بازاریابی شبکه ای چیست ؟
بازاریابی شبکه ای مخفف نتورک مارکتینگ(Network Marketing) می باشد ، که در آن شیوه فروش ، اینگونه است که شرکت ها و صاحبان کسب و کار و خدمات ، محصولات خود را بدون تبلیغ و بدون هیچ واسطه ای به فروش می رسانند.
در این مقاله درباره بازاریابی شبکه ای صحبت خواهیم کرد .
همراه ما باشید …
البته به این روش بازاریابی بازاریابی چند سطحی (مولتی لول مارکتینگ – Multi Level Marketing)نیز می گویند مشتریان می توانند بعد از خرید از آن شرکت ، درباره ی محصولات بازاریابی کنند و سودی را از شرکت دریافت کنند .
در این نوع بازاریابی از دو طریق می توان در آمد کسب کرد :
1) در ازای فروش مستقیم
2) فروش از طریق زیرمجموعه
بازاریاب های شبکه ای چگونه محصولات را به فروش می رسانند ؟
بازاریاب ها با استفاده از تبلیغات کلامی و تبلیغات چهره به چهره اقدام به فروش محصولات می کنند.
چه کشورهایی در زمینه بازاریابی شبکه ای قوی تر هستند ؟
کشور های آمریکای شمالی ، چین ، کشورهای اروپایی مانند آلمان و ایتالیا و ژاپن در این زمینه قوی هستند .
از بازاریابی شبکه ای بیشتر بدانیم …
در روش بازاریابی شبکه ای چند نوع لایه از اشخاص،بازاریابی یک محصول ،برای رساندن و فروش آن به مصرف کننده را برعهده دارند .
در روش بازاریابی شبکه ای نماینده فروش :
علاوه بر جذب مشتری ، به افراد تازه وارد نیز آموزش می دهند که چگونه مشتریان را جذب کرده و محصولات را عرضه کنند .
توجه کنید :
اگر شما شنیدید که یک شرکت یا یک مدیر دارای کسب و کار اعلام کرد : “در صورت معرفی دوستانتان به ما و خرید آنها از ما در خرید بعدی به شما تخفیف ویژه ای خواهیم داد” ، یعنی یک بازاریابی شبکه ای یا بازاریابی چند سطحی در در حال انجام است .
صنایعی که از این روش ها استفاده می کنند بسیار زیاد هستند مانند: انجمن های سلامتی ، آژانس های املاک ، شرکت های خدمات دهنده تلفن و … این صنایع در تلاش هستند که همیشه و در همه حال مشتری را طوری جذب کنند که بتوانند از محصولات و یا خدمات آنها استفاده کند .
در مقالات آتی بیشتر در مورد بازاریابی شبکه ای صحبت خواهیم کرد …
با تشکر از توجه شما
نویسنده : عباس حبیبی
تیم آموزشی ماهان تیموری
ارائه دهنده آموزشهای کسب و کار ، کارآفرینی ،کسب و کار اینترنتی
سلام ممنونم مطلب بسیار عالی بود