Take a fresh look at your lifestyle.

رشد کسب و کار بدون تلاش

رشد کسب و کار بدون تلاشReviewed by حسین تیموری on Jan 22Rating: 5.0

کسب‌ و کار شما بدون تلاش زیاد رشد خواهد کرد. با این حال، اغلب صاحبین کسب‌ و کار به یک برنامه نیاز دارند. یک برنامه رشد با پیش‌نویس خوب، فرصت‌های رشد در دسترس و میزان پولی که برای تامین بودجه نیاز خواهید داشت را مشخص می‌کند. برنامه شما باید بخش‌ های متعددی از جمله یک استراتژی بازاریابی داشته باشد.

تحلیل فرصت‌ های رشد:

۱. فرصت‌های رشد را شناسایی کنید. بر خلاف یک برنامه کسب‌ و کار معمولی، یک برنامه رشد به طور خاص بر روی فرصت‌های رشد تمرکز دارد. راه‌های زیادی برای رشد کسب‌ و کار شما وجود دارد، از جملهموارد زیر:

۲. محصولات یا خدمات جدید را اضافه کنید. برای مثال، ممکن است یک سالن ناخن داشته باشید شما می‌توانید با اظافه کردن یک دستگاه سولار(برنز کننده) خدمات بیشتری ارائه کنید.

۳. محصولات بیشتری را بفروشید. شما ممکن است یک بوتیک را داشته باشید که لباس‌ های قدیمی می‌ فروشد  شما می‌توانید با تغییر بازار خود، فروش جدید را افزایش دهید.

۴. یک دکور جدید. اگر یک کسب‌ و کار با دکور قدیمی دارید یک دکور جدید و به روز به شما کمک میکنه کسب و کارتون گسترش پیدا کنه.

۵. یک بازار متفاوت یا دیگر را هدف قرار دهید. ممکن است بازار بزرگتری وجود داشته باشد که دست‌ نخورده باقی مانده به عنوان مثال: اگر شما خدمات ماساژ را به زنان ارائه می‌کنید، ممکن است بخواهید مردان را به عنوان یک بازار هدف جدید اضافه کنید، ممکن است شما مصرف کنندگان طبقه متوسط را هدف قرار داده اید در عوض، می‌توانید کسب‌ و کار خود را به سمت افراد با درآمد بالا هدایت کنید.

۶. جهانی شوید. یک وب سایت پیدا کنید تا بتوانید به بسیاری از کشورهای مختلف بفروشیدبرنامه‌ریزی برای ایجاد یک وب سایت و فروختن به بازارها که شما هرگز به آن‌ها سفر نخواهید کرد.

۷. نیازهای پرسنلی تان را بررسی کنید. زمانی که یک کسب‌ و کار رشد می‌کند، اغلب به کارکنان بیشتری نیاز دارد، شما باید قبل از اینکه شروع به نوشتن برنامه کنید نیازهای پرسنل خود را بررسی کنیدکارمندان فعلی خود و مهارت‌ های آن‌ها را ارزیابی کنید شما باید درک کنید که آیا کارکنان فعلی شما می‌توانند به شما کمک کنند تا به برنامه‌ های رشد خود برسید یا اینکه آیا نیاز دارید کارمندان دیگر را استخدام کنید یا خیر.

از کارکنان فعلی خود بخواهید که به آنالیز نیازمندی‌ های پرسنلی جدید کمک کنند، از آن‌ها بپرسید که چه مهارت‌ هایی دارند. ممکن است فردی بتواند موقعیت جدید ایجاد شده را پرکند.

صادق باشید که آیا توان آن را دارید که توسعه دهید یا خیر. متاسفانه پول بیشتر به پول نیاز دارد.

برای مثال: اگر می‌خواهید یک مکان جدید باز کنید باید فضای خرده‌ فروشی را اجاره کنید (یا آن رابخرید). حتی اگر می‌خواهید از یک وب سایت استفاده کنید، باید کسی را استخدام کنید تا سایت را ایجاد کند و احتمالا آن را حفظ کندافزایش خواهد یافت.

بودجه خود را بررسی کنید و همچنین آنچه میخواهید بپردازید که کسب‌ و کار شما چقدر پول نقد دارد.

۸. یافتن طرح‌ های رشد. به اینترنت توجه کنید و یا از شرکت‌ های دیگر سوال کنید بهتر است با کسی در یک صنعت متفاوت تماس بگیرید. یک رقیب احتمالا نمی‌خواهد رازهای موفقیت خود را به اشتراک بگذاردهر چیزی را که به شما ربط دارد نسخه‌برداری کنید.

۹. از مشاور کسب‌ و کار کمک بگیرید. میتوانید از یک بیزینس کوچ استفاده کنید و در کنار خودتون داشته باشید تا بهترین تصمیم ها را بگیرید و نمودار رو به رشد خودتون رو تضمین کنید.

این مطلب برای تو سودمنده، حتما بخونش :
مدیریت دموکراتیک چیست

تغییر برنامه رشد:

۱. خلاصه رشد خود را بنویسیدبرنامه رشد را خلاصه کنید. این خلاصه نباید زیاد باشد

۲. کسب‌ و کار فعلی را توصیف کنیدبه یاد داشته باشید که موارد زیر را به عنوان بخشی از شرح توصیفی خود بنویسید

به عنوان مثال  پردازش داده محمد یک مشارکت دو نفره است که ورود و کد گذاری داده‌ها به دفاتر پزشکی را فراهم می‌کند.”

ویژگی های منحصر به فرد و یا مزیت های کسب و کار خودتون رو بنویسید

۳. ارائه یک آنالیز مربوط قوت، ضعف، فرصت‌ها و تهدیدهاهدف از این تجزیه و تحلیل این است که چگونه می‌توانید از فرصت‌ ها استفاده کنید و اینکه چطور می‌توانید با بهبود نقاط ضعف و یا توسعه بیشتر نقاط قوت خود، در برابر تهدید محافظت کنید.

به موارد زیر توجه کنید:

نقاط قوت: آنچه را که کسب‌ و کار شما به خوبی انجام می‌دهد مشخص کنید. به طور گسترده فکر کنید و شامل نقاط ملموس و نیز نقاط قوت ناملموس باشید. شما باید نقاط قوت در تمام حوزه‌ های تجاری مانند بازاریابی، امور مالی، خدمات و غیره را شناسایی کنید.

نقاط ضعف: مواردی را که کسب‌ و کار شما به خوبی انجام نمی‌ دهد مشخص کنید این‌ها باید در کنترل شما باشند. برای مثال: یک اقتصاد بد، یک ضعف تجاری نیست چون شما آن را کنترل نمی کنید. به ضعف‌ های موجود مانند منابع محدود، تکنولوژی پایین، کارکنان بی‌تجربه و مکان نامناسب فکر کنید.

فرصت‌ هابه طور کلی، فرصت‌ ها شرایطی هستند که شما می‌ توانید از آن بهره‌ برداری کنید. برای مثال: یک جمعیت سالخورده ممکن است فرصتی را برای شما فراهم کند تا بازار هدف قرار بگیرد فرصت‌ها می‌توانند بلند مدت یا کوتاه‌مدت باشند.

تهدیدها: تهدید چیزی فراتر از کنترل شما است که می‌تواند کسب‌ و کار شما را ضعیف کند. برای مثال، رقابت همیشه یک تهدید محسوب می‌شود.افزایشمقررات دولتی، نوآوری‌های تکنولوژیکی یا توجه مطبوعات منفی می‌تواند یک تهدید باشد. اگر اینطور است شما می‌توانید با  حرکت به مکان جدید و یا هدف قرار دادن بازارهای مختلف مصرف‌ کننده فرصت‌های رشد را دنبال کنید.

۴. برنامه رشد ۵ ساله خود را بدانید. براساس آنالیز یک برنامه رشد را طراحی کنیدبه طور ایده‌آل، شما باید از نقاط قوت موجود استفاده کنید. اگر ممکن است از یک ضعف جلوگیری کنید، پس برنامه پنج ساله شما باید توضیح دهد که چگونه آن ضعف را بررسی خواهید کرد.برنامه بازاریابی و شناسایی فرصت ها در داخل دورنگاه ۵ ساله شما باید کامل مشخص و واضح باشد از چه مسیری تبلیغ محصول میشود چگونه بازاریابی میکنیم و مواردی که همه طبق برنامه های از پیش تعیین شده حرکت میکند.

۵. اطلاعات مربوط به تیم را ثبت کنید. براساس آنالیز شما باید به کارمندان خود لیست کنید که زمانی که کسب‌ و کار خود را گسترش می‌دهید به آن نیاز خواهید داشت. همچنین اعضای تیم را که باید در سال آینده استخدام کنید تا با موفقیت توسعه پیدا کنید، شناسایی کنید.

 

این مطلب برای تو سودمنده، حتما بخونش :
رمز بازار چیست؟

۶. برنامه مالی خود را بنویسیداطلاعات شاملوضعیت مالی فعلی شما. شامل اظهارنامه‌های مالی و زیان، تحلیل جریان نقدینگی، و غیره.

میزان سرمایه‌ای که نیاز خواهید داشت.هزینه‌های شما برای عملیات. هزینه‌های ثابت خود مانند حقوق کارکنان، اجاره و بیمه را توضیح دهید.

 

 

از این مطلب خوشت اومد پس لایکش کن

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

کد تخفیف ۱۰٪
تو بهترینی
کد تخفیف ۲۰٪
نزدیک بودا
کد تخفیف ۳۰٪
یکبار دیگه تلاش کن
کد تخفیف ۴۰٪
خوش شانس نبودی
کد تخفیف ۵۰٪
تو عالی هستی
شانس خودِت رو برای برنده شدن یک فرصت امتحان کن!
برای استفاده از این فرصت لطفاً ایمیل و تلفن همراه خودت رو وارد کن.
قوانین بازی :
  • هر کاربر ۳ بار فرصت دارد.
  • کسی که تقلب می‌کند، شناسایی می‌شود.
ARE YOU READY? GET IT NOW!
Increase more than 500% of Email Subscribers!
Your Information will never be shared with any third party.
ARE YOU READY? GET IT NOW!
OR SUBSCRIBE WITH
{subscription-facebook}
{subscription-google}
هدیه شما، فایل صوتی مصاحبه با آنتنی رابینز
میلیونر خودساخته ای که رازهاش رو با شما به اشتراک میزاره
telegram
ARE YOU READY? GET IT NOW!
Increase more than 500% of Email Subscribers!
Your Information will never be shared with any third party.