Take a fresh look at your lifestyle.

آموزش مفاهیم اولیه بازاریابی اینترنتی جلسه سوم

آموزش مفاهیم اولیه بازاریابی اینترنتی جلسه سومReviewed by صابر خلیلی on Oct 29Rating:

آموزش مفاهیم اولیه بازاریابی اینترنتی جلسه سوم

آموزش مفاهیم اولیه بازاریابی اینترنتی جلسه سوم : بازاریابی از طریق ایمیل (پست الکترونیک) به معنای واقعی ابزاری برای مدیریت ارتباط با مشتری است . این نسخه از بازاریابی اجازه محور می تواند یکی از بالاترین بازگشت سرمایه گذاری نسبت به  هرگونه فعالیت بازاریابی دیجیتال را ارائه دهد .بازاریابی به وسیله پست الکترونیک ، به عبارت ساده نوعی بازاریابی مستقیم است که با استفاده از ابزارهای  الکترونیکی ، پیام های تجاری را به یک  مخاطب انتقال می دهد . این یکی از قدیمی ترین و قدرتمندترین تاکتیک های بازاریابی دیجیتال است .

 

از ویژگی های مهم بازاریابی ایمیلی می توان به موارد زیر اشاره کرد :

– کم هزینه بودن و مقرون به صرفه بودن .

-این بازاریابی نسبت به انواع بازاریابی های دیجیتالی بسیار هدفمند تر است .

-قابلیت برنامه ریزی در مقیاس انبوه را دارد .

-بطور کامل قابلیت اندازه گیری دارد .

 

یکی از قدرت های اصلی بازاریابی ایمیلی این است که از پر رونق ترین نوع تماس مشتری با اینترنت ،  یعنی صندوق پستی اش بهره می برد . بسیار از موارد مطرح شده در این فصل نیز می توان در سایر بازاریابی های اجازه محور به ویژه ارتباطات پیامکی نیز استفاده نمود. بازاریابی ایمیلی یکی از بهترین روشها برای ایجاد روابط با مشتریان فعلی و مشتریان بالقوه است .

این نوع بازاریابی را باید نگهداری و ارزش هر مشتری را به حداکثر برساند و در نهایت به سود آوری بیشتر منجر شود .

 

ادامه  مقاله آموزش مفاهیم اولیه بازاریابی اینترنتی جلسه سوم را در ادامه بخوانید 

 

تجارت به تجارت (B2B):

زمانی که هر کسب و کاری محصولاتش را به کسب و کارهای دیگر ، نه مصرف کنندگان  می فروشد . مثلا شرکتی برای فروش مستقیم محصولات خود به مشتریان آنرا به شرکت دیگری می فروشد .

 

این مطلب برای تو سودمنده، حتما بخونش :
شناسایی مشتری هدف

تجارت به مصرف کننده (B2C):

هنگامی که کسب و کاری محصولاتش یا خدماتش را به طور مستقیم به مصرف کنندگان می فروشد .

 

فراخوانی به اقدام (CTA):

عملی است که در مخاطب انگیزه را ایجاد می کند که اقدام به عملی کند که ما از آن درخواست کرده ایم . مانند :ثبت نام در خبرنامه ، رزرو تاکسی  در اینترنت و …

مدیریت ارتباط با مشتری (CRM):

راهکاری برای مدیریت تعاملات یک شرکت  با مشتریان و مشتریان بالقوه است . این استراتژی برای فروش، بازاریابی ، خدمات مشتریان و فرآیندهای فنی خودکار در یک سازمان از تکنولوژی استفاده می کند .

 

پایگاه داده :

در بازاریابی از طریق پست الکترونیک ،پایگاه داده  شامل مشتریان احتمالی می شود که ایمیلی برایشان ارسال می گردد . همچنین اطلاعات اضافی مربوط به این لیست نیز در پایگاه داده موجود است .

 

ثبت نام دوگانه :

در روش بازاریابی از طریق پست الکترونیک ، معمولا برای اطمینان از اینکه فرد و مشترک شونده یک ربات اینترنتی نباشد و برای اطمینان از اینکه مشتری انگیزه واقعی برای ارتباط با سازمان شما دارد ، عمل ثبت نام دوگانه را به عنوان راهکار ثبت نام اینترنتی در نظر می گیرند .

