Take a fresh look at your lifestyle.

آموزش مفاهیم اولیه تجارت و بازاریابی اینترنتی 2

آموزش مفاهیم اولیه تجارت و بازاریابی اینترنتی 2Reviewed by صابر خلیلی on Oct 23Rating:

آموزش مفاهیم اولیه تجارت و بازاریابی اینترنتی – جلسه دوم

دومین جلسه از آموزش مفاهیم اولیه تجارت و بازاریابی اینترنتی را شروع می کنیم .امیدواریم  تا انتهای جلسات آموزشی که برایتان آماده کرده ایم از مطالب راضی باشید و دانسته هایتان افزایش پیدا کند .

در جلسه اول ، با تعریف بازاریابی آشنا شدیم و در این جلسه به ادامه مباحث جلسه گذشته می پردازیم . 

با ما باشید …

 

عناصر هشت گانه چیست ؟

بازاریابان به منظور بالا بردن رضایت مشتریان در بازار هدف از عناصر هشت گانه استفاده می کنند که آنرا به صورت اختصار P8 نیز می نامند  :

1- محصول (Product) :

محصول زمانی دارای ارزش است که خواسته ها و نیازهای یک فرد را برطرف کند ، همیشه محصول یک شی فیزیکی نیست ، محصول می تواند یک سرویس و خدمت هم باشد .

2- قیمت (Price) :

قیمت مبلغی است که مشتری در ازای به دست آوردن کالا حاضر است پرداخت کند . قیمت همیشه باید با کالا برابری کند در غیراینصورت مشتری از خرید صرف نظر می کند .

3- مکان (Place):

به مکان در بازاریابی کانال توزیع نیز گفته می شود . که همیشه باید آنرا در نظر گرفت تا مشتری به راحتی بتواند برای خرید محصولات به آن دسترسی داشته باشد .

4-ترفیع (Promotion):

ترفیع به فعالیتی گفته می شود که یک شرکت یا کسب و کار انجام می دهد تا اطلاعات صحیح و به موقع در اختیار خریدار و مصرف کننده قرار بگیرد .

 

5-فرآیند (Process) :

مشتری در روند خرید هرچه احساس بهتری داشته باشد احتمال بازگشت او بالاتر می رود .اطمینان دادن و پاسخگویی  به مشتری می تواند کسب و کار را از نظر اعتماد سازی و انجام مراحل کار توسعه دهد .

 

6-امکانات و دارایی های فیزیکی(Physical Environment ) :

یکی از اصلی ترین بحث ها برای جذب و راضی نگه داشتن مشتری  ظاهر کسب و کار و امکانات کسب و کاراست که مشتریان با توجه به دارایی ها اظهار نظر می کنند و نگرش مثبت ایجاد می کند .

 

7-کارکنان (People) :

تمامی کارکنان در یک شرکت نقش بسیار مهمی در شکل دادن به تجربه مشتری از آن شرکت ایفا می کنند .

 

8-بهره وری و کیفیت (Productivity and Quality) :

به خاطر داشته باشید که همیشه شما باید به خواست مشتری توجه کنید و با توجه به آن کالا یا سرویسی با حداقل قیمت و حداکثر کیفیت ممکن ارائه دهید..

 

نویسنده : عباس حبیبی    

دانلود PDF این مقاله 

 

با عرض پوزش تصویر فایل دانلود درست بارگذاری نشده است

تیم آموزشی ماهان تیموری

 

    ارائه دهنده آموزشهای کسب و کار ، کارآفرینی ،کسب و کار اینترنتی

 

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.