Take a fresh look at your lifestyle.

تکنیک های بازاریابی در تلگرام

تکنیک های بازاریابی در تلگرامReviewed by Marjan on Mar 4Rating:

فرض کنید که فروشگاه تلگرامی خودتان را راه انداخته اید و محصولات خودتان را هم وارد کردیده و درگاه خودتان را به ثبت رسانده اید و آماده اید که شروع به فروش کنید ، فرقی نمی کند که چه مقدار برای طراحی کانال و محتوای محصولاتتان تلاش کرده اید چون در هر صورت اگر شما یک برنامه بازاریابی مناسب نداشته باشید احتمالش می رود که تمام سعیتان به هدر رود . 

تکنیک های بازاریابی در تلگرام

 

تکنیک های بازاریابی در تلگرام4

بدون شک زحمت زیادی باید بکشید تا بتوانید برای یک فروشگاه عالی برنامه ریزی کنید . لازم نیست که مشتریان احتمالی خودتان را محدود کنید چون شما برای فروش ، احتیاج دارید به ترافیک مستقیم بر روی فروشگاه خودتان . یکی از روش هایی که امروزه شرکت های بزرگ فروش آنلاین روی آن سرمایه گذاری می کنند ، بازاریابی از مسیر تلگرام است .

تلگرام ، یک پیام رسان چند منظوره است که دارد به یک شبکه اجتماعی با ۳۰ میلیون کاربر فعال در ایران تبدیل می شود ، اگر بازاریابی در تلگرام  با تولید محتوای خوب و هوشمندانه انجام بشود تاثیر مطلوبی در جذب ترافیک بر روی فروشگاه شما و فروش محصولاتتان خواهد داشت. در ادامه ، راه کار هایی را برای جذب مخاطب از طریق تلگرام را برایتان توضیح می دهیم .

اول اینکه : مخاطب هدف خودتان را بشناسید

شما اول از همه باید مشتریان احتمالی خودتان را شناسایی کنید  و نسبت به محتوای مورد علاقه آنها بررسی و تحقیق کنید ، بنابر این شما باید محتوایی را تولید کنید که مورد علاقه مشتریان احتمالی شما خواهد بود ، این مسئله شرط اصلی رشد برند شما و افزایش ترافیک فروشکاه آنلاین شما خواهد بود و در اولین نگاه مطالب شما با هم و برندتان در یک خانواده قرار گیرند ، فراموش نکنید که کاربران شما مطالب نلاین شما را از طریق تلفن همراه خودشان می خوانند و علاقه مندند که سریعا آن را بررسی کنند ، پس سعی کنید در اولین جملاتی که به کار می برید ، افراد را تشویق به خواندن ادامه مطلب بکنید . سعی کنید برای رشد برند خودتان ، محتوایی را تولید کنید که بیشتر به اشتراک گذاشته شود.

دوم اینکه : توضیحات کاملی در اینفو کانال خودتان بگذارید

تکنیک های بازاریابی در تلگرام6

نخستین موردی که به جذب مخاطب در کانال شما کمک خواهد کرد ، نام و توضیحات مناسب است، سعی کنید از خلاقانه ترین جملاتی که می توانید برای ترغیب مخطبان به عضویت در کانال خودتان استفاده کنید . از اسم مناسبی استفاده کنید که در نخستین نگاه ، بتواند ماهیت و هویت شما را نشان بدهد .

سوم اینکه : توجه ویژه ای به کیفیت عکس های خودتان داشته باشید

فراموش نکنید که افراد در زمان بیکاری و خستگی ، به تلگرام خودشان سرکی می کشند ، بنابراین هرگز نسبت به خواندن یک متن سنگین و طولانی علاقه ای نشان نخواهند داد . یک عکس دلنشین به همراه یک محتوای کوتاه و انگیزشی ، بیش از محتوای دیگر مورد استقبال قرار خواهد گرفت . این نوع محتوا ، بیشتر اوقات توسط افراد زیادی به اشتراک گذاشته می شود .

چهارم اینکه : بر روی تمام پست هایتان ، لینک کانال خود را قرار دهید

 

تکنیک های بازاریابی در تلگرام3

هیچ وقت فراموش نکنید که اگر محتوای ارزشمندی را ارائه بدهید ، تعداد اشتراک گذاری آن توسط مردم بالا خواهد رفت و این خودش بهترین روش بازاریابی در تلگرام است ؛ بنابراین اگر لینک کانال شما در انتهای تمامی پست  ها شما قرار بگیرد ، می تواند به سرعت باعث رشد مخاطبان شما بشود .

پنجم اینکه : در گذاشتن پست ، زیاده روی نکنید



کیفیت را جایگزین کمیت نکنید ، تعداد ۴ تا ۶ عدد پست مفید و با کیفیت ، مناسب ترین گزینه برای بازاریابی و رشد شما است ، توجه داشته باشید به علت تعدد کانال های تلگرام ، کاربر امکان خواندن تعداد بالایی از پست های شما را نخواهد داشت و شما را به عنوان نوعی نویز تصور خواهد کرد. حتی اگر تعداد پست ها شما کمتر از این میزان است ، سعی کنید که در ازای آن کیفیت محتوایی بالایی داشته باشد .

