Take a fresh look at your lifestyle.

اجرای تئوری بز توسط سایپا

اجرای تئوری بز توسط سایپاReviewed by باقری on Sep 9Rating: 5.0

 

 

دوستان من سلام امیدوارم حالتان عالی و پر از انرژی باشید. تا الان شاید هزاران نفر در دایرکت، سایت و یا زمانی که حضور، من را می‌بینند، پرسیده‌اند که تئوری بز چه چیزی است. در سال 96 در مورد تئوری بز در حدود 10-15 دقیقه در دوره هوش مالی توضیح دادم. گفتم تئوری بز رفتار افراد است نسبت به خریدن. به عنوان مثال دقت کنید.

موش‌های صحرایی، بز و گوسفند چه کاری را انجام می‌دهند. دقت کنید وقتی یک موش صحرایی جلو می‌افتد، همه پشت سرش به راه می‌افتند. بز هم به همین صورت است وقتی یکی جلو می‌افتد بقیه هم پشت سرش به راه افتاده و یک ازدحام ایجاد می‌شود. کاری ندارند کسی که جلو حرکت می‌کند راه اشتباه را می‌رود و یا خیر و تنها پشت سرش راه می‌افتند. دقیقاً رفتار انسان‌ها هم به همین شکل است. غالباً آدم‌ها هم دوست دارند بروند در رستورانی غذا بخورند که شلوغ است و یا از جایی خرید کنند که شلوغ است.

[btnForPushNotification]

خبر عجیب در مورد فروش خودرو و تاثیرات آن

 

 

امروز که با شما صحبت می‌کنم 97/6/14 است. من همین امروز مطلبی را خواندم که سایپا امروز رونمایی و پیشفروش داشته است و در یک دقیقه 20 هزار خودرو فروخته است. جالب اینجاست که این خبر همه جا منتشر شده و جالب تر این است که می‌گویند به خیلی‌ها خودرو نرسیده است. گفته می‌شود که ما 20 هزار خودرو را در یک دقیقه فروختیم و در عین حالی که به خیلی‌ها هم نرسیده است. در این حالت چند اتفاق خواهد افتاد.

اول اینکه مردم می‌گویند که ما هم برویم و بخریم. یعنی تقاضا تولید می‌کند. در حال حاضر خیلی‌ها برای خریدن ماشین اقدام می‌کنند. به این افراد وقتی گفته می‌شود که مثلا چرا می‌خواهید پراید بخرید می‌گویند که به این دلیل که در حال گران شدن است می‌خواهم که بخرم. این افراد کاری ندارند که چه اتفاقی در حال وقوع است و تنها به دلیل اینکه بقیه می‌خرند این افراد هم برای خرید اقدام می‌کنند. افراد زیادی هستند که اصلا کاری ندارند که این قیمت‌ها منطقی هستند یا نه و تنها به دلیل اینکه دیگران برای خرید اقدام کردند این افراد هم می‌خواهند که ماشین بخرند.

[btnForPushNotification]

 

آیا این خبر واقعیت دارد

 

 

اجرای تئوری بز توسط سایپا5

 

یک خبر بیرون آمده است که در یک دقیقه 20 هزار ماشین فروخته شده است. منطق من می‌گوید که بهترین سایت ایران که ورزش 3 است اگر در طول روز 5 میلیون مخاطب داشته باشد. این 5 میلیون اگر تقسیم بر 24 ساعت و سپس تقسیم بر 60 دقیقه بشود عددی که به دست می‌آید در حدود 3 هزار نفر در دقیقه است. سایت سایپا دارای چه سروری است که در 1 دقیقه 20 هزار نفر توانسته‌اند که ثبت نام کنند. وقتی می‌گویند که به خیلی‌ها نرسیده است یعنی احتمالا 100-50 هزار نفر در آن یک دقیقه به سایت سایپا وارد شده‌اند. در حالت عادی سایت دیگر بالا نمی‌آید. سرعت سایت چه قدر بالا بوده است که همه این‌ها وارد شدند و توانسته‌اند ثبت نام کنند.

