Take a fresh look at your lifestyle.

شناسایی مشتری هدف

1 225
شناسایی مشتری هدفReviewed by مهسا فرازمند on Jul 26Rating:

شناسایی مشتری هدف

در اینجا منظور از شناسایی مشتری هدف ،همان  شناسایی کاربر نهایی است.

برای اینکه بتوانیم محصولمان را بر حسب نیاز و خواسته مشتری ارائه دهیم باید کاربر نهایی را شناسایی کنیم.

برای اینکه بتوانیم نیاز اصلی کاربران را رفع کنیم نیاز به شناخت و محدود کردن کاربران نهایی داریم.

این موضوع یکی از موضوعات حیاتی شما در جست و جوی اختصاصی بودن و جزئی نگری است با هدف ملموس و واقعی کردن مشتری انجام می شود.

به شما کمک می کند تا درک صحیحی از این موضوع بدست اورید که باید شرکتتان را حول نیاز های مشتری بنا کنید نه بر مبنای توانمندی ها و علایق شخصیتان.

برای این کار ابتدا باید درباره ی مشتری هدف خود اگاهی کسب کنید.

 

 

 

 

برای موفقیت باید کسب و کارتان را بر مبنای مشتریانی که به انها عرضه می کنید بنا نهید، نه اینکه صرفا به دنبال فروش محصول یا خدمتتان به بازار باشید.

هر مشتری در حقیقت از یک کاربر نهایی و یک واحد تصمیم گیری تشکیل شده است. کاربر نهایی به احتمال زیاد یکی از بخش های جدایی ناپذیر واحد تصمیم گیری است، اما معلوم نیست که مهم ترین شخص نیز باشد.به بیان دقیق تر:

 

  • کاربر نهایی :  شخصی حقیقی است که از محصولتان استفاده خواهد کرد. کاربر نهایی معمولا عضو خانوار یا سازمانی است که محصولتان را می خرد.
  • واحد تصمیم گیری:  فرد( افرادی) که تصمیم می گیرند ایا مشتری محصولتان را بخرد با نه.

 

این افراد عبارتند از:

با عرض پوزش در بارگیری عکس مشکلی رخ داده است.

  1. قهرمان : شخصی است که می خواهد مشتری، محصول را بخرد. در اغلب موارد او همان کاربر نهایی است.
  2. خریدار اقتصادی اصلی( اولیه) : شخصی است که اختیار پرداخت پول برای خرید محصول را دارد. برخی مواقع این شخص همان کاربر نهایی است.
  3. تاثیر گذاران، دارندگان قدرت لغو تصمیم، اداره خرید و غیره :  افرادی که بر تصمیمات خریدار اقتصادی اصلی تسلط یا کنترل مستقیمم دارند.

 

تمرکزتان در اینجا بر کاربر نهایی خواهد بود چون اگر او محصولتان را نخواهد، شما نیز توانایی دست یابی به مشتران را نخواهید داشت.

ممکن است با خودتان فکر کنید که نخستین بازاری را که کسب و کارتان در آن فروش می کند شناسایی کنید پروفایل کاربر نهایی نیز به سادگی به دست خواهد امد، اما این کار به زمان ، تفکر و تحقیقات فراوان نیاز دارد.

دوستان ادامه موضوع را می توانید در مقاله شناسایی مشتری هدف ۲ مطالعه کنید.

نویسنده : مهسا فرازمند – ماهان تیموری

 

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نظر ۱
  1. حسن فکری کاربر می‌گوید

    مشتری هدف بسیار مهمه. ممنون

ARE YOU READY? GET IT NOW!
Increase more than 500% of Email Subscribers!
Your Information will never be shared with any third party.
ARE YOU READY? GET IT NOW!
OR SUBSCRIBE WITH
{subscription-facebook}
{subscription-google}
هدیه شما، فایل صوتی مصاحبه با آنتنی رابینز
میلیونر خودساخته ای که رازهاش رو با شما به اشتراک میزاره
telegram
ARE YOU READY? GET IT NOW!
Increase more than 500% of Email Subscribers!
Your Information will never be shared with any third party.