Take a fresh look at your lifestyle.

تبلیغات موبایلی ، با مشتری حرف بزنید

تبلیغات موبایلی ، با مشتری حرف بزنیدReviewed by محمد محمدی on Feb 18Rating:

مقدمه

تبلیغات موبایلی راهی ساده برای نفوذ روی ذهن مخاطب است. امروزه اکثر افراد موبایل دارند و این یک نقطه عطف در اثرگذاری بر روی مخاطب می باشد. تبلیغات موبایلی راهی مناسب برای رسیدن به اهداف بازاریابی و فروش می باشد. کسب و کار شما هر چه می خواهد باشد، در هر حال باید با مشتری ارتباط موثر برقرار کرد. برای تبلیغات باید از هر ابزار مناسبی با توجه به کسب و کار، استفاده کرد. تبلیغات موبایلی روشی اثرگذار برای این منظور محسوب می شود. تمام تمرکز حواس خود را به این مقاله دهید تا در مورد ریز و درشت تبلیغات موبایلی اطلاعات بدست بیاورید.

 

انواع مختلف تبلیغات موبایلی

1. درون اپلیکیشنی

این نوع در حال حاضر فقط برای سیستم عامل اندورید می باشد و هزینه هر کلیک مختلف می باشد.

در نوع درون اپلیکیشنی، وقتی کاربر روی تبلیغی می زند، به یک سایت با صفحه ای دیگر منتقل می شود. بابت هر کلیکی که روی تبلیغات زده می شود، مبلغی به عنوان هزینه پرداخت خواهد شد. نوع بهینه آن به این صورت است که کاربر وقتی روی آن می زند، از او سوال می کند که آیا واقعا می خواهد وارد آن صفحه شود یا نه؟ این سوال به ظاهر ساده باعث می شود تا فقط کسانی وارد صفحه شما شوند که به محصول یا خدمات شما علاقه یا نیاز دارند و کسانی که به آن نیاز ندارند وارد آن نشوند تا باعث شود برای شما هزینه اضافی بیفتد.

2. صفحات اینترنتی در داخل موبایل

در این نوع، صفحات اینترنتی را از طریق موبایل باز می کنیم. طبق آمار، حدود40 درصد ترافیک وب را، موبایل به خود اختصاص داده است. این یعنی یک فرصت طلایی برای استفاده از تبلیغات موبایلی. چرا از این موقعیت به نفع خودمون استفاده نکنیم؟

 

انواع تبلیغات موبایلی در اپلیکیشن ها

1. صفحه فرود : با زدن بر روی آن به صفحه ای دیگر منتقل می شود.

2. بومی : مخصوص تبلیغات بصورت محلی می باشد.

3. پوش نوتیفیکیشن : تبلیغاتی است که روی خود گوشی می آید و در قسمت بالای صفحه، نماد آن مشخص است.

4. آیکون : به شکل آیکون بر روی صفحه هوم (Home) گوشی می آید.

5. نواری : بصورت نواری در پایین صفحه گوشی می آید.

6. نیم صفحه : بصورت نیم صفحه نمایان می شود.

7. تمام صفحه : بصورت تبلیغی تمام صفحه خود را نشان می دهد.

8. ویدیویی : این نوع، برای صفحه هایی که این قابلیت را دارند امکان نمایش دارد.

 

تبلیغات موبایلی

 

ویژگی های نرم افزار تبلیغات موبایلی

شما از طریق نرم افزار مخصوص تبلیغات موبایلی می توانید به اهداف زیر برسید :

1. نمایش بر اساس مکان

شما می توانید از طریق این نوع نرم افزارها با توجه به استان ها برای تبلیغات موبایلی اقدام کنید. حتی می توانید با توجه به هر استان، تبلیغات متفاوت داشته باشید.

2. نمایش بر اساس زمان مورد نظر

شما با استفاده از نرم افزار این کار، می توانید در هر روز و زمانی تبلیغات موبایلی داشته باشید.

