Take a fresh look at your lifestyle.

اینفلوئنسرکیست؟ (influencer)

اینفلوئنسر کیه؟

توی هر دوره یه اصطلاح یا شغل تو بورس میاد و یه تب خیلی داغ در بین مردم ایجاد میکنه.
این روز ها همه اسم اینلوءنسر رو حداقل یکبار شنیدن و از اون جالب تر میخوان اینفلوئنسر بشن!!
البته شاید اونا دنبال اینفلوئنسر شدن نیستن چون تخصصش رو ندارند و اینفلوئنسری رو با کار دیگه ایی اشتباه گرفتند یعنی همون شاخ مجازی معروف خودمون …

  • اصلا اینفلوئنسر کیه؟
  • کارش چیه؟
  • اینفلوئنسر مارکتینگ چه کارایی داره؟

بازاریابی دهان به دهان یکی از بهترین روشهای بازاریابیه و همیشه جواب داده. از سال 2017 استفاده از شبکه های اجتماعی بخصوص اینستاگرام خیلی زیاد شد و کلمه اینفلوئنسر برند پر طرفداری شد.یعنی کسی که فالوور های زیادی داره و نرخ تعاملش بالاست. در یک کار مشخص وارد شده ،تخصص مورد نیاز مخاطب هایش رو داره و بر اساس همون تخصص تولید محتوا میکنه .مثلا در زمینه غذا یا محصولات آرایشی و البته با شیوه خودش تولید محتوای تاثیر گذار داره.

اینکه فالوور پیج بالا باشه نشونه اینفلوئنسر بودن نیست بلکه شخص باید در اینستاگرام لحظه ایی فعال باشه با مخاطباش صادقانه رفتار کنه از ترفند های روز زودتر از بقیه با خبر بشه،از نظر چهره و گفتار دوست داشتنی باشه و مردم بهش اعتماد کنند.

  • کار اینفلوئنسر به این شکله که مثلا محصولات آرایشی ،بهداشت ،پک محصولات یه شرکت رو میگیره،اونها رو تست میکنه و محاسن و معایبش و رو به فالوورهاش میگه….

پس در یه جمله اینفلوئنسر کسیه که با چند کلمه صحبت به خاطر قدرت،دانش و جایگاه اجتماعیش میتونه تصمیم مردم رو تغییر بده و با صحبت در مورد یک محصول یا خدمات خاص ،کسب و کار اون برند رو به شدت تغییر بده.

اینفلوئنسر کیست-تصویر ۱

یکی از اینفلوئنسر های شاخه رستوران و خوراکی مستر تیستره کسی که اوایل فقط به رستوران های مختلف شهر میرفت و غذاهاشونو تست میکرد اما امروز رستوران های مختلف در همه جای ایران ازش دعوت میکنند که به اونجا بره و به اون رستوران یا غذای خاص نمره بده. خیلی از کاربرها با استفاده از پیج این شخص مکانهای جدید رو کشف میکنند و این یعنی یه اینفلوئنسر موفق!

بدونید که اینفلوئنسر با سلبریتی فرق داره یعنی در بیرون از فضای مجازی کارایی لازم رو نداره و معمولا به پیجش و فالورهاش وابسته ست.

اگر هدف شما کسب و کار از طریق اینستاگرامه، باید طبق قوانین اینستاگرام رفتار کنید.هر پیج موفق به غیر از گرافیک و ظاهر زیبا و جذاب به ی سری اصول مهندسی شده از نظر محتوا و الگوریتم نیاز داره،طبیعتا مجموعه ما به دلیل تجربه و تخصصش در تولید و تامین محتوا خیلی خیلی میتونه در این موفقیت موثر باشه و شما رو از رقیبا جلو جلوتر ببره و به مشتری و مخاطب نزدیک و نزدیک تر کنه!!!

 

انتخاب اینفلوئنسر مناسب هر شغل چطوریه؟

طبق یه آمار آدما در طول روز بصورت میانگین 17 دقیقه از وقتشونو در اینستاگرام میگذرونند.پس این اپلیکیشن کارایی زیادی داره و میشه هوشمندانه ازش استفاده کرد.
یکی از روش های افزایش بازده کسب و کارمون در اینستاگرام استفاده درست از اینفلوئنسر هاست

اینفلوئنسر های زیادی اطراف ما هستند کدوم و باید انتخاب کنیم؟

  • میکرو اینفلوئنسر که بین 10 تا 500 هزار فالوور داره
  • ماکرو اینفلوئنسر که بیش از 500000 هزار فالور داره

اینفلوئنسر کسیت-تصویر ۲اینفلوئنسرها تعداد زیادی فالور دارند که براشون مهمه اون شخص در طول روز چیکار میکنه،چی میپوشه ،چی میخوره،کدوم رستوران و کافه میره،چطور آرزایش میکنه،کجا ورزش میکنه و …که دقیقا همون روش ها رو تو زندگی خودشونم پیاده کنند.در کل به شدت پیگیر سبک زندگیش هستن… پی اگر اون شخص در مورد یه محصول خاص صحبتی بکنه روی خیلی از فالوورهاش تاثیراتی مستقیم داره…

اگر قصد استفاده از اینفلوئنسر دارید بهتره برای شروع از میکرو اینفلوئنسر استفاده کنید که در یک زمینه فعالیت میکنند کسی که هر چی دستش میرسه رو تبلیغ میکنه خیلی مورد اعتماد نیست و حتی ممکنه فالوورهاش و خسته کنه چون اونا نمیخوان هر روز تبلیغات بی ربط با علاقشون رو ببینند
یکی دیگر از عواملی که در انتخاب اینفلوئنسر مهمه تاثیر گذار بودنشه، یعنی طرز بیان اعتبار و نوع ارتباط گرفتنش با مخاطبها استفاده از یه اینفلوئنسر نامناسب تاثیر عکس تو کسب و کار شما داره مثلا یه آدم با اندام نامناسب گزینه مناسبی برای تبلیغ یک برند ورزشی نیست هر قدرم که فالور داشته باشه.
این ضرب المثل رو یادتون باشه :هر کسی و بحر کاری ساختن

 

نویسنده: مرضیه نیلگون (شایسته) … کارشناس ارشد تیم ماهان تیموری 

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.