Take a fresh look at your lifestyle.

با تبلیغات بیلبورد سقف فروش بزنید

با تبلیغات بیلبورد سقف فروش بزنیدReviewed by محمد محمدی on Jan 25Rating:
مدت زمان تخمینی برای مطالعه این مقاله 5 دقیقه می باشد

مقدمه

تبلیغات بیلبورد یکی از انواع تبلیغات محیطی می باشد. برای هر کدام از ما پیش آمده که وقتی از خیابان رد می شویم تابلوهای بزرگی را که بر روی پایه ای قرار دارد مشاهده می کنیم. این تابلوها، بیلبورد نام دارند.

بیلبوردها نقش مهمی در انواع کسب و کار خواهند داشت. آن ها عابران پیاده و رانندگان را هدف قرار می دهند. برای تحت تاثیر قرار دادن مخاطب هدف بوسیله تبلیغات بیلبورد، تنها چند ثانیه فرصت دارید. این فرصت محدود است برای همین باید سریع تاثیرگذار باشیم. برای اینکه اثرگذاری بهتری داشته باشید لطفا این مقاله را بخوانید.

 

مزایای تبلیغات بیلبورد

1. در یکجا ثابت ماندن و در معرض دید قرار گرفتن

2. مدت زمان زیاد در معرض دید قرار گرفتن

3. قرار گرفتن در جاهای پر رفت و آمد

4. تبلیغات 24 ساعته

5. ارتباط موثر با مخاطب از طریق دیداری

6. تبلیغات در ابعاد بزرگ

7. امکان یادآوری به مخاطب هدف در مورد محصول یا خدمات

8. افزایش ذهنیت مثبت در مخاطب نسبت به برندها و محصولات جدید

9. افزایش جایگاه برند در ذهن مخاطب

10. جلب توجه مخاطب به دلیل ویژگی های بصری

11. ارزانتر از تبلیغات تلویزیونی

12. دیده شدن از فاصله های دور

 

*** در اینجا تعرفه یکی از شرکت های فعال در اجاره بیلبوردها را بیان می کنیم :

 

 

 

 

نکات منفی بیلبورد تبلیغاتی

1. گران بودن نسبت به خیلی از رسانه های تبلیغاتی دیگر. ازجمله : بازاریابی پیامکی، تراکت، فاکس مارکتینگ، بازاریابی با سایت، بازاریابی با تلگرام، بازاریابی در اینستاگرام، بازاریابی با ایمیل و…

2. محدودیت در اجرا

 

طراحی بیلبورد

برای طراحی در تبلیغات بیلبورد، باید مواردی را در نظر بگیریم. رعایت این موارد شما را در هرچه بهتر کردن و موثر بودن تبلیغات بیلبورد کمک می کند :

1. همه چیز محصول را بدانید

قبل از اینکه شروع به کار کنیم باید همه چیز را درباره محصول بدانیم. هر چیز جزئی و کلی. مخاطب هدف کیست. چه علایقی دارد. ویژگی های بارز محصول چیست. پیام محصول چیست. بیلبورد قرار است در کجاها نصب شود و چه اندازه ای است و…

2. محصول را نشان دهید

عکس محصولی را که ما در اختیار داریم باید بیشترین فضا را در صفحه بیلبورد در اختیار داشته باشد. ما فقط 5 یا 6 ثانیه فرصت داریم تا با تبلیغات بیلبورد، مفهوم را به عابران منتقل کنیم. باید چیزی که منتقل می کنیم در ذهن مخاطب حک شود.

3. استفاده از متن

ما تنها 5 یا 6 ثانیه زمان داریم. در این مدت زمان، بیشتر از 10 کلمه نمی توانیم استفاده کنیم. مخاطب باید در این فرصت کم، هم بتواند کلمات را بخواند و هم مفهوم آن را درک کند. بنابراین بهتر است از کلمات ساده و قابل فهم استفاده کرد.

حتما نام برند خود را ذکر کنید. این کمک می کند که اگر مخاطب نتوانست همان موقع مفهوم را درک کند، نام برند شما در گوشه ذهنش بماند و بتواند با نام برند، شما را پیدا کند. مهم ترین ویژگی محصول را در بیلبورد بنویسید. هر چه با تعداد کلمات کمتری، مفهوم را برسانید بُرد کرده اید.

4. شکل و سایز فونت

برای بهتر دیده شدن کلمات، بهتر است از فونت های درشت و ضخیم استفاده کنید. بهترین فونت در تبلیغات بیلبورد، ساده ترین آن است؛ ازجمله همان فونت هایی که برای کتاب ها و مجلات و روزنامه ها استفاده می کنند. 

کلمات باید کاملا خوانا باشند. سایز فونت نام محصول معمولا باید حداقل 1.5 برابر از بقیه کلمات بزرگتر باشد. حتی اگر کلمه کلیدی دارید، هیچوقت فونت آن را متفاوت از بقیه ننویسید مثلا با متالیک. فقط و فقط با حروف بزرگتر متفاوت کنید. برای انتخاب فونت ساده و خوانا در تبلیغات بیلبورد حتما حساسیت به خرج دهید. متن شما باید خوانده شود تا بر روی مخاطب اثر بگذارد.

5. عکس بیلبورد

برای عکس در تبلیغات بیلبورد 2 اصل مهم وجود دارد : خلاقیت و سادگی

خلاقیت : عکسی که برای تبلیغات بیلبورد انتخاب می کنیم باید چیزی باشد تا مخاطب را خیره کند. نظرش را جلب کند و او را ترغیب به جستجوی محصول شما نمایید. خلاقیتی که در عکس بکار می برید باید مفهومی از محصول را نشان دهد. این مفهوم باید شفاف و قابل درک باشد.