3. ارسال بر اساس برند گوشی

یک حالت جالب این نرم افزارها، ارسال تبلیغات شما بر اساس برند تلفن همراه می باشد. ازجمله : سامسونگ، ال جی، اپل، اچی تی سی، سونی و…

4. براساس گویش

این نرم افزارها این قابلیت را دارند که تبلیغات شما را بر اساس گویش ها نیز ارسال کنند.

 

قیمت تبلیغات موبایلی در اپلیکیشن ها

آیکونی : 90 تومان به ازای هر کلیک

ویدیویی : 1500 تومان به ازای هر کلیک

بقیه : 45 تومان به ازای هر کلیک

فیلتر : 5 تومان اضافه به ازای هر کلیک. فیلتر می تواند بر اساس سن، جنسیت، تحصیلات و… باشد

 

این مطلب برای تو سودمنده، حتما بخونش :
چرا ثروتمندان هرروز ثروتمندتر و فقیران هرروز فقیرتر میشوند(قسمت سوم)

مزایای استفاده از تبلیغات موبایلی (آیا می دانید های تبلیغات موبایلی)

1. حدود 46 درصد از مردم جهان به اینترنت دسترسی دارند.

2. تعداد کاربران اینترنت 80 درصد است.

3. تعداد کاربران ایرانی 68 درصد می باشد.

4. حدود 25 درصد ایرانیان، دارای گوشی هوشمند هستند.

5. افرادی که گوشی هوشمند دارند حدود 90 درصد از زمان استفاده از آن را در اپیکیشن ها می گذرانند.

6. هزینه تبلیغات موبایلی خیلی کمتر از بسیاری از رسانه های می باشد. ازجمله : تبلیغات تلویزیونی، تبلیغات بیلبورد، تبلیغات با روزنامه، بنر تبلیغاتی، پوستر تبلیغاتی، کاتالوگ تبلیغاتی

7. بیشترین مخاطبان تبلیغات موبایلی، جوانان هستند.

8. باز بودن فضا برای فعالیت، با توجه به اعمال قانون نه چندان محکم.

9. روند افزایشِ قابلِ توجه تبلیغات موبایلی.

10. پرداخت هزینه تبلیغات بر اساس هر کلیک.

 

تبلیغات موبایلی

 

عوامل موثر در موفق بودن تبلیغات موبایلی

1. محتوا

1. سرگرمی و طنز

2. هر چیزی مربوط به مخاطب هدف

3. مختصر و شفاف

4. اخباری در مورد رویدادهای مهم

2. دسته بندی

تبلیغات باید بصورت جداسازی شده و هدفمند انجام شود. مثلا : سن، جنسیت، موقعیت مکانی، تحصیلات و…

3. تکنولوژی

تعداد کاراکتر های داخل پیامک، دارای محدودیت می باشد اما با آمدن تکنولوژی های جدید، این مسئله حل شده است. امروز با استفاده GPRS و MMS این محدودیت از بین رفته و ارسال پیام راحت تر شده است.

 

نکات لازم برای کمپین تبلیغات موبایلی

1. طرز زندگی مشتری خود را تحلیل کنید

مشتری شما در چه مواقعی بیشتر از موبایل خود استفاده می کند؟ دانستن اطلاعات کافی در مورد نقش موبایل در زندگی مشتری هایتان برای نتیجه کمپین، بسیار مهم و ضروری است.

2. بر اساس علاقه مندی ها و عادت های مشتری

اینکه مشتری شما از چه چیزی خوشش می آید و به آن تمایل دارد قطعا مهم است. باید این را در نظر گرفت و با توجه به آن، برنامه ریزی کرد.

3. زمان مناسب را انتخاب کنید

قطعا مشتری های شما در بازه های زمانی خاصی، بیشتر اقدام به استفاده از گوشی خود دارند. این زمان همان زمانی است که بیشترین اثرگذاری را برای ما دارد. ما می توانیم در این بازه های زمانی ارسال تبلیغات را داشته باشیم تا بهترین نتیجه را بگیریم.

4. مکان جغرافیایی را در نظر بگیرید

این موضوع برای کسانی مناسب می باشد که یک بازار محلی دارند. این بازار محلی می تواند یک بخش از یک شهر باشد.

