Take a fresh look at your lifestyle.

بازاریابی حضوری، سهم بیشتری از بازار را هدف بگیرید

بازاریابی حضوری، سهم بیشتری از بازار را هدف بگیریدReviewed by محمد محمدی on Jan 21Rating:
مدت زمان تخمینی برای مطالعه این مقاله 5 دقیقه می باشد

مقدمه

بازاریابی حضوری جزو اولین روش های بازاریابی در دنیا می باشد. بازاریابی حضوری، اصل بازاریابی است. اولین بازاریابی ها بر این اساس شکل گرفته اند، چهره به چهره. اولین بار، قبل از اینکه بازاریابی از طریق رسانه های تبلیغاتی مختلف انجام شود فقط بازاریابی حضوری وجود داشت.

بازاریابی حضوری، یکی از انواع بازاریابی مستقیم است.

افراد بصورت مستقیم از نزدیک با هم در ارتباط می شوند و بازاریابی حضوری انجام می گیرد. اما این برقراری ارتباط، به همین سادگی ها هم نیست. اگر اینقدر ساده بود هر کسی می توانست از این طریق محصول یا خدمات خود را بفروشد و بازاریابی خوبی داشته باشد. در بازاریابی حضوری، مهارت های کسی مهم می باشد که اقدام به بازاریابی حضوری می کند. در کنار مهارت های فردی باید اصولی را رعایت کند که بتواند نتیجه مطلوب را بدست آورد.

 

چه مهارت هایی لازم است؟

در هر بازاریابی حضوری، شخص بازاریاب باید یک سری مهارت داشته باشد تا بتواند از پس این کار درست برآید. این مهارت ها شامل موارد زیر می باشد :

1. مهارت ارتباط برقرار کردن

2. قدرت متقاعد سازی

3. قدرت اعتماد سازی

4. قدرت کلام

5. پیگیری و پشتکار

6. تن سالم

در بازاریابی حضوری، هم باید محصول یا خدمات را بخوبی معرفی کرد، هم اینکه کاری کرد تا منجر به خرید شود.

 

بایدها

1. قدرت اجرایی بالا

2. دانشجوی خوبی بودن : در هر شرایط بیشتر یاد بگیریم و از تجربه ها استفاده کنیم

3. راه حل دهنده

4. انضباط شخصی

5. بهداشت شخصی

6. آراستگی ظاهر

7. با جرات

8. با انگیزه

9. مشتری مدار

10. صادق بودن

 

نبایدها

1. هدف نداشتن

2. برنامه نداشتن

3. ترس از ارتباط

4. نا امیدی

5. عدم توجه به مشتری

6. فرار از موانع

7. ترس از “نه شنیدن”

8. وعده بیهوده دادن

9. نداشتن اطلاعات کامل در مورد محصول یا خدمات

 

لباس مناسب

در فرهنگ هر کشوری، بعضی از لباس های خاص می باشند که نشان دهنده یک زمینه شغلی ایست. مثلا پرستاری، نظامی، تاسیساتی، خلبانی و…

جدای از اینکه در بعضی از مشاغل، لباس، نشان دهنده شغل می باشد، آراستگی در همه آن ها توصیه می شود. آراستگی می تواند وسیله ای برای جلب اعتماد  و نظر طرف مقابل باشد.

لباس ما نباید طوری باشد تا جلوی انجام کارها و وظایف ما را بگیرد و باید انجام کار را برای ما بهبود دهد.

در سطح بالای بازاریابی حضوری، رنگ لباس می تواند نشان دهنده شرکت یا موسسه مورد نظر باشد. نوع لباس باید با کاری که انجام می دهیم هماهنگ باشد. لباس می تواند چیزی باشد که مشتری می پسندد.