ششم اینکه : در دیگر کانال های مرتبط برای خودتان تبلیغ کنید

 

تکنیک های بازاریابی در تلگرام1

یکی از بهترین روش های افزایش تعداد مخاطبان ، تبلیغات در کانال های رقبا و مرتبط است و این کار ، با کمترین بودجه تبلیغاتی امکان پذیر است ، فقط دقت کنید که کانالی که انتخاب می کنید ، با موضوع شما هم جهت باشد .

حالا وقت آن رسیده که چند ابزار که به شما در رشد و مدیریت کانال تلگرام کسب و کارتان  کمک خواهد کرد را برایتان معرفی کنم :

سایت iStockPhoto 
معدنی از تصاویر و طرح‎‌های ویژه و نمادین است.

سایت  Unsplash Free
انبار بزرگی است پر از عکس های با کیفیت و با وضوح بالا .

سایت  Shutterstock
از این سایت می توانید برای پیدا کردن طرح‌ها و تصاویر خاص استفاده کنید .

سایت Canva
راهی ساده برای تبدیل کردن هر فردی به یک طراح است .

وبسایت adsensor
محل مناسبی برای تبلیغات شما در رسانه های اجتماعی به شمار می رود .

دست از تلاش بر ندارید و دائما حتی با تعداد کمی فالوئر هم پیگیر ماجرا باشید ! مطمئن باشید که تداوم کار و ارائه محتوای با مضمون مناسب و ارزشمند هم برای جذب مخاطب نیاز به صرف وقت بیشتری دارد .

حالا دیگر نوبت آن رسیده که آموزش ساخت استیکر اختصاصی را بگیرید :

تلگــرام یــک رســانه بر پایه متن اســت و بــه خاطــر همیــن ویژگــی ، همــه افــراد می تواننــد در بخشهــای مختلــف آن داده هــای متنوعـی را ایجـاد و تولیـد بکنند ؛ یکـی از ایـن داده هـای جـذاب ، اسـتیکر هـا هسـتند . اسـتیکرها یکـی از دوست داشتنی تریـن و رایج تریـن نمادهـای مورداسـتفاده در بیـن کاربـران اسـت . شـما هم می توانیـد بـا ساخت یـک اسـتیکر مخصـوص کار خـودتان و به کار بردن کمـی ذوق و خلاقیت در طراحــی ، به سادگی در بیــن عمــوم کاربــران شــناخته شــوید . به عبارت دیگــر ، اســتیکر وسیله ای اســت کــه از طریق آن همــه کاربـران تلگـرام ، بازاریابـان مجانـی شـما خواهنـد شد !

روش ساخت استیکر چگونه است ؟

 

تکنیک های بازاریابی در تلگرام5
در مرحلــه اول



باید از طریــق برنامه هایــی مثل فتوشــاپ ، اســتیکرهای خــودتان را طراحــی بکنیــد . توجــه کنیــد کــه عکس هــا حتمــا بــاید فرمــت PNG داشته باشند و بــدون حاشــیه باشــند . شما می توانید حاشــیه ها را بــه کمــک نرم افــزار فتوشــاپ ، از تصویـر حـذف کنیـد . طـول و عـرض تصاویـر ارسـالی شما باید حداکثـر ۵۱۲ در ۵۱۲ پیکسـل باشـد و حجـم هـر عکـس هم نبایـد بیشـتر از ۳۵۰ کیلوبایـت باشـد .

در مرحله دوم

وارد بخـش Settings اپلیکیشـن بشوید . برای راحتـی کار ، باید از نسـخه pc تلگـرام استفاده کنید و از بخـش
setting Messages  گزینـه Sticker را در دسـکتاپ تلگـرام و آدرس Stickers @را در یـک پنجـره مکالمـه تایـپ بکنید و روی واژه هایپرلینــک شــده کلیــک کنیــد . در اپلیکیشــن موبایلــی تلگــرام ، بــه انتهــای صفحــه بروید و گزینـه Stickers @ را لمس کنید .
 

