Take a fresh look at your lifestyle.

کلید تبلیغات موثر

کلید تبلیغات موثرReviewed by سینا باحور on Apr 17Rating: 5.0

 

مردم بر اساس حواس پنجگانه خود تصمیم نمی گیرند و خرید نمیکنند  مردم در اکثر مواقع احساسی خرید میکنند و یا تصمیم میگیرند و سپس آن را منطقی توجیه میکنند
به نظر می‌رسد شکل‌ های مختلف تبلیغات، از زمان‌ های دور با انسان همراه بوده‌اند.
باستان شناسان لوح هایی را بر روی دیوراهای شهر پمپئی ایتالیا پیدا کرده اند که بر روی آن نوشته شده بود:
به سیسر رای دهید او مردم را دوست دارد

تبلیغات به‌عنوان نوعی ترفیع و ترویج غیرشخصی محصولات و خدمات توصیف می‌شود و موضوع آن در رابطه با تفهیم ارزش پیشنهاد فروش یک محصول یا خدمت در مقیاسی مشخص است. از قدیم، این نوع ارتباط را یک نوع ارتباط یکطرفه می‌شناختند.

اگر بخواهیم آگهی‌های اشیاء گمشده را معیار قرار دهیم، می‌توانیم تا دوران اختراع پاپیروس به عقب برویم و مصداق‌های تبلیغات را پیدا کنیم.

اگر تبلیغات روی دیوارها را نقطه‌ی آغاز جدی تبلیغات بگیریم، می‌بینیم بهاتیا در کتاب خود توضیح می‌دهد که از چهارهزار سال قبل از میلاد مسیح هم، روی سنگ‌های بزرگ و صخره‌های هندی، نمونه‌های پیام‌های تبلیغاتی مشاهده شده است

در کشور چین هم، حدود هزار سال قبل، نمونه‌های جدی لوگوهای تجاری برای مغازه‌ها مشاهده شده است

با این حال برای این سوال که «تعریف تبلیغات چیست؟» پاسخ ساده و مشخصی وجود ندارد.

ظاهراً تبلیغات هم چیزی شبیه خلاقیت و عشق و آرامش است. تقریباً همه می‌توانیم تا حد خوبی تشخیص بدهیم که چه چیزی تبلیغ است و چه چیزی نیست. اما تعریف دقیق آن ساده نیست.

در گذشته، تبلیغات، به عنوان تنها راه ارتباط با مشتری و ارسال پیام به او تلقی می‌شد.

اما امروز دانش بازاریابی به ما آموخته است که هر محصول یا خدمت یا برند، به شکل‌های مختلف با مخاطب و مشتریان بالقوه و مشتریان بالفعل خود رابطه برقرار می‌کند.

 

انواع تبلیغات

 گاهی ما در کسب و کار خود میدانیم که تبلیغ کردن به توسعه فروش ما کمک می کند، اما روش درست را تشخیص نمیدهیم و روش تبلیغاتی اشتباهی را پیگری می کنیم و همین سبب می شود که به نتیجه مطلوب نرسیم و تصور ما این می شود که تبلیغ جواب و نتیجه نداد و آن را ادامه نمیدهیم.

تبلیغات به دو دسته کلی تقسیم میشود:

  • تبلیغات سنتی
  • تبلیغات مدرن

برای شروع  تبلیغات و بازاریابی باید اهداف خود را ابتدا مشخص کنید، این اهداف را می توانید با در نظر گرفتن انواع تبلیغات مدیریت کنید و با آشنایی مدل و نوع تبلیغاتی تکلیف خود را از تبلیغ مشخص کنید.

 

تبلیغات از نظر پیام به مخاطب به صورت کلی به دسته های زیر تقسیم می شوند:

  • تبلیغات بازرگانی
  • تبلیغات سیاسی
  • تبلیغات مردمی
  • تبلیغات آموزشی

 

انواع تبلیغات بر حسب پوشش جغرافیایی:

  • تبلیغات محلی
  • تبلیغات استانی
  • تبلیغات ملی
  • تبلیغات فراملی

 

انواع تبلیغات بر حسب محتوا

 

تبلیغات تکراری:

این تبلیغات همانطور که از اسمش  پیداست به گونه ای که  تکرار پذیر می باشد و اصولاٌ در یک تبلیغ مشتری باید 7 بار تبلیغات را ببیند تا ترغیب به خرید شود و یا برند آن محصول در ذهنش باقی بماند اصولا از این تبلیغات در رسانه هایی استفاده می شود که شبکه های متنوع دارد و ممکن هست فرد فقط یکبار آن شبکه را ببند و باید با یکبار دریدن شخص ترغیب به خرید شود و بیشتر برای گروه سنی میانسال می باشد

 

این مطلب برای تو سودمنده، حتما بخونش :
درآمدم ۲ برابر شد

تبلیغات روشن:

در این تبلیغات واضح و مستقیم به موضوعی که مزیت است  می پردازد و در مورد آن موضوع به وضوح صحبت می کند

 

تبلیغات ظریف:

در این نوع تبلیغات بصورت غیر مستقیم نسبت به  تبلیغ، تمجید و تعریف از یک کالا یا محصول می پردازید و اصولا این تبلیغات بصورت نمایش محصول ، در زندگی لاکچری و سوپرلاکچری  صحبت می کند. در این تبلیغات از تکنیک آمال و آرزو ها  استفاده می کنند.

