Take a fresh look at your lifestyle.

اسرار فروش با تراکت در کسب و کار را در این مقاله بخوانید…

0 575
اسرار فروش با تراکت در کسب و کار را در این مقاله بخوانید...Reviewed by محمد محمدی on Dec 25Rating:
مدت زمان تخمینی برای مطالعه این مقاله 5 دقیقه می باشد

مقدمه

تراکت چیست؟

تراکت ها یکی از ارزانترین و رایج ترین انواع تبلیغات می باشند. اگر تراکت ها بر اساس اصولی نوشته شوند می توانند تبلیغات موثری برای کسب و کار شما باشند.

یکی از ویژگی های مهم تراکت این می باشد که بدون هیچ واسطه ای و بصورت مستقیم به دست مخاطب داده می شود و اینجا این موضوع مطرح می شود، حالا که یکی از انواع تبلیغات ، مستقیم به دست مخاطب رسیده ، چگونه می تواند باشد تا مخاطب را تحت تاثیر قرار داده و منجر به نتیجه ای که ما می خواهیم شود.

در حال حاضر طراحی و چاپ تراکت توسط مغازه های خدمات کامپیوتری و یا دفاتر فنی انجام می شود اما آیا آن ها این تخصص را دارند و یا فقط رو حساب اینکه می توانند نوشته ای را چاپ کنند، برای این کار مناسب می باشند؟

امروزه طراحی و نوشتن یک تراکت، یک تخصص محسوب می شود. در ظاهر کار ساده ای می باشد ، چاپ چند جمله در زیر هم و در نهایت چاپ آن. ولی آیا کار به همین سادگی هاست؟

اینقدر در گوشه و کنار شهر تراکت های تبلیغاتی مشاهده می شوند که مردم دیگر مثل گذشته به آن توجهی نمی کنند و حتی زمانی برای خواندن آن نمی گذارند.

هر چه تراکت های تبلیغاتی از نظر متن و گرافیک با محصول و خدماتی که می خواهیم تبلیغ کنیم، هماهنگ تر باشد تاثیرگذاری بیشتری بر روی ذهن مخاطب می تواند داشته باشد.

 

اصول نوشتن متن تبلیغاتی

نوشتن متن تبلیغاتی تراکت ابعاد مختلفی دارد و قبل از نوشتن آن باید به آن فکر کنیم. توصیه می کنیم قبل از هر کاری برای بهتر نتیجه گرفتن ، با یک متخصص در این امور مشورت کنید.

در نوشتن یک تراکت خوب ، متن ، سایز فونت ، فاصله واژه ها ، فاصله سطرها ، تعداد کلمات هر سطر ، عکس ، رنگبندی مهم می باشد.

قبل از تمام این موارد باید هدف ، بازار هدف و مخاطب هدف خود را مشخص کنید سپس اقدام به انجام آن کنید. مخاطب هدف شما چه کسانی هستند؟ قشر خاصی است یا عمومی است؟

نوشته را برای همان قشر در نظر بگیرید. شما باید متن را فقط و فقط برای مخاطب خود بنویسید نه خودتان. خود را جای مخاطب هدف خود قرار دهید و ببینید از چه جملاتی خوشتان می آید و نظرتان را جلب می کند و باعث می شود به آن توجه کنید.

موضع خود را مشخص نموده تا بدانید محصول شما دارای چه ویژگی های خاص و منحصر بفردی می باشد؟ برتری آن نسبت به رقبا چیست؟

متن را بیش از اندازه طولانی نکنید تا خواننده خسته شود و بقیه را نخواند.

ذهن مخاطب را از همان ابتدا کنجکاو کنید تا بقیه متن را بخواند.

توضیح دهید محصول یا خدمات شما مناسب چه کسانی می باشد. چه کاربردهایی دارد. طریقه مصرف آن چگونه است.

در آخر متن باید راه های دسترسی مخاطبان به خودتان را قرار دهید. مثل تلفن ،فکس ،آدرس ،سایت ،تلگرام ،اینستاگرام ،ایمیل و …

بهترین ویژگی محصول یا خدمات خود را در ابتدا بنویسید تا چشم مخاطب را بگیرد.

 

تراکت

 

به نکات زیر توجه و آن ها را اجرا کنید:

1.تیتری که انتخاب می کنید باید کاملا توجهات را به خود جلب کند. شما باید با مخاطب ارتباط موثر برقرار کنید.

از تیتر های کلیشه ای دوری کنید. اگر تیتر شما جلب توجه نکند پس کسی متن شما را نمی خواند و اگر کسی متن شما را نخواند ، نمی داند که شما چه چیزی دارید. پس اولین مورد مهم برای یک تراکت خوب داشتن یک تیتر خوب و جذاب می باشد.

 

2.مطمئنا محصول یا خدمات شما دارای ویژگی هایی می باشد. به ترتیب از مهمترین و برترین ویژگی های خود نام ببرید.

در نوشتن خساست به خرج ندهید. ویژگی ها را پشت سر هم ننویسید آن ها را زیر هم بنویسید و شماره بزنید.

بنویسید که هر کدام از آن ها چه سودی را می تواند به مشتری برساند. مطمئن باشید تا سود و بهره ای در کار نباشد هیچکس تمایلی برای استفاده از محصول یا خدمات شما ندارد.

آن سودی که نصیب مشتری می شود را دقیقا بنویسید. سود و بهره حتما نباید مالی باشد، هر چیزی می تواند باشد مثلا کیفیت و دوام.

کلی گویی نکنید، با جزئیات توضیح دهید.

همیشه مشتری را در نظر بگیرید.

 

3.متنی بنویسید که مشتری را با احساسات درگیر کنید مثلا اگر یکی از ویژگی های محصول شما امنیت است بنویسید که در صورت نبود امنیت چه اتفاقاتی ممکن است برای مخاطب بیفتد و حالا با داشتن این محصول دیگر آن خطرات وجود نخواهد داشت.

بسته به نوع محصول یا خدمات، این مورد متفاوت می باشد.

 

4.چند سطر اول شما بسیار مهم است. جوری توضیح دهید که یک فضای ذهنی واضحی بتواند از محصول یا خدمات شما ببیند.

بهترین مزیت های خود را در ابتدا بازگو کنید. جوری که بتواند آن را خوب تصور و لمس کنید تا ترغیب به خرید یا استفاده از محصول یا خدمات شما شود.

 

5.خرید محصول یا استفاده از خدمات را در قالب یک توصیه عنوان کنید. از افعال امری در جملات هرگز استفاده نکنید که می تواند نتیجه عکس دهد. دوستانه توصیه کنید.

 

6.صمیمی بنویسید ولی نه آنقدر که مخاطب فکر کند دارید به لایه های ارتباطیش، بیش از اندازه نزدیک می شوید.

 

7.بهتر است برای یک قشر خاص بنویسید تا بتوانید با نوشته هایتان بهتر به آن ها نفوذ کنید.

اگر بخواهید برای عموم بنویسید باید به اندازه یک کتاب مطلب بنویسید چون هر کسی ویژگی ها و خصوصیاتی دارد. اگر برای هر کدام بخواهید چیزی بنویسید که جذبش کنید در یک متن تراکت نمی گنجد پس یک قشر و مخاطب هدف را انتخاب کنید و با توجه به ویژگی ها و خصوصیات و نیازهایی که دارند، شروع به نوشتن برای آن ها کنید.

 

8.یک مرحله به آخر نوشته ، باید به مشتری القا کنید که این یک فرصت مناسب فقط برای شما می باشد و اگر از آن استفاده نکنید چیزی را از دست داده اید. مثلا فقط 2 روز تا تنها حراج این فصل باقی مانده است.

 

9.اگر کالایی دارید که باید برای مشتری فرستاده شود یک زمان قطعی یا یک بازه حتمی را عنوان کنید. تضمین کنید که حتما همان گونه خواهد شد. در مورد خدمات هم همینطور می باشد. در هر صورت باید به مشتری اطمینان خاطر داد.

 

10.برای محصول یا خدمات خود یک گارانتی در نظر بگیرید و به آن پایبند باشید. اینگونه می توانید خیال مشتری را بابت پولی که می خواهد پرداخت کند، راحت کنید.

 

نتیجه گیری

1.یکی از ارزانترین انواع تبلیغات می باشد.

2.چون مستقیم به دست افراد داده می شود ، مستقیم با آن ها ارتباط برقرار می کند و روی آن ها اثر می گذارد.

3.معمولا در جاهای پر رفت و آمد توزیع می شود بنابراین می تواند طیف وسیعی از افراد را در مدت زمانی کوتاه پوشش دهد.

4.به راحتی در دست جا می شود و قابل حمل است. می توان آن را تا کرد و حتی در جیب یا کیف گذاشت.

5.اگر شما دارای انواع کسب و کار ازجمله کسب و کار اینترنتی ، کسب و کار خانگی ، کسب و کار الکترونیک هستید ، اگر کسب و کار با سرمایه کم یا کسب و کار کوچک یا کسب و کار موفق یا ناموفق دارید فرقی نمی کند، بازاریابی با تراکت بصورت اصولی می تواند راهی برای بهبود کسب و کار شما باشد.

6.اگر برند شدن یا برندی که دارید ، برایتان مهم است حتما از یک متخصص، مشاوره برند بگیرید.

 

چنانچه در مدت زمان تخمینی موفق به اتمام این مقاله نشده اید می توانید به سایت تست تندخوانی مراجعه کنید

تیم آموزشی ماهان تیموری

نویسنده : محمد محمدی-ماهان تیموری

ارائه دهنده آموزش های کسب و کار ، کارآفرینی ، تبلیغات اینترنتی

نظرات شما نسبت به مقاله چگونه با تراکت اثرگذار باشیم برای تیم آموزشی ماهان تیموری ارزشمند و سازنده می باشد.

 

دانلود فایلPDF

 

download

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

کد تخفیف ۱۰٪
تو بهترینی
کد تخفیف ۲۰٪
نزدیک بودا
کد تخفیف ۳۰٪
یکبار دیگه تلاش کن
کد تخفیف ۴۰٪
خوش شانس نبودی
کد تخفیف ۵۰٪
تو عالی هستی
شانس خودِت رو برای برنده شدن یک فرصت امتحان کن!
برای استفاده از این فرصت لطفاً ایمیل و تلفن همراه خودت رو وارد کن.
قوانین بازی :
  • هر کاربر ۳ بار فرصت دارد.
  • کسی که تقلب می‌کند، شناسایی می‌شود.
ARE YOU READY? GET IT NOW!
Increase more than 500% of Email Subscribers!
Your Information will never be shared with any third party.
ARE YOU READY? GET IT NOW!
OR SUBSCRIBE WITH
{subscription-facebook}
{subscription-google}
هدیه شما، فایل صوتی مصاحبه با آنتنی رابینز
میلیونر خودساخته ای که رازهاش رو با شما به اشتراک میزاره
telegram
ARE YOU READY? GET IT NOW!
Increase more than 500% of Email Subscribers!
Your Information will never be shared with any third party.