Take a fresh look at your lifestyle.

غلبه بر ترس (قسمت دوم)

غلبه بر ترس (قسمت دوم)Reviewed by حسین تیموری on Feb 24Rating: 5.0

 

 
روبرو شدن با ترس 

 

۱. باورهای غلط را شناسایی کنید:

 بسیاری از ترس‌ ها مبنی بر باورهای غلط یا تفکر فاجعه‌ بار هستند. هنگامی که یک عنکبوت را می‌ بینید ممکن است فورا باوری داشته باشید که می گوید عنکبوت به شما آسیب خواهد رساند و شما خواهید مرد. این الگوهای تفکر را شناسایی کنید و شروع به پرسش از آن‌ ها کنید. کمی تحقیق کنید که آیا چیزی که باور دارید درست است. درک کنید که سناریوی بدترین حالت را برای خودتان ساخته اید و اصلا بسیار بعید است که این اتفاق پیش آید. شروع به ساختن افکار جدید خود کنید تا با افکار فاجعه‌ آمیز درگیر نشوید.

زمانی که ترس شما ایجاد می‌ شود، مکث کنید و ریسک واقعی خود را بررسی کنید. با افکار منفی و یا باورهای غلط خود صحبت کنید و بگویید:  من تشخیص می‌دهم که برخی از سگ‌ ها شرور هستند، اما اکثریت قریب به اتفاق سگ‌ ها مهربان هستند. بعید است که گاز گرفته شوم.”

 

۲. سعی کنید در معرض قرار گرفتن ترس به صورت تدریجی باشید:

پس از روبرو شدن با باورهای غلط خود، شروع به بیرون آمدن از ترس خود کنید. اغلب اوقات ما از چیزی می‌ ترسیم اما تا خالا در معرض آن قرار نگرفته ایم ترس از ناشناخته یک عبارت رایج برای توصیف تنفری که مردم نسبت به چیزی که متفاوت است، استفاده می‌ شود

برای مثال: اگه از سگ می‌ترسید

  • به آن نگاه کنید تا زمانی که شما احساس ترس نکنید.
  • عکس و ویدئو سگ ها را ببینید.
  • به پارکی که در آن یک یا چند سگ را می‌شناسید بروید و آن‌ها را تماشا کنید تا زمانی که احساس ترس نداشته باشید.
  • به خانه یک دوست که یک سگ دارد بروید و او را تماشا کنید و با یک سگ از نزدیک رو به رو شوید.
  • از یک دوست بخواهید به شما اجازه دهد سگش  را لمس کند.
  • در نهایت، نزدیک یک سگ باشید و زمانی را با یک سگ بگذرانید.

 

این مطلب برای تو سودمنده، حتما بخونش :
4 روش برای تبلیغات محصولی مشابه در بازار

۳. درگیر شدن با ترس را تمرین کنید:

 قدرت برچسب زدن به احساسات شما برای درک نفس و هوش عاطفی مفید است. همچنین به نظر می‌ رسد که درگیر شدن با ترس قدرت باور نکردنی دارد که به شما کمک کند بر ترس‌ ها غلبه کنید و احساسات خود را تنظیم کنید.

دویدن از ترس هرگز باعث بهبود طرز فکر شما در مورد ترس نمی‌ شود. دفعه بعد که یک ترس را تجربه می‌ کنید با عبارات مثبتی که نشان می دهد نمی ترسید با آن رو به رو شوید.

 

۴. تکنیک‌ های ریلکس کردن یا تمدید اعصاب را یاد بگیرید:

 زمانی که شما ترس را تجربه می‌ کنید، واکنش مبارزه یا گریز در بدن شما شکل می گیرد. یاد بگیرید که با خنثی کردن با تکنیک‌ های تمدد اعصاب این واکنش را نادیده بگیرید. تمدد اعصاب به بدن شما می‌ گوید که هیچ خطری وجود ندارد و شما در امان هستید و می‌تواند به شما کمک کند با  استرس و اضطراب در زندگی خود کنار بیایید.