در مرحله سوم



در ادامه ، یـک پنجـره چـت بـا رباتـی بـه نـام Bot Stickers برایتـان بـاز می شـود. حـالا باید بـرای ایـن ربـات ، پیامـی ارسـال کنیـد تـا در پاسـخ بـرای شـما ، دسـتورات ضروری بـرای ارسـال و ثبـت اسـتیکرها را بفرسـتد . لیسـت دسـتوراتی که برای شما می آید ، از این قرار است :

  newstickerpack  ساخت پکیج جدید استیکر
 addsticker  اضافه کردن استیکر جدید به پکیج
delsticker   حذف استیکر
  ordersticker  مرتبسازی استیکرها در پکیج

 cancel  انصراف از ثبت استیکرها

در مرحله چهارم



اولین کاری که باید بعــد انجام ایــن کار بکنید ، ســاخت یــک پکیــج از اســتیکرها اســت . بــرای ایــن کار باید دســتور newstickerpack را بــه ربــات بدهیــد . بعد از ایــن کار ، ربــات بــا دادن پیغامــی از شــما درخواست می کند کــه بــرای پکیــج اســتیکر خــودتان ، اسمی را انتخــاب کنیــد . فرض کنید اسم sara را بــرای مجموعــه اســتیکرهای خــود تان در نظــر گرفته اید .


در مرحلـه پنجم

در این مرحله باید بـرای اسـتیکرها ، شکلک تعیین کنید . اگـر اسـتیکرتان محتوایـی جـدی دارد ، می توانیـد برایـش شـکلک
جـدی را در نظـر بگیریـد . بـا انتخـاب شـکلک مناسـب از فهرسـت شـکلک ها و ارسـالش بـه ربـات ، وارد مرحلـه بعـدی می شوید .

در مرحله ششم

حالا دیگر نوبــت بــه ارســال اســتیکر می رســد . تصویــر PNG و بــدون حاشــیه خــودتان را بــا فشــردن آیکــون گیــره در پاییــن صفحـه و سـپس گزینـه File ، انتخـاب کنید و آن را بـرای ربـات ارسـال کنیـد . بـا اتمـام ایـن کار ، ربـات از شـما درخواست می کند کـه بـا فرستادن یـک شـکلک دیگـر ، اسـتیکر بعـدی را بـه پکیـج خـودتان اضافه کنید . ایـن کار را می توانیـد بـه همان شـیوه اسـتیکر اول انجـام  بدهید و مجموعـه اسـتیکرهای خـودتان را کامل کنیـد .

در مرحله هفتم


هنگامی که پکیــج اســتیکرهایتان کامل شــدر، کافــی اســت دســتور publish را بــرای ربــات ارســال کنیــد . این بار ربــات در پیغامـی دیگـر ، از شـما درخواست می کند کـه اسمی را بـرای مجموعـه اسـتیکرهای خـودتان امتخاب کنید . پـس از انتخـاب اسم و ارسـال آن ، دیگر پکیـج اسـتیکرهای شـما آمـاده می شود . ربـات هم لینک مربوط به آن را بـرای اشـتراک گذاری بیـن دوسـتان ، در اختیارتـان قـرار می دهــد .

بــه همیــن راحتــی شــما توانســتید یــک مجموعــه از اســتیکرهای انحصــاری از خــودتان و فضــای کاری مورد نظرتــان ایجــاد و طراحـی کنیـد ؛ از ایـن اسـتیکرها در مکالمـات خـودتان بـا دیگـران ، کانـال و گروه هـای خـودتان اسـتفاده کنیـد وسـعی کنیـد که لینـک آن را بـرای دوسـتانتان هـم بفرستید تـا آن هـا هـم اگر این استیکرها به نظرشان جذاب است ، از آن ها اسـتفاده کننـد .

حالا دیگر ذهنتان این آمادگی را پیدا کرده است که چند تا ترفند مهم را به منظور موفقیت بیشتر ، برایتان بگویم :

ترفند اول : ترفندهایی برای 100 هزارتایی شدن کانال

 

تکنیک های بازاریابی در تلگرام7

حتما شما هم می دانید که در نسـخه های جدیـد ، تلگـرام قابلیـت جدیـدی را بـه سیسـتم خـودش اضافـه کـرده کـه مزیت هایـی را نسـبت بـه گـروه دارد و نـام آن را کانـال گذاشـته اسـت . بـرای ایـن که بتوانید از این قابلیـت استفاده کنید ، بایـد حتما تلگرامتـان بـه روز باشـد . کانـال ویژگی هـای خوبـی دارد کـه از طریق آن ، هـر وبســایت ، شــرکت و … می توانــد حداقل خبرنامــه ای داشــته باشــد کــه مدیریــت آن فوق العاده راحت تر از گــروه تلگرامــی اســت . به گونه ای کـه کاربـران ، به عضـویت آن در می آیند امـا نمی تواننـد پیامـی را بـرای سـایر افـراد ارسـال کننـد و تنها مدیـران ، ایـن دسترسـی را دارند کـه بـرای تمامـی اعضـا مطلـب بفرسـتند . کانـال یـک راه یک طرفـه اسـت و کاربـران فقـط پیام هـای شـمارا می توانند بخواننـد .
پـس باید توجـه داشـته باشـید کـه بـرای حفـظ مخاطـب ، بایـد بهتریـن پیام هـا را بـا آن هـا بـه اشـتراک بگذاریـد .
کانـال ، یـک رسـانه نامحـدود ایـده آل اسـت تـا بتوانید ده هـا و شاید صدهـا هـزار مخاطـب را در یک جـا جمـع کنیـد . در همیـن زمـان کوتـاه ،بسـیاری از وب”سـایت ها و برندهـا از قبیل دیجـی کالا ؛ ورزش 3 , عصـر ایـران و … از ایـن فرصـت اسـتفاده کرده انـد و از طریق کانـال ، بـه قلب مخاطبـان خـودشان نفـوذ کرده انـد . از خصوصیت های کانـال ، می تـوانیم بـه : وجـود چنـد مدیـر ، امکان حـذف کرد پیـام ، نمایـش میـزان تعـداد مشـاهده هـر پیـام ، داشـتن لینـک عمومـی و اختصاصی ، حفاظت از اطلاعات کاربـران و غیرقابـل مشـاهده بـودن اعضـا و … اشـاره نمود .

