Take a fresh look at your lifestyle.

ورود به ذهن مشتری

ورود به ذهن مشتریReviewed by حسین تیموری on Apr 16Rating: 5.0

 

داستان من:

سلام سلام اول از همه امیدوارم که حال دل تک تک شما دوستای نازنینم خوب باشه و تا به این لحظه از سال 98 خوب و عالی سپری کرده باشین

راستش نمیدونم چه جوری شروع کنم اخه نه نویسنده بودم و نه مقاله یی نوشتم

اما تصمیم گرفتم تجربیاتمو در اختیار شما دوستان بزارم هم تجربه هم اینکه اصلا چی شد و چه جوری شد که فروشنده شدم

من تو یه خانواده پرجمعیت بزرگ شدم همیشه خونه ما شلوغ بود و پرسر وصدا و رفت امد زیاد

حالا بگم چی شد که من فروشنده شدم

از آنجایی که برادرهای من تولید کننده پوشاک هستن و اینکه هر از گاهی اگر کاری نداشتم میرفتم مغازه برادرم میدیدم مشتری میاد و میره یا راضی یا ناراضی

از برادرم خواستم به من اجازه بده با مشتریاش ارتباط برقرار کنم و این اجازرو داد هیچ وقت یادم نمیره تجربه اولین فروشم که یه روسری سبز رنگ بود تا خانومه سرش کرد گفتم وای چه قدر بهتون میاد پوستتون روشنتر و رنگ چشاتون نمایان تر کرد و خانومه با گفتن اره دقت نکرده بودم موقع خرید به این موضوع خوشش اومد خرید و منم خوشحال شدم بابت فروش اون روز…

همون شب به برادرم گفتم که چه طوری تونستم فروش داشته باشم 

عمل، شاه کلید موفقیت‌ است — «پابلو پیکاسو»

الان نزدیک به 15 سال در حوزه فروش دارم فعالیت میکنم و در حال حاضر در تیم آموزشی استاد ماهان تیموری به عنوان کارشناس ارشد فروش فعالیت دارم

همون طور که در مقاله اولی گفتم فروشنده حرفه یی باید چه خصوصیاتی داشته باشه امروز در این مقاله میخوام بگم چه طور ارتباط برقرار کنیم تا به هدف اصلی برسیم

 

۱. اولین گام موفقیت در فروش وارد ذهن مشتری شدن است

با چه لحنی با مشتری ارتباط برقرار کنیم/گاهی یک سلام دوستانه با تن صدای مهربان خیلی راحت مارو به هدف نزدیک میکنه به صدا ونحوه بیان کلمات و جمله بندی ها باید دقت کامل داشته باشیم به تن صدای مهربان میتوانیم به مخاطب اعتماد کامل بدهیم که ما در خدمت گذاری اماده هستیم

  • در ارتباط اولیه با مشتری تن صدا و لحن بیان یکی از موارد خیلی مهم است که باید خیلی به این موضوع دقت کرد

زمانی که مشتری یا مخاطب هدف به ما مراجعه میکنه انتظار یک رفتار عالی از سمت صاحب شرکت یا برند داره وقتی در تبلیغات برند ادعا میکنیم ما بهترین هستیم پس مشتری انتظار رفتار و برخورد فوق العاده حرفه یی از جانب فروشنده داره

 

۲. با ارزش نشان دادن هویت مشتری یکی دیگه از مهمترین اصول فروشندگی هستش

در ارتباط اولیه بر روی شناخت شخصیت مشتری تمرکز کنیم .از قبل خودمان را برای پاسخگویی سوالات مشتری اماده کنیم

در عین صحبت کردن مشتری تمام صحبتها را خوب بشنویم حتی میتونیم یادداشت کنیم در اصل باید گوش شنوا برای مشتری داشته باشیم خوب بشنویم که در مقالات بعدی در ارتباط با گوش شنوا صحبت میکنم .بعد از به اتمام رسیدن صحبتهای مشتری وقتی عنوان خواسته مشتری را یکی یکی و شمرده شمرده بیان میکنیم مشتری متوجه با ارزش بودن خودش میشه

  • ارتباط برقرار کردن یک رابطه شخصی در اصل یکی از مسیرهای موفق برای فروش است.
  • با مشتری صمیمی بشیم.
  • ارتباط احساسی برقرار کردن.
  • یک نکته مشترک پیدا کردن با خریدار.
  • همزاد پنداری کردن در اصل: شهر، زبان.
  • ارتباط با مشتری را هرگز فراموش نکنیم.