سادگی : هر چه جزئیات کمتری در عکس وجود داشته باشد مفهوم، سریع تر منتقل می شود. عکس شلوغ، فقط مخاطب را گیج می کند.

6. رنگ ها

رنگ ها نقش بسزایی در جلب توجه مخاطب دارند. هر شرکت یا موسسه قدرتمند و بزرگی برای خود رنگ یا رنگ های سازمانی خاص دارد. از این رنگ ها می توان در تبلیغات بیلبورد استفاده کرد. اگر نخواهیم از رنگ سازمانی خود در تبلیغات استفاده کنیم باید از تضاد و همخوانی رنگ ها با توجه به شرایط استفاده کنیم. توصیه اکید می کنیم که از رنگ هایی که نزدیک به هم هستند استفاده نکنید مثل قرمز و نارنجی. 

رنگ کلمات نسبت به زمینه باید بگونه ای انتخاب شود که برای مخاطب چشم نواز باشد. این چشم نوازی باید بتواند نگاه مخاطب را به سمت خود بکشاند. می توان از کمی سایه برای بهتر مشخص کردن کلمات نسبت به زمینه کمک گرفت مخصوصا اگر کلمه کلیدی داشته باشیم.

7. سادگی کل بیلبورد

سادگی که در عکس گفتیم فقط مربوط به عکس بود، این سادگی مربوط به کل بیلبورد می باشد. هر چه کل بیلبورد ساده تر به نظر برسد توجه بیشتری را جلب می کند. شاید بپرسید چرا؟

انقدر در اطراف مردم شلوغی های مختلف وجود دارد که وقتی چیزی به سادگی نمایش داده شود، کاملا برایشان متفاوت است و جلب نظر می کند. هر چه تبلیغات بیلبورد ساده تر باشد، مفهوم، ساده تر می تواند منتقل شود. یک ایده ساده و خلاقانه، به تنهایی کمک زیادی می تواند به بازدهی تبلیغ کند.

8. بازبینی

قبل از اینکه تبلیغات بیلبورد، اجرایی شود باید از همه نظر بررسی دوباره شود. اشتباهات تایپی، رنگ ها، فاصله ها، عکس، متن و هر چیزی که در آن وجود دارد. قالب کلی آن را به افراد نشان دهید. ببینید از دید آن ها کلیت بیلبورد چگونه است. ببینید مفهوم پیام به سادگی منتقل می شود یا خیر. زمان شما برای انتقال مفهوم، کم می باشد پس باید از این زمان کم، نهایت استفاده را ببرید.

 

انواع بیلبورد

1. مخصوص بزرگراه ها

عمدتا مستطیلی و در ابعاد بزرگ هستند. بیشتر برای رانندگان در نظر گرفته می شود.

2. مخصوص پیاده رو ها

در ابعادی کوچکتر از اتوبان ها و بیشتر برای عابران پیاده طراحی شده اند.

3. جاهای عمومی

در راهروها، آسانسورها، پله ها و… نصب می شوند.

*** در بیلبوردهای جدید امروزی از تکنیک های حرکتی استفاده شده است. تبلیغات تعویض شونده و اجسام متحرک.

 

نتیجه گیری

1. بیلبورد اگرچه بهترین رسانه تبلیغاتی نیست ولی می تواند بازاریابی و فروش شما را بهتر کند.

2. دیگر رسانه های تبلیغاتی را مکمل تبلیغات بیلبورد قرار دهید. ازجمله : اسپانسرینگ، تبلیغات در فرودگاهها، بازاریابی حضوری، تبلیغات با روزنامه و…

 

چنانچه در مدت زمان تخمینی موفق به اتمام این مقاله نشده اید می توانید به سایت تست تندخوانی مراجعه کنید

تیم آموزشی ماهان تیموری

نویسنده : محمد محمدی – ماهان تیموری

ارائه دهنده آموزش های کسب و کار ، کارآفرینی ، تبلیغات اینترنتی

نظرات شما نسبت به مقاله تبلیغات بیلبورد سقف فروش بزنید برای تیم آموزشی ماهان تیموری ارزشمند و سازنده می باشد.

 

دانلود PDF

 

download

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

کد تخفیف ۱۰٪
تو بهترینی
کد تخفیف ۲۰٪
نزدیک بودا
کد تخفیف ۳۰٪
یکبار دیگه تلاش کن
کد تخفیف ۴۰٪
خوش شانس نبودی
کد تخفیف ۵۰٪
تو عالی هستی
شانس خودِت رو برای برنده شدن یک فرصت امتحان کن!
برای استفاده از این فرصت لطفاً ایمیل و تلفن همراه خودت رو وارد کن.
قوانین بازی :
  • هر کاربر ۳ بار فرصت دارد.
  • کسی که تقلب می‌کند، شناسایی می‌شود.
ARE YOU READY? GET IT NOW!
Increase more than 500% of Email Subscribers!
Your Information will never be shared with any third party.
ARE YOU READY? GET IT NOW!
OR SUBSCRIBE WITH
{subscription-facebook}
{subscription-google}
هدیه شما، فایل صوتی مصاحبه با آنتنی رابینز
میلیونر خودساخته ای که رازهاش رو با شما به اشتراک میزاره
telegram
ARE YOU READY? GET IT NOW!
Increase more than 500% of Email Subscribers!
Your Information will never be shared with any third party.