنیک بازاریابی دیجیتال یکسان هستند.

مثلا: از خودتان بپرسید برای افزایش بازدید، افزایش رتبه  یا بهبود لینک ها چه فعالیت هایی باید انجام شود.  

 

۲. شاخص های مهم برای بررسی عملکرد ایجاد کنید:

یک راه موجود این است که برای بهینه سازی همکاری بین سئو و بازاریابی محتوا ، ایجاد یکسری شاخص برای بررسی فعالیت و عملکرد، در جهت اینکه در یک مسیر مشخص برای رسیدن به هدف فعالیت نموده اید یا خیر ؟

مثلا: این شاخص های می تواند شامل، اشتراک گذاری محتوا، لینک دادن به محتوا، تعامل و برقرای ارتباط با کاربران باشد و یا عبارت هایی که برای کارهای خود استفاده می کنید مثل دانلود کنید! سفارش دهید! و …

 

۳. کاربران و مخاطبانی که به عنوان هدف انتخاب کرده اید درک کنید:

یکی از نکات و استراتژی های مهم در سئو و بازاریابی محتوا درک مخاطب است. سعی کنید گروه هایی از مخاطبینی را تشکیل دهید و برای هر یک از آن گروه ها استراتژی های بازاریابی دیجیتال را در نظر بگیرید.

مثلا گروه های می توانند بر اساس سن، مکان و موقعیت، جنسیت، سرگرمی، و علاقه کاربران تقسیم بندی شود.

سعی کنید تا حد زیادی کارهایتان را بدون توجه به خواسته های آنها انجام ندهید، همچنین تقاضاهای نا بجا از آنها نکنید، سعی کنید حد تقاضا ها با مخاطبان هدف یکی باشد.

 

۴. محتوا در سئو بسیار مهم است:

موتور جستجو گر گوگل تاکید بسیار زیادی بر روی کیفیت محتوایی که اینترنت تولید می کنید دارد. شما می توانید با استفاده از کلمات کلیدی مناسب یک محتوا را ایجاد کرده تا موتورهای جستجو آن مطالب را بپسندند و به آن رتبه خوبی بدهند. بهینه سازی محتوای سایت با این راه به وب سایت شما کمک می کند تا در نتایج جستجو توسط کاربران رتبه خوبی بگیرید و امکان دیده شدن توسط کاربران بسیار زیاد را دارید.

از تکرار کلمات کلیدی درون محتوا اجتناب کنید. باید چگالی کلمات کلیدی درون صفحه شما 1 درصد و کمتر نیز باشد.

نکته: زمانی که کلمات کلیدی را درون صفحات و محتواهای خود انباشته کنید، سایت شما توسط موتور جستجو گر گوگل جریمه شده و با امکان کاهش ترافیک آنلاین نیز وجود دارد.

 

۵. تحقیق درباره ی کلمات پربازدید و مرتبط را فراموش نکنید!

سایت شما باید کلمات کلیدی مناسب، مرتبط و پربازدید داشته باشد .هر کلمه ی کلیدی که انتخاب می شود باید با استفاده از ابزارهای آنلاین مانند گوگل پلنر، گوگل ترند، ورد استریم  و ابزارهای مشابه مورد تحقیق قرار بگیرد.

 

۶. مشتریان و کاربران را از طریق لینک جذب کنید:

یکی دیگر از راه های مهم دیگر در بازاریابی محتوا و سئو برای افزایش بازدید و جذب کاربر استفاده می شود لینک سازی است که یک استراتژی قوی در سئو است و نتیجه توزیع محتوا به صورت آنلاین برای تعداد زیادی از کاربران هدف می باشد. با استفاده از این روش می توانید اثر گذاری مطالب را افزایش دهید.

لینک مطالب خود را درون سایت های دارای رتبه بالا و یا سایت هایی که ترافیک زیادی دارند قرار دهید، این سایت ها تعداد بیشماری کاربر آنلاین جذب می کنند و از طریق لینکی که قرار داده اید بخشی از آنها را به سایت و محتوای خودتان جذب کنید .

 

۷. لینک سازی داخلی را انجام دهید:

لینک سازی داخلی با استفاده از  انتشار محتوا به طرز عجیبی رتبه سایت شما را بالا می برد، علاوه بر این لینک سازی داخلی کار را برای کاربران که به دنبال مقالات با موضوعات مرتبط می گردند ساده تر می کند و تجربه خوبی برای آنها  ایجاد می کند.

 

۸. عناوین و سرتیتر ها را بهینه سازی کنید:

عناوین و سرتیتر ها باید با استفاده از کلمات کلیدی و عبارات مرتبط بهینه سازی شود. عناوین باید در بالاترین بخش مرورگرها  و در سرتیترها نیز نمایش داده شوند. عنوان شما باید توصیف خوب باشد که کاربر را متقاعد و جذب کند.

 

۹. نتایج را بررسی کنید:

با استفاده از ابزارهای آنلاین تلاش هایی را که برای بازاریابی محتوا و سئو انجام داده اید را اندازه گیری کنید ، گوگل آنالیتیکز به شما امکان می دهد که تغییرات نتایج جستجو را در هر زمانی مشاهده کنید ، همچنین در نظر داشته باشید که کدام صفحات سایت شما و محتوا بیشترین بازدید کننده را جذب کرده اند این روش به شما کمک می کند تا مطالب خود را در این زمینه قوی ترکنید.

 

۱۰. تلاش کنید:

ترکیب سئو و بازاریابی محتوا باید ادامه داشته باشد و از این کار هیچ وقت نباید  دست بردارید، فرصت هایی را ایجاد کنید و شاهد تغییرات باشید که از طریق بازاریابی محتوا و سئو باشید.

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

کد تخفیف ۱۰٪
تو بهترینی
کد تخفیف ۲۰٪
نزدیک بودا
کد تخفیف ۳۰٪
یکبار دیگه تلاش کن
کد تخفیف ۴۰٪
خوش شانس نبودی
کد تخفیف ۵۰٪
تو عالی هستی
شانس خودِت رو برای برنده شدن یک فرصت امتحان کن!
برای استفاده از این فرصت لطفاً ایمیل و تلفن همراه خودت رو وارد کن.
قوانین بازی :
  • هر کاربر ۳ بار فرصت دارد.
  • کسی که تقلب می‌کند، شناسایی می‌شود.
ARE YOU READY? GET IT NOW!
Increase more than 500% of Email Subscribers!
Your Information will never be shared with any third party.
ARE YOU READY? GET IT NOW!
OR SUBSCRIBE WITH
{subscription-facebook}
{subscription-google}
هدیه شما، فایل صوتی مصاحبه با آنتنی رابینز
میلیونر خودساخته ای که رازهاش رو با شما به اشتراک میزاره
telegram
ARE YOU READY? GET IT NOW!
Increase more than 500% of Email Subscribers!
Your Information will never be shared with any third party.