Take a fresh look at your lifestyle.

مدیریت ریسک کلید ماندگاری کسب و کار

مدیریت ریسک کلید ماندگاری کسب و کارReviewed by حسین تیموری on Feb 18Rating: 5.0

 

مدیریت ریسک دو هدف اصلی دارد:

 ۱. شناسایی، کاهش و جلوگیری از حوادث و بررسی حوادث گذشته
۲. اجرای تغییرات برای پیش گیری و یا کاهش حوادث آینده. 

دانستن
 این که چگونه مدیریت ریسک داشته باشید یک بخش مرکزی از سازمان است البته با برنامه‌ریزی استراتژیک و رشد که در این مقاله به شما اموزش داده می شود.

 

۱. خطرات احتمالی در زمینه کار شما و سهامداران را شناسایی کنید: 

  • زمینه کاری خود را در معاملات و فرآیندهای مختلف در نظر بگیرید. شامل اهداف استراتژیک بلند مدت، فعالیته های روزمره، مدیریت مالی 
  • تمام چیزهایی را که ممکن است به طور بالقوه اشتباه شوند و اینکه چطور ممکن است اتفاق بیفتند را یادداشت کنید. این اطلاعات را به بخش های مختلف تقسیم کنید تا تک‌ تک آن‌ ها را به صورت جداگانه بررسی شوند.

 

۲. تمام خطرات احتمالی که شناسایی کرده‌اید را آنالیز کنید:

  • بنویسید که چگونه می‌ توانند رخ دهند و روش‌ های پیش‌ گیری، گام‌های اضافی که برای پیش‌گیری از آن‌ ها برداشته می‌شوند و اینکه چگونه آن ریسک‌ ها ارزیابی می‌شوند را کامل مشخص کنید.

 

۳. تمام موارد قبلی که سازمان شما با آن‌ ها مواجه شده‌ است را ارزیابی کنید و این که چگونه این رخداد ها صورت گرفته است:

  • با افراد قدیمی سازمان مشورت کنید تا مشخص کنید که چه رویدادهایی رخ می‌ دهند و چگونه مدیریت می‌ شوند، از جمله فرآیندهایی که در آن ها حوزه‌ های بهبود وجود دارد.

 

۴. برآورد احتمال وقوع ریسک بر اساس سابقه سازمان، را تخمین بزنید

 

۵. یک برنامه پیش گیری برای تمام ریسک‌ هایی که شناسایی کرده‌اید و اولویت‌ بندی کرده‌اید، آماده کنید.

  • دقت کنید که فقط یک گام برای این که چگونه از هر ریسک جلوگیری کنید مشخص کنید ممکن است شرایط هر مورد ریسک نسبت به قبل فرق کند

 

۶. محاسبه هزینه گام‌ های مورد نیاز برای مدیریت ریسک را محاسبه کنید

 

۷. یک گزارش برای سهامداران تهیه کنید.

  • مخاطبان داخلی و خارجی به اطلاعات متفاوتی نیاز دارند؛ مخاطبان داخلی باید بیش‌ ترین ریسک را بدانند زیرا مسئول این فرآیند نظارت خواهند بود. 
  •  مخاطبان خارجی باید بدانند که مدیریت ریسک بخشی از فرهنگ سازمان شما است.

 

۸. یک سیستم ردیابی ایجاد کنید تا تمام آمار موفقیت‌ ها و شکست‌ های مدیریتی را وارد کند.

  • ایجاد یک مدل ارزیابی ریسک ابزاری مفید برای بررسی این مساله هست که آیا اقدامات احتیاطی بیشتری باید انجام شود یا خیر. 

 

۹. یک فرآیند نظارت منظم را تنظیم کنید تا تمام ریسک‌ ها را بررسی کرده و ارزیابی کنید که برنامه درمان چگونه کار میکند. 

 

۱۰. بازبینی برنامه ضروری

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

کد تخفیف ۱۰٪
تو بهترینی
کد تخفیف ۲۰٪
نزدیک بودا
کد تخفیف ۳۰٪
یکبار دیگه تلاش کن
کد تخفیف ۴۰٪
خوش شانس نبودی
کد تخفیف ۵۰٪
تو عالی هستی
شانس خودِت رو برای برنده شدن یک فرصت امتحان کن!
برای استفاده از این فرصت لطفاً ایمیل و تلفن همراه خودت رو وارد کن.
قوانین بازی :
  • هر کاربر ۳ بار فرصت دارد.
  • کسی که تقلب می‌کند، شناسایی می‌شود.
ARE YOU READY? GET IT NOW!
Increase more than 500% of Email Subscribers!
Your Information will never be shared with any third party.
ARE YOU READY? GET IT NOW!
OR SUBSCRIBE WITH
{subscription-facebook}
{subscription-google}
هدیه شما، فایل صوتی مصاحبه با آنتنی رابینز
میلیونر خودساخته ای که رازهاش رو با شما به اشتراک میزاره
telegram
ARE YOU READY? GET IT NOW!
Increase more than 500% of Email Subscribers!
Your Information will never be shared with any third party.