بگذارید کمی عقب تر برویم و یک بار دیگر ساخت کانال را با هم مرور کنیم :

بـرای سـاختن کانـال ، اول از منـوی بالای صفحـه ، گزینـه More را انتخـاب کنید تـا منـوی سـمت چـپ صفحـه نمایـان شـود .
سـپس گزینه Channel New را انتخـاب کنیـد . گزینـه Channel Create را لمـس کنیـد و سـپس در صفحـه جدیـد ، بـرای کانـال خـودتان ، تصویـر و اسمی بگذارید و اگر دوست دارید ، در قســمت Description ، توضیحــات مورد نیــاز بــرای کانــال را بنویســید و تیــک بالای صفحـه را لمس کنید .
در قسـمت بعـدی تلگـرام ، دو گزینـه Channel Public و Channel Private بـه شـما نشـان داده می شود کـه گزینـه اول ، بـرای سـاخت کانـال عمومـی و گزینـه دوم ، بـرای ایجـاد کانـال خصوصـی به کار می رود .
کانال عمومی ، بــرای کســانی مناســب اســت کــه می خواهنــد کانالشــان بــرای عمــوم مــردم دیــده شــود و تمامــی کاربــران تلگـرام بتواننـد بـه آن وارد و از آن بهـره ببرنـد کـه در صـورت انتخـاب ایـن گزینـه ، کاربـران می تواننـد بـا تایـپ نـام کانـال شـما
در قسـمت Search تلگـرام ، آن را پیدا بکنند . همچنیـن می توانیـد در قسـمت Link بـرای کانالتـان یـک آدرس مشـخص کنیـد کـه آن را بـرای همـه اعضـای تلگـرام ارسـال و افـراد را بـه کانـال خـود دعـوت کنیـد .

کانال خصوصی ، بـرای کسـانی مناسب اسـت کـه می خواهنـد کانالشـان خصوصـی و مخفـی باشـد و بـرای عمـوم دیـده نشـود و تنهـا راه اضافـه کـردن افـراد خـارج از لیسـت مخاطبیـن ، آدرسـی باشـد کـه در قسـمت Link از طـرف تلگـرام به شما داده می شـود .
درنهایـت پـس از انتخـاب گزینـه موردنظـر ، تیـک بالای صفحـه را لمـس کنیـد . در قسـمت بعـد ، تلگـرام از شـما می خواهـد کـه بـرای شـروع کار ، افـرادی را از لیسـت مخاطبیـن خودتان بـه کانـال خـود اضافـه کنیـد . پـس از تعییـن ، تیـک بالای صفحـه را بزنیــد . خــب کار شما تمــام شــد ! الآن کانــال شــما ساخته شــده و می توانیــد بــرای کاربــران ، مطالــب و فایل هــای مورد نظرتــان را ارســال
کنیـد .

در این جا باید رازهایی را در مورد کانال بدانید !



تکنیک های بازاریابی در تلگرام8
* حتمـا امضـا و اسم کانـال را در پسـت های خـودتان جا بدهید مثلا در زیر متن هـا ، همیشـه اسـم و لینـک گـروه را قـرار بدهیـد و یـا بـرای تصاویـر ، از watermark اسـتفاده کنیـد . ایـن کار ، به شـدت در شـناخت و افزایـش تعـداد کاربـران شـما تأثیـر خواهـد گذاشـت .

* حتمـا محتواهایـی را تولیـد کنیـد کـه کاربـران از بـه اشـتراک گذاشتن آن هـا در گروه هـای دیگـر ، لـذت ببرنـد ، بـه برخـی از ایـن ترفندهـا تحـت عنـوان بازاریابـی ویروسـی در ادامـه اشـاره خواهـیم کـرد .

* بـرای مدیریـت و قـدرت هرچـه بیشـتر کانـال ، مدیـران دیگـری را هم بـرای کانـال خـودتان انتخـاب کنیـد . بـرای ایـن کار ، از قسـمت info Change سـپس Administrators گزینـه Administrators Add را از صفحـه جدیـد تعییـن کنیـد تـا بتوانیـد شـخص موردنظـرتان که همان مدیر جدید است را از لیسـت مخاطبینتـان بـه بخـش مدیـران کانـال اضافـه کنیـد . بـرای حـذف مدیـر موردنظـر هم انگشـت خـودتان را چنـد ثانیـه بـر روی آن نگه داریـد تا کلمه Remove ظاهـر شود و بـا انتخـاب آن ، کاربـر را حـذف کنید .

