Take a fresh look at your lifestyle.

غلبه بر ترس (قسمت اول)

غلبه بر ترس (قسمت اول)Reviewed by حسین تیموری on Feb 24Rating: 5.0
 
هر کسی گاهی اوقات ترس را تجربه می‌ کند. ترس می‌ تواند در واقع کمک کند تا شما را با هشدار دادن به شرایط خطرناک بالقوه ایمن نگه دارید. با این حال، وقت‌ هایی هست که ترس دیوانه می‌ شود و زندگی روزمره شما را به هم می‌ ریزد. خوشبختانه، کارهایی وجود دارند که شما می توانید انجام دهید تا ترس خود را برطرف کرده و تاثیری که بر روی شما دارد را به حداقل برسانید.

 

درک ترس

 

۱. تشخیص دهید چه زمانی ترس‌ های طاقت‌ فرسا می‌ شوند:

 طبیعی است که ترس داشته باشیم. ممکن است زمانی که برای اولین بار دوچرخه‌ سواری می‌ کنید و یا زمانی که کار جدیدی را شروع می کنید، احساس ترس داشته باشید. با این حال، وقتی ترس از زندگی شما شروع می‌ شود و بر عملکرد شما تاثیر می‌ گذارد، به یک مشکل تبدیل شده است. اگر ترس شما طاقت‌ فرسا شده است، ممکن است اضطراب و عصبانیت شدیدی را تجربه کنید. ترس خود را ببینید و توجه کنید که چقدر بر زندگی شما تاثیر می‌ گذارد. ترس حرکت به جلو شما و از آنچه در زندگی خود می‌ خواهید، دور می کند. 

 

۲. علائم ترس را بدانید:

 ترس اغلب به عنوان “phobias آشکار می‌ شود که می‌تواند شامل: شرایط (ترس از صحبت در جمع) ،حیوانات (مار و سوسک و…) ، خون و … باشد. وقتی که شما تجربه ترس فیزیولوژیکی، ذهنی و عاطفی را می‌ کنید، که می‌ تواند شامل موارد زیر باشد:

  • ضربان قلب
  • سختی در تنفس
  • احساس گیجی
  • عرق کردن
  • اضطراب
  • برای انجام کار به خود فشار می‌ آورید
  • نیاز به فرار
  • احساس جدا شدن
  • احساس می‌ کنید که ممکن است غش کند یا بمیرد
  • احساس ناتوانی در برابر ترس خود، حتی اگر می‌ دانید این کار غیر منطقی است.
این مطلب برای تو سودمنده، حتما بخونش :
از بین بردن محدودیت‌های ذهنی

 

۳. به هر حادثه ای فکر کنید:

اگر تصادف اتومبیل را تجربه کرده‌اید، رانندگی با اتومبیل ممکن است ترسناک شود و یا ممکن است روی هم رفته از آن دوری کنید. این کاملا طبیعی است که از تجربیات قبلی فرار کنید. در حالی که واکنش ترس برای این نوع از رویدادها طبیعی است، ممکن است برخی از رویداد ها اجتناب ناپذیر باشند. تشخیص دهید که ترس شما طبیعی است یا خیر.

 

۴. فکر کنید که مورد ریشه ای دارد:

ممکن است ترس شدید از مارها داشته باشید اما علت آن را بدانید. برخی شواهد حاکی از آن است که ترس و وحشت میتواند بین والدین و فرزندان یک مسئله ارثی باشد. شواهد دیگری نشان می‌ دهد که کودکان به طور خاص اطلاعات محیطی را رمز گشایی می‌ کنند و ترس را بر اساس آنچه مشاهده می‌ کنند ممکن است تهدید ببینند. با نگاه کردن به افراد بزرگ‌ سال در یک موضوع یا موقعیت، کودک یاد می‌ گیرد که که آیا این ترس واقعی است یا خیر. 

