Take a fresh look at your lifestyle.

چگونه شبکه های اجتماعی باعث رونق کسب و کار ما می شوند ؟

چگونه شبکه های اجتماعی باعث رونق کسب و کار ما می شوند ؟Reviewed by Marjan on Dec 26Rating:

این روزها شبکه های اجتماعی ، خیلی رونق گرفته اند و پیشرفت های زیادی نسبت به گذشته داشته اند ؛ همین باعث شده است که مسئله کسب درآمد از این شبکه ها و بازاریابی کردن از طریق آن ها ، قوت بگیرد . این شبکه های اجتماعی ، خیلی نزد مردم محبوب شده اند و افراد ، ساعات زیادی را صرف گشت و گذار در آن ها می کنند . همین باعث می شود که افراد تشویق شوند که از طریق آن ها ، کسب و کار خودشان را رونق بدهند . شبکه های اجتماعی ، یک منبع عظیم از مشخصات افراد ، روابط آن ها و خواسته هایی که دارند ، به شمار می آید . در این جا ، رابطه بین مشتری و فروشنده ، نزدیک تر می شود و از نیازهای هم دیگر ، با خبر می شوند .

بررسی های آماری شبکه های اجتماعی

 

چگونه شبکه های اجتماعی باعث رونق کسب و کار ما می شوند ؟1

 

در مطالعه ای که یک موسسه تحقیقاتی در آمریکا برای پی بردن به نقش شبکه های اجتماعی در برندسازی انجام داده است ، نشان داده شد که 500 خرده فروش آنلاین در جهان در سال 2013 میلادی ، 2.69 میلیارد دلار درآمد از طریق همین ارجاع دادن در شبکه های اجتماعی به دست آورده اند ؛ که این عدد در مقایسه با سال 2013 ، 60 درصد افزایش داشته است .  آمار سال 2014 میلادی ، نشان داده است که بیش از 97 درصد جستجوهایی که کاربران در شبکه های اجتماعی انجام می دهند ، مربوط به فروشگاه های اینترنتی و انواع مختلفی از کسب و کار است . 80 درصد مدیران هم اعتراف کرده اند که این شبکه ها ، نقش مهمی در مارکتینگ دارند .

دسترسی به شبکه های اجتماعی

با راه اندازی و گسترش استفاده از فیس بوک و توییتر ، خرید و فروش از طریق شبکه های اجتماعی در اغلب کشورهای دنیا ، رونق گرفته است ولی متاسفانه در جامعه ما به دلیل محدودیت هایی که در دسترسی به این شبکه ها وجود داشت ، این مسئله با تاخیر همراه بود اما بعد از روی کار آمدن گوشی های هوشمند  و رو آوردن بسیاری از افراد به اینستاگرام به عنوان یک شبکه اجتماعی ، این قضیه رنگ و روی بیشتری به خود گرفت . امروزه خرید و فروش به صورت آنلاین و از طریق به اشتراک گذاری عکس کالای مورد نظر ، رونق نسبی ای گرفته است و خیلی از قشر جوان جامعه ، به راه اندازی کسب و کار خودشان در شبکه های اجتماعی رو آورده اند .

عدم نیاز به سرمایه قابل توجه

 

چگونه شبکه های اجتماعی باعث رونق کسب و کار ما می شوند ؟5

 

اگر به شبکه های اجتماعی نگاه کنیم ، می بینیم که فرصت های شغلی زیاد و جدیدی را برای افراد ایجاد کرده اند تا بدون نیاز به سرمایه آن چنانی ، کسب و کار خودشان را شروع بکنند و کم کم آن را توسعه بدهند . امروزه این شبکه ها پر شده اند از عکس ها و تبلیغات لباس های برند ، زیور آلات بدلی ؛ صنایع دستی ، آشپزی ، محصولات پزشکی و تناسب اندام و … و می بینیم که هر کدام از آن ها توسط هزاران نفر دنبال می شوند و با تبلیغ هایی که خواسته و یا نا خواسته به سوی افراد روانه می شود ، آن ها را برای خریدن این محصولات ، وسوسه می کند .

برای این که بتوانید از طریق این شبکه های اجتماعی در هر زمینه شغلی ای که هستید به درآمد بالایی دست پیدا کنید ، باید به نکات زیر توجه داشته باشید :

  • هدف های خودتان را شناسایی کنید
  • هدف هایی را انتخاب بکنید که بتوانید همه آن ها را بررسی بکنید
  • مشتری های خودتان را بشناسید
  • هیچ وقت رقیب های خودتان را دست کم نگیرید
  • برای محتواسازی ، برنامه دقیقی داشته باشید

آسیب های این نوع تجارت

علی رغم این فایده هایی که برایتان گفتیم ، نباید از آسیب های این نوع تجارت غافل بشوید . کم نبوده اند افرادی که پولی واریز کرده اند و جنسی دریافت نکرده اند یا جنسی به آن ها داده شده که با آن چه سفارش داده بودند ، زمین تا آسمان فرق می کرد . اگر کاربران ، یک سری از اصول ایمنی خاص را رعایت نکنند ، خیلی راحت می توانند در معرض سو استفاده و کلاه برداری قرار بگیرند .

شناسایی مشتری ها

 

چگونه شبکه های اجتماعی باعث رونق کسب و کار ما می شوند ؟7

 

شبکه های اجتماعی موفق ، این توانایی را دارند که با مخاطبانی که مناسب حال و نیازشان هستند ، ارتباط برقرار بکنند . معمولا باید جنس و رده سنی ای که محصول و یا خدمات ارائه شده ، مربوط به آن دسته از افراد هستند شناسایی بشوند ؛ چون از این طریق تبلیغ های مورد نظر ، فقط به همان افراد فرستاده می شوند تا از به هدر رفتن هزینه و زمان ، جلوگیری شود .

شناسایی رقبا

نکته جالب دیگری که در مورد شبکه های اجتماعی وجود دارد این است که فرد می تواند به طور نا محسوس ، رقیب های خودش را تحت نظر داشته باشد . از این طریق خیلی راحت می توانید متوجه بشوید که فعالیت رقیبانتان تا چه حد جدی است و این که مثلا آن ها چه طور از پس تفاوت های فرهنگی بر می آیند و یا چگونه از خلاقیت شان استفاده می کنند و عکس های خاص و منحصر به فردی را از کالا ها و خدمات خودشان ارائه می دهند .

امکان بررسی بازخورد مخاطبین

 

چگونه شبکه های اجتماعی باعث رونق کسب و کار ما می شوند ؟6

 

شما می توانید میزان بازخورد مطالب ، تعداد لایک ها ، نظرات ، اشتراک گذاری های مجدد مطلب مورد نظرتان را بررسی کنید و این می تواند میزان موفقیت شما را در آن زمینه ، ارزیابی بکند . به این طریق شما می توانید متوجه بشوید که چه نوع مطالبی و چه سبکی از نوشتن برای شبکه اجتماعی شما و رونق بخشیدن به کسب و کارتان ، طرفدار بیشتری دارد .

معرفی برند

بهتر است که در شبکه های اجتماعی به جای این که در قدم اول به فکر فروش محصولتان باشید ، سعی کنید که برند خودتان را آن جور که باید و شاید معرفی بکنید . می توانید در شبکه های اجتماعی مختلف ، خبرهای جدیدی را در مورد عرضه محصولتان بگذارید و راجع به موفقیت هایی که به دست آورده اید ، به مخاطبانتان بگویید . تا زمانی که مخاطب با شما وارد یک رابطه نزدیک و صمیمی و عاطفی نشود و به عبارت دیگر ، صفحه شما را دوست نداشته باشد ، نمی توانید از او انتظار هیچ گونه اقدامی را داشته باشید .

در نظر گرفتن تخفیف و امتیاز

 

چگونه شبکه های اجتماعی باعث رونق کسب و کار ما می شوند ؟2

 

یکی دیگر از مسائلی که باعث می شود مردم خریدهای خودشان  را از صفحات و کانال های مختلف انجام دهند ، به دلیل هدیه های کوچک و کوپن های تخفیفی است که در آن ها برای مشتریانشان در نظر گرفته می شود . البته این عمل نباید خیلی تکراری شود وگرنه افراد ، اشتیاق خودشان را برای آن از دست می دهند . اگر در شبکه های اجتماعی در روزهای خاصی از سال یا برای مشتریان خاص و دائمی تان تخفیف یا هدیه و یا اشانتیونی قرار دهید ، خیلی سریع می توانید مشتریان خودتان را چندین برابر بکنید .

پاسخگویی به مشتریان و یا افراد مخاطب

یکی دیگر از راه هایی که این شبکه ها محبوبیت و در نتیجه درآمد شما را افزایش می دهند ، این است که شما می توانید به تمام پرسش ها و ابهاماتی که برای مخاطبانتان ایجاد شده است ، پاسخ بدهید و از این طریق احترام خودتان را به آن ها نشان بدهید . همین باعث می شود که مشتری از رفتار شما خوشش بیاید و تحت هیچ شرایطی صفحه شما را ترک نکند  .

نتیجه گیری

در شبکه های اجتماعی ، اگر مخاطبی از کار شما خوشش بیاید و از آن راضی باشد ، در صفحه شما حضور پیدا می کند و از برند و محصولات شما تعریف می کند و این تعریف او چون از طرف یک فرد مصرف کننده مطرح شده است ، باعث می شود که اعتماد افراد دیگر هم به محصول و یا خدمات شما جلب شود و این برایتان تاثیری خیلی بیشتر از گران ترین تبلیغات بنری و بیلبوردی دارد . بر عکس این وضعیت هم صادق است ؛ یعنی اگر یکی از مشتریان شما نا راضی باشد و در صفحه شما گلگی بکند ، چنان اثر منفی ای بر ذهنیت افراد دیگر نسبت به محصول شما و کارتان می گذارد که حتی پس از هفته ها و یا ماه ها تبلیغات خیره کننده ، نمی توانید این تاثیر منفی را از ذهن آن ها پاک بکنید .

اگر در بازاریابی از طریق شبکه های اجتماعی ، هوشمندانه و زیرکانه و حساب شده عمل بکنید ، روز به روز می توانید میزان فروش و تعداد مشتری های خودتان را افزایش بدهید . درست است که این روزها حضور در شبکه های اجتماعی برای هر کسب و کاری که دارید ، اهمیت زیادی دارد و حضور در آن ها به خودی خود یک قدم موثر برای افزایش اعتبار شما و شناساندن برند مورد نظرتان به مخاطبانتان به حساب می آید اما اگر در این راه ، عملکردی غیر حرفه ای و اشتباه داشته باشید ، نه تنها نمی توانید پیام اصلی خودتان را به افراد مخاطبتان برسانید ، بلکه حتی نتیجه ای کاملا برعکس می گیرید و تاثیر منفی ای بر ذهن آن ها می گذارید

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ARE YOU READY? GET IT NOW!
Increase more than 500% of Email Subscribers!
Your Information will never be shared with any third party.
ARE YOU READY? GET IT NOW!
OR SUBSCRIBE WITH
{subscription-facebook}
{subscription-google}
هدیه شما، فایل صوتی مصاحبه با آنتنی رابینز
میلیونر خودساخته ای که رازهاش رو با شما به اشتراک میزاره
telegram
ARE YOU READY? GET IT NOW!
Increase more than 500% of Email Subscribers!
Your Information will never be shared with any third party.