Take a fresh look at your lifestyle.

با تبلیغات رادیویی صدای پول را بشنوید

با تبلیغات رادیویی صدای پول را بشنویدReviewed by محمد محمدی on Jan 28Rating:
مدت زمان تخمینی برای مطالعه این مقاله 4 دقیقه می باشد

مقدمه

تبلیغات رادیویی جزو اولین رسانه های تبلیغاتی و از نوع صوتی می باشد. تبلیغات رادیویی، تبلیغاتی فراگیر است. در هر جا می شود به آن با کمترین هزینه دسترسی پیدا کرد. شاید بعضی ها وقتی حرف از رادیو شود فقط یاد اخبار و قصه هایی که از رادیو پخش می شود بیفتند. اما از رادیو خیلی بیشتر از این حرف ها باید توقع داشت.

رادیو، رسانه ای نوستالژیک است و قدمت آن به حدود سال 1900 برمی گردد. این قدمت یکی از دلایل اعتبار رادیو و تبلیغات رادیویی می باشد. زمانی بود که وقتی رسانه های بعد از رادیو، پا به عرصه گذاشتند همه فکر می کردند که فاتحه رادیو خوانده شده است، ولی اینطور نشد و سهم خود را نسبتا حفظ کرد.

برای اینکه بتوانیم نهایت استفاده را از رادیو و امکانات آن ببریم باید آن را بشناسیم. این مقاله تا حد زیادی به شما کمک می کند تا بتوانید آن را به درستی بشناسید و اجرا کنید.

 

مزایای تبلیغات رادیویی

1. دسترسی سریع و آسان به افراد

با داشتن یک رادیو یا ضبط در خودرو یا بوسیله گوشی می توان براحتی به آن دسترسی داشت. گوش کردن به رادیو احتیاجی به CD یا فلش ندارد. هر جا باشید می توانید از آن استفاده کنید. تبلیغات رادیویی بصورت محلی و سراسری پخش می شوند.

2. بوجود آوردن حس ترغیب

رادیو رسانه ای صوتی است. اثرگذاری آن نسبت به رسانه های چاپی خیلی بیشتر است. ازجمله : تراکت، تبلیغات با روزنامه، فاکس مارکتینگ و…

3. انعطاف پذیری

رادیو رسانه ای است که فقط با کلام و لحن سر و کار دارد. خیلی راحت فقط با تغییر متن آن می توان یک تبلیغ رادیویی را عوض کرد و با توجه به مناسبت ها آن را تنظیم کرد.

4. دسترسی به اکثر افراد

امروزه رادیو ها، تخصصی شده اند. ما خیلی راحت می توانیم با توجه به محصول یا خدمات خود، دقیقا به مشتریان احتمالی دسترسی داشته باشیم. مثلا : رادیو اقتصاد، رادیو ورزش، رادیو جوان، رادیو فرهنگ و…

5. مشتریان وفادار

کسانی که به رادیو گوش می دهند معمولا به آن عادت دارند. وقتی در خودرو می نشینند و خودرو را روشن می کنند، رادیو روشن می شود، نه ضبط خودرو؛ چون وقتی خودرو را خاموش می کنند روی رادیو خاموش کرده اند. گوش کردن به رادیو برای آن ها خیلی جذاب تر از دیدن تلویزیون و تبلیغات تلویزیونی می باشد. صدا را به تصویر ترجیح می دهند.

6. ترغیب شنوندگان

در رادیو، بخش های زنده بسیاری وجود دارد. این باعث می شود تا ارتباط موثر بیشتری بین رادیو و مخاطبانش برقرار شود. این ارتباط با لحن و کلام برقرار می شود. هر لحنی دارای بار مثبت و منفی می باشد که می تواند روی شنونده تاثیر بگذارد. این لحن می تواند پل ارتباطی شما با مخاطب باشد. لحن جذاب، مخاطب را به سمت خود می کشاند. لحن و کلام، اثرگذارتر از نوشته است.

7. ارزانی

تبلیغات رادیویی، از نظر قیمت، خیلی ارزانتر از تبلیغات تلویزیونی است.

8. فقط یک حواس

برای توجه به رادیو فقط باید از یکی از حواس پنجگانه کمک گرفت و آن شنوایی است.

 

 

تبلیغات رادیویی

 

 

معایب تبلیغات رادیویی

1. فراموش شدنی

وقتی تبلیغات رادیویی ما، پخش می شود و شنوندگان آن را گوش می دهند ممکن از سریع فراموش شود زیرا فقط یک بار می شنوند. تصویر در خاطر بیشتر می ماند تا صوت در گوش.

وقتی پیام رادیویی پخش می شود دیگر نمی توان آن را به عقب برگرداند. وقتی شماره یا نام برند در تبلیغات گفته می شود اگر شنونده نتواند آن را به یاد آورد باید منتظر پیام بعدی بنشیند ولی آیا آن فرد وقت آن را دارد که همیشه پای رادیو بنشیند؟

2. برای هر کسب و کاری مناسب نیست

تبلیغات رادیویی با توجه به امکانات و محدودیت ها، مناسب هر کسب و کاری نمی باشد. مثلا برای فروش تراکتور مناسب نیست.

3. دسترسی محدود به مشتریان

فقط کسانی که تمام مدت در خانه یا خودرو نشسته اند می توانند از تبلیغات شما بهره مند شوند. اغلب مردم فقط در مسیر رفت و برگشت به محل کار یا جایی خاص، رادیو گوش می کنند.