برای من که یک مقدار اطلاعات فنی دارم احساس می‌کنم که این خبر یک جوری است البته احتمال دارد که این خبر درست هم باشد اما با منطق من جور در نمی‌آید. موضوع بعدی که پیش می‌آید این سوال است که چرا این خبر تا ساعت 12 خیلی سریع در همه رسانه‌ها پخش می‌شود. پخش سریع چنین خبری چه حسی را در من و شما ایجاد خواهد کرد؟ برویم و سریع یک پراید و یا خودروی دیگری را از سایپا بخریم چرا که به زودی قرار است گران بشود.

 

اجرای تئوری بز در کسب و کار‌های مختلف

 

اجرای تئوری بز توسط سایپا1

 

ببینید این‌ها همگی سیاست‌های فروش است که اگر شما بتوانید در بیزینستان آجرایشان کنید، خیلی راحت میتوانید فروشتان را بیشتر کنید. بیزینس‌های کوچک وقتی فروششان افزایش پیدا می‌کند کیفیتشان نیز افزایش خواهد یافت در حال حاضر کاری با برند‌های بزرگ نداریم. این تئوری بز در جهان در حال اجرا است. در ایران هم بیزینس‌های کوچک و بزرگ از این مورد استفاده می‌کنند. نکته‌ای را باید به شما بگویم که من در دوره هوش مالی پلاس نزدیک یک ساعت فقط به تئوری بز پرداخته‌ام. تئوری بز پارسال تنها یک تئوری بود اما امسال یک تئوری با کلی راهکار است که چگونه می‌توانیم این تئوری را اجرا کنیم.

حداقل ده مورد کسب و کار را من توضیح می‌دهم و کلی در مورد تئوری بز صحبت می‌کنم. یادتان باشد اگر خبری به گوشتان رسید آن را بررسی کنید که آیا منطقی است و یا خیر. مورد دیگر این است وقتی خبری به گوشتان می‌رسد در موردش بیشتر تحقیق کنید. موضوع دیگری که باید بگویم ایین است که من نمی‌توانم بپذیرم که چطور 20 هزار نفر می‌توانند در یک دقیقه ثبت نام کنند در حالی که اطلاعتی مانند نامف نام خانوادگی، کد ملی و…. را نیاز است که برای ثبت نام وارد کنند. ثبت نام در سایت ما بسیار ساده است اما اگر بخواهید برای ثبت نام در سایت ما اقدام کنید یک دقیقه طول خواهد کشید.

[btnForPushNotification]

 

نتیجه‌گیری

 

بار‌ها من در باره تئوری بز در بیزینس‌های مختلف تحقیق کرده‌ام. سال‌ها دیده‌ام که کمپانی‌های بزرگ از این تئوری استفاده کرده‌اند. خود ایران خودرو هم بار‌ها در خبر‌ها شنیده‌اید که مثلا در ده دقیقه ثبت نام پر شد. فکر کنم در سال‌های آینده ما خبر‌هایی را می‌شنویم که مثلا در عرض 5 ثانیه 100 هزار خودرو فروخته شد. به این روش تئوری بز گفته می‌شود. تئوری بز را من در دوره هوش مالی پلاس خیلی بیشتر توضیح داده‌ام.

خیلی از کسانی که نتیجه گرفته‌اند، می‌گویند که ما فقط تئوری بز را اجرا کرده‌ایم. تئوری بز در جلسه دوم هوش مالی وجود داشت و خیلی‌ها وقتی همان را اجرا می‌کردند و موفق می‌شدند بقیه دوره را نمی‌دیدند. همین تئوری بز را اگر بتوانید در کسب وکارتان اجرا کنید درآمدتان در عرض 6 ماه بین 2 تا 5 برابر افزایش خواهد یافت. تئوری بز کار راحتی نیست و شما باید آن را یاد بگیرید ولی امسال در دوره هوش مالی پلاس کاری کرده‌ام که اجرا کردن این تئوری برای اعضای خانواده ماهان تیموری شاید 80% راحت‌تر شده باشد. برای شما بهترین‌ها را آرزو می‌کنم. این مطلب در مورد تئوری بز بود و امیدوارم که چندین بار آن را مورد توجه قرار بدهید تا به خوبی متوجه شوید.

 

شاد باشید.

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.