 

ارائه دهنده خدمات اینترنتی ISP :

شرکتی که دسترسی به اینترنت را برای شما فراهم نموده است .

 

میزان خوانده شدن :

درصد ایمیل های مشخص شده به عنوان خوانده شده نسبت به کل ایمیل های ارسالی را میزان خوانده شدن می گویند.

 

لغو اشتراک یا لغو ثبت نام :

عمل حذف خود از یک یا چندین لیست به منظور لغو دریافت اطلاعاتی مشخص از طریق ایمیل را لغو ثبت نام یا لغو اشتراک می گویند .

 

مشخصات فرستنده :

روش مورد استفاده شرکت های عمده ارائه دهنده سرویس اینترنت برای تایید این موضوع که ایمیل ها واقعا از دامنه ی ارسال شده اند که ادعا می کنند .

 

پروتکل انتقال ساده ایمیل SMTP  :

یک پروتکل برای ارسال پیام هایی از یک سرور به سرور دیگر است .

 

این مطلب برای تو سودمنده، حتما بخونش :
مدیریت کسب و کار و موقعیت های شغلی آن

تحویل ناموفق ایمیل :

تحویل ناموفق ایمیل به دلیل مشکلاتی نظیر ظرفیت بیش از حد صندوق پستی یا خرابی سرور .

 

اسپم یا هرز نامه :

ایمیل های ارسالی به کسی که درخواست دریافت آن را نداده است – که عملی ناخوشایند محسوب می شود .

 

لیست سفید:

لیستی از آدرس های ایمیل که یک سرویس دهنده ،یک اشتراک دهنده یا دیگر ارائه دهنده خدمات ایمیل به پیام هایشان بدون توجه به تنظیمات فیلتر اسپم اجازه تحویل می دهد .

 

خبرنامه :

ایمیلی است که به منظور ارائه اطلاعات و آگاه نگه داشتن مشتریان برای آنها ارسال می شود . آنها لزوما حامل تبلیغات نبوده و فقط برای تماس منظم با مشتری با آن نام تجاری اطمینان حاصل می کند .

 

با تشکر از توجه شما امیدواریم از مقاله  ، آموزش مفاهیم اولیه بازاریابی اینترنتی جلسه سوم لذت برده باشید . 

تیم آموزشی ماهان تیموری

نویسنده : عباس حبیبی – ماهان تیموری

دانلود PDF این مقاله 

با عرض پوزش تصویر فایل دانلود درست بارگذاری نشده است
دانلود مقاله آموزش مفاهیم اولیه بازاریابی اینترنتی جلسه سوم

ارائه دهنده آموزشهای : کسب و کار ، کارآفرینی ، کسب و کار اینترنتی

از این مطلب خوشت اومد پس لایکش کن

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

کد تخفیف ۱۰٪
تو بهترینی
کد تخفیف ۲۰٪
نزدیک بودا
کد تخفیف ۳۰٪
یکبار دیگه تلاش کن
کد تخفیف ۴۰٪
خوش شانس نبودی
کد تخفیف ۵۰٪
تو عالی هستی
شانس خودِت رو برای برنده شدن یک فرصت امتحان کن!
برای استفاده از این فرصت لطفاً ایمیل و تلفن همراه خودت رو وارد کن.
قوانین بازی :
  • هر کاربر ۳ بار فرصت دارد.
  • کسی که تقلب می‌کند، شناسایی می‌شود.
ARE YOU READY? GET IT NOW!
Increase more than 500% of Email Subscribers!
Your Information will never be shared with any third party.
ARE YOU READY? GET IT NOW!
OR SUBSCRIBE WITH
{subscription-facebook}
{subscription-google}
هدیه شما، فایل صوتی مصاحبه با آنتنی رابینز
میلیونر خودساخته ای که رازهاش رو با شما به اشتراک میزاره
telegram
ARE YOU READY? GET IT NOW!
Increase more than 500% of Email Subscribers!
Your Information will never be shared with any third party.