Take a fresh look at your lifestyle.

تبلیغات با همایش ، رزمایش برتری

تبلیغات با همایش ، رزمایش برتریReviewed by محمد محمدی on Feb 11Rating:

مقدمه

همایش به گردآمدن افراد، شرکت ها و موسسات در مکانی خاص گویند. تعریف بهتر آن، اجتماع یکپارچه برای موضوعی خاص می باشد. همایش ها می توانند نقش مهمی در کسب و کار ایجاد کنند اما اگر به طریق درستی انجام شوند.

در نحوه برگزاری و اجرای همایش، نکات ریز و درشتی وجود دارد که شاید زیاد به آن توجه نشود ولی رعایت همین نکات می تواند باعث شود تا ارتباط موثر  و بیشتری بین حضار شکل گیرد و آن همایش به یک همایش تاثیرگذار برای کسب و کار ما تبدیل شود. این مقاله، شما را به طرز شایسته ای کمک می کند تا به این آگاهی برسید.

 

دسته بندی همایش ها

1. تجاری

 2. اقتصادی

 3. بازرگانی

 4. کارشناسی

 5. تحقیقاتی

 6. علمی پژوهشی

 7. کارگاههای آموزشی

 

دسته بندی همایش ها در سطح حرفه ای

1. میتینگ

 2. کنگره

 3. ورک شاپ

 4. کنفرانس

 5. سمینار

 6. سمپوزیوم

 7. فروم

 8. کنوانسیون

 9. جشنواره

 10. دیسکاشن

 11.جلسه عمومی

 

سطح برگزاری همایش

1. عمومی

 2 .گروهی

 3. تخصصی

 4. بین المللی

 5. منطقه ای

 6. ملی

 

چرا همایش؟

همایش ها، بارها در سال برگزار می شود. این همایش ها در مورد موضوعات مختلفی می باشد. همایش جای بسیار مناسبی برای معرفی خود می باشد. افرادی که در این همایش ها حضور دارند کسانی مثل شما هستند؛ پس فرصت مناسبی برای شناخت آن ها می باشد.

 

مزایای همایش

1. معرفی آخرین محصولات تولیدی

در همایش ها، افراد مختلفی از همه جای شهر و شهرستان ها حضور دارند. معرفی آخرین محصولات تولیدی به شناخته شدن آن ها کمک بسیاری می کند. اگر محصولی جدید باشد به شناخت محصول کمک می کند. اگر محصول قدیمی باشد، به یادآوری آن کمک خواهد کرد؛ بنابراین در هر دو صورت مفید است.

2. شناخت رقبا

به جز شما، رقبای شما نیز در همایش ها شرکت می کنند. این موقعیت پیش آمده که رقبا دور هم جمع شوند. این به شما کمک می کند تا رقبا و محصولات آن ها و شیوه های انواع بازاریابی آن ها را بهتر بشناسید تا بتوانید از این اطلاعات برای بهبود برند خود استفاده کنید. با این کار، برنامه ریزی مناسبی می توانید داشته باشید. هر چه اطلاعات شما از بازار و سهم رقبایتان بیشتر باشد، عملکرد بهتری می توانید داشته باشید.

3. رقابت با کالاهای خارجی

قطعا شرکت های خارجی برای اینکه پای خود را به بازار داخل ایران باز کنند و در این بازار سهمی داشته باشند، در همایش های مربوط به حیطه کاری خود شرکت می کنند. این شرایط به نفع شما می باشد. وقتی بتوانید از نزدیک، رقبای خارجی و محصولات و خدمات آن ها را ارزیابی کنید و نسبت به عملکرد آن ها می توانید عکس العمل بهتری داشته باشید.

یکی از معیار های مهم در سهم بازار، شناخت رقبا می باشد. این موضوع برای رقبای خارجی سخت تر است زیرا آن ها از نظر تحقیقات بازار بسیار از ما جلوتر هستند و سیستم سازی خیلی قوی تری نسبت به ما دارند. وقتی بدانید در بازار شما چه خبر است، بهتر می توانید برنامه ریزی کنید.

4. معرفی آخرین تکنولوژی

وقتی شما تکنولوژی جدید یا خاصی را در محصولاتتان استفاده کرده اید، همایش فرصت مناسبی است تا آن را هم به افراد و هم به رقبایتان نشان دهید. با این کار، برتری خود را به رقبا نشان داده اید و مشتری ها روی شما بیشتر حساب می کنند.

 

این مطلب برای تو سودمنده، حتما بخونش :
درآمدم 2 برابر شده

همایش

 

5. متقاعد کردن مدیران صنعتی

مدیران صنعتی افرادی سخت گیر هستند و هر چیزی را قبول نمی کنند. اگر شما محصول یا خدماتی دارید که مناسب مدیران صنعتی می باشد همایش ها جای مناسبی است که به دلیل اعتبار آن، می تواند نظر مدیران صنعتی را جلب کند. این مهم است که شما چگونه خود و محصول یا خدماتتان را معرفی می کنید.

پس از این موقعیت درست استفاده کنید.