 

۵. داشتن ترس اشکالی ندارد:

ترس یک مسئله منطقی است که زندگی ما را تحت‌ تاثیر قرار می‌ دهد. به سمت لبه صخره می روید و ناگهان احساس ترس می کنید. این ترس سازگار است و به شما می‌ گوید:  این می‌تواند خطرناک باشد. بترسید و احتیاط کنید.” ترس یک واکنش گریز را ایجاد می‌ کند که به بدن ما اجازه میدهد تا برای حفاظت از خود اقدام کنید.

  • درک کنید که ترس می‌ تواند خوب باشد و نقش مثبت و حمایتی در بعضی موارد دارد.

 

ترس شما

 

۱. ترس خود را تایید کنید:

نادیده گرفتن و یا انکار ترس از خود برای خودتان آسان است. اما اگر بترسید نمی‌ توانید وارد بازی شوید، مگر این که از روبرو شدن با آن ترس نداشته باشید با کنترل احساسات خود اولین قدم را برای به دست آوردن وضعیت جدید برداشته اید.

این مطلب برای تو سودمنده، حتما بخونش :
راهکارهایی جهت انتخاب شغل دوم برای کارگران

گاهی اوقات ترس خودش را به طور واضح و به روشنی مشخص می کند و گاهی اوقات ترسی نیست ولی احساس اظطراب در پشت ذهن شما پنهان شده است. بگذارید ترس بیاید و به آن یک اسم بدهید و بدانید که هیچ خوب و بدی برای این اسم وجود ندارد فقط یک اسم است.

 

۲. ترس را ببینید:

مثل منظره یک مار روی ریل، شاید حرکت مارپیچ یک راه پله این درک را به شما بدهد آن را ببینید و درکش کنید ترس شما ممکن هرجا باشد و هرجا نباشد پس این شما هستین که تمایل دارید کی آن را ببینید.

 

۳. از قدرتی که به ترس داده اید مطلع شوید:

آیا ترس شما باعث می‌ شود که شما به جای برخاستن و رفتن به دنبال هدفتان در رختخواب بمانید؟ آیا از ملاقات با خانواده تان در یک حالت دیگر دوری می‌ کنید فقط چون نمی‌ خواهید سوار هواپیما شوید؟ دقت کنید که چه قدرتی در ذهن و رفتار شما وجود دارد.

 

۴. نتیجه دل‌ خواه خود را تصور کنید:

حالا که بهتر است ترس خود را درک کنید، به این فکر کنید که دقیقا چه چیزی را می‌ خواهید تغییر دهید. در مورد تجربه زندگی بدون ترس قکرکنید، چه احساسی دارین؟ برای مثال: 

  • اگر ترس شما تعهد است، خودتان را با شریک زندگی‌ تان تصور کنید.
  • اگر ترس شما از بلندی است، تصور کنید که در ارتفاع بلند هستید.
  • اگر ترس شما عنکبوت است، تصور کنید که یک عنکبوت را می بینید و بی تفاوت رد می شوید.

.

 

 

از این مطلب خوشت اومد پس لایکش کن

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

کد تخفیف ۱۰٪
تو بهترینی
کد تخفیف ۲۰٪
نزدیک بودا
کد تخفیف ۳۰٪
یکبار دیگه تلاش کن
کد تخفیف ۴۰٪
خوش شانس نبودی
کد تخفیف ۵۰٪
تو عالی هستی
شانس خودِت رو برای برنده شدن یک فرصت امتحان کن!
برای استفاده از این فرصت لطفاً ایمیل و تلفن همراه خودت رو وارد کن.
قوانین بازی :
  • هر کاربر ۳ بار فرصت دارد.
  • کسی که تقلب می‌کند، شناسایی می‌شود.
ARE YOU READY? GET IT NOW!
Increase more than 500% of Email Subscribers!
Your Information will never be shared with any third party.
ARE YOU READY? GET IT NOW!
OR SUBSCRIBE WITH
{subscription-facebook}
{subscription-google}
هدیه شما، فایل صوتی مصاحبه با آنتنی رابینز
میلیونر خودساخته ای که رازهاش رو با شما به اشتراک میزاره
telegram
ARE YOU READY? GET IT NOW!
Increase more than 500% of Email Subscribers!
Your Information will never be shared with any third party.