Take a fresh look at your lifestyle.

چگونه بازار هدف خود را پیدا کنید

چگونه بازار هدف خود را پیدا کنیدReviewed by حسین تیموری on Feb 5Rating: 5.0

 

پیدا کردن بازار هدف بسیار مهم است اگر می‌ خواهید یک سرویس را بفروشید، یک فروشگاه خرده‌ فروشی را اداره کنید، یا افراد را وادار کنید تا محتوای شما را به صورت آنلاین بخوانند. داشتن درک خوبی از اینکه بازار هدف تان چه کسی است به شما کمک می‌ کند تا محصولات جدید را توسعه دهید و کسب‌ و کار خود را به شکلی موثر بازاریابی کنید. اگر شما هر نوع کسب‌ و کار را اجرا می کنید، شروع به انجام برخی تحقیقات ساده درباره مشتریان خود و رقبای خود کنید تا به شما کمک کند تا بازار هدف خود را بهتر بشناسید.

 

پاسخ دادن به سوالاتی درباره کسب و کارتان

1. به این فکر کنید که محصول یا سرویس شما چه مشکلاتی را حل می‌ کند.

  • اگر می‌ خواهید که مردم محصول یا سرویس شما را بخرند، باید مطمئن شوید که یک نوع مشکل را برای آن‌ها حل خواهد کرد. به عنوان مثال محصول شما ممکن است مشکل مشتریان خود را برای خرید لباس مد روز با قیمت مناسب حل کند.
  • مشکلاتی که شما شناسایی می‌ کنید می‌ تواند هر چیزی باشد، تا زمانی که شما باور داشته باشید، افرادی با مشکل هستند که کسب‌ و کار شما را بقا می دهند.
  • سعی کنید در هنگام شناسایی مشکلات تا حد ممکن خاص باشید. شناسایی یک مشکل بسیار گسترده، مانند نیاز به غذا، بسیار مفید نخواهد بود. شما می‌ توانید با این مشکل بزرگ شروع کنید، اما بعد آن را با پرسیدن چند سوال فرعی خاص کنید. از قبیل ” کجا مشتریان من به غذا نیاز دارند؟” یا ” مشتریان من چه نوع غذایی نیاز دارند؟

2.رقبای خود را در نظر بگیرید

  • به کسب و کارهایی که محصولات یا خدمات مشابه شما را ارائه می‌ دهند فکر کنید و اینکه چطور می‌ توانید خودتان را از آن‌ها متمایز کنید.
  • اگر یک فروشگاه فیزیکی دارید، رقیب تان احتمالا کسب‌ و کار دیگری در همان جامعه خواهد بود. اگر شما به صورت آنلاین عمل کنید، باید تحقیقاتی انجام دهید تا مشخص کنید که مشتریان احتمالی شما چه گزینه‌ های دیگری دارند. یک جستجوی سریع آنلاین برای کلمات کلیدی مرتبط با کسب‌وکار شما باید به شناسایی رقبای آنلاین تان کمک کند.
  • زمانی که رقبای خود را شناسایی کردید، در مورد آن‌ها تحقیق کنید. شما ممکن است بخواهید چیزهایی مانند ساعات کاری آنها پیدا کنید، چه تعداد محصول ارائه می‌ کنند، و یا چقدر پول برای رساندن به مشتری دریافت می کنند. هدف شما شناسایی مشکلاتی است که ممکن است مشتریان احتمالی با آن روبرو باشند و رقبای شما به آن توجه نکرده باشند.
  • ایرادی ندارد که شما تنها شرکتی نیستید که راه حل برای یک مشکل خاص را ارائه می دهد.اما باید سعی کنید تا جای ممکن خودتان را متفاوت کنید. دقت کنید که محصولات و یا خدمات شما به شکلی منحصر به فرد قابل‌ شناسایی هستند.از آنچه یاد گرفته‌اید استفاده کنید تا از رقیب خود پیشی بگیرید. این ممکن است به معنی ارائه یک انتخاب بزرگ‌تر از آیتم‌ ها، آیتم‌ های با کیفیت بالاتر، قیمت‌ های پایین‌ تر، بازگشت آسان و غیره باشد.

3.لیستی از ویژگی‌ ها تهیه کنید

  • زمانی که شما درک می‌ کنید که محصول شما چه نوع مشکلی را حل می‌ کند، می‌ توانید به این فکر کنید که چه نوع از افراد ممکن است این مشکلات را داشته باشند. لیستی از ویژگی‌ هایی که مشتری ایده‌آل شما می‌ تواند به آن فکر کند را فهرست کنید. زمانی که شما درک می‌ کنید که محصول شما چه نوع مشکلی را حل می‌کند، می‌ توانید به این فکر کنید که چه نوع از افراد ممکن است این مشکلات را داشته باشند. لیستی از ویژگی‌ هایی که مشتری ایده‌ آل شما می‌ تواند به آن فکر کند را فهرست کنید.
  • دوباره سعی کنید تا جای ممکن خاص باشید. برای مثال اگر غذای سگ ارگانیک را می‌ فروشید، فهرست شما ممکن است شامل افرادی باشد که سگ‌ دارند و در مورد تغذیه و غیره مطلع باشند.
این مطلب برای تو سودمنده، حتما بخونش :
تا 3 سال دیگه درآمدم 100 برابر میشه

4.درباره هزینه محصول خود فکر کنید

  • اگر یک محصول یا سرویس ایجاد کرده‌ اید، هزینه آن را با سایر محصولات مشابه موجود در دسترس مشتریان خود مقایسه کنید. اگر هنوز قیمت‌ گذاری خود را مشخص نکرده‌ اید، باید از این تحقیق برای تصمیم‌ گیری درباره قیمت مناسب استفاده کنید.
  • اگر محصول شما گران‌ تر از محصولات دیگر است، باید آن را برای مشتریان روشن کنید که چرا گزینه بهتری برای آن‌ها است.
  • همچنین باید به این فکر کنید که چه نوع شخصی مایل به پرداخت هزینه محصول شما خواهد بود و اینکه آیا مشتریان شما به محصول شما به عنوان یک ضرورت یا یک کالای لوکس فکر خواهند کرد.

 

انجام تحقیقات بازار

1.ببینید مشتریان فعلی تان چه کسانی هستند

  • بهترین راه برای شروع یادگیری بیشتر در مورد اینکه چه کسی می‌ خواهید محصول شما را بخرد، این است که بدانید چه کسی آن‌ ها را خریداری می‌ کند. شما می‌ توانید از این اطلاعات برای کمک به هدف قرار دادن افراد دیگری که علایق مشابهی دارند یا کسانی که در گروههای جمعیتی مشابه قرار می‌ گیرند، استفاده کنید.
  • اگر شما یک فروشگاه دارید، به این که مشتریان تان چه کسی هستند توجه کنید. همچنین می‌ توانید سعی کنید با مشتریان گفتگو کنید و از مشتریان بخواهید که نظرسنجی را تکمیل کنند یا یک برنامه پاداش ایجاد کنند که نیازمند ارسال اطلاعات شخصی به منظور کسب اطلاعات بیشتر درباره مشتریان فعلی تان باشد. برنامه‌ های پاداش همچنین به شما این امکان را می‌ دهد تا خرید های مشتریان را پی‌ گیری کنید، که به شما کمک می‌ کند درک کنید چه نوع از محصولات یک نوع خاص از مشتریان را جذب می‌ کند.
  • اگر یک وب سایت دارید، Google Analytics می‌ تواند خیلی از افرادی که در حال بازدید از سایت شما هستند را به شما بگوید. بسیاری از سایت‌ های ارتباط جمعی از جمله فیس بوک، توییتر و یوتیوب نیز “بینش” یا “تجزیه و تحلیل” دارند که اطلاعاتی در مورد آمارگیری و علایق ارایه می‌ دهد. تولید کننده یک محصول همچنین می‌ تواند آمار جمعیتی مشتری را تامین نماید.

2.ببینید مشتریان رقبای شما چه کسانی هستند

  • اگر یک فروشگاه یا وب سایت رسمی ندارید، می‌ توانید با تحقیق درباره رقبای خود چیزهای زیادی درباره مشتریان احتمالی خود پیدا کنید. حتی اگر شما فروشگاه یا وب سایت خود را داشته باشید، باز هم باید این تحقیق را انجام دهید چون اگر یک رقیب خاص در جذب یک نوع خاص از مشتری موفق‌ تر باشد، به شما نشان خواهد داد.
  • شما می‌ توانید با نگاه کردن به حساب‌ های وب سایت‌ های ارتباط جمعی و مشاهده پروفایل و یا نظرات افرادی که آن‌ها دنبال می‌ کنند، برخی اطلاعات اساسی درباره مشتریان رقیب تان یاد بگیرید. برخی حتی بهترین گروه سنی پیروان را به شما نشان خواهند داد.
  • اگر رقیب شما یک فروشگاه دارد، زمانی را در آنجا صرف کنید و سعی کنید انواع مشتریان که در آنجا خرید می‌ کنند را ارزیابی کنید.

3.بررسی تحقیقات موجود

  • تحقیقات بسیاری از بازار وجود دارد که قبلا انجام شده‌ است و این می‌ تواند برای کسب‌ و کار شما بسیار مفید باشد. سعی کنید به صورت آنلاین برای تحقیق بازار، بازارهای هدف، یا پروفایل مشتریان در صنعت خاص خود جستجو کنید. این داده‌ها ممکن است دقیقا همان چیزی نباشند که شما اگر این کار را انجام داده بودید انجام می‌ دادید، اما با این وجود بینش مفیدی در اختیار شما قرار خواهد داد.
  • نشریات تجاری نیز ممکن است منبع خوبی از اطلاعات باشند.

4.انجام تحقیقات خودتان

  • اگر شما قبلا کلی از تحقیقات آنلاین را انجام داده و مشتریان فعلی خود را مشاهده کردید، ممکن است احساس کنید که به مقداری ورودی از افراد حقیقی نیاز دارید. این امکان وجود دارد که این نوع تحقیقات را به تنهایی انجام دهید، اگر چه ممکن است بخواهید استخدام یک شرکت حرفه‌ای را در صورتی که مطمئن نیستید چطور شرکت کنندگان خوب را استخدام کنید و یا آن را تفسیر کنید، در نظر بگیرید.
  • از مشتریان فعلی خود بخواهید که نظرسنجی را، چه آنلاین و چه در فروشگاه تان انجام دهند. شما می‌ توانید سوالاتی در مورد آمارگیری و علایق آن‌ها، در مورد برداشت آن‌ ها از محصولتان، و در مورد اینکه چه نوع خدمات یا محصولاتی که مایل به ارائه شما هستند، بگنجانید.
  • همچنین اگر می‌خواهید اطلاعات مفصل تری در مورد این که چگونه یک گروه خاص از افراد درباره محصول یا سرویس شما احساس می‌ کند، انجام دهید.
این مطلب برای تو سودمنده، حتما بخونش :
راز ثروت یهودیان فاش شد !!!

5.پروفایل مشتری را تکمیل کنید

  • زمانی که سوالات مربوط به کسب‌وکار خود را پاسخ دادید و تحقیق بازار را انجام دادید، می‌توانید یک پروفایل کامل از مشتری ایده‌ آل خود را به پایان برسانید. اگر محصولات یا خدمات متعددی داشته باشید، ممکن است یک مشتری ایده‌آل متفاوت برای هر کدام داشته باشید. پروفایل شما باید شامل ترکیبی از اطلاعات جمعیتی باشد، که به شما کمک می‌کند وضعیت اجتماعی – اقتصادی مشتریان خود را درک کنید، و اطلاعات روانی، که بینش را در شخصیت مشتریان تان فراهم می‌کند.
  • اطلاعات مهم آماری ممکن است شامل سن، پیشینه نژادی / قومی، جنسیت، وضعیت تاهل، سطح تحصیلات، اشتغال، درآمد، تعداد کودکان و مکان باشد.
  • اطلاعات مهم ممکن است شامل سرگرمی‌ها، علایق، اعتقادات، مذهب، سبک زندگی و اولویت‌ های فن‌آوری باشد.

 

استفاده از این اطلاعات برای رشد کسب‌ و کار شما

1.بازار خود را در جایی که زمان صرف می‌ کنند هدف قرار دهید

  • زمانی که پروفایل مشتری خود را دارید، می‌توانید برخی از تحقیقات آنلاین را انجام دهید تا مشخص کنید این نوع از چه نوع رفتاری ممکن است داشته باشد. دانستن این عادت‌ ها به شما کمک می‌کند درباره اینکه کجا و چطور خدمات خود را بازاریابی کنید، تصمیم‌ های هوشمندانه ای بگیرید.
  • شما باید سعی کنید بفهمید که آیا بازار هدف شما ترجیح می‌ دهد آنلاین یا در یک فروشگاه خرید کند. چقدر زمان صرف اینترنت، تماشای تلویزیون، خواندن مجلات و گوش دادن به رادیو؛ و چه مکان‌ ها، کانال‌ ها و نشریات ویژه‌ ای که ترجیح می‌ دهند.
  • همچنین می‌ توانید تحقیق خود را برای پاسخ به این سوالات انجام دهید. این ممکن است به خصوص اگر شما باید عادات یک گروه خاص را در منطقه محلی خود بدانید، مفید باشد. مراقب باشید که گروهی از شرکت کنندگان که نماینده بازار هدف شما هستند را استخدام کنید.

2.بازار برای ارزش‌ های مشتریانتان

  • زمانی که درک خوبی از بازار هدف خود دارید، باید بتوانید فعالیت‌ های بازاریابی ایجاد کنید که با آن‌ها طنین‌ انداز شود. همیشه هنگام ایجاد یک کمپین جدید با پروفایل مشتریان خود مشورت کنید و از خودتان بپرسید در مورد بازار هدف تان چه چیزهایی به چه چیزی مربوط می‌ شود.

3.تبلیغات سفارشی را ارسال کنید

  • اگر بازار هدف خود را درک کنید و در مورد جمع‌ آوری اطلاعات از مشتریان سخت کوش باشید، می‌ توانید از این اطلاعات برای تقسیم مشتریان خود استفاده کنید و اطمینان حاصل کنید که آن‌ها همیشه اطلاعاتی درباره فروشگاهی که به آن‌ها مرتبط است دریافت می‌ کنند.
  • به عنوان مثال، اگر یک فروشگاه آنلاین را اداره کنید که لباس حیوانات خانگی می‌ فروشد، می‌ توانید از اطلاعاتی که در مورد خریدهای گذشته برای تقسیم مشتریان خود به سه گروه استفاده کرده‌ اید، استفاده کنید: صاحبان سگ، صاحبان گربه، سگ و گربه. این به شما این امکان را می‌ دهد که تبلیغات را به مشتریان برای محصولاتی که به آن‌ ها علاقه‌ مند هستند ارسال کنید.

 

از این مطلب خوشت اومد پس لایکش کن

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نظر ۱
  1. جواد امیدوار کاربر می‌گوید

    اصلی‌ترين دليل برای شناسايی بازارهای هدف و ايده‌آل اينه که در زمان و هزينه صرفه جويی کنيم. هرچه پيام بازاريابی شده، جهت دقيق‌تری داشته باشه، نتيجه بهتر و سود بيشتری بدست خواهيم آورد.

    0
کد تخفیف ۱۰٪
تو بهترینی
کد تخفیف ۲۰٪
نزدیک بودا
کد تخفیف ۳۰٪
یکبار دیگه تلاش کن
کد تخفیف ۴۰٪
خوش شانس نبودی
کد تخفیف ۵۰٪
تو عالی هستی
شانس خودِت رو برای برنده شدن یک فرصت امتحان کن!
برای استفاده از این فرصت لطفاً ایمیل و تلفن همراه خودت رو وارد کن.
قوانین بازی :
  • هر کاربر ۳ بار فرصت دارد.
  • کسی که تقلب می‌کند، شناسایی می‌شود.
ARE YOU READY? GET IT NOW!
Increase more than 500% of Email Subscribers!
Your Information will never be shared with any third party.
ARE YOU READY? GET IT NOW!
OR SUBSCRIBE WITH
{subscription-facebook}
{subscription-google}
هدیه شما، فایل صوتی مصاحبه با آنتنی رابینز
میلیونر خودساخته ای که رازهاش رو با شما به اشتراک میزاره
telegram
ARE YOU READY? GET IT NOW!
Increase more than 500% of Email Subscribers!
Your Information will never be shared with any third party.