* بـرای ایجاد تغییـرات ، بـر روی نـام کانـال در صفحـه اصلـی کانـال تـپ کنیـد . سـپس سـه نقطه بالای صفحـه را انتخاب کنید و Edit   را انتخـاب کنیـد . در صفحـه بازشـده ، می توانیـد اسم ، تصویـر و متـن توضیحـات کانـال را تغییـر بدهیـد و همچنیـن می توانید آدرس کانـال خـودتان را عـوض کنیـد .

* از اینســتاگرام یــا دیگر شــبکه های اجتماعــی کــه در آن فعالیــت می کنیــد ، بــرای تبلیــغ کانــال خــودتان کمال اســتفاده را ببرید و حتــی اگــر لازم اســت ، بــرای نمایــش لینــک کانــال خــودتان در ســایر رســانه ها ، هزینــه کنیــد .

* شـاید تنهـا اشـکال کانـال ، عـدم ذخیـره و ثبـت اطلاعات تمـاس کاربـران باشـد کـه بـرای حـل ایـن مشـکل ، در ترفندهـای بعـدی روش آسـان و کاربـردی ای را برایتان می گویم .


ترفند دوم : راه‌حل هایی برای دریافت شماره تلفن کاربران

احتمالا الآن اولیـن دغدغـه شـما ایـن خواهـد بـود کـه اگـر تلگـرام هـم مثـل وایبـر از دور خـارج شـد ، این همـه وقـت و انـرژی ای کـه بـرای ایـن کار گذاشـته اید ، چـه می شـود ؟
این مشـکل وقتـی شدیدتر می شـود کـه ببینیـم هیـچ رد و اطلاعـات تماسـی از کاربـران خـود در تلگـرام نداریـم و اگـر تلگـرام بـه هـر دلیلـی از دسـترس خـارج شـود ، دیگـر هیـچ راهـی بـرای دسترسـی بـه مخاطبـان ، موجود نخواهـد بود . حالا دیگر نیـاز بـه ترفنـدی داریـم کـه بتوانیـم بانـک اطلاعاتی دقیقـی از مخاطبـان خـودمان تهیـه کنیـم تـا حتـی بـدون تلگـرام هـم بتوانیـم بـا آن هـا در ارتبـاط بمانیم . بـرای ایـن کار ، بایـد از روش لندینـگ پیـج اسـتفاده کنیـم . بـا زدن یـک مثـال ، ایـن مـورد را بیشـتر برایتان توضیـح می دهـم . فـرض کنید شـما یـک کانـال تلگرامـی در مورد آمـوزش خیاطی داریـد کـه 10 هـزار نفـر هـم کاربـر دارد.
. حـالا بـرای بـه دسـت آوردن اطلاعات تمـاس ایـن کاربـران ، بایـد به صـورت ماهانـه یـا هفتگـی در کنـار مطالـب دیگـر خـودتان ، یـک پسـت به خصوص را هم بـه اشـتراک بگذاریـد . در ایـن پسـت ، شـما یـک داده ارزشـمند مثـل فیلـم آمـوزش گلدوزی روی لباس را آمـاده می کنیـد و برخـلاف دیگـر پســت ها ، آن را مســتقیما در تلگــرام منتشــر نمی کنیــد بلکــه فقــط عنــوان جــذاب و لینــک وبلاگ یــا وبســایت خــودتان را در کانــال قــرار می دهیــد و پس از آن کــه کاربــری بــه صفحــه وبســایت شــما آمــد ، لینــک دانلــود رایــگان فیلــم موردنظــر را به شــرط دریافـت ایمیـل یـا شـماره تلفـن همـراه ، در اختیـار کاربـر قـرار می دهیـد . بـا ایـن روش ، دیگـر نگـران مهاجـرت از تلگـرام نباشـید !
این یـکی از اسـتفاده های سـریع و فوق العـاده کاربـردی از ویژگی هـای صفحـه فـرود یـا لندینـگ پیـج اسـت کـه مطابـق آزمایش هـای انجام شــده ، بــا تکــرار درســت و هدفمنــد آن می توانیــد داده هــایی بالای 80 %از کاربــران خــودتان جمــع آوری کنیــد . اگــر در مــورد چگونگـی طراحـی فنـی سـناریوی لندینـگ پیـچ و نحـوه مشـروط کـردن آن بـه دریافـت ایمیـل مشـکل دارید ، می توانیـد از ابزارهـای آمـاده نظیـر cms هـا یـا پنـل هـای ایمیـل مارکتینـگ نظیـر میلـر الیـت اسـتفاده نمایید .

