Take a fresh look at your lifestyle.

آموزش مفاهیم اولیه تجارت و بازاریابی اینترنتی 1

آموزش مفاهیم اولیه تجارت و بازاریابی اینترنتی 1Reviewed by صابر خلیلی on Oct 22Rating:

آموزش مفاهیم اولیه تجارت و بازاریابی اینترنتی – جلسه اول

اولین جلسه از آموزش مفاهیم اولیه تجارت و بازاریابی اینترنتی را شروع می کنیم .امیدواریم  تا انتهای جلسات آموزشی که برایتان آماده کرده ایم از مطالب راضی باشید و دانسته هایتان افزایش پیدا کند .

با ما باشید …

 

با عرض پوزش تصویر به درستی نمایش داده نشد .

 

ما در این دوره به شما کمک می کنیم با ابزارهای موجود در اینترنت و پتانسیل هایی که در اینترنت و فضای مجازی وجود دارد ، به کسب و کار خودتان رونق ببخشید و نهایت استفاده را ببرید .

امروزه بازاریابی یکی از مهمترین بخش های تجارت به حساب می آید که باید بخوبی برای آن برنامه ریزی کرد و آنرا اجرا نمود ، با افزایش کاربران اینترنت ، امروزه تولید کنندگان و تاجران نیز از بازاریابی اینترنتی برای کسب و کار خود بهره می گیرند .

علت این است که بازاریابی اینترنتی اطلاع رسانی را آسان تر و بهینه تر می کند و در این روش  هدف گیری دقیق مخاطب وجود دارد و هزینه های بازاریابی به طور چشمگیری کاهش پیدا می کند.

در قدم اول باید با یکسری تعاریف آشنا شوید :

بازاریابی چیست ؟

تعاریف زیادی برای بازاریابی وجود دارد که چند نمونه از تعاریف را مشاهده می کنید :

تعریف اول :

بازاریابی یک پروسه اجتماعی و مدیریتی است که در آن افراد با توجه به احتیاجات و خواسته‌های خود اقدام به جابجا کردن و تبادل کالا یا خدمات می‌کنند.

تعریف دوم :

بازاریابی هنر ایجاد مشتری و راضی نگه داشتن آن و به دست آوردن سود برای خود است .

تعریف سوم :

بازاریابی یعنی رساندن خدمات یا کالای مناسب به افراد درست در مکان مناسب در زمان مناسب و با قیمت مناسب است.

تعریف چهارم :

بازاریابی یک روند اقتصادی است که در آن کالا یا خدمات بین ایجاد کننده آن و مصرف کننده با قیمت مشخص مبادله می‌شود.

احتیاج ، خواست و تقاضا چیست ؟

یک بازاریاب موفق باید نیاز ها ، تقاضا ها و درخواست های بازار هدف را مورد بررسی قرار داده و براساس نتایج آن تصمیم گیری کند.

نیاز چیست ؟

یک کمبود ذاتی است که در وجود همه انسان ها قرار دارد . همه ما نیاز به غذا پیدا می کنیم . بنابراین یک مفهوم طبیعی در وجود هر انسان است که می توان گفت اکثر نیازها در انسان ها مشترک هستند .

خواسته چیست ؟

خواسته عملی است که نیاز را تامین می کند ، وقتی انسان گرسنه می شود و می تواند غذای آماده بخورد و یا به رستوران رفته و ساندویچ بخورد . خواسته دقیقا چیزی است که بازاریاب می تواند رو ی آن اثر بگذارد .

تقاضا چیست ؟

خواسته ای است که با قدرت خرید همراه است .مثلا اگر کسی غذای ایتالیایی دوست دارد باید بتواند هزینه خرید آنرا بپردازد تا آن خواسته به تقاضا تبدیل شود .

 

اتمام جلسه اول – آموزش مفاهیم اولیه تجارت و بازاریابی اینترنتی

با تشکر از توجه شما

نویسنده : عباس حبیبی

دانلود PDF این مقاله 

با عرض پوزش تصویر فایل دانلود درست بارگذاری نشده است

تیم آموزشی ماهان تیموری

ارائه دهنده آموزشهای : کسب و کار ، کارآفرینی ، کسب و کار اینترنتی

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ARE YOU READY? GET IT NOW!
Increase more than 500% of Email Subscribers!
Your Information will never be shared with any third party.
ARE YOU READY? GET IT NOW!
OR SUBSCRIBE WITH
{subscription-facebook}
{subscription-google}
هدیه شما، فایل صوتی مصاحبه با آنتنی رابینز
میلیونر خودساخته ای که رازهاش رو با شما به اشتراک میزاره
telegram
ARE YOU READY? GET IT NOW!
Increase more than 500% of Email Subscribers!
Your Information will never be shared with any third party.