4. نداشتن تصویر

بعضی از محصولات هستند که فقط از طریق دیداری می توانند مخاطب را تحت تاثیر قرار دهند. اگر خدمات باشد که فقط از طریق تصویر امکان پذیر است.

اغلب پیام های تبلیغات رادیویی، فضای ذهنی خوبی برای مخاطب ایجاد نمی کنند.

 

انواع تبلیغات رادیویی

1. متنی حاوی جملات کوتاه

2. تبلیغات کوتاه یا طولانی همراه با موزیک

3. آگهی های اختصاصی فقط برای یک موسسه یا شرکت در یک برنامه رادیویی

 

برای اینکه تبلیغات رادیویی ما، اثرگذار باشد باید چکار کنیم؟

در تبلیغات رادیویی، ما زمان خیلی زیادی نداریم. همه افراد، پای رادیو نمی نشینند پس باید سریع و تاثیرگذار عمل کنیم. در یک تبلیغ رادیویی، اگر 60 ثانیه زمان داشته باشم حداکثر تعداد کلماتی که می توانیم در آن بکار ببریم، 180 تا 200 کلمه می باشد.

در این بین رعایت نکاتی، کار ما را بهتر می کند :

1. شنوندگان را مشتاق شنیدن آگهی خود کنید.

2. به شنوندگان آن چیزی را بگویید که دوست دارند بشنوند.

3. کمی بیشتر هزینه کنید و متن جذابتری تهیه کنید.

4. متن را همراه با موسیقی مناسب، اثربخش تر کنید.

5. با توجه به مخاطب هدف، زمان مناسبی را برای تبلیغات رادیویی خریداری کنید.

6. نام محصول مورد نظر را چندین بار در آگهی بکار ببرید.

 

5 سوال مهم و اساسی که در تبلیغات رادیویی باید به آن پاسخ دهید

1. چه کسی

برای شنوندگان مهم است که شما چه کسی هستید؟ برای همین باید در همان ابتدا نام برند خود را ببرید. شنوندگان به ابتدای آگهی بیشتر توجه می کنند.

2. چه چیزی

چه چیز را برای ارائه دارید؟

چه محصول  یا خدماتی را؟

یادتان باشد چون زمان تبلیغ خریده اید نباید همه محصول یا خدمات خود را در آن ذکر کنید.

3. چه موقع

قسمتی از برنامه خود را بگویید.

چه روزهایی باز هستید؟

ساعت کاری شما کی می باشد؟

4. چه مکانی

مغازه یا فروشگاه شما کجاست؟

از چه مسیرهایی می توان به آنجا رسید؟

5. چرا

چرا مردم باید از شما خرید کنند؟

مگر شما چه چیز متمایزی دارید؟

 

نتیجه گیری

1. همه ما می دانیم که شنیدن صدا از خواندن متن راحت تر و قابل فهم تر است. همچنین تصویری که فردی از شنیدن صوتی یک آگهی دریافت می کند خیلی قوی تر از تصویری است که از خواندن یک نوشته دریافت می کند. از این مزیت درست استفاده کنیم.

2 تبلیغات رادیویی را جزئی از کمپین تبلیغات خود بدانید و از رسانه های دیگر استفاده کنید. ازجمله : بازاریابی پیامکی، بازاریابی با سایت، بازاریابی با تلگرام، بازاریابی در اینستاگرام، بازاریابی با ایمیل، اسپانسرینگ، تبلیغات بیلبورد و…

 

چنانچه در مدت زمان تخمینی موفق به اتمام این مقاله نشده اید می توانید به سایت تست تندخوانی مراجعه کنید

تیم آموزشی ماهان تیموری

نویسنده : محمد محمدی – ماهان تیموری

ارائه دهنده آموزش های کسب و کار ، کارآفرینی ، تبلیغات اینترنتی

نظرات شما نسبت به مقاله تبلیغات رادیویی صدای پول را بشنوید برای تیم آموزشی ماهان تیموری ارزشمند و سازنده می باشد.

 

دانلود PDF

 

download

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

کد تخفیف ۱۰٪
تو بهترینی
کد تخفیف ۲۰٪
نزدیک بودا
کد تخفیف ۳۰٪
یکبار دیگه تلاش کن
کد تخفیف ۴۰٪
خوش شانس نبودی
کد تخفیف ۵۰٪
تو عالی هستی
شانس خودِت رو برای برنده شدن یک فرصت امتحان کن!
برای استفاده از این فرصت لطفاً ایمیل و تلفن همراه خودت رو وارد کن.
قوانین بازی :
  • هر کاربر ۳ بار فرصت دارد.
  • کسی که تقلب می‌کند، شناسایی می‌شود.
ARE YOU READY? GET IT NOW!
Increase more than 500% of Email Subscribers!
Your Information will never be shared with any third party.
ARE YOU READY? GET IT NOW!
OR SUBSCRIBE WITH
{subscription-facebook}
{subscription-google}
هدیه شما، فایل صوتی مصاحبه با آنتنی رابینز
میلیونر خودساخته ای که رازهاش رو با شما به اشتراک میزاره
telegram
ARE YOU READY? GET IT NOW!
Increase more than 500% of Email Subscribers!
Your Information will never be shared with any third party.