Take a fresh look at your lifestyle.

دید کلی به تبلیغات از دیروز تا همین امروز

دید کلی به تبلیغات از دیروز تا همین امروزReviewed by محمد محمدی on Jan 16Rating:
مدت زمان تخمینی برای مطالعه این مقاله 5 دقیقه می باشد

مقدمه

در این مقاله قصد داریم در مورد دید کلی به تبلیغات برای شما بنویسیم. شما با خواندن این مقاله یک دید کلی به تبلیغات خواهید داشت. شواهد و مدارک نشان می دهد که تبلیغات ریشه در گذشته های بسیار دور دارد.

در دوران انسان های اولیه از تبلیغات استفاده میشد ولی نه به شکلی که الان می بینیم. در آن زمان ها انسان های اولیه بر روی دیوار غارها عکس هایی را می کشیدند. این عکس ها در حاضر موجود هستند. آن ها با این کار، توانمندی های خود را به معرض نمایش می گذاشتند. درست است که آن ها به قصد درآمدزایی این کار را انجام نمی دادند ولی چیزی برای ارائه داشتند و آن هنرشان بود.

در دنیای امروز، تمام کار تبلیغات فقط فروش است.

 

دسته بندی تبلیغات

1. تبلیغات محیطی : تبلیغات بیلبورد – مبلمان شهری – حمل و نقل – جایگزین

2. تبلیغات بنری : بیلبوردی در محیط – بنری در شبکه های اجتماعی و اینترنت

3. شخصی : خودشان و برندشان را تبلیغ می کنند.

4. تبلیغات اینترنتی : تبلیغات کلیکی – تبلیغات بنری اینترنتی – بازاریابی با ایمیلتبلیغات در گوگل – پاپ آپ

5. تبلیغات تجاری : تبلیغات برای کسب و کار را گویند. همه کار توسط خودتان انجام می شود.

*** تمام موارد بالا بصورت مختصر در زیر توضیح داده می شود.

 

انواع تبلیغات محیطی

1. تبلیغات بیلبورد

بیلبورد ها، تابلوهای بزرگی می باشند که دارای پایه نیز هستند. این تابلوهای بزرگ در گوشه و کنار شهر وجود دارند. عابران پیاده و رانندگان، مورد هدف این تبلیغات هستند. این تابلوها در ابعاد مختلف وجود دارند. برای همه کسب و کارها امکان تبلیغات با بیلبورد نیست چون هزینه آن نسبتا زیاد است ولی تاثیرگذاری آن خیلی بیشتر از آنچه فکرش را بکنیم، می باشد.

مزایا :

1. در معرض دید بودن

2. ابعاد بزرگ و بیشتر مورد توجه واقع شدن

3. در تمام طول شبانه روز یکجا بودن

4. تاثیرگذاری بسیار بالا

5. ارزانتر از تبلیغات تلویزیون

*** برای دانستن مطالب هوشمندانه بیشتر، مقاله تبلیغات بیلبورد سقف فروش بزنید را بخوانید.

2 مبلمان شهری

به اجزایی که در فضاهای عمومی هر شهری برای رفع نیاز شهروندان قرار داده شده است، مبلمان شهری می گویند. ازجمله مبلمان شهری می تواند این موارد باشد : صندلی های پارک، صندلی های ایستگاه های اتوبوس، سطل های آشغال، نمادهای شهری و…

مزایا :

1. ارزانی در تبلیغات

2. عمومی بودن

3. همه گیر بودن مکانی

3. حمل و نقل

وسایل نقلیه حمل و نقلی گونه ای دیگر از تبلیغات محیطی می باشند مثل تبلیغات بر روی اتوبوس، تاکسی ها

مزایا :

1. در معرض عموم بودن

2. متحرک بودن

3. ارزان بودن

4. نزدیکی به افراد

5. اشغال نکردن فضا

6. اعتبار داشتن

4. جایگزین

این نوع تبلیغات برای مواردی می باشد که تبلیغات یک محصول از راه هایی غیر از راه های سنتی و رایج انجام می شود. مثلا روی درب آسانسور، درب فاضلاب، دستگیره در، لبه دیوار، روی تلفن عمومی و…

مزایا :

1. غیر معمول و جذاب بودن

2. ارزان بودن

3. ارتباط مستقیم با مخاطب

 

انواع تبلیغات بنری

1. بنری در محیط

این بنرها در فضاهای عمومی قرار می گیرند. راه مناسبی برای افزایش فروش برای فست فودها می باشد.