 

تبلیغات ناپیدا:

در این تبلیغات با ظاهری فریب دهنده و گول زننده است و بیشتر از این تبلیغات برای کودکان و خردسالان و با ساخت انیمیشن و .. می باشد از این تبلیغات می توان در تبلیغات ظریف استفاده کنید

 

تبلیغات مستدل و غیر مستدل:

در این تبلیغات برای معرفی محصول و خدمات خود آمار و اطلاعات واقعی در اختیار مشتری قرارداده می شود و در شرکت هایی که اعلام آمار و اطلاعات از سوی آنها بار حقوقی نداشته باشند از آمار و اطلاعات غیر واقعی استفاده می کنند

 

تبلیغات فرآگاهی:

تبلیغات که تاثیر مستقیم بر روی ذهن مخاطب  می گذارد و شروع به ساخت برندینگ می کند

 

تبلیغات چشم فریب:

در این تبلیغات شما تبلیغاتتون را بر اساس نظرسنجی و نظرخواهی عمومی میانه جامعه از افراد آغاز می کنید که خودتان بهشون آموزش داده اید که محصول شما را تبلیغ کنند

 

تبلیغات هیجانی:

مردم را به حضور و یا حرکت ترغیب می کند و مردم را به حرکت و حضوری که خودش می خواهد وادار می کند

 

تبلیغات وحدت بخش:

در این تبلیغات سناریویی وجود دارد که می خواهد مشتری را نسبت به یک عمل تشویق کند.

 

صنعت بازاریابی و تبلیغات برای ابداع و معرفی یک سرواژه یا اصطلاح جدید در هر شبی که صبح می‌شود بسیار بدنام است. برخی از این واژه‌ها و اصطلاح‌ها مانند “بازاریابی محتوایی” بسیار مطرح و شناخته‌شده می‌شوند و برخی دیگر دوره عمر بسیار کوتاهی دارند، تا جایی که اگر نامی از آن‌ها ببریم ممکن است شما آن را به‌عنوان واژه‌ تخصصی حوزه بازاریابی نشناسید.

شاید لزومی نداشته باشد که آن به‌عنوان واژه‌ای مرکب از دو واژه ساده‌تر قبول کنیم، اما چیزی که از ظاهر آن پیداست، این است که از ترکیب دو واژه با مفهوم بازاریابی محتوایی + تبلیغات ساخته‌شده است:

  

بازاریابی محتوایی

مطمئنم که به‌خوبی با تعریف بازاریابی محتوایی آشنایی دارید، یکی از تعاریفی که برای این نوع از بازاریابی ارائه‌شده است به این قرار است که: بازاریابی محتوایی یک رویکرد استراتژیک بازاریابی است که متمرکز بر تولید و توزیع محتوای مرتبط، مستمر و باارزش به‌منظور جذب و نگهداری مجموعه‌ای از مخاطبین با دقت و به‌روشنی تعریف و مشخص‌شده است –  و درنهایت در پی هدایت رفتار سودمند مشتری است. بازاریابی محتوایی در رابطه با ارتباط برقرار کردن با مصرف‌کننده‌ها بدون فروش چیزی به آن‌هاست. این حوزه از بازاریابی در ارتباط با ارائه محتوا آموزشی، سرگرم‌کننده و همواره همراه باارزش افزوده به مصرف‌کننده‌ها به‌منظور غنی‌سازی تجربه وب گردی آن‌ها می‌باشد.

از آنجائی که بازاریابی محتوایی اساساً مرتبط با ارائه ارزش از طریق محتوا (آموزش، سرگرمی الهام بخشیدن) است، در دوره کنونی به‌طور ویژه‌ای به دلیل پذیرش بسیار زیاد و قابل‌قبول شبکه‌های اجتماعی موفقیت‌آمیز می‌باشد. بدون وجود شبکه‌های اجتماعی، تصور ویروسی شدن یک محتوا به‌صورت فعلی بسیار سخت و مشکل است.