بطور کلی یک لباس مناسب در بازاریابی حضوری باید دارای شرایط زیر باشد :

1. راحت

 2. آراسته

 3. تناسب با محل کار

 4. رنگ مناسب

 5. فرم مناسب

 6. تمیز

 

 

بازاریابی حضوری

 

 

در بازاریابی حضوری باید چه چیزهایی را بدانیم

اطلاعاتی که یک بازاریاب در بازاریابی حضوری باید داشته باشد تا بتواند به بهترین نحو، کار خود را انجام دهد به شرح زیر است :

1. اطلاعات عمومی

با هر کس باید مثل خودش رفار کرد. اگر مشتری شما جزو آن دسته از افرادی است که اهل صحبت کردن در مورد همه چیز است، بهتر است قبل از اینکه وارد صحبت های کاری را با او شوید، حرف های عمومی با او بزنید. اینگونه راه را برای صحبت بعدی که در زمینه کار می باشد باز کرده اید.

البته باید مشتری خود را بشناسید. این روش برای مشتری که چند وقتی است او را می شناسید و با او کار کرده اید مناسب می باشد. در نتیجه احساس نمی کند که قصد شما ارتباط برقرار کردن برای پول درآوردن است.

در هر صورت چه یک بازاریاب باشید و چه یک فرد معمولی، بهتر است اطلاعات عمومی داشه باشید. اطلاعات عمومی هرچند کم در مورد مسائل مختلف، غیر از کار خود، می تواند مفید باشد. اطلاعات عمومی، شما را در ایجاد ارتباطات مفید کمک می کند.

2. اطلاعات در زمینه کار خود

یک بازاریاب حتما در زمینه کاری خود باید متخصص باشد. باید ریزه کاری ها و پیچیدگی های محصول یا خدمات خود را بداند. نقاط قوت و ضعف محصول یا خدمات خود را بداند. این موضوع به بازاریاب کمک می کند تا تسلط بیشتری بر روی کار خود داشته باشد. قبل از اینکه با مشتری صحبت کنیم بهتر است سوالات متداولی که ممکن است از ما پرسیده شود را با خود مرور کنیم و به آن ها جواب دهیم. سوالات احتمالی غیر متداول را نیز در نظر بگیریم.

3. بروز باشیم

دانش و اطلاعات انتها ندارد. این بدان معنا نیست که کلا بیخیال دانش بیشتر شویم. هر چند وقت یکبار در دوره ها ی آموزشی در زمینه کاری خود شرکت کنیم. دوره های آموزشی و سمینارها، جاهای مناسبی هستند که هم دانش خود را افزایش دهیم و هم اینکه با افرادی که هم صنف ما می باشند آشنا می شویم.

آشنا شدن با این افراد حتما مفید خواهد بود. اگر هر کدام از آن ها فقثط یک تجربه داشته باشند و شما با ارتباط برقرار کردن بتوانید آن تجربه را بدست بیاورید، قطعا در کار خود موفق تر خواهید بود. قطعا در بازاریابی و فروش موفق تر خواهید بود و این را در کسب و کار خود خواهید دید.

 

چند نکته کوچک

1. قبل از اینکه برای اولین بار با یک مشتری وارد مذاکره شویم بهتر است یک تحقیق، هر چند کوچک از همسایه ها و کسانی که آن مشتری را می شناسند داشته باشیم و با اطلاعاتی هر چند کم، شروع به ارتباط برقرار کردن کنیم. با مشتری ارتباط موثر برقرار کنیم.

2. یک قانون برای خود بگذارید. یک بازه زمانی برای مشتری قرار دهید. طبق آن بازه حتما به او سر بزنید. ارتباط تلفنی خود را با او حفظ کنید.

3. یک قانون طلایی و همیشه مهم : “همیشه حق با مشتری است”

4. برای مشتری در نقش یک مشاور باشیم تا یک بازاریاب

 

6 ترفند در بازاریابی حضوری

1. حرف های مشتری را تحلیل کنید

مشتری شما هر کسی که باشد قطعا مسائل خود را در مورد محصول یا خدمات شما، در حرفهایش خواهد گفت. کار شما اینجا این می باشد که بتوانید حرف های مشتری را به زبان خود ترجمه کنید.