ترفند سوم : چگونه پیام‌هایی بنویسیم که به‌سرعت پخش بشوند ؟

بازاریابی ویروســی ، یکــی از ارزانتریــن روش های بازاریابــی و با این وجود ، پرقدرت”تریــن آن هاســت . به طوررکلــی ، بازاریابــی ویروســی یــا دهان به دهــان ، عبــارت اســت از فرآینــد رد و بــدل شــدن اطلاعات ، به خصوص معرفــی کالا ها و خدمــات به صورتی غیررسـمی مابیـن دو یـا چنـد نفـر . درگذشـته ، ایـن پدیـده صرفـا محـاوره ای و شـفاهی و به گونه ای محـدود بـود امـا الآن انـواع دیگـر ارتباطات نظیـر ایمیـل ، شـبکه های اجتماعـی و محتواهـای اینترنتـی هم کاربـرد دارنـد . مهم تریـن اصـل در ایـن روش ، اعتبـار منبـع اسـت .

به همین دلیل نسـبت بـه دیگر روش هـای ارتباطـی ، تفاوت هایی دارد یعنـی ، شـخصی کـه اطلاعاتی را ارائـه می دهد ، از نظـر شـخصی کـه آن اطلاعات را دریافـت می کنـد ، منبعـی کاملا موثق ومعتبـری اسـت . طبیعـی اسـت کـه مـا به عنـوان یـک مصرف کننـده ، توصیـه دوسـتانمان را بـرای خریـد یـک محصـول ، بیشـتر از انبـوه تبلیغـات و آگهی هـا خواهیـم پذیرفـت .

 

امــا ســؤال اصلــی ، این است کــه محبوب ترین هـا ، چــه ویژگی هایــی دارنــد و مــردم بیشتر دوســت دارنــد در مــورد چــه چیزهایــی صحبــت کننــد ؟ به عبارت دیگــر ، مــردم بیشتر دوســت دارنــد که چــه چیزهایــی را بــه اشــتراک بگذارنــد ؟

 

 

کاربـردی بـودن 

 

 

بـه اشـتراک گذاشـتن ، یعنـی اهمیـت دادن . کمک به دوسـتان همیشـه احسـاس خوبی بـه آدم می دهـد . در اصـل ، هدفنهایـی از بـه اشـتراک گذاری مطالـب ارزشـمند و کاربـردی ، کمـک بـه دیگـران اسـت ؛ بـرای همین سـعی کنیـد  که داده هـای خـودتان را به صورت کاربردی تهیــه نمایید .

جذابیـت

 

تکنیک های بازاریابی در تلگرام10

کلیـد منحصر به فـرد شـدن ، ایـن اسـت کـه بفهمید چه چیـزی محصولتـان را جالـب تر می کنـد . از خلاقیت خودتان اسـتفاده کنیـد و راه ذهـن مـردم را پیـدا کنیـد . آیـا محصولتـان می توانـد کاری کنـد کـه هیچ کـس بـاورش نشـود؟ آیـا ایـده یـا مسـئل های کـه در نظرتـان اسـت ، این قابلیـت را دارد کـه از مرز ذهن مـردم فراتـر بـرود و کاری شـگفت انگیز انجـام دهـد ؟ یکـی از راه هایـی کـه می توانیـد بـا آن ، حـواس مـردم را به خودتـان کنیـد و آن اا را شگفت زده کنیـد ، ایـن اسـت کـه الگوهـا و انتظارهـای قبلی آن ها را بشـکنید و یک چیـز تـازه بـه آن هـا معرفـی کنیـد .

داسـتان سـازی 

اگـر یکـی از دوسـتان شما بیایـد و برایتـان بگویـد کـه یکبـار فلـان تعمیـرکار ، ماشـینش را درسـت کـرده و هیـچ پولـینگرفتـه اسـت ، همیـن خـودش بـه دیـدن صدهـا تبلیـغ و مشـاهده عینـی و آزمون و خطـا مـی ارزد . پـس سـعی کنیـد بـرای رویدادهـای خـودتان ،داسـتان سـازی کنیـد . این قبیل داسـتان ها ، نـه وقـت زیادی می گیرنـد و نـه زحمت آن چنانی ای دارنـد . بـه ساده ترین و قابل اعتمادتریـن حالت ممکـن ، از یک محصـول یا خدمـات تعریـف می کننـد و غیرمسـتقیم آن را بـه بقیـه پیشـنهاد می کننـد . تردیـد نکنیـد کـه مـردم بـه دوستان خودشان ، بیشتـر از شـما اعتمـاد می کنند .

