Take a fresh look at your lifestyle.

آموزش مفاهیم اولیه تجارت و بازاریابی اینترنتی 2

آموزش مفاهیم اولیه تجارت و بازاریابی اینترنتی 2Reviewed by صابر خلیلی on Oct 24Rating:

آموزش مفاهیم اولیه تجارت و بازاریابی اینترنتی 2

اولیه تجارت و بازاریابی اینترنتی 2 در جلسه نخست با مفاهیم کلیدی و بازاریابی آشنا شدیم در این درس درباره ی بازاریابی دیجیتال و استراتژی های آن در اینترنت خواهیم پرداخت .

بی شک اینترنت دنیایی را که در آن زندگی می کنیم تغییر داده است .

پیش از این دسترسی به اطلاعات ، برقراری ارتباط با مردم در سراسر جهان ، به اشتراک گذاری مقالات ، فیلم های ویدئویی ، عکس ها و دیگر شکل رسانه ای  به این آسانی نبوده است .

افزایش استفاده از اینترنت در عصر جدید منجر به کاهش استفاده از تلویزیون ، رادیو ،روزنامه ها و … شده است .

در طول چند دهه گذشته بازاریابان رفته رفته با اهمیت اینترنت ، هم به عنوان بستری برای برقراری ارتباط و هم به عنوان ردیابی مشتریان خود آشنا شدند .

اینترنت ماهیت ذاتی اش این است که شبکه ای از گره ها را به هم آمیخته است .

فعالیت ما به عنوان بازاریاب این است که از این گره ها برای پیگیری مکالمات و نتیجه الگوها استفاده کنیم .

بازاریابی را درتعریفی می توان به مکالمه تعبیر کرد .امروزه اینترنت به اتاق مکالمه تبدیل شده است .

ماهیت ارتباطی اینترنت به ما اجازه  می دهد که این مکالمات را دنبال و پیگیری کرده تا بتوانیم مشتری های مورد نظر برای کسب و کار تجاری خود پیدا کنیم .

 

بازاریابی دیجیتال :

اگر بازاریابی باعث ایجاد تقاضا می شود بازاریابی دیجیتال با استفاده از قدرت اینترنت بستر ایجاد تقاضا را فراهم می کند .

امروزه در دنیای تجارت مساله ی دوجانبه بودن در معاملات به یک اصل تبدیل شده است . به تعبیری دیگر هر مبادله و معامله مانند خیابان دوطرفه ای است که به طور همزمان برای هر دو طرف سود آور باشد .

 

نکته :

اینترنت دنیای تجارت را تغییر داده و الگوی جدیدی در روشی که مصرف کنندگان با محصولات تجاری و یا با یکدیگر ارتباط برقرار می کنند طراحی کرده است .

 

نکته دوم :

رسانه آنلاین انتخاب ، نفوذ و قدرت بیشتری برای مصرف کنندگان فراهم کرده است .

 

استراتژی های بازاریابی دیجیتال :

پیش از اینترنت بازاریابان از روش بازاریابی سنتی برای فروش محصولات خود استفاده می کردند .

باید گفت بازاریابی دیجیتال بر اساس بازاریابی سنتی و با همان اصول ساخته شده است و تنها تفاوتی که دارد این است که از فناوری و رسانه های دیجیتال نیز بهره می گیرد .

در اجرای استراتژی بازاریابی دیجیتال ، تفکر کاربر محور که کاربر را در مرکز تصمیمات قرار می دهد امری حیاتی است .

ظهور فناوریهای جدید به این معنی است که طراح استراتژی بازاریابی امروز نه تنها مجموعه ای از امکانات تاکتیکی جدید در اختیار دارد بلکه روشهای بی سابقه ای برای سنجش اثر بخشی استراتژی ها و تاکتیک های انتخاب شده  دارد.

این حقیقت که بازاریابی دیجیتال امری بسیار تجربی است یکی از نقاط قوت آن محسوب می شود .

 

این مطلب برای تو سودمنده، حتما بخونش :
چرا افراد در بازاریابی شبکه ای در ایران شکست می خورد

 

در بازاریابی دیجیتال همه چیز قابل اندازه گیری است :

از رفتارها گرفته تا اقدامات ، روش اقدام و نتایج .

این بدان معنی است که طراح استراتژی بازاریابی دیجیتال باید با تفکر روی بازگشت سرمایه کارش را آغاز کند .

هماهنگی با یک استراتژی باید چارچوب آزمایشی و توانایی انعطاف پذیری و پویایی در محیطی را داشته باشد که همزمان با رفتار کاربران دچار تغییر و تحول می شود .

 

تاکتیک در بازاریابی دیجیتال :

اگر استراتژی را یک عملی طراحی شده برای رسیدن به نتیجه ای خاص بدانیم آنگاه نتیجه مورد نظر  یک دیدگاه استراتژیک بازاریابی دیجیتال باید همسو با اهداف کسب و کار سازمان باشد .

 

به عنوان مثال :

 اگر یکی از اهداف کلی کسب و کار جذب مشتریان جدید باشد ، اهداف متحمل بازاریابی دیجیتال می تواند ایجاد آگاهی آنلاین در مورد نام تجاری باشد .

 

انواع بازاریابی اینترنتی :

– بازاریابی ایمیلی

-بازاریابی از طریق تبلیغات نمایشی

-بازاریابی از طریق موتورهای جستجو

– بازاریابی از طریق تبلیغات پرداخت به ازای هر کلیک

– بازاریابی از طریق شبکه های اجتماعی

-بازاریابی از طریق موبایل

 

بازاریابی از طریق ایمیل (ایمیل مارکتینگ ):

یک بازاریابی مستقیم که پیام های تجاری را با استفاده از ابزارهای الکترونیکی به مخاطبان می رساند . این نوع بازاریابی روشی بسیار مقرون به صرفه ، هدفمند ، قابل استفاده در مقیاس انبوه و به طور کامل قابل اندازه گیری است که تمام این موارد نشان می دهند که این نوع بازاریابی یکی از قدرتمندترین تاکتیک های بازاریابی دیجیتال است .

بازاریابی از طریق پست الکترونیک ابزاری برای برقراری ارتباط با مشتریان ثابت و جدید است  این بازاریابی باید این مشتریان را حفظ کرده و ارزششان را به حداکثر برساند تا درنهایت منجر به سود آوری شود .
یک پایگاه داده هدفمند و تقسیم بندی شده پست الکترونیک به این معنی است که یک محصول تجاری می تواند به منظور دست یابی به بهترین نتایج پیام هایی را به عده خاصی از مشتریان برساند .

 

بازاریابی از طریق تبلیغات نمایشی:

تبلیغات آنلاین شامل تبلیغات در سراسر اینترنت می شود :صفحات نتایج موتورهای جستجو ، تبلیغات قرارگرفته در ایمیل ها ، آگهی های قرار گرفته در شبکه های اجتماعی و شبکه نمایش گوگل .

هدف اصلی تبلیغات فروش با بالا بردن آگاهی آنلاین نسبت به نام تجاری است . این نوع تبلیغات می تواند تعاملی تر و درنتیجه با تاثیر مخرب کمتری نسبت به تبلیغات سنتی و تبلیغات آنلاین غیرتعاملی صورت بگیرد .
زیرا کاربران در صورت دلخواه با آگهی تعامل برقرار می کنند . تبلیغات آنلاین می تواند از طریق هدف قرار دادن مناطقی خاص ، بازارهای خاص و ایجاد بافت بهینه سازی شود .

 

این مطلب برای تو سودمنده، حتما بخونش :
انضباط فردی

 

بازاریابی از طریق موتورهای جستجو :

هر روز میلیون ها نفر در سراسر جهان از موتورهای جستجو برای یافتن محتوا در اینترنت استفاده می کنند . موتورهای جستجو برنامه هایی برپایه وب هستند و به مردم اجازه می دهند تا آنچه دنبالش هستند را پیدا کنند .
بازاریابی بر اساس جستجو اغلب به صنعتی اشاره دارد در اطراف موتور جستجو ایجاد می شود .حتما با خود فکر می کنید که چگونه می توانید محصول یا محصولات خود را از طریق موتورهای جستجو به مشتریان بیشتری نشان دهید ؟

 

بازاریابی از طریق تبلیغات پرداخت به ازای هر کلیک :

این روش یک سیستم تبلیغاتی است ، که در آن تبلیغ کننده به ازای هر کلیک روی آگهی پول پرداخت می کند .

این اصطلاح بیشتر به موتورهای جستجو مانند گوگل – یاهو  و بینگ اطلاق می شود . آگهی های پرداخت به ازای هر کلیک در سایت های محتوا و شبکه های اجتماعی نیز استفاده می شود .

 

فرمت های رایج این تبلیغات :

1-متنی  2- بنرها فلشی  3- آگهی ویدئویی

 

بازریابی از طریق شبکه های اجتماعی :

 

در تجارت و بازاریابی اینترنتی شبکه های اجتماعی از اهمیت زیادی برخوردار هستند
شبکه های اجتماعی به دلیل گستردگی از اهمیت بسیاری برخوردارند . از آنجایی که این شبکه ها مخاطبین زیادی دارند بسیار پویا هستند .

 

شبکه های اجتماعی به شرکت ها و نام های تجاری فرصت بیشتر و بهتری برای تعامل با مشتری از طریق ارتباطات هدفمند می دهد .

 

یکی از مهمترین خصوصیات شبکه های اجتماعی ، به اشتراک گذاری است . اگر کاربران محتوا را دوست داشته باشند با دوستان خود اشتراک خواهند گذاشت  .

 

 

بازاریابی از طریق موبایل:

یکی ا ز مهمترین موارد در تجارت و بازاریابی اینترنتی بازاریابی از طریق موبایل است.تلفن های همراه همیشه توسط مردم حمل شده و روشن هستند که این دو ویژگی ترکیبی قدرتمند برای هر بازاریابی ایجاد می کند . شناسایی مخاطبان کلید اصلی موفقیت در بازاریابی از طریق موبایل است .
امیدواریم از مقاله تجارت و بازاریابی اینترنتی 2 لدت برده باشید

با تشکر از توجه شما

نویسنده : عباس حبیبی   –   ماهان تیموری  

دانلود PDF این مقاله 

با عرض پوزش تصویر فایل دانلود درست بارگذاری نشده است
تجارت و بازاریابی اینترنتی

تیم آموزشی ماهان تیموری

ارائه دهنده آموزشهای کسب و کار ، کارآفرینی ،کسب و کار اینترنتی

از این مطلب خوشت اومد پس لایکش کن

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

کد تخفیف ۱۰٪
تو بهترینی
کد تخفیف ۲۰٪
نزدیک بودا
کد تخفیف ۳۰٪
یکبار دیگه تلاش کن
کد تخفیف ۴۰٪
خوش شانس نبودی
کد تخفیف ۵۰٪
تو عالی هستی
شانس خودِت رو برای برنده شدن یک فرصت امتحان کن!
برای استفاده از این فرصت لطفاً ایمیل و تلفن همراه خودت رو وارد کن.
قوانین بازی :
  • هر کاربر ۳ بار فرصت دارد.
  • کسی که تقلب می‌کند، شناسایی می‌شود.
ARE YOU READY? GET IT NOW!
Increase more than 500% of Email Subscribers!
Your Information will never be shared with any third party.
ARE YOU READY? GET IT NOW!
OR SUBSCRIBE WITH
{subscription-facebook}
{subscription-google}
هدیه شما، فایل صوتی مصاحبه با آنتنی رابینز
میلیونر خودساخته ای که رازهاش رو با شما به اشتراک میزاره
telegram
ARE YOU READY? GET IT NOW!
Increase more than 500% of Email Subscribers!
Your Information will never be shared with any third party.