2. سوال های واضح و شفاف بپرسید

قطعا هیچکس از مذاکره طولانی و کسل کننده خوشش نمی آید. وقتی شما در مذاکره سوال های دقیق و ساده بپرسید زودتر به نتیجه می رسید.

3. فرصت فکر کردن دهید

موقعی که با مشتری صحبت می کنید، باید حرف های شما را متوجه شود. اگر فقط شما صحبت کنید، مشتری فرصت برای تجزیه و تحلیل حرف های شما ندارد. بنابراین بهتر است که بعد از هر چند جمله، به او کمی فرصت دهید تا متوجه منظور شما شود.

4. اولین لحظه دیدار

وقتی شما برای اولین بار، یک مشتری را ملاقات می کنید اولین تاثیر را از همدیگر می گیرید. اولین ملاقات بسیار مهم می باشد. سعی کنید در اولین دیدار همه چیز خوب پیش برود. اینگونه ذهنیت خوبی نسبت به هم خواهید داشت.

5. لبخند انحصاری

داشتن یک لبخند در صحبت کردن با مشتری بسیار تاثیرگذار می باشد. لبخند خود را انحصار به مشتری کنید. اینگونه تاثیر مستقیمی بر روی او گذاشته اید. منظور از لبخند انحصاری این می باشد که وقتی مشتری را دیدید اقدام به لبخند زدن کنید.

6 طلایی دست دهید

چند نکته را برای دست دادن رعایت کنید :

1. کمی قوی تر و محکم تر از معمول دست بدهید.

2. بین 3 الی 5 ثانیه دست خود را در دست مشتری نگه دارید.

3. همراه با دست دادن، کمی خود را به سمت مشتری متمایل کنید؛ این کار ادب و احترام را می رساند.

 

نتیجه گیری

1. ما در این مقاله کلیات بازاریابی حضوری را توضیح دادیم؛ شما برای انجام بهتر بازاریابی حضوری باید به جزئیات آن نیز توجه کنید.

2. بازاریابی حضوری یکی از انواع روش های بازاریابی می باشد. از روش های دیگر غافل نشوید.

ازجمله : بازاریابی با تلگرام، بازاریابی در اینستاگرام، بازاریابی با ایمیل، بازاریابی با سایت، بازاریابی پیامکی، بازاریابی تلفنی و…

 

چنانچه در مدت زمان تخمینی موفق به اتمام این مقاله نشده اید می توانید به سایت تست تندخوانی مراجعه کنید

تیم آموزشی ماهان تیموری

نویسنده : محمد محمدی-ماهان تیموری

ارائه دهنده آموزش های کسب و کار ، کارآفرینی ، تبلیغات اینترنتی

نظرات شما نسبت به مقاله بازاریابی حضوری، سهم بیشتری از بازار بگیرید برای تیم آموزشی ماهان تیموری ارزشمند و سازنده می باشد.

 

دانلود PDF

 

download

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

کد تخفیف ۱۰٪
تو بهترینی
کد تخفیف ۲۰٪
نزدیک بودا
کد تخفیف ۳۰٪
یکبار دیگه تلاش کن
کد تخفیف ۴۰٪
خوش شانس نبودی
کد تخفیف ۵۰٪
تو عالی هستی
شانس خودِت رو برای برنده شدن یک فرصت امتحان کن!
برای استفاده از این فرصت لطفاً ایمیل و تلفن همراه خودت رو وارد کن.
قوانین بازی :
  • هر کاربر ۳ بار فرصت دارد.
  • کسی که تقلب می‌کند، شناسایی می‌شود.
ARE YOU READY? GET IT NOW!
Increase more than 500% of Email Subscribers!
Your Information will never be shared with any third party.
ARE YOU READY? GET IT NOW!
OR SUBSCRIBE WITH
{subscription-facebook}
{subscription-google}
هدیه شما، فایل صوتی مصاحبه با آنتنی رابینز
میلیونر خودساخته ای که رازهاش رو با شما به اشتراک میزاره
ARE YOU READY? GET IT NOW!
Increase more than 500% of Email Subscribers!
Your Information will never be shared with any third party.