Take a fresh look at your lifestyle.

تئوری شیر و عنکبوت در افزایش فروش

4 6,919
تئوری شیر و عنکبوت در افزایش فروشReviewed by ماهان تیموری on Nov 13Rating: 5.0تئوری شیر و عنکبوت در افزایش فروشمدیر یک کسب و کار یا به روش شیرها فروش کسب و کار را مدیریت میکند و یا به روش عنکبوتها، در این مقاله یاد بگیرید به روش شیرها فروش خود را افزایش دهید.

تکنیک های افزایش فروش را خیلی از ما تا به حال آموزش ندیده ایم اما در اینجا با آن ها آشنا خواهیم شد. در دوره هوش مالی درباره این تکنیک ها صحبت شد. آموزش هایی که در این متن مطالعه خواهید کرد برای مدیران و صاحبان کسب و کاری مناسب است که قصد رشد و توسعه کسب و کار خود را دارند. 

تکنیک های افزایش فروش:

تنها کافیست اطلاعاتی که در اختیار شما قرار می دهیم را درک کنید و به حافظه خود بسپارید و از همه مهم تر به نکاتش عمل نمایید. در دوره هوش مال این را دانستیم که سه کار را باید مثل افراد هوشیار انجام دهیم. راه اندازی کسب و کار، حفظ پول و سرمایه و افزایش درآمد و سرمایه گذاری.

 

تئوری شیر و عنکبوت:

تئوری شیر و عنکبوت

این تئوری می گوید که در دنیای کسب و کار دو نوع مدیر وجود دارد. مدیری که مانند شیر رفتار می کند و مدیری که رفتار و کارش مانند عنکبوت است.

حتی مدیرانی که خصوصیت عنکبوت ها را دارند نیز 2 نوع هستند؛ نوع اول آن ها برای شکار انتظار میکشند، عملکرد این مدیران یا صاحبان کسب و کار به این صورت است که بعد از راه اندازی کسب و کار خود منتظر مشتری می مانند. خیلی از این مدیران به این فکر می کنند که کسب و کار خود را در بورس فروش محصولات و خدمات راه اندازی کنند. 

دسته دیگر عنکبوت های آزاد هستند؛ این دسته از مدیران کسب و کار همان خویش فرماهایی هستند که تنها مدیر کسب و کار خودشان می باشند. غالباً مدیران تئوری عنکبوت منتظر مشتری هستند. مدیرانی که رفتار آن ها مانند شیرها است چه خصوصیاتی دارند، این افراد باهوش خود به دنبال شکار و مشتری می روند و کسب و کار خود را به آن ها می شناسانند. این افراد چه نکاتی را رعایت می کنند:

 

توجه به محل کسب و کار:

توجه به محل کسب و کار:

محلی که شما کسب و کار خود را راه اندازی می کنید بسیار مهم است. مهمترین تکنیکهای افزایش فروش از محل کسب و کار آغاز می شود. در کسب و کار شما از چه دکوراسیونی استفاده شده؟ کیفیت مکانی محل کسب و کار شما خوب هست؟ اولین موردی که  مشتری را به سمت شما جذب می کند، شیک بودن و زیبایی محیط کاری شماست. دکور مغازه خود را جذاب کنید.

نیازی نیست که چندین میلیون تومان برای دکوراسیون داخلی محیط کار خود هزینه کنید، گاهی با کم هزینه ترین و ارزانترین روش ها هم می توان محیطی شیک و آراسته برای جذب مشتری داشت. 

 

محیط کسب و کار:

محیط کسب و کار

محیط کسب و کار یعنی مکانی که مغازه، شرکت یا سازمان شما در آن قرار دارد، اینکه مغازه یا محل کسب و کار شما در چه مکانی اجاره یا خریداری شده بسیار با اهمیت است. محیطی که شما انتخاب می کنید باید با کسب و کار شما همخوانی داشته باشد.

این موضوع بسیار مهم، غالباً مورد توجه مدیران و صاحبان کسب و کار قرار نمی گیرد. پس بهتر است هدف خود را با استفاده از این تکنیک های افزایش فروش عملی کنید و فروش خود را افزایش دهید.

 

توجه به نوع محصول و خدمات:

 توجه به نوع محصول و خدمات

درباره این موضوع بارها و بارها صحبت شده است. یکی از مهمترین تکنیک های افزایش فروش این است که محصول و خدمات شما نیاز مشتری را برطرف کند. به هر روشی که کسب و کار خود را مدیریت می کنید باید نیاز مخاطب هدف شما برطرف شود. به مقالات قبلی درباره هرم نیازهای مازلو مراجعه بفرمایید تا اطلاعات کامل تری درباره کسب و کارها به هدف رفع نیازهای مشتری دست پیدا کنید.

به خدمات و محصولات خود ویژگی های منحصر به فرد اضافه کنید تا مورد توجه قرار گیرد، اگر شما مدیر هستید و کار شما هیچ فرقی با دیگران نداشته باشد، این را بدانید که احتمال رشد در این بازار برای شما صفر است. چه ویژگی هایی باید به کسب و کار شما اضافه شود؟ برای مشتری های خاص خود چه برنامه ای دارید؟ به این فکر کنید که نسبت به رقبای خودتون چه برتری دارید؟ پاسخ این سؤال را یادداشت کنید. 

 

تبلیغات محدود:

تبلیغات محدود

از مهم ترین تکنیکهای افزایش فروش تبلیغات است. تا جایی که امکان دارد تبلیغات کنید. اگر تبلیغات شما کم و محدود باشد نشان دهنده این است که ذهنیت شما نسبت به این تکنیک ها محدود است. یکی از رازهای بزرگ رشد در دنیای کسب و کار تبلیغات است.