مزایا :

1. راحت دیده شدن

2. قابل حمل و نقل بودن

3. کم هزینه بودن

4. یکبار مصرف نیست

2. بنری در شبکه های اجتماعی و اینترنت

تبلیغاتی که در صفحه های اینترنتی و صفحات اجتماعی مشاهده می شود دارای یک عکس، یک متن و یک لینک می باشد. این مجموعه را در کل، بنر گویند.

مزایا :

1. استفاده از جلوه های بصری (دیداری)

2. قابلیت متحرک بودن

3. ارزان بودن

4 لینک به یک صفحه ویژه

تبلیغات شخصی

این تبلیغات فقط مخصوص اشخاص می باشد یعنی نام تجاری مربوط به خود را تبلیغ می کنند. افرادی هستند که نام خودشان، اسم برندشان می باشد. مثلا : تیم آموزشی ماهان تیموری. کار کردن بر روی برند شخصی، بسیار بسیار سخت تر از کار کردن بر روی برندهای تجاری یا بهتر بگویم، کسب و کاری می باشد.

مزایا :

1. بزرگ شدن اسم شخص

2. اعتبار

 

انواع تبلیغات اینترنتی

1. تبلیغات کلیکی

در تبلیغات کلیکی از یک بنر تشکیل شده است و معمولا در بالای سایت گذاشته می شود. این بنر، لینک به سایتی دیگر دارد که با کلیک بر روی آن، به صفحه ای دیگر از سایتی دیگر متصل می شود. این ورود به سایت، منجر به هزینه پرداخت کردن می شود. سایتی که بنر آن در سایتی دیگر می باشد بابت هر کلیکی که از آن سایت به صفحه خود دارد باید مبلغی را پرداخت کند.

مزایا :

این تبلیغات دیگر مثل گذشته مرسوم نیست و کارایی خود را ندارد. این تبلیغات، توصیه می شود.

2. تبلیغات بنری اینترنتی

این تبلیغات همانند تبلیغات کلیکی است ولی با این تفاوت که در تبلیغات کلیکی، بابت هر کلیک بر روی بنر، باید پولی پرداخته شود ولی در تبلیغات بنری اینترنتی همچین چیزی نیست.

مزایا :

1. قابلیت متحرک بودن

2. قیمت پایین

3. داشتن جلوه بصری (دیداری)

3. بازاریابی با ایمیل

بازاریابی با ایمیل یکی از روش های مدرن ولی نسبتا سنتی می باشد. این روش با اینکه قدیمی است ولی هنوز زنده است و کاربرد خودش را دارد. در حال حاضر اکثر کمپانی ها و شرکت های بزرگ، هنوز از بازاریابی با ایمیل به عنوان یکی از روش های تبلیغاتی استفاده می کنند.

مزایا :

1. ارزان بودن

2. دادن دید کافی به مشتری، نسبت به محصول یا خدمات

3. ارتباط سریع

4. قابلیت طراحی به دلخواه

*** برای دانستن مطالب هوشمندانه بیشتر مقاله بازاریابی با ایمیل ترفندهای بنفش را مطالعه کنید.

4. تبلیغات با گوگل

این روش تبلیغاتی با توجه به اینکه آگاهی درباره آن خیلی کم است، چندان مورد لطف صنایع قرار نگرفته است اما کاربرد آن بسیار است.

مزایا :

1. قابلیت دسترسی به پنل اختصاصی خودمان

2. استفاده بالای 90 درصد از ایرانی ها از جستجوگر گوگل

3. در نظر نگرفتن کلیک های تکراری

4. امکان نمایش دادن بر اساس IP کشورها

5. قرار داشتن در صفحه اول

*** برای دانستن مطالب هوشمندانه بیشتر مقاله تبلیغات با گوگل یک شبه جهانی شوید را مطالعه کنید.

5. پاپ آپ

پاپ آپ ها همان پنجره هایی هستند که وقتی سایتی را باز می کنیم به عنوان پیشنهاد کالا یا خدمات و یا گرفتن ایمیل برای خبرنامه، برای ما باز می شوند.

مزایا :

1. جمع آوری ایمیل که بعدا در بازاریابی بکار می آید

2. ترغیب به خرید

3.  ارائه پیشنهادهای ویژه

4 . یادآوری پیشنهادهای ویژه

5.  ارزان بودن

6. افزایش رتبه در الکسا

 

این مطلب برای تو سودمنده، حتما بخونش :
انواع تبلیغات اثر بخش

تبلیغات تجاری

به کلیه تبلیغاتی که برای بهبود یا شناخته شدن یک تجارت، صنعت یا کسب و کار انجام شود، تبلیغات تجاری گویند.

 

 

انواع رسانه های تبلیغاتی

رسانه های تبلیغاتی به روش های مختلف ارائه تبلیغات گفته می شود. تعداد این رسانه ها بسیار زیاد می باشد ولی یک سری ازآن ها را که بیشتر شناخته شده اند را نام می بریم :

1. تبلیغات تلویزیونی 2. تبلیغات با روزنامه 3. مجلات  4. هفته نامه  5. تبلیغات رادیویی 6. تبلیغات بیلبورد  7. شبکه های اجتماعی  8. تبلیغات در تلگرام 9. تبلیغات در اینستاگرام 10. تبلیغات اینترنتی11. تبلیغات بنری 12. تبلیغات محیطی 13. تبلیغات رایگان 14. بازاریابی پیامکی 15. تراکت طلایی 16. فاکس مارکتینگ 17. هدایای تبلیغاتی 18. بازاریابی با سایت 19. تبلیغات در گوگل 20 .بازاریابی تلفنی  21. بازاریابی حضوری 22. تبلیغات بر روی اتوبوس 23. کاتالوگ تبلیغاتی 24. مترو  25. پوستر  26. نرم افزارهای موبایل  27. کارتن های بسته بندی

 

می توان تبلیغات را اینگونه تعریف کرد :

علم مشغول کردن ذهن بشر تا جایی که سرانجام پول دربیاورد.

استفان باتلر لیکاک، اقتصاددان و طنزپرداز انگلیسی

 

تناسب با کسب و کار

با توجه به قابلیت های مختلف و همینطور محدودیت های هر رسانه تبلیغاتی، هر نوعی از تبلیغات، متناسب با کسب و کارهایی خاص می باشد. یعنی هر کسب و کاری یک سری تبلیغات برای آن مناسب است. این رسانه ها برای هر کسب و کار در کمپین تبلیغاتی دارای اولویت های متفاوتی می باشد. مثلا : تلویزیون مناسب تر برای فست فود، اتومبیل و ماءالشعیر. روزنامه ها برای فروشگاه های بزرگ و فروش اتومبیل.

 

چه تبلیغاتی نتیجه بخش است؟

تبلیغاتی نتیجه بخش است که دارای ترکیبی از خلاقیت و محتوا باشد. شما باید برای مخاطب هدف خود دلیل خوبی بیاورید تا او را متقاعد کنید که از شما خرید کند، این یعنی محتوا. اگر بتوانید در همان ابتدا نظر مخاطب هدف را به سمت محصول یا خدمات خود جلب کنید، این می شود خلاقیت.

تبلیغات باید هوشمندانه و زیرکانه باشد. هر روز مردم، در داخل یا خارج از خانه بوسیله تبلیغات مختلف بمباران می شوند. آیا از همه آن ها تاثیر می گیرند؟ قطعا خیر. ولی در بین این همه تبلیغات، آن تبلیغاتی که واقعا برای مخاطب هدف شگفت انگیز باشد می تواند اثرگذار هم باشد. مطمئنا اگر خوب باشد در ذهن مخاطب هدف شما باقی خواهد ماند. تبلیغات نتیجه بخش باید بتواند نیازی از مشتری را برطرف کند.

تبلیغ باید واضح و دقیق باشد تا دقیقا مخاطب هدف ما متوجه شود که تبلیغ در مورد چه چیزی می باشد و قرار هست چه چیزی بدست آورد. در نهایت باید منجر به فروش شود.

 

این مطلب برای تو سودمنده، حتما بخونش :
تبلیغات در اینستاگرام، انواع آن و نکات مهم در به‌کارگیری آنها

تبلیغات شکلی از هنر نیست؛

تبلیغات، فروش بیشتر محصول، در بیشتر مواقع، به بیشتر افراد،

برای بدست آوردن پول بیشتر است.

موفقیت نتیجه یک جریان منظم علمی است و این یک اصل بی چون و چراست که تک تک هزینه ها بازگشتی داشته باشند.

سرجیو زیمن، مدیر اسبق شرکت کوکا کولا

 

 

دید کلی به تبلیغات

 

 

تبلیغات رنگی بهتر است یا سیاه و سفید؟

رنگ، اثر بصری بیشتری بر روی مخاطب می گذارد پس با تاکید زیاد، آن را به شما توصیه می کنیم. رنگ، هزینه شما را در تبلیغات، کمی بیشتر می کند ولی اثرگذاری تبلیغات شما را حداقل دو برابر می کند. نکته خیلی مهم این می باشد که، رنگی که شما انتخاب می کنید باید متناسب با دیگر اجزا باشد. مثلا نوع کسب و کار، محصول و…

مواردی وجود دارد که تبلیغات سیاه و سفید بیشتر از رنگی اثرگذار است. مثلا : برانگیختن تخیل، فضای اسرارآمیز ، حال و هوای سنتی

یکی از ضروریات، این می باشد که هر سازمان یا شرکتی برای متمایز شدن از رقبا و نیز دیده شدن، بهتر است رنگ سازمانی مخصوص به خود داشته باشد. مثلا: سون آپ رنگ سبز، کوکاکولا رنگ قرمز، پپسی کولا رنگ قرمز و آبی، دوربین کداک رنگ زرد.

 

تله تبلیغاتی

تله تبلیغاتی همان چیزی است که مخاطب هدف شما را درگیر می کند و او را ترغیب به خرید می کند. تله تبلیغاتی می تواند خیلی ساده و پیش پا افتاده باشد ولی چیزی است که آن تبلیغ را متمایز می کند و باعث منحصربفرد بودن آن می شود. شما باید تله تبلیغاتی را به شیوه ای متفاوت ارائه کنید. این تله می تواند متن خوب، صوت دلنشین و متفاوت، و یا تصویری جذاب، یا ترکیبی از آن ها باشد.

اگر محصول یا خدماتی، قبلا تبلیغاتی داشته حتما آن ها را ببینید و بررسی کنید. می توانید آن را به شیوه ای ابتکاری نشان دهید. این یعنی همان تله تبلیغاتی.

 

نکته

محتوای پیامی که از همه رسانه ها ی تبلیغاتی منتشر می شود باید یکسان باشد فقط اینکه شیوه انتشار آن متفاوت است. محتوا یکی است ولی مدل ارائه آن متفاوت است. متنی که در تلویزیون پخش می شود با متنی که در رادیو پخش می شود از نظر زمان می تواند متفاوت باشد ولی پیام و محتوای آن یکی است.

 

5 قدم برای برنامه ریزی در تبلیغات (دید کلی به تبلیغات)

1. محصول شما چیست؟

محصول یا خدمات شما قطعا دارای ویژگی هایی می باشد و در زمینه ای دسته بندی می شود. نقاط قوت و ضعف دارد.

2. چه چیزی را قول می دهید؟

محصول یا خدمات شما هر چه که باشد نیاز به وعده دادن به مشتری دارید. وعده هر چیزی می تواند باشد فقط اینکه وعده ای بدهید که بتوانید آن را انجام دهید.

3. مخاطب هدف شما کیست؟

محصول یا خدماتی که شما ارائه می کنید مطمئنا مناسب برای محدوده سنی خاصی و با ویژگی هایی تقریبا یکسان می باشد. باید آن ها را خوب بشناسید و علایق آن ها و بازه خرید ( مدت زمان خرید تا خرید بعدی) و عواملی که روی خرید کردن آن ها تاثیر می گذارد را بدانید. ویژگی هایی از جمله تحصیلات – تعداد فرزندان – وضعیت تