Take a fresh look at your lifestyle.

کلید طلایی بازار: درک مشتری

کلید طلایی بازار: درک مشتریReviewed by حسین تیموری on Feb 17Rating: 5.0

 

یک کسب‌ و کار نمی‌ تواند بدون درک بهتر نیازهای مشتری دوام بیاوردبرای اینکه بفهمید محصول یا سرویس شما تاثیر مثبت بر روی مشتری میگذارد و وفاداری مشتری را ایجاد می‌ کند کمی زمان نیاز داریدتشویق های با ارزش برای خرید مجدد مشتری قرار دهید.


گرفتن بازخورد مشتری نباید سخت باشد، برای مثال گرفتن نظر سنجی توسطایمیل یا چند دقیقه مصاحبه بعد از فروش کالا با پرسیدن و گوش دادن به مشتری و یا حتی پر کردن یک فرم به شما این امکان را می دهد بازخورد مشتری نسبت به خودتان را بدست آورید.

 

۱. گوش دادن به مشتری:

هنگام برخورد با مشتری، یک دقیقه وقت بگذارید و از مشتری خود بپرسید چرا محصول شما را خریداری کرده‌ است؟

با مشتریان خود تماس بگیرید و سوال کنید که آیا از کیفیت و قیمت شما راضی هستند یا خیر؟ 

 

۲. همدلی با مشتری:

 زمانی که مشتری درباره شرکت شما بازخورد می‌ دهد، زمان گذاشته و خودتان را به جای او قرار دهید.

مشتری نمی خواهد که زمانش را برای توضیح و اظهار نظر شما صرف کند، وقتی به شما راجع به محصول یا سرویس تان نظر می دهد به او اجازه دهید داستان خودش را تعریف کند و نیاز های خودش را ارائه کند و در جهت رفع نیاز او قدم بگذارید تا وفاداری مشتری را به همراه داشته باشید.

 

۳. پیشنهاد تست محصول برای مشتری:

 اگر شما یک تولید کننده باشید، تعامل با مشتریان از طریق محصول نمونه (آزمایشی) یک راه ایده‌آل برای فهمیدن این است که آیا محصولات شما انتظارات مشتری را برآورده می‌کنند یا نه.

گاهی بازخورد اولیه ممکن است چیزی نباشد که شما انتظارش را دارید، اما حداقل شما درک بهتری از موفقیت محصول تان در دنیای واقعی پیدا می کنید. 

 

این مطلب برای تو سودمنده، حتما بخونش :
حفظ مشتری برابر است با حفظ کسب و کار

۴. رقابت را یاد بگیرید:

اگر محصول شما در بازار هدفتان فروش ندارد، تحقیق کنید. 

یک بررسی کامل از رقبا داشته باشید تا بتوانید ویژگی‌ های برجسته (مزیت رقابتی) دیگران را کشف کنید، سپس سعی کنید این ویژگی ها را در فعالیت های روزمره کسب و کار خود تکرار کنید.

زمانی که رقبا خدمات بیشتر و یا تخفیفهای جذاب در زمان خرید ارائه می‌ کنند، شما هم باید استراتژی‌ هایی را ایجاد کنید تا بتوانید خدمات ویژه ای به مشتریان ارایه داده و آنها را به کسب و کار خود جذب کنید.

 

۵. قدرت انتخاب برای مشتری:

اگر شما با یک پروژه بلند مدت و یا فروش یک محصول در سایت سر و کار داشته باشید، همیشه اطلاعات کافی از آنها برای مشتری ارایه کنید تا متوجه شوند که شما می توانید برای رفع نیازهای آنها راهکارهای خوبی داشته باشید.

ارائه لوازم و خدمات جانبی به مشتریان می تواند یک مسئله برد-برد در کسب و کار شما بوده که حتی می تواند جزء درآمد اصلی شما باشد.

 

۶. اطمینان مشتری:

ضمانت بازگشت پول یا سایر خسارات مالی می‌ تواند اعتماد مصرف‌ کننده را بیشتر کند با توجه به محصول و یا خدمات خود این امکان را برای مشتری ایجاد کنید که می تواند نارضایتی خود را ابزار کند و نگران پول خود نباشد.

از این مطلب خوشت اومد پس لایکش کن

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

کد تخفیف ۱۰٪
تو بهترینی
کد تخفیف ۲۰٪
نزدیک بودا
کد تخفیف ۳۰٪
یکبار دیگه تلاش کن
کد تخفیف ۴۰٪
خوش شانس نبودی
کد تخفیف ۵۰٪
تو عالی هستی
شانس خودِت رو برای برنده شدن یک فرصت امتحان کن!
برای استفاده از این فرصت لطفاً ایمیل و تلفن همراه خودت رو وارد کن.
قوانین بازی :
  • هر کاربر ۳ بار فرصت دارد.
  • کسی که تقلب می‌کند، شناسایی می‌شود.
ARE YOU READY? GET IT NOW!
Increase more than 500% of Email Subscribers!
Your Information will never be shared with any third party.
ARE YOU READY? GET IT NOW!
OR SUBSCRIBE WITH
{subscription-facebook}
{subscription-google}
هدیه شما، فایل صوتی مصاحبه با آنتنی رابینز
میلیونر خودساخته ای که رازهاش رو با شما به اشتراک میزاره
telegram
ARE YOU READY? GET IT NOW!
Increase more than 500% of Email Subscribers!
Your Information will never be shared with any third party.