تمرینات تنفس عمیق را امتحان کنید. روی نفس خود تمرکز کنید و شروع به شمردن هر نفس کنید: چهار ثانیه تنفس، چهار ثانیه بازدم و زمانی که این کار راحت شد به شش ثانیه افزایش دهید.

 

ترس شما
 

۱. ترس خود را به منبعی از عشق تبدیل کنید:

 همان چیزهایی که ما از آن می‌ ترسیم می تواند احساسات شادی و حتی شور و شوق ما را تحریک کند. به همین دلیل است که مردم از ورزش‌ های سخت، فیلم‌ های ترسناک و شنا کردن با کوسه‌ها در تعطیلات لذت می‌ برند. سعی کنید ترس خود را در یک نور مثبت باز کنید و لرزش آن را تایید کنید. زمانی که شما شروع به دیدن ترس به عنوان یک منبع انرژی می‌ کنید، ممکن است حتی نقش آن را در زندگی خود نیز در نظر بگیرید.

 

این مطلب برای تو سودمنده، حتما بخونش :
غلبه بر ترس (قسمت اول)

۲. قدرت ترس را مهار کنید:

ترس می‌ تواند قدرت باور نکردنی در وضعیت‌ های زندگی و یا مرگ داشته باشد. افراد احساس می‌ کنند که زمان به سرعت کم می‌ شود، حواس به شدت پرت می‌ شود و توانایی آن را دارد که به طور غریزی بداند چه کار باید بکند. در حالی که ارتباط دیگر درون بدن ما حدود نیم ثانیه طول می کشد تا به آگاهی برسد، سیستم ترس بسیار سریع‌ تر عمل می‌ کند. ترس همچنین آگاهی ما از درد را افزایش می‌ دهد.

درک جنبه‌های مثبت ترس می‌ تواند به شما کمک کند از آن به نفع خود استفاده کنید. یاد بگیرید که ترس را بپذیرید و سپس آن را به جایی که برای شما مفید خواهد بود، هدایت کنید.

به یاد داشته باشید که ترس احساسات شما را افزایش می‌ دهد به طوری که شما توانایی انجام موثر و قدرتمند کارها را دارید.

 

۳. ترس را به عنوان یک فرصت ببینید:

ترس می‌تواند به عنوان ابزاری برای کمک به ما برای شناسایی مشکلات و حل موثر آن‌ها به باشد. هنگامی که ناراحتی موج اولیه ترس از بین می رود، به دقت آن را بررسی کنید تا ببینید چه چیزی را می‌ توانید یاد بگیرید.

زمانی که احساس ترس از چیزی نا آشنا را احساس می‌ کنید، آن را نشانه ببینید که باید فرد یا وضعیت بهتری را بشناسید.

 

از این مطلب خوشت اومد پس لایکش کن

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

کد تخفیف ۱۰٪
تو بهترینی
کد تخفیف ۲۰٪
نزدیک بودا
کد تخفیف ۳۰٪
یکبار دیگه تلاش کن
کد تخفیف ۴۰٪
خوش شانس نبودی
کد تخفیف ۵۰٪
تو عالی هستی
شانس خودِت رو برای برنده شدن یک فرصت امتحان کن!
برای استفاده از این فرصت لطفاً ایمیل و تلفن همراه خودت رو وارد کن.
قوانین بازی :
  • هر کاربر ۳ بار فرصت دارد.
  • کسی که تقلب می‌کند، شناسایی می‌شود.
ARE YOU READY? GET IT NOW!
Increase more than 500% of Email Subscribers!
Your Information will never be shared with any third party.
ARE YOU READY? GET IT NOW!
OR SUBSCRIBE WITH
{subscription-facebook}
{subscription-google}
هدیه شما، فایل صوتی مصاحبه با آنتنی رابینز
میلیونر خودساخته ای که رازهاش رو با شما به اشتراک میزاره
telegram
ARE YOU READY? GET IT NOW!
Increase more than 500% of Email Subscribers!
Your Information will never be shared with any third party.