Take a fresh look at your lifestyle.

دروغ هایی که شرکت های بیمه به شما می گویند

دروغ هایی که شرکت های بیمه به شما می گویندReviewed by الهه کریمی on Dec 10Rating:

همه ی شرکت های بیمه تکنیک هایی برای رد کردن و یا کم ارزش نمودن ادعای مشتریان، برای استفاده از خدماتشان به کار می گیرند.

آیا شرکت های بیمه قابل اعتماد هستند؟

آن ها در وهلۀ اول به دنبال رفع مسئولیت از خود هستند.
بعضی از این موارد که بهتر است در ارتباط با شرکت های بیمه به آن ها توجه کنید، عبارت است از:

چنانچه جهت استفاده از خدمات بیمه، با دفتر بیمه تماس گرفتید و روی خط به شما اعلام شد که «مکالمۀ شما جهت کنترل کیفیت و بهبود خدمات ضبط می گردد»، از ادامۀ گفتگو پرهیز کنید زیرا این یک راه زیرکانه جهت نقض حریم خصوصی شما است.
ضبط تماس تلفنی، مستلزم اعلام رضایت شما است اما در صورت ادامه یافتن گفتگو و عدم اعتراض از سوی شما، شرکت بیمه یک رضایت ضمنی از ضبط مکالمه تان در دست خواهد داشت.

در این مکالمه چه چیزی رخ می دهد؟

آن ها ادعا می کنند که قرار است با تمرکز بر گفتگوهای انجام شده، کیفیت را کنترل کنند، اما در واقع اغلب سوالاتی را از شما می پرسند که نشان دهندۀ رفع مسئولیت از خودشان است.

دروغ های شرکت های بیمه

مثلا در یک تصادف، چنانچه از شما می خواهند تا جزئیات حادثه را شرح دهید، لازم نیست تا واقعه را مو به مو برای آن ها توضیح بدهید زیرا در صورتی که پلیس در حادثه حضور داشته است، حتما یک گزارش موثق توسط اداره راهنمایی و رانندگی تهیه شده که شرکت بیمه می تواند به آن دسترسی پیدا کند.

 

هشیار باشید، زیرا در این حین ممکن است شما اطلاعات اضافه ای را ارائه دهید که به ضررتان تمام شود و البته خیلی خوب می دانید که این بدان معنی نیست که شما می توانید به شرکت های بیمه دروغ بگویید!

هر پاسخی که به سوالات نمایندگان بیمه می دهید، در واقع تعیین کننده قیمت شما برای شرکت بیمه است.
شرکت های بیمه در هنگام ارائۀ بیمه نامه، از شما سوالات بسیار زیادی می پرسند که گاهی به نظر می رسد این سوالات بیش از حد شخصی و آزاردهنده هستند. بهتر است در همچین مواقعی کمی تأمل کنید. «چرا باید به آن ها پاسخ دهید؟»
به طور خلاصه می توان گفت که ارائۀ هر گونه اظهاراتی که توسط سیستم های شرکت بیمه ضبط می شود، برای شما مزیت به حساب نمی آید مگر این که اظهارات شما در حضور وکیلتان صورت پذیرد.

اغلب شرکت های بیمه از ارائۀ یک نسخه از اظهاراتتان به شما، خودداری خواهند کرد و از آن جا که قرار است تا آن شرکت به شما پولی را پرداخت کند، امکان ایجاد تغییر و یا ویرایش آن اسناد به شکلی واضح، کاملا وجود خواهد داشت.
هیچ قانونی شما را مجبور نمی کند تا اظهاراتتان به شرکت بیمه را ثبت و ضبط نماید.

در زمان وقوع حادثه، شما در یک بحران و گیجی مبهم به سر می برید که شرکت های بیمه با آن وضعیت کاملا آشنا هستند و متأسفانه از این شرایط وخیم به نفع خودشان استفاده می کنند.

شرکت های بیمه، در زمان بروز صدمه و خسارت در کنار شما نیستند، بلکه در حقیقت، اهدافشان دقیقا در جهت عکس شما قرار گرفته است تا بتوانند از خود رفع مسئولیت کرده و هزینه های کمتری را بپردازند.
به همین دلیل است که «وکلای صدمات شخصی» در دنیا، حرفۀ پر مشغله ای دارند.

جالب است بدانید که درست از همان لحظه ای که وکیل استخدام کنید، خود را در برابر شرکت های بیمه، بیمه کرده اید!
وکلای صدمات شخصی وظیفۀ بسیار سختی را بر عهده دارند. از جمله کارهایی که آن ها باید انجام بدهند: اثبات خسارت، تعیین حدود مسئولیت، مذاکره با شرکت های بیمه جهت حل منصفانه مسئله، تحقیق در مورد ادعاها، جمع آوری مدارک و غیره است.