صرفه‌ جویـی مالـی

 

تکنیک های بازاریابی در تلگرام11

معامـلات ، وقتی کـه ارزش هـای اسـتثنایی را بـزرگ جلـوه می دهنـد ، انـگار جذاب تـر هسـتند . به عبارت دیگـر ، هر چـه نیـاز قابل توجه تـر و منحصر به فـرد تـر باشـد ، بیشـتر در مـوردش صحبـت می شـود . پیشـنهادهای اسـتثنایی ، بـا توقعات مـردم بـازی می کنند و درنتیجـه ، بیشـتر بـه اشـتراک گذاشـته می شـوند و عنصـر دیگـری کـه روی تشـخیص ارزشـمند بـودن یـک خبـر یا پسـت اثـر می گـذارد ، در دسـترس بـودن آن اسـت . شـاید نامعقـول بـه نظـر برسـد ولـی محـدود کـردن زمـان نتیجـه دادن یک خبـر ، حتـی می توانـد آن هـا را مؤثر تر هم بکند .

ترفند چهارم : آموزش ساخت ربات تلگرام ، بدون کد نویسی

روبــات تلگــرام ، گونه ای از حســاب کاربــری ویــژه اســت کــه بــرای ارســال و دریافــت اتوماتیــک پیــام طراحی شــده اســت . کاربــران ، می تواننـد بـا ارسـال دسـتورات گوناگـون ، بـا ربات هـای تلگـرام در ارتبـاط باشـند . ایـن ارتبـاط ، می توانـد در یـک مکالمـه شـخصی و یــا در یــک گــروه ایجــاد شــود . ربات هــا ، آخریــن زمــان آ بــودن ندارنــد و همیشــه عبــارت bot بــرای آنهــا نمایــش داده می شــود .

ربات هــا ، فضــای محــدودی بــرای ذخیــره اطلاعات دارنــد و پیام هــای قدیمی تــر ، پــس از پــردازش توســط شــما ، حــذف می شـوند . بایـد توجـه داشـته باشـید کـه ربـات تلگـرام ، نمی توانـد شـروع کننده مکالمـه بـا کاربـران باشـد ، فقط زمانـی کـه کاربـر ربـات را بـه گـروه اضافـه کنـد یـا بـه آن پیـام بفرسـتد ، امـکان ارسـال پیـام از طـرف ربـات وجـود خواهـد داشـت . البتـه خوبـی ربات هــای تلگــرام ، ایــن اســت کــه برخــلاف شــما هرگــز غیرفعــال، آ یــا خســته نمی شــوند !

 

در مورد مزیت‌های ربات‌ها درواقــع میتــوان گفــت کــه ربــات تلگــرام می توانــد هــر کاربــردی داشــته باشــد ! شیوه اســتفاده از آن هــا ، بــه خلاقیت و قدرت نوآوری شــما و الگوریتم هایــی کــه بــرای آن تعریــف می کنیــد ، بســتگی دارد . برخــی از کاربردهــای آن هــا ، عبارت است از :

 

ارتبــاط بــا وب ‌ســرویس‌ها

 

تکنیک های بازاریابی در تلگرام12

 

یــک ربــات تلگــرام ، می توانــد فعالیت هــای شــما را کوتــاه تر و بهینــه کنــد ، به عنوان مثــال شما می توانید هـر زمـان که دیـدگاه یـا فـرم تمـاس جدیـدی در سـایت ارسـال شـد ، مسـتقیما در تلگـرام آن را دریافـت کنیـد و یـا آخریـن ایمیل هـای خـودتان را به حسـاب تلگـرام خـودتان منتقـل نمایید .

سـاخت مسـابقه یـا بازی‌هـای فکـری سـاده

نحـوه ارتبـاط شـما بـا ربـات تلگـرام از طریـق API ، ایـن قابلیـت را ایجـاد می کنـد کـه به سـرعت پاسـخ های کاربـران را بررسی کـرده و نتایـج متناسـب بـا آن را برایشـان ارسـال کنیـد . ایـن قابلیــت ، بــه شــما این امــکان را می دهــد که بازی هــای گوناگونــی را طراحــی و پیاده ســازی کنید .

ابزارهــای کاربــردی 

ربـات تلگـرام ، می توانـد هـر کاربـردی داشـته باشـد ؛ این شـما هسـتید کـه کارایـی آن را طرح ریـزی می کنیـد . دریافـت نـرخ ارز ، داده های هواشناسـی ، اخبـار روز و تفریـح و سـرگرمی ، هرکـدام نمونه هـای موفقـی از کاربـرد ربـات تلگـرام تـا به امـروز هسـتند .

 

 

ترفند پنجم : فوت‌های کوزه‌گری که فقط حرفه‌ای‌های تلگرام آن را می‌دانند !