6. رسانه ها

وقتی شما در یک همایش شرکت می کنید، قطعا بازتاب خبری نیز دارد. این برای شما بسیار مفید است. هر چه در رسانه های مختلفی، خبر همایش نقل و پخش شود شما می توانید انتظار مشتری های بیشتری را داشته باشید. این تبلیغات می تواند از جمله از طریق رسانه های زیر پخش شود : بازاریابی پیامکی، بازاریابی با سایت، بازاریابی با تلگرام، بازاریابی در اینستاگرام، قرعه کشی و اهدای جوایز، بنر تبلیغاتی، پوستر تبلیغاتی، تبلیغات مترو، تبلیغات بیلبورد، کاتالوگ تبلیغاتی، بازاریابی با ایمیل، تبلیغات با روزنامه، تبلیغات محیطی و…

7. رسانه های تبلیغاتی خودتان

قطعا شما به عنوان یک شرکت رسانه های  تبلیغاتی خود را دارید. از عکس ها و فیلم هایی که از همایش تهیه می کنید می توانید در رسانه های خود استفاده کنید. از این شرایط می توانید به نفع خود استفاده کنید و به عنوان تبلیغات در رسانه های خود پخش کنید. از جمله : تبلیغات در تلگرام، تبلیغات در اینستاگرام، بازاریابی محتوا و… از این موقعیت به نفع بازاریابی و فروش خود استفاده کنید.

 

ساختار سازمانی یک همایش

1. رئیس همایش

2. دبیر همایش

3. کمیته علمی همایش

4. کمیته اجرایی همایش

5. دبیرخانه همایش

 

نکات قبل از همایش

1. قبل از برگزاری همایش، حتما امکان نشستن افراد ایجاد شده باشد

2. حتما میهمانان از روی لیست، وارد سالن شوند تا حق کسی که رزرو کرده ضایع نشود

3. بعد از اینکه افراد وارد همایش شدند، برگه های نظرسنجی توزیع شود و از آن ها درخواست شود تا بعد از همایش آن را تحویل دهند

4. در ابتدای همایش، قرآن خوانده یا پخش شود

5. بعد از قرآن، سرود ملی پخش شود

6. قبل از شروع همایش، بلندگو و میکروفون حتما تست شود تا در حین مراسم، دچار مشکل نشود

 

این مطلب برای تو سودمنده، حتما بخونش :
موسس بزرگترین بانک سرمایه گذاری بیل

به بخش دوم نکات توجه ویژه تری داشته باشید …

7. سیستم تهویه گرمایش و سرمایش، قبل از برگزاری تست شود و حتما با توجه به شرایط آب و هوایی تنظیم شود

8. برای افراد، امکان آب آشامیدنی و سرویس عمومی در نظر گرفته شده باشد

9. سیستم نورپردازی چک شود

10. برای خبرنگاران جای مخصوصی در نظر گرفته شود

11. به تعداد صندلی ها، رزرو انجام شده باشد

12. برای میهمانان مهم، جایگاه ویژه ای در نظر گرفته شود

13. از قبل از شروع، زمانبندی مراسم و میهمانان انجام شده باشد

14. اگر لازم است، کاغذ و خودکار و یا سی دی در اختیار حضار قرار داده شود

15. برای مواقع اضطراری، فکری شده باشد

16. اگر همایش بین المللی است، از بنر ها و پوستر های دو زبانه استفاده شود

 

نکات در حین همایش

1. در بین همایش، زمان استراحت قرار داده شود

2. در زمان استراحت، دوباره همه چیز چک شود

3. در زمان استراحت، حضار پذیرایی شوند

4. برای زمان استراحت، افراد آموزش دیده برای پذیرایی حضور داشته باشند

 

نکات بعد از مراسم

1. بعد از مراسم، سی دی حاوی فایل پاورپوینت به حضار داده شود

2. بعد از مراسم، گزارش مفصلی برای ارائه به دبیرخانه تهیه شود

 

نتیجه گیری

1. همایشها، برگ بنده ای برای همه کسانی می باشد که می خواهند اعتبار کسب کنند و سهم خود را در بازار بیشتر کنند.

2. همایشها فرصت مناسبی برای جمع شدن رقبا بصورت یکجا می باشد. این فرصت مناسبی برای کسانی می باشد که می خواهند رقبایشان را از نزدیک رصد کنند.

3. توصیه اکید می کنم که با توجه به بودجه و توان خود، هر چه بیشتر رسانه های تبلیغاتی خود را گسترده تر کنید. این کار باعث می شود تا راه های دسترسی مشتریان، به شما بیشتر شود.

 

چنانچه موفق به اتمام این مقاله در مدت زمان تخمینی نشده اید به سایت تست تندخوانی مراجعه کنید

تیم آموزشی ماهان تیموری

نویسنده: محمد محمدی- ماهان تیموری

ارائه دهنده آموزش های کسب و کار ، کارآفرینی ، تبلیغات اینترنتی

نظرات شما نسبت به مقاله “همایش، رزمایش برتری برای تیم آموزشی ماهان تیموری بسیار سازنده می باشد.

 

دانلود PDF

 

download

 
از این مطلب خوشت اومد پس لایکش کن

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

کد تخفیف ۱۰٪
تو بهترینی
کد تخفیف ۲۰٪
نزدیک بودا
کد تخفیف ۳۰٪
یکبار دیگه تلاش کن
کد تخفیف ۴۰٪
خوش شانس نبودی
کد تخفیف ۵۰٪
تو عالی هستی
شانس خودِت رو برای برنده شدن یک فرصت امتحان کن!
برای استفاده از این فرصت لطفاً ایمیل و تلفن همراه خودت رو وارد کن.
قوانین بازی :
  • هر کاربر ۳ بار فرصت دارد.
  • کسی که تقلب می‌کند، شناسایی می‌شود.
ARE YOU READY? GET IT NOW!
Increase more than 500% of Email Subscribers!
Your Information will never be shared with any third party.
ARE YOU READY? GET IT NOW!
OR SUBSCRIBE WITH
{subscription-facebook}
{subscription-google}
هدیه شما، فایل صوتی مصاحبه با آنتنی رابینز
میلیونر خودساخته ای که رازهاش رو با شما به اشتراک میزاره
telegram
ARE YOU READY? GET IT NOW!
Increase more than 500% of Email Subscribers!
Your Information will never be shared with any third party.