حتما برای شما هم پیش آمده است که بخواهید در زمان ابتلا به بیماری از خدمات بیمه ای استفاده کنید. در این گونه مواقع شرکت های بیمه از شما می خواهند تا برای به انجام رساندن روال درمان، به مراکز درمانی مراجعه کنید.
فکر می کنید چه اتفاقی در حال وقوع است؟

شما به پروسه درمانی خود می پردازید و وقتی که کارهایتان به اتمام رسید، شرکت بیمه در نهایت درصد خیلی کمی از میزان هزینه های درمانی تان را بر عهده خواهد گرفت. این زمانی است که شما باید کاملا هوشیارانه وارد عمل شوید و چنانچه نسبت به استخدام وکیل دیر اقدام کنید، باید بدانید که در معرض یک خطر جدی قرار گرفته اید.

همیشه شاهد این هستیم که بیمه ها در هنگام بروز خسارت بسیار دوستانه برخورد می کنند. آن ها ابراز نگرانی می کنند و ادعا می کنند که در کنار شما هستند. آن ها در صدد هستند تا با انجام این کارها ثابت کنند که شما به وکیل نیاز ندارید.

مراقب باشید، به هیچ عنوان نباید اجازه بدهید تا شرکت های بیمه به سوابق و پرونده های پزشکی تان دست پیدا کنند.
بیمه ها همیشه در تلاش هستند تا شدت آسیب های وارده به شما را کم و کمتر جلوه دهند. آن ها به شما می گویند:

جراحات شما به اندازه کافی قوی نیستند تا جبران خسارت کنند

درد و رنج انسان آخرین چیزی است که هر کسی باید برای پول درباره آن مذاکره کند. صورت حساب های پزشکی یک چیز است و کیفیت کلی زندگی چیز دیگری است. شرکت های بیمه موظف هستند تا کوچکترین آسیب ها را نیز در نظر بگیرید. اگر در نتیجه یک تصادف اتومبیل، کیفیت زندگی شما تحت تاثیر قرار گیرد، شرکت بیمه باید آن را جبران کند.

دروغ های شرکت های بیمه

شما نیاز به این پوشش بیمه هم دارید تا حمایت کامل انجام شود:

در واقع برخی از شرکت های بیمه بسیاری از خدمات خود را به شما معرفی می کنند و سعی دارند تا به شما اثبات کنند که به همه این خدمات نیاز دارید. در صورتیکه آن ها تنها به دنبال فروش بیشتر هستند و شما تنها با داشتن برخی از بیمه های پایه می توانید از اکثر خدمات آن ها بهره مند شوید.

شما نیازی به همه گزینه های مطرح شده در داخل قرارداد ندارید:

شرکت هایی بیمه ای وجود دارند که سعی دارند تا برخی از بندهای قرارداد را بی ارزش جلوه دهند تا شما از داشتن آن ها صرف نظر کنید. درنتیجه آن ها مبلغ کل قرارداد را از شما دریافت می کنند، در صورتی که موظف به اجرای برخی از مفاد قرارداد برای شما نمی شوند. پس به متن قرارداد به دقت توجه کنید و تمام بندهای مطرح شده در متن را از شرکت بخواهید.

در صورت عقد قرارداد با شرکت ها دروغ نگویید:

اطلاعات درست و دقیقی به شرکت های بیمه دهید تا در صورت نیاز بهانه ای برای پرداخت پول به شما نداشته باشند. زیرا پس از حادثه، بهانه ای برای جبران خسارت شدید وجود نخواهد داشت. اگر بیمه خود را تغییر داده باشد ممکن است همچنان واجد شرایط دریافت پول از آن ها باشید.

اما نکته قابل توجه این است که حتی اگر اطلاعات نادرست در مورد درخواست بیمه اصلی شما وجود داشته باشد، در بسیاری موارد شرکت بیمه همچنان باید ادعای شما را پرداخت کند، اگرچه ممکن است بتواند بیمه را تغییر دهد و حق بیمه را بر اساس اطلاعات جدید و دقیق برآورد کنند.

هرگز به یک شرکت بیمه دروغ نگویید:

در نهایت هر دروغی که به شرکت های بیمه می گویید فقط به آنها سود می رساند، نه شما. صداقت بهترين سياست است و هرچند شرکت هاي بيمه هر روز به برخی از مردم دروغ مي گويند اما دروغگويي به شرکت بيمه غيرقانوني است.

سخن پایانی:

برای داشتن یک قرارداد بیمه بدون هیچ نکته تاریکی در آن می توانید با توجه به نکات بالا عمل کنید. هشیار باشید و به تک تک حرف ها و مطالب نوشته شده در قرارداد توجه کنید. در صورت لزوم از وکیل خود بخواهید تا شما را همراهی کند. به سوالات آن ها پاسخ دهید اما از پاسخ به سوالاتی که از نظر شما عادی نیست بپرهیزید. درعین حال در اطلاعاتی که در اختیار آن ها قرار می دهید صداقت داشته باشید

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ARE YOU READY? GET IT NOW!
Increase more than 500% of Email Subscribers!
Your Information will never be shared with any third party.
ARE YOU READY? GET IT NOW!
OR SUBSCRIBE WITH
{subscription-facebook}
{subscription-google}
هدیه شما، فایل صوتی مصاحبه با آنتنی رابینز
میلیونر خودساخته ای که رازهاش رو با شما به اشتراک میزاره
telegram
ARE YOU READY? GET IT NOW!
Increase more than 500% of Email Subscribers!
Your Information will never be shared with any third party.