5. دسترسی راحت ایجاد کنید

کاری کنید که وقتی یک کاربر از طریق هر دستگاهی وارد تبلیغات شما شد بتواند به آن راحت وارد شده و به آن برسد و بتواند از قسمت های دیگر استفاده کند. کاری کنید وقتی کسی خواست به دیگر قسمت های آن صفحه برود، بتواند براحتی آن را پیدا کند و به آن صفحه برود. در واقع بتواند آن صفحه را راحت جستجو کند.

با توجه به رعایت این موارد، می توان تبلیغات موبایلی موفقی داشت.

 

این مطلب برای تو سودمنده، حتما بخونش :
معنی و مفهوم برند چیست

معایب تبلیغات موبایلی

متاسفانه در حال حاضر بعضی از شرکت های تبلیغاتی، برای افزایش سود خود، دست به کارهای غیر اخلاقی می زنند. به آن کلیک های جعلی می گویند. کلیک های جعلی به این صورت است که وقتی شما تبلیغات خود را به جایی داده اید. آن ها از نرم افزاری استفاده می کنند که باعث می شود تا تبلیغات شما توسط آن نرم افزار بصورت اتوماتیک کلیک شود و برای هر کلیک کردن برای شما هزینه بیافتد.

این یک کار کاملا غیراخلاقی است.

 

نتیجه گیری

1. تبلیغات موبایلی نوع جدیدی در تبلیغات می باشد برای همین می تواند برای خیلی از افراد جالب و کنجکاو کننده باشد. از این کنجکاوی می توانیم استفاده کنیم و روی مخاطب، اثر خود را بگذاریم.

2. تبلیغات موبایلی تبلیغات جدید است پس باید درست آن را انجام دهید. ما از عکس العمل افراد خیلی اطلاع نداریم ولی تحقیق و تحلیل باید انجام شود.

3. از دیگر روش های تبلیغات حتما استفاده کنید. آن ها را مکمل بدانید. ازجمله : تبلیغات در مجلات، تبلیغات با همایش، بازاریابی با تلفن، بازاریابی چریکی، تبلیغات مترو، بازاریابی با سایت، تراکت طلایی و…

 

چنانچه در مدت زمان تخمینی موفق به اتمام این مقاله نشده اید می توانید به سایت تست تندخوانی مراجعه کنید

تیم آموزشی ماهان تیموری

نویسنده : محمد محمدی-ماهان تیموری

ارائه دهنده آموزش های کسب و کار ، کارآفرینی ، تبلیغات اینترنتی

نظرات شما نسبت به مقاله  “تبلیغات موبایلی ، با مشتری حرف بزنید برای تیم آموزشی ماهان تیموری ارزشمند و سازنده می باشد.

 

دانلود PDF

 

download

 

 

 

 

 

 

 

از این مطلب خوشت اومد پس لایکش کن

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

کد تخفیف ۱۰٪
تو بهترینی
کد تخفیف ۲۰٪
نزدیک بودا
کد تخفیف ۳۰٪
یکبار دیگه تلاش کن
کد تخفیف ۴۰٪
خوش شانس نبودی
کد تخفیف ۵۰٪
تو عالی هستی
شانس خودِت رو برای برنده شدن یک فرصت امتحان کن!
برای استفاده از این فرصت لطفاً ایمیل و تلفن همراه خودت رو وارد کن.
قوانین بازی :
  • هر کاربر ۳ بار فرصت دارد.
  • کسی که تقلب می‌کند، شناسایی می‌شود.
ARE YOU READY? GET IT NOW!
Increase more than 500% of Email Subscribers!
Your Information will never be shared with any third party.
ARE YOU READY? GET IT NOW!
OR SUBSCRIBE WITH
{subscription-facebook}
{subscription-google}
هدیه شما، فایل صوتی مصاحبه با آنتنی رابینز
میلیونر خودساخته ای که رازهاش رو با شما به اشتراک میزاره
telegram
ARE YOU READY? GET IT NOW!
Increase more than 500% of Email Subscribers!
Your Information will never be shared with any third party.