Take a fresh look at your lifestyle.

مهمترین چالشهای تصمیمات بازاریابی

مهمترین چالشهای تصمیمات بازاریابیReviewed by حسین تیموری on Mar 5Rating: 5.0

 

امروزه با افزایش روز افزون ارتباطات نحوه تصمیات بازاریابی تغییر کرده است. آیا می دانید چقدر از تصمیمات بازاریابی در هنگام خرید گرفته میشود؟ در عصر ارتباطات تنها 30% از تصمیمات خرید (به ویژه در کالاهای مصرفی بادوام، مثل مسکن، خودرو، محصولات تکنولوژیک مانند موبایل و کامپیوتر) در هنگام خرید گرفته می شود. یعنی مشتری وقتی می خواهد خودوریی را تهیه کند، می داند که مثلا یک پژو206 سفید،تیپ 5 و صفر کیلومتر می خواهد. در حالیکه ده سال پیش چنین بحثی مطرح نبود و مشتری منابع خود را میدانست و در زمان خرید با اعلام منابع خود (مثلا میگفت که من 100میلیون تومان پول دارم و می خواهم مسکنی تهیه کنم)فرایند مشاوره ای طولانی تری را با فروشنده پشت سر می گذاشت اما امروز او به راحتی می گوید که من مسکنی دو خوابه، نوساز با متراژ 70تا 75 متر بالای میدان کاج می خواهم حتی گاهی خیابان مورد نظرش را هم اعلام میکند. اما چرا؟

 

چالشهای تصمیمات بازاریابی

مشخص است که با گسترده تر شدن ارتباطات و افزوده شدن، تامین کنندگان مجازی(مثل دیجی کالا) مشتری بازار امروز منابع موثق تری برای مشاوره نسبت به فروشنده یافته است (مشاورینی که ذی نفع نیستند). در عصر ارتباطات کافیست مشتری نیاز خود را نوشته و در کانال ها و گروه های دنیای مجازی به اشتراک بگذارد تا نظر مستقیم مصرف کنندگان را بداند. او تنها با یک کپی پیست کردن می تواند ارزشمند ترین اطلاعات را راجع به محصول (کالا،خدمات،ایده های نو) در اختیار داشته باشد. در عصر ارتباطات دیگر قوانین گذشته صادق نیستند، این قوانین دیگر تاریخ مصرف گذشته هستند.

یکی از مشهور ترین این قوانین 11 مشتری نیازموده در ازای یک مشتری ناراضی بوده، که اکنون دیگر صادق نیست. مثال معروف یونایتد و گیتار شکسته می تواند موید این امر باشد (اگر نشنیده اید در اینترنت جستجو کنید؛ یونایتد گیتارها را می شکند)! به علاوه امروز مشتریان ناراضی در جوامع پیشرفته علاوه بر دنیای مجازی;در دنیای واقعی هم اعتراضات خود را علنی کرده اند (مثل عکس هایی که از محصولات گروه های فروش خودرو منتشر می شود ;و نشان دهنده خدمات پس از فروش پایین و پایین بودن کیفیت ساخت است). پس در 70%تصمیمات بازاریابی، مصرف کننده های نهایی نقش کلیدی ایفا می کنند و می توانند تبلیغات دهان به دهان را انجام دهند. یکی از معروف ترین برند هایی که از این تبلیغات و مشتریان مبلغ (بعد 5 پاسخگویی به انتظارات مشتری) استفاده می کند ارزشمند ترین لوگوی دنیا اپل است (که البته بعد از فقدان استیو جابز هر روز با پایین امدن کیفیت ساخت، میزان این مشتریان ارزشمند کاهش می یابند شاید اپل همان راهی را می رود که ارزشمند ترین لوگوی خودرویی سابق “جنرال موتورز” پیش از این رفته بود; حال باید شاهد روند نزولی اپل باشیم اگر فکری به حال این مسئله نشود. در واقع اپل در حال باختن به تصمیمات نادرست در مدیریت بازاریابی است.)

حالا مصرف کننده های نهایی هستند، که با اعلام رضایت از محصول و خدمات ان نقش کلیدی را در ادامه حیات کسب و کار سازمان دارند. خنده دار است اگر مانند یک سری از سازمانهای وطنی که انحصار بازار را در اختیار دارند; محصولی را تولید کنیم و بدون بازاریابی صحیح بتوانیم ان را به دست مصرف کننده های نهایی برسانیم.

حالا در عصر ارتباطات،کیفیت و صداقت میتواند در این 70% تصمیمات بازاریابی که پیش از خرید اتفاق می افتند. نقش اصلی را ایفا کند. در واقع روندی که محصول در بهبود سبک زندگی افراد ایجاد می کند، تصمیمات بازاریابی را به سمت سازمان ها سوق خواهد دادو در این نبرد، سازمان هایی پیروز می شوند که بهبود بیشتر و بهتری را با محصولات خود ایجاد نمایند.

محصول ما چقدر در بهبود سبک زندگی افراد تاثیر گذار است؟

 

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

کد تخفیف ۱۰٪
تو بهترینی
کد تخفیف ۲۰٪
نزدیک بودا
کد تخفیف ۳۰٪
یکبار دیگه تلاش کن
کد تخفیف ۴۰٪
خوش شانس نبودی
کد تخفیف ۵۰٪
تو عالی هستی
شانس خودِت رو برای برنده شدن یک فرصت امتحان کن!
برای استفاده از این فرصت لطفاً ایمیل و تلفن همراه خودت رو وارد کن.
قوانین بازی :
  • هر کاربر ۳ بار فرصت دارد.
  • کسی که تقلب می‌کند، شناسایی می‌شود.
ARE YOU READY? GET IT NOW!
Increase more than 500% of Email Subscribers!
Your Information will never be shared with any third party.
ARE YOU READY? GET IT NOW!
OR SUBSCRIBE WITH
{subscription-facebook}
{subscription-google}
هدیه شما، فایل صوتی مصاحبه با آنتنی رابینز
میلیونر خودساخته ای که رازهاش رو با شما به اشتراک میزاره
telegram
ARE YOU READY? GET IT NOW!
Increase more than 500% of Email Subscribers!
Your Information will never be shared with any third party.