Take a fresh look at your lifestyle.

مدیریت استرس در محل کار (برای کارمندان)

مدیریت استرس در محل کار (برای کارمندان)Reviewed by حسین تیموری on Jan 29Rating: 5.0

استرس محیط کار طبیعی در نظر گرفته می‌ شود؛ با این حال استرس بیش از حد می‌ تواند با بهره‌ وری تداخل داشته باشد و شما را بیشتر در معرض مشکلات جسمی و عاطفی قرار دهد. نحوه برخورد شما با استرس کاری تا حد زیادی موفقیت و شکست شما را در شغل خود تعیین می‌ کند.

 

مدیریت استرس در محل کار (برای کارمندان):

از علائم استرس کاری آگاه باشید. زمانی که استرس در محیط کار را نادیده می‌ گیرید، این می‌تواند باعث شود که شما در کارتان کم‌ تر موثر واقع شوید. اما گاهی اوقات به سختی می توان تفاوت بین استرس کاری و مسائل دیگر را تشخیص داد. اینها نشانه‌ های استرس کاری هستند:

  • ناراحتی‌ های شکم
  • از دست دادن علاقه به کار
  • اضطراب و افسردگی
  • فقدان خواب
  • خستگی
  • مشکل در تمرکز بر روی کارهای رسمی
  • تنش‌ های ماهیچه‌ ای
  • سردرد های مکرر
  • برداشت‌ های اجتماعی و غیره.

شما ممکن است تمام علائم استرس را نشان ندهید، اما مطمئنا با علایم خاصی مشخص خواهید شد و زمانی که آن‌ ها را می بینید توجه شما را جلب میکند.

مراقب دلایل مشترک استرس در محیط کار باشید. اگر یکی از موارد زیر اخیرا رخ داده‌ است، ممکن است با استرس کاری سر و کار داشته باشید:

  • اضافه شدن کارها
  • ترس از اینکه از شغل خود رها شوید
  • فشار مدیران برای انجام کار
  • هیچ رضایت شغلی در مقابل انتظارات نیست

با افرادی صحبت کنید که به این که چه احساسی دارید اعتماد دارند.بدانید که آیا واقعا استرس دارید و بفهمید چطور بر این استرس غلبه کنید با دوستان و خانواده خود صحبت کنید؛ ببینید آیا آن‌ ها احساس مشابهی از استرس دارند و چگونه با آن استرس مقابله می‌ کنند.

مراقب سلامت و زندگی شخصی خود باشید. افزایش استرس ممکن است با زندگی شما در خارج از کار تداخل پیدا کند. زمانی که به طور مداوم استرس دارید، ممکن است حواس خود را پرت کرده و یا زمان سپری‌ شده با خانواده و دوستانتان را کاهش دهید زمان را با افرادی که دوستشان دارید سپری کنید.

استرس نیز می‌تواند بر سلامت شما تاثیر منفی بگذارد. واقعا استرس زده بودن می‌ تواند بر الگوهای خواب شما تاثیر بگذارد و ایمنی شما را کاهش دهد.

مطمئن شوید که خوب می خوابید، وعده‌ های غذایی سالم بخورید و به طور مرتب ورزش کنید.

یوگا و مدیتیشن شکل‌ های خوبی از ورزش هستند که به کاهش استرس ساخته‌ شده، هم از لحاظ ذهنی و هم فیزیکی کمک می‌ کنند.

کارتان در طول روز قطع شود. در طول روز ۸ تا ۱۰ ساعت بدون یک استراحت، مطمئنا احساس خستگی در پایان روز خواهید داشت و ممکن است بر کیفیت کار شما تاثیر بگذارد. بدن شما نیاز به استراحت دارد تا زمانی که کار خود را انجام می‌ دهید، تمرکز و انرژی داشته باشید.