 

تـا این جـای کار ، روش هـای سـود دهی در ایجـاد گـروه را یـاد گرفته ایـد و بـا مدیریـت و اسـتفاده مناسـب از کانـال آشـنا شده اید ،حتـی یـاد گرفتیـم کـه چگونـه بـرای خـود اسـتیکر و حتـی رباتهـای اختصاصـی بسـازیم از همـه مهم تـر رازی را معرفـی کردیـمتـا بـا آن شـماره تمـاس کاربـران خـود را جمـع آوری کنیـم و بتوانیـم پسـتهایی بنویسـیم کـه به سـرعت ویروسـی و پخـش شـود.علاوه بـر ایـن ، بـا ترفندهایـی نظیـر اسـتفاده از تلگـرام بـدون تلفـن همـراه را نیـز آشـنا شـدیم و در انتهـا قصـد داریـم چنـد نکتـه ریــز از فوتهــای کوزهگــری حرفهایهــا را باهــم مــرور کنیــم :

 

 از نسـخه اصلـی اسـتفاده کنیـد

 

تکنیک های بازاریابی در تلگرام13

 نسـخه کالینـت برنامـه تلگـرام به صـورت Source Open منتشرشـده؛ یعنـی هرکسـی می توانـد در برنامـه تلگـرام تغییراتـی ایجـاد کنـد و در اینترنـت منتشـر کنـد ؛ بنابرایـن سـعی کنیـد برنامـه تلگـرام را دقیقـا از سـایت خـود تلگـرام دانلـود و نصـب نمایید .

 

 

مخفـی کـردن حالـت آنلاین بـودن شما 

 

بـرای اینکـه حالـت آخریـن وضعیـت آنلاین بـودن خـود را مخفـی کنیـد  کافـی اسـت بـه قسـمت Settings و سـپس Security and Privacy رفتـه و روی گزینـه Seen Last ضربـه زده و سـپس گزینه هـای Everybody به معنی نمایـش آنلاین بـودن شـما بـرای همـه یـا Contacts My به معنی نمایـش آنلاین یا آفلاین بـودن شـما بـرای مخاطبانتـان یـا Nobody به معنی مخفـی کـردن وضعیـت آنلاین بـودن شـما از همـه را انتخـاب کنیـد. همچنیـن میتوانیـد از قسـمت With Share Never کاربرانـی را کـه میخواهیـد از وضعیـت شـما باخبـر نشـوند را انتخـاب کنیـد .

رمـز بـر روی برنامـه تلگـرام

 تکنیک های بازاریابی در تلگرام14

ابتتـدا بـه قسـمت تنظیمـات یـا Settings برویـد و گزینـه Lock Passcode را انتخـاب کنیـد و سـپس Lock Passcode را فعـال کنیـد تـا بتوانیـد رمـزی را معیـن کنیـد. بـا انتخـاب گزینـه مشخص شـده میتوانیـد تعییـن کنیـدکـه در چـه مدت زمانی رمـز بـر روی برنامـه فعـال شـود (Lock Auto )یـا اینکـه آن را به طـور دسـتی فعـال کنیـد.

 ایجـاد لیسـت مخاطبیـن مورد علاقـه

 

بـرای ایجـاد لیسـت مورد علاقه خـود ، ابتـدا گزینـه BroadcastList New را انتخـاب کنیـد در ایـن بخـش می توانیـد یـک لیسـت از مخاطبیـن مورد علاقه خـود یـا کسـانی کـه بـا آنـان ارتبـاط بیشتـری داریـد ایجـاد کنید .

 

نتیجه گیری

 

خـب ترفندهـای تلگرامـی تمـام شـد ولـی یـک نکتـه بسـیار مهـم باقی می ماند ! بیاییـد به جـای یـک مصرف کننـده، بـه دیـد یـک توسـعه دهنده و صاحـب یـک کسـب  و کار بـه تلگـرام نـگاه کنیـم ، این کـه واقعـا اگـر مـا صاحـب یـک اسـتارتاپ بودیـم ، چه درس هایـی را می توانسـتیم از سیاسـت های تلگـرام یـاد بگیریـم .

 

از این مطلب خوشت اومد پس لایکش کن
این مطلب برای تو سودمنده، حتما بخونش :
غلبه شعار بر شعور

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

کد تخفیف ۱۰٪
تو بهترینی
کد تخفیف ۲۰٪
نزدیک بودا
کد تخفیف ۳۰٪
یکبار دیگه تلاش کن
کد تخفیف ۴۰٪
خوش شانس نبودی
کد تخفیف ۵۰٪
تو عالی هستی
شانس خودِت رو برای برنده شدن یک فرصت امتحان کن!
برای استفاده از این فرصت لطفاً ایمیل و تلفن همراه خودت رو وارد کن.
قوانین بازی :
  • هر کاربر ۳ بار فرصت دارد.
  • کسی که تقلب می‌کند، شناسایی می‌شود.
ARE YOU READY? GET IT NOW!
Increase more than 500% of Email Subscribers!
Your Information will never be shared with any third party.
ARE YOU READY? GET IT NOW!
OR SUBSCRIBE WITH
{subscription-facebook}
{subscription-google}
هدیه شما، فایل صوتی مصاحبه با آنتنی رابینز
میلیونر خودساخته ای که رازهاش رو با شما به اشتراک میزاره
telegram
ARE YOU READY? GET IT NOW!
Increase more than 500% of Email Subscribers!
Your Information will never be shared with any third party.