 

این مطلب برای تو سودمنده، حتما بخونش :
گزارش دیدار اعضای برگزیده خانواده ماهان تیموری

صبور باشیم. هیچ معجزه یی در کار نیست از نظر من غیر از صبر و صبور بودن .هیچ برندی یک شبه برند نشده یک ماهه اعتبار در کسب و کار اتفاق نمیوفته

کسانی که صبور نبودن فرایندهای خوبی نداشتن…

برای ارتباط با مشتری یا فروش نباید سرعت عمل داشته باشیم تا سریع به نتیجه برسیم باید صبور ارام و شمرده شمرده صحبت کنیم گوش کنیم تا به نتیجه 100٪ دلخواه برسیم

 

۳. چه طوری یه گفتگوی سازنده داشته باشیم

خوب گوش کنیم شنوده خوبی باشیم تا خوب گوش نکنیم نمتونیم درک کنیم تا خواسته خریدار و به هدف خودمون برسیم یعنی زمانی که خریدار صحبت میکنه مسیر صحبتش تغییر ندیم حس درک و اهمیت شنیدن را به مشتری بدیم.

 

خوب این مقاله تا اینجا بود و بدونین که ادامه داره …..از شما دوستای خوبم میخام که با دقت بخونین درک کنین و اجرا کننده باشین ازتون میخوام تاثیر این مطالب روی کسب و کارتون برام کامنت بزارین من اماده شنیده پیشنهادات و انتقادات و نظرات شما هستم کامنت یادتون نره سوالاتتونم پاسخ میدم ...

 

فرزانه سواریان (رضایی) … کارشناس ارشد تیم ماهان تیموری

از این مطلب خوشت اومد پس لایکش کن 1+

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

4 نظر
  1. اخسان حبیبی کاسب کاربر می‌گوید

    خانم سواریان مقالتون مثل قبلی عالیه ونکات کوچک ساده و خیلی مهمی داره که اگر به فروشنده ها از بدو ورودشون به بکار گفته بشه باعث میشه فروش با زاویه بیشتری نمودار سعود خودش رو طی کنه و در نقطه مقابل میتونه باگ خیلی از کسب و کار هایه بزرگ باشه که بعد از شکوفایی افت فروش رو تجربه میکنن و این نکات کوچک ولی کار آمد رو از یاد بردند

    0
  2. احسان حبیبی کاسب کاربر می‌گوید

    با تشکر از سرکار خانم سواریان عزیز مقاله شما مثل مقاله قبلیتون بسیار عالی هستش و نکات کوچک وبسیار کلیدی و مهممی داره که اگر در بدو ورود هر فروشنده به کسب کار به عنوان قوانین اولیه فروشندگی به آن ها داده بشه باعث میشه که اون فروشگاه یا کسب و کار نموداره فروش خودش رو با زاویه بیشتری به سمت سعود دنبال کنه و در نقطه مقابل هم میتونه تبدیل به باگ هایه کسب و کار هایه بزرگ و موفقی بشه که افت فروش پیدا کردند بخاطر اینکه این نکات کوچک،مهم و کلیدی اولیه فروشندگی رو از یاد بردند
    منتظر ادامه مقاله هایه شما هستم ممنون از شما

    0
    1. حسین تیموری کاربر می‌گوید

      سلام دوست عزیزم
      ممنونم از شما بابت حماییتتون حتما منتظر باشید مقاله های بعدی نکات جذاب تری خدمتتون ارائه میکنم

      0
  3. محبوبه صفایی کاربر می‌گوید

    مطالبتون بسیار عالی ،ساده و روان هستند تشکر میکنم و منتظر مطالب بعدی هستم

    0
کد تخفیف ۱۰٪
تو بهترینی
کد تخفیف ۲۰٪
نزدیک بودا
کد تخفیف ۳۰٪
یکبار دیگه تلاش کن
کد تخفیف ۴۰٪
خوش شانس نبودی
کد تخفیف ۵۰٪
تو عالی هستی
شانس خودِت رو برای برنده شدن یک فرصت امتحان کن!
برای استفاده از این فرصت لطفاً ایمیل و تلفن همراه خودت رو وارد کن.
قوانین بازی :
  • هر کاربر ۳ بار فرصت دارد.
  • کسی که تقلب می‌کند، شناسایی می‌شود.
ARE YOU READY? GET IT NOW!
Increase more than 500% of Email Subscribers!
Your Information will never be shared with any third party.
ARE YOU READY? GET IT NOW!
OR SUBSCRIBE WITH
{subscription-facebook}
{subscription-google}
هدیه شما، فایل صوتی مصاحبه با آنتنی رابینز
میلیونر خودساخته ای که رازهاش رو با شما به اشتراک میزاره
telegram
ARE YOU READY? GET IT NOW!
Increase more than 500% of Email Subscribers!
Your Information will never be shared with any third party.