توانایی مصرف‌کننده‌ها به‌منظور داشتن یک گفتگو دوسویه از طریق به اشتراک‌گذاری محتوا به بازاریابان فرصتی فوق‌العاده برای بهره‌برداری از ترافیک اجتماعی و ارگانیک برای دیده شدن محتوای خودشان توسط دیگران را می‌دهد. بااین‌وجود، به دلیل اشباع فضای اینترنت با محتوای تولیدشده توسط کاربران و برندهای مختلف، دست پیدا کردن به مصرف‌کننده‌ها از طریق کانال‌ها و شیوه‌های ارگانیک سخت‌تر و سخت‌تر شده است. اگر شما دارای یک صفحه فیس‌بوک هستید و در آن فعالیت دارید، مطمئناً اخیراً متوجه گزینه‌ای تحت عنوان exposure به معنای نمایش و در معرض چیزی قرار گرفتن به‌منظور نمایش بیشتر و سریع‌تر محتوای خود برای تعداد مخاطبین بیشتر شده‌اید.

 

این مطلب برای تو سودمنده، حتما بخونش :
تصویر پول بسازید

تبلیغات محتوایی

در متون مختلف بازاریابی خیلی کم در مورد موضوع تبلیغات محتوایی مطلبی نوشته، ترجمه و ارائه می‌شود و چیزی هم که اغلب در این رابطه نوشته و منتشر می‌شود، خیلی قدیمی و از تاریخ گذشته است. تبلیغات محتوایی نوشتن متن تبلیغات نیست. ما در آی بازاریابی آن را به‌صورت زیر تعریف می‌کنیم:

تبلیغات محتوایی یک استراتژی بازاریابی به‌منظور تولید محتوایی است که هدف اصلی توزیع آن از طریق کانال‌های پولی و به‌منظور افزودن ارزش به مخاطب است.

به‌طور طبیعی، تبلیغات محتوایی (استراتژی جامع و فراگیر) و تبلیغاتی که هماهنگ و مناسب با زیرساخت توزیع و ارائه آن است، دست‌به‌دست هم و با یکدیگر پیش می‌روند. درحالی‌که تمامی انواع محتوا اغلب بر روی وبلاگ برند مرتبط با خودش منتشرشده و از طریق شبکه‌ها و کانال‌های اجتماعی مختلف منتشر می‌شوند، تولید محتوایی که برای توزیع از طریق کانال‌های پولی و شیوه‌های مشابه با آن تولید می‌شوند، به‌طورکلی متفاوت است.

محتوایی که با توجه به اصول کلی بهینه‌سازی نتایج موتورهای جستجو (سئو) تولید می‌شوند، می‌توانند به‌طور قابل‌ توجهی از فرصت‌های ایجادشده برای جستجو کلمات کلیدی بهره ببرند. محتوایی که با در نظر داشتن شبکه‌های اجتماعی تولیدشده‌اند می‌توانند به شکلی طراحی شوند که قابل اشتراک‌گذاری باشند و بنابراین عمدتاً به‌صورت بصری و قابل‌مصرف توسط عموم می‌باشند.

محتوایی که لزوماً باهدف توزیع از طریق کانال‌های پولی تهیه‌شده است، می‌توانند به موضوعاتی بپردازند که به‌صورت عادی و فعال توسط مردم مورد جستجو قرار نمی‌گیرند یا خیلی قابلیت اشتراک‌گذاری ندارند، اما درنهایت می‌توانند بسیار اثرگذار باشند. این نوع از محتوا به برندها فرصتی برای ارائه محتوای شخصی به مخاطبین بدون در نظر داشتن قوانین عمومی جستجو یا شبکه‌های اجتماعی به‌منظور دیده شدن آن‌ها توسط مردم را می‌دهد. به عبارتی این نوع از محتوا لزوماً بر هدف نهایی، یعنی همان تأثیرگذار بودن، متمرکز می‌باشند.

 

از این مطلب خوشت اومد پس لایکش کن

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

کد تخفیف ۱۰٪
تو بهترینی
کد تخفیف ۲۰٪
نزدیک بودا
کد تخفیف ۳۰٪
یکبار دیگه تلاش کن
کد تخفیف ۴۰٪
خوش شانس نبودی
کد تخفیف ۵۰٪
تو عالی هستی
شانس خودِت رو برای برنده شدن یک فرصت امتحان کن!
برای استفاده از این فرصت لطفاً ایمیل و تلفن همراه خودت رو وارد کن.
قوانین بازی :
  • هر کاربر ۳ بار فرصت دارد.
  • کسی که تقلب می‌کند، شناسایی می‌شود.
ARE YOU READY? GET IT NOW!
Increase more than 500% of Email Subscribers!
Your Information will never be shared with any third party.
ARE YOU READY? GET IT NOW!
OR SUBSCRIBE WITH
{subscription-facebook}
{subscription-google}
هدیه شما، فایل صوتی مصاحبه با آنتنی رابینز
میلیونر خودساخته ای که رازهاش رو با شما به اشتراک میزاره
telegram
ARE YOU READY? GET IT NOW!
Increase more than 500% of Email Subscribers!
Your Information will never be shared with any third party.