هیچ وقت هنگام هزینه کردن برای تبلیغات کسب و کار، محصولات و خدمات خود محدود عمل نکنید. چون تبلیغات باعث افزایش مشتری و افزایش مشتری باعث افزایش درآمد شما خواهد شد. به بزرگ کردن کسب و کار خود فکر کنید. 

 

توجه به مشتری:

توجه به مشتری:

یکی از خصوصیات افرادی که هوش مالی بالایی دارند این است که این افراد به مشتریان خود بسیار توجه می کنند. متاسفانه امروزه در مملکت ما افراد و صاحبان کسب و کار این دیدگاه را ندارند. مدیران ما به دو مهارت اول فروش و دوم ارائه خدمات به مشتری پس از فروش احتیاج دارند. یعنی بعد از اینکه فروخته شد چه کاری باید انجام داد؟ به یک مشتری به چشم یک نفر نگاه نکنید، یک مشتری می تواند برای شما 1000 مشتری شود.

یک سری از کسب و کارها بعد از اینکه جنسی را به مشتری خود می فروشند، بعد از یک مدت با او تماس گرفته و از کیفیت کالا و نوع خدمات رسانی خود نظرات مشتری را می پرسند، مشتری از توجهی که به او شده راضی و خشنود خواهد شد و شما را به خاطر همین کار به دیگران هم معرفی خواهد کرد. این مدیران ثابت کرده اند که از تکنیکهای افزایش فروش مطلع هستند و آن ها را رعایت می کنند.

 

مدیران با خصوصیت شیرها:

مدیران با خصوصیت شیرها

مدیرانی که خصوصیات شیرها را دارند همانطور که از اسمشان معلوم است بسیار چالاک و زیرک و با هوش هستند و اعتماد به نفس بالایی هم دارند. این طور مدیران منتظر مشتری نمی مانند بلکه به دنبال آن ها می دوند و خصیصه آن ها مثل شیرهاست. مدیری که منتظر مشتری نماند طبق خصوصیت شیرها عمل می کند.

این افراد، این مدیران موفق چه کارهایی را انجام می دهند؟

  • مخاطب هدف خود را پیدا کرده و سعی می کنند به روش های مختلف به آن ها خدمات و محصولات خود را بفروشند. این افراد از تکنیک های افزایش فروش خود کاملاً مطلع هستند و درآمدهای عالی دارند.
  • رکود بازار، وضعیت بد بازار این مدیران را ناامید نخواهد کرد و همیشه تدابیری را برای فروش بیشتر دارند. آن ها بین رقیب و خوشان تمایز ایجاد می کنند تا مشتری آن ها را انتخاب کند.
  • موقعیت مکانی خوبی را برای خود انتخاب می کنند و در محیطی شیک و جذاب محصولات و خدمات خود را به مشتری ارائه می کنند.

 

نتیجه گیری:

 

از تکنیک های افزایش فروش که مدیران با شخصیت شیر استفاده می کنند حتماً بهره بگیرید. این افراد با هوش مالی بسیار بالا این تکنیک ها را اجرا کرده و هر روز مشتری از آن ها راضی تر، خدمات بهتر و سود و درآمد بیشتری خواهد داشت.

جهت اطلاع بیشتر از تکنیک های افزایش فروش و درآمد به شما توصیه می کنیم که دوره هوش مالی استاد ماهان تیموری را تهیه کرده و به آموزه های ایشان با دقت و پشتکار عمل کنید تا شما هم مثل هزاران نفر دیگر نتایج عالی را خلق کنید و از کسب وکار خود به سودهای کلان برسید.

 

 
 
دوره جامع هوش مالی پلاس
 
 
 

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

4 نظر
  1. mostafa770 کاربر می‌گوید

    سلام اگر کسی موقعیت مکانی نه خوب ونه بد داشته باشد می شود با تبلیغات محیطی افزایش فروش داشته باشد

  2. mahboubehdolati کاربر می‌گوید

    عالي

  3. tahereh کاربر می‌گوید

    سلام. این تکنیکها همه عالی هستن اما اگه کامل انجامبشه . مشکل همه ما تنبلیه. کی حال داره بره دنبال تبلیغات و مشتری. ای وای بر ما

  4. سامان کاربر می‌گوید

    با سلام .ماهان جان فدات بشم من دستت رو میبوسم تکنیک های تو همش طللایی هستند تو بهترین مشاور مالی هستی به خدا قسم من ایمان دارم خیلی دلم میخواد روش های تو رو در کارم پیاده کنم ولی حیف که یه مقدار سرمایه اولیه ندارم هر کاری مقداری سرمایه لازم داره

کد تخفیف ۱۰٪
تو بهترینی
کد تخفیف ۲۰٪
نزدیک بودا
کد تخفیف ۳۰٪
یکبار دیگه تلاش کن
کد تخفیف ۴۰٪
خوش شانس نبودی
کد تخفیف ۵۰٪
تو عالی هستی
شانس خودِت رو برای برنده شدن یک فرصت امتحان کن!
برای استفاده از این فرصت لطفاً ایمیل و تلفن همراه خودت رو وارد کن.
قوانین بازی :
  • هر کاربر ۳ بار فرصت دارد.
  • کسی که تقلب می‌کند، شناسایی می‌شود.
ARE YOU READY? GET IT NOW!
Increase more than 500% of Email Subscribers!
Your Information will never be shared with any third party.
ARE YOU READY? GET IT NOW!
OR SUBSCRIBE WITH
{subscription-facebook}
{subscription-google}
هدیه شما، فایل صوتی مصاحبه با آنتنی رابینز
میلیونر خودساخته ای که رازهاش رو با شما به اشتراک میزاره
telegram
ARE YOU READY? GET IT NOW!
Increase more than 500% of Email Subscribers!
Your Information will never be shared with any third party.