  • برای استراحت و چرت زدن در طول روز برنامه‌ ریزی کنید. پس از ۹۰ دقیقه تمرکز شدید، وقفه‌ ای کوتاه برای بازیابی و رها کردن استرسی که طی یک ساعت و نیم گذشته ایجاد کرده‌اید، بکنید.
  • پیاده‌روی در اطراف ساختمان را بردارید و به طور منظم هوای تازه به دست آورید.
  • ورزش کردن را در نظر بگیرید

زمان خود را عاقلانه مدیریت کنید. تمام زمان و انرژی خود را روی یک کار متمرکز کنید، زمانی که نیاز کنید یک کار متفاوت را باید به پایان برسانید استرس خواهید گرفت.

 مدیریت زمان کلید مدیریت استرس در محل کار است. چیزهایی که باید در ذهن داشته باشید عبارتند از:

  • برنامه زمانبندی فعلی و وظایف روزانه خود را آنالیز کنید. بازه زمانی جداگانه برای کار، خانواده، فعالیت های اجتماعی و تنهایی ایجاد کنید. به یاد داشته باشید که کار مداوم یک دستورالعمل برایتحلیل رفتگی است.
  •  دوباره زمانبندی کنید  و دوباره باید مسئولیت‌های بیشتری را در هر روز در نظر بگیرید. خود را تنها به کارهایی اختصاص دهید که به طور واقع‌ بینانه قابل‌انجام هستند و برای بعد برنامه‌ ریزی کنید.
  • حداقل ۱۵ دقیقه زودتر از زمان رسمی به دفتر خود برسید تا از سطوح استرس ناشی از هجوم دیوانه‌ وار به میز تان اجتناب کنید.
  • برنامه را به طور منظم طبق آنچه در مرحله قبلی توضیح داده شد برنامه‌ریزی کنید.

 

وظایف خود را مدیریت کنید. در حالی که مدیریت زمان بسیار مهم است، مدیریت هر کار فردی به شما کمک می‌ کند سطوح استرس خود را پایین نگه دارید. ماندن در حین انجام ماموریت به حفظ شما در مسیر کمک می‌ کند. چیزهایی که باید در نظر بگیرید عبارتند از:

  • اولویت را به ترتیب اهمیت انجام دهید؛ ابتدا موارد اولویت بالا را انجام دهید. خیلی زود وظایف خسته‌کننده را به پایان برسانید
  • پروژه‌های بزرگ را بشکنید و حتی وظایف روتین را به اجزای کوچک تقسیم کنید و بر روی آن‌ ها کار کنید.
  • خودتان همه کارها را انجام ندهید؛ اگر در یک تیم کار می‌ کنید، مسیولیت را به آن‌ ها محول کنید.
  • انعطاف‌پذیر بودن باعث کاهش سطح استرس برای همه خواهد شد.

عادات شکست خود را بشکنید. فکر کردن به افکار منفی می‌ تواند در نهایت کار شما را کند کرده واسترس بیشتری ایجاد کند، زیرا نیروی قکر شماست که یک کار را بهاتمام میرساند. در عوض، به طور مثبت درباره وضعیت فکر کنید و اهداف واقع گرایانه تعیین کنید.

با نوشتن حداقل ۵ چیز مثبت که در روز کاری شما رخ داد قدردانی را به عمل آورید. دیدن جنبه‌ های منفی کار، همکاران و دیگر عوامل در محل کار شما تنها تمایل دارند انرژی و انگیزه شما را تخلیه کنند.

 

 

 

 

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ARE YOU READY? GET IT NOW!
Increase more than 500% of Email Subscribers!
Your Information will never be shared with any third party.
ARE YOU READY? GET IT NOW!
OR SUBSCRIBE WITH
{subscription-facebook}
{subscription-google}
هدیه شما، فایل صوتی مصاحبه با آنتنی رابینز
میلیونر خودساخته ای که رازهاش رو با شما به اشتراک میزاره
telegram
ARE YOU READY? GET IT NOW!
Increase more than 500% of Email Subscribers!
Your Information will never be shared with any third party.