Take a fresh look at your lifestyle.

افزایش فروش برای فست فودها با تراکت

افزایش فروش برای فست فودها با تراکتReviewed by محمد محمدی on Jan 15Rating:
مدت زمان تخمینی برای مطالعه این مقاله 4 دقیقه می باشد

مقدمه

در این مقاله قصد داریم تا درباره افزایش فروش برای فست فودها بگوییم. تحقیقی منطقه ای در زمینه افزایش فروش برای فست فودها انجام دادیم که قسمتی از اطلاعات آن را در اختیار شما عزیزان قرار می دهیم.در مقاله قبل درمورد افزایش فروش برای رستوران ها برای شما گفتیم. امیدواریم که مورد استفاده شما قرار گرفته باشد. مواردی که آوردیم درباره فست فودها و کبابی ها بود. در این مقاله قصد داریم بصورت تخصصی تر بر روی افزایش فروش برای فست فودها با تراکت بنویسیم.

این تحقیق در تاریخ یکشنبه 21 دی 95 انجام شده است. محدوده تحقیق از متروی شریعتی تا متروی میرداماد می باشد. امیدواریم مقاله افزایش فروش برای فست فودها، راهی برای بهتر کردن کسب و کار شما باشد.

 

افزایش فروش برای فست فودها با تراکت

مورد اول : یک رستوران فست فود ایتالیایی (افزایش فروش برای فست فودها)

یکی از اولین جاهایی که رفتم رستورانی ایتالیایی بود. از لحظه ورود، متفاوت بودن این فست فود را مشاهده می کردید. دیوارها به رنگ تیره بودند. در قسمتی از آن تنوری نسبتا بزرگ وجود داشت که می توان گفت غذاها را در آن آماده می کنند. محیط تمیزی داشت. جای دنجی بود. طراحی دکور آن مناسب آنجا بود. کارکنان لباس تمیز و آراسته ای پوشیده بودند. سریع توانستم با مدیر آنجا صحبت کنم. برخورد مناسبی داشتند.

 

نکات مثبت :

1 اندازه تراکت بصورت عمودی و تقریبا بلند بود. بلندی آن آنقدر نیست که وقتی در دست قرار می گیرد ناراحت کننده باشد. برعکس، شکل آن جوری بود که نسبت به تراکت های دیگر متفاوت بود و همین باعث جلب توجه میشد.

2 رنگ تراکت بسیار مناسب بود. رنگ ها نسبت به هم، هماهنگی داشتند.

3 عکس ها نسبتا خوب بودند. زاویه عکس ها مناسب بود. زیر هر عکس نام و قیمت فست فود نوشته شده بود.

4 فاصله بین قسمت های مختلف بصورت مشخص و مناسب در نظر گرفته شده بود.

5 پخش تراکت طلایی توسط پرسنل و شرکت پخش

6 پخش گسترده تراکت در نایلون سوپرماکت ها، درب خانه ها، زیر برف پاک کن خودروها و بصورت مستقیم دست مردم

 

نکات نامناسب :

1 نوشتن قیمت ها با صفر های زیاد

2 نوشته نشدن مزیت رقابتی بر روی تراکت

*** همه می گویند مزیت رقابتی ما کیفیت است. مزیت رقابتی یعنی چیزی که فقط شما دارین یا شما بهتر از بقیه دارین و مشتری بخاطر آن سمت شما می آید. چیزی که شما دارین و بقیه هم مثل شما دارند هیچوقت مزیت رقابتی نخواهد بود.

3 نوشتن محتویات هر فست فود : به نظر من نوشتن مواد تشکیل دهنده هیچ ضرورتی ندارد. فقط فضای تراکت را اشغال می کند

 

افزایش فروش برای فست فودها

 

مورد دوم : فست فودی در داخل یکی از کوچه ها (افزایش فروش برای فست فودها)

در ابتدای ورود رفتار خوبی از صاحب آنجا دیده نشد. اندازه محیط مناسب و تمیز بود. برای بیرون بر، پیک داشتند ولی وضعیت باکس حمل غذا اصلا مناسب نبود. صاحب آنجا با حس بدی به سوالات پاسخ میداد. در نهایت سوالات من را بی ربط دانست و دیگر به جواب دادن ادامه نداد.

 

نکات مثبت :

1 اندازه تراکت مناسب بود (A5 بود)

2 رنگ تراکت مناسب در نظر گرفته شده بود

3 اندازه فونت مناسب بود

 

نکات نامناسب :

1 شلوغ بودن پشت و روی تراکت

2 نداشتن عکس واقعی

3 نوشتن آدرس و شماره تلفن بر روی تراکت : بهتر است پشت نوشته شود

 

مورد سوم : فست فود در خیابان اصلی (افزایش فروش برای فست فودها)

از ابتدای ورود برخود خیلی مناسبی مشاهده شد. مطمئنا با مشتری هم این رفتار می شود. از نحوه ارتباط با مشتری بالایی برخوردار بودند. خیلی راحت با مدیریت آنجا توانستم ارتباط برقرار کنم. آگاه به اصول هنر مذاکره بودند. محیطی تمیز و دنج داشتند. از گوشت بدون چربی در فست فودهای خود استفاده می کردند. تمرکز حواس خود را روی مشتری گذاشته بودند و مشتری را عزیز می دانستند.

 

نکات مثبت :

1 ابعاد تراکت بسیار مناسب و متفاوت بود

2 استفاده از رنگ سازمانی خود در طراحی تراکت

3 استفاده از شکل فونت مناسب در نوشته ها

4 سایز فونت مناسب

5 استفاده از عکس های واقعی، دقیقا همان چیزی که به مشتری می دهند

6 طراحی سازه و زیبا در تراکت

7 پخش تراکت در بازه های زمانی یکسان با تیراژ یکسان

8 پخش توسط پرسنل

 

نکات نامناسب :

1 نامناسب بودن رنگ فونت نسبت به پس زمینه

2 نوشته نشدن مزیت رقابتی روی تراکت

 

مورد چهارم : کافه رستورانی در یک پاساژ (افزایش فروش برای فست فودها)

این کافه رستوران در داخل پاساژی قرار داشت. برخورد صاحب آن بسیار محترمانه بود. فضای داخل بیشتر به کافه میخورد تا رستوران ولی محیطی آرام و تمیز داشت. صبحانه، ناهار و عصرانه در منو موجود بود.

 

نکات مثبت :

1 استفاده از فونت مناسب

2 سایز مناسب ورق

3 سادگی و جذابیت در طراحی تراکت

4 نوشتن آدرس و شماره تلفن، پشت تراکت

5 ضخامت مناسب ورق

 

نکات نامناسب :

1 نامناسب بودن رنگ تراکت با توجه به کسب و کار

2 استفاده از 2 نماد در لوگو

3 نداشتن قیمت در تراکت

4 نامناسب بودن جای لوگو

5 فقط یکبار پخش تراکت از زمان راه اندازی

 

نتیجه گیری

1 اکثر فست فودهایی که رفتم، اولین رسانه تبلیغاتی آن ها تراکت بود ولی غالبا از آن نتیجه نگرفته بودند. یک سری از آن ها، خود اقدام به طراحی تراکت کرده بودند در صورتیکه علم این کار را نداشتند.

2 تمرکز ذهن آن ها بیشتر بر روی تراکت بوده است و از دیگر رسانه های تبلیغاتی غافل شده بودند. مثلا : تبلیغات در اینستاگرام، تبلیغات در تلگرام، تبلیغات اینترنتی، تبلیغات بنری، بازاریابی پیامکی. باید قبول کنیم که برای پیشرفت در تبلیغات باید از مجموعه ای از تبلیغات استفاده کنیم تا به نتیجه ای مطلوب برسیم. فقط روی یک رسانه تبلیغاتی زوم کردن باعث هدر رفتن وقت و انرژی ما می شود.

3 طی صحبت هایی که با صاحبان فست فودها داشتم، اغلب آن ها تمایلی به برند و برندسازی نداشتند و فقط میخواستند کسب و کاری که دارند را حفظ کنند.

 

چنانچه در مدت زمان تخمینی موفق به اتمام این مقاله نشده اید می توانید به سایت تست تندخوانی  مراجعه کنید

تیم آموزشی ماهان تیموری

نویسنده : محمد محمدی-ماهان تیموری

ارائه دهنده آموزش های کسب و کار ، کارآفرینی ، تبلیغات اینترنتی

نظرات شما نسبت به مقاله افزایش فروش برای فست فودها با تراکت برای تیم آموزشی ماهان تیموری ارزشمند و سازنده می باشد.

 

دانلود PDF

 

افزایش فروش برای فست فودها

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نظر ۱
  1. محیا کاربر می‌گوید

    چگونه میتوان فروش را بالا برد به جز رقابت بر سر کیفیت؟آیا میشه به افراد یا موسسات که قول فروش بالا رو برای فست فودت میدن اعتماد کرد؟ و هزینه کرد

کد تخفیف ۱۰٪
تو بهترینی
کد تخفیف ۲۰٪
نزدیک بودا
کد تخفیف ۳۰٪
یکبار دیگه تلاش کن
کد تخفیف ۴۰٪
خوش شانس نبودی
کد تخفیف ۵۰٪
تو عالی هستی
شانس خودِت رو برای برنده شدن یک فرصت امتحان کن!
برای استفاده از این فرصت لطفاً ایمیل و تلفن همراه خودت رو وارد کن.
قوانین بازی :
  • هر کاربر ۳ بار فرصت دارد.
  • کسی که تقلب می‌کند، شناسایی می‌شود.
ARE YOU READY? GET IT NOW!
Increase more than 500% of Email Subscribers!
Your Information will never be shared with any third party.
ARE YOU READY? GET IT NOW!
OR SUBSCRIBE WITH
{subscription-facebook}
{subscription-google}
هدیه شما، فایل صوتی مصاحبه با آنتنی رابینز
میلیونر خودساخته ای که رازهاش رو با شما به اشتراک میزاره
telegram
ARE YOU READY? GET IT NOW!
Increase more than 500% of Email Subscribers!
Your Information will never be shared with any third party.