Take a fresh look at your lifestyle.

چگونه یک کسب‌ و کار اینترنتی خانگی راه اندازی کنیم (قسمت اول)

0 1,234
چگونه یک کسب‌ و کار اینترنتی خانگی راه اندازی کنیم (قسمت اول)Reviewed by حسین تیموری on Feb 7Rating: 5.0

 

یک کسب‌ و کار اینترنتی خانگی چیزی است که از خانه شما بیرون کشیده می‌ شود و از یک وب سایت برای جذب و تعامل با مشتریان استفاده می‌ شود. شروع چنین کاری می‌ تواند یک راه هیجان‌ انگیز و نسبتا کم‌ هزینه برای ایجاد پول بیشتر یا راه‌ اندازی یک شغل جدید باشد، چه شما خدمات را به صورت آنلاین ارائه کنید و یا از یک وب سایت برای بازاریابی محصولات و یا مهارت‌ های خود استفاده کنید. با وجود این مزایا، راه‌ اندازی کسب‌ و کار اینترنتی خانگی دشوار است، و اغلب کسب و کارها در اینترنت شکست می‌ خورند. برای موفقیت، شما به یک برنامه روشن، یک وب سایت جلا داده، و یک استراتژی بازاریابی موثر نیاز خواهید داشت.

 

برنامه‌ ریزی کسب‌ و کار خود

1.تصمیم بگیرید که کسب‌ و کار شما چه خدماتی و چه محصولی را تامین خواهد کرد

برای تصمیم‌ گیری درباره یک محصول یا سرویس، به توانایی‌ ها، آموزش و یا تجربه منحصر به فرد خود نگاه کنید. از خودتان بپرسید چگونه می‌ توانید از این چیزها برای ایجاد یک محصول یا سرویس استفاده کنید که ارزش را برای مشتریان بهتر از رقیب تان ایجاد می‌ کند.

  • به عنوان مثال، اگر شما یک طراح گرافیک رسمی با تجربه کار در طراحی وب هستید، یک کسب‌ و کار طراحی وب آنلاین می‌ تواند یک انتخاب جذاب باشد.
  • اگر می خواهید یک کسب و کار را که می توانید به طور انحصاری در اینترنت، مانند ویرایش یا طراحی وب سایت، انجام دهید، یا شروع به کسب و کار در محصولات فیزیکی مانند هنر و صنایع دستی فکر کنید.
  • به این فکر کنید که چقدر زمان می‌ خواهید در کسب‌ و کار خود قرار دهید. برخی از کسب و کارها مانند freelancing به عنوان یک طراح وب و یا فروش صنایع دستی راحت‌ تر انجام می شود تا کاری مثل مشاوره.

 

2.تحقیق بازار

زمانی که تصمیم گرفتید که چه چیزی را به عنوان محصول یا سرویس عرضه کنید، بفهمید که آیا تقاضایی وجود دارد یا خیر. به تعداد رقبای احتمالی نگاه کنید، نظرسنجی‌ های مشتریان را با بازدیدهای تلفنی یا شخصی انجام دهید و بفهمید که آیا یک نیاز بازار وجود دارد که برآورده نشود.

 

3.یک کسب‌ و کار را انتخاب کنید که می‌ تواند به صورت آنلاین کار کند

همه مدل‌ های کسب‌ و کار به طور کامل برای یک فرمت آنلاین یا مبتنی بر منزل مناسب نیستند. به عنوان مثال، اگر ایده کسب‌ و کار شما شامل موجودی گسترده، بکارگیری پرسنل، یا تولید باشد، یک عملیات خانگی ممکن است ایده‌ آل نباشد. در اینجا ایده‌ هایی برای کسب و کارهایی وجود دارند که به سرمایه کوچک نیاز دارند و شما می‌ توانید از خانه خود شروع کنید:

  • حسابدار و یا برنامه‌ریز مالی
  • بازاریابی وابسته (تبلیغ محصولات شرکت های دیگر در وب سایتتان)
  • هنرمند
  • بلاگ نویسی
  • صنایع دستی
  • سرمقاله و خدمات نوشتاری مانند copywriting، بازخوانی، نمایه‌ سازی، نوشتن فنی
  • سرویس سبد هدیه
  • طراح گرافیک
  • محقق اینترنتی
  • سازنده جواهر
  • دستیار مجازی
  • برنامه‌ نویس وب سایت

 

4.هزینه‌ های شروع یک کسب‌ و کار را یاد بگیرید

هزینه‌ های شروع کسب‌ و کار شما بسته به نوع خاصی از کسب‌ و کار، متفاوت خواهد بود. برای مثال، اگر شما یک فروشگاه کتاب آنلاین کوچک را اداره می‌ کنید، باید فهرست موجودی را تامین کنید. اگر کسب‌ و کار آنلاین شما مبتنی بر خدمات است، با این حال، هزینه‌ های شما ممکن است پایین‌ تر باشد و به سرمایه‌ ای که برای ارائه خدمات شما نیاز دارید محدود شود. چندین هزینه کلی وجود دارد که در اغلب مشاغل آنلاین در مرکز قرار دارند.

  • هاستینگ – احتمالش زیاد است که کسب‌ و کار شما به یک وب سایت نیاز داشته باشد. میزبان‌ های وب خدماتی هستند که وب سایت شما را آنلاین نگه می‌ دارند. آن‌ ها معمولا هزینه کمی در ماه دارند که بستگی به میزان پشتیبانی فنی آن‌ ها و اندازه سایت شما دارد.
  • خدمات بازاریابی ایمیلی – ایجاد یک فهرست پست الکترونیکی کلید تبلیغ محصولات شما و کسب درآمد است.
  • کارت‌ های خرید – اگر شما محصولات و خدماتی را ارائه می دهید که به صورت آنلاین خریداری می شود، یک سبد خرید آنلاین برای مشتریان خود خواهید داشت. برخی درگاه های پرداخت کارت‌ های خرید را با خدمات خود رایگان عرضه می‌ کنند. در غیر این صورت، آن‌ ها عموما مقدار کمی در ماه هزینه دارند.
  • طراحی وب سایت – هزینه طراحی بسته به اینکه شما از سایتی استفاده می‌ کنید که طراح سایت برای شما طراحی و برنامه نویسی می کند یا با استفاده از سرویس هایی مثل وردپرس آن را می سازید بستگی دارد.
  • هزینه‌ های مربوط به تولید یک محصول یا سرویس – به عنوان مثال، اگر شما یک کسب‌ و کار کارت تبریک را راه‌ اندازی می‌ کنید، به کاغذ، بسته‌ بندی، و بودجه برای خرید چاپگرهای تخصصی یا پرداخت هزینه چاپ نیاز دارید. شما همچنین به نرم‌ افزار طراحی، یا بودجه برای پرداخت یک سرویس طراحی حرفه‌ ای نیاز دارید.

 

5.یک Business plan درست کنید

مهم نیست که کسب‌ و کار شما چقدر کوچک باشد، از یک برنامه استراتژیک استفاده کنید که شما را در رسیدن به اهداف تان راهنمایی می‌ کند. یک برنامه کاری کل فرآیند کسب‌ و کار شما است که در یک سند نوشته شده‌ است. می‌ توانید جزئیات بیشتری در مورد چگونگی نوشتن یک برنامه در اینجا پیدا کنید، اما به طور کلی، شما می‌ خواهید شامل موارد زیر باشد:

  • مفهوم کسب‌ و کار شما: تمرکز اینجا بر شرح کسب‌ و کار، بازار برای کسب و کارتان، محصولات شما و نیز ساختار و مدیریت سازمانی شماست.
  • تحقیق بازار: تحقیق بازار مهم است، چرا که ماهیت بازار را توصیف می‌ کند. یعنی، مشخص کنید که رقبای اصلی شما چه کسانی هستند، بازار هدف شما چیست، و اولویت‌ ها به عنوان نیازهای بازار هدف شما هستند. آنالیز بازار به شما کمک می‌ کند تا دقیقا همان چیزی را که مشتریان به آن نیاز دارند را مشخص کنید.
  • یک برنامه بازاریابی: این توضیح می‌ دهد که چگونه شما برای نفوذ به بازار خود برنامه‌ ریزی می‌ کنید، چگونه با مشتریان ارتباط برقرار می‌ کنید، همچنین نحوه توزیع محصول یا سرویس تان را مشخص می کند.
  • یک برنامه عملیاتی: این کار عملیات شما را روز به روز توصیف می‌ کند. به عنوان مثال، مراحلی که در تولید محصول یا سرویس شما دخیل هستند را شامل می‌ شود.
  • یک برنامه مالی: این طرح چگونگی تامین مالی کسب‌ و کار شما را مشخص می‌ کند، هزینه‌ های مورد انتظار شما کدامند، و برآوردهای مربوط به درآمد شما نشان می دهد.

 

قانونی کردن کسب‌ و کارتان

ساختار قانونی کسب‌ و کار خود را مشخص کنید

این به این معنی خواهد بود که چگونه مالیات را بایگانی کنید و چقدر باید پرداخت کنید. اغلب کسب و کارهای کوچک، راحت‌ ترین کار را دارند و به کم‌ ترین کارهای اداری نیاز دارند. اگر یک ساختار قانونی دیگر را مد نظر داشته باشید، ممکن است بخواهید با وکیل مشورت کنید که در قانون اینترنت تخصص دارد و می‌ تواند به شما کمک کند ساختار بهتر را برای شما انتخاب کند.

  • مالکیت انحصاری – مالکیت انحصاری متعلق به فرد است و توسط یک فرد اداره می‌ شود و هیچ تفکیک قانونی بین فرد و کسب‌ و کار وجود ندارد. در نتیجه، همه سودها، زیان‌ ها، بدهی‌ ها و فعالیت‌ های کسب‌ و کار مسئولیت شما هستند. این گزینه می‌ تواند برای یک کسب‌ و کار آنلاین و خانگی به علت سهولت تشکیل آن و به خاطر کنترل کامل آن، جذاب باشد.
  • شراکت – شراکت به اشتراک گذاری مالکیت بین دو یا چند نفر اشاره دارد. شراکت از طریق مذاکره بین طرفین (به کمک یک وکیل معمولا)شکل می‌ گیرد و هر شریک، مسئول سهم خود از سود، زیان، یا بدهی‌ ها است. اگر می‌ خواهید کسب‌ و کار را با یک فرد دیگر اداره کنید تا از توانایی‌ های ترکیبی استفاده کنید، این می‌ تواند جذاب باشد.

 

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ARE YOU READY? GET IT NOW!
Increase more than 500% of Email Subscribers!
Your Information will never be shared with any third party.
ARE YOU READY? GET IT NOW!
OR SUBSCRIBE WITH
{subscription-facebook}
{subscription-google}
هدیه شما، فایل صوتی مصاحبه با آنتنی رابینز
میلیونر خودساخته ای که رازهاش رو با شما به اشتراک میزاره
telegram
ARE YOU READY? GET IT NOW!
Increase more than 500% of Email Subscribers!
Your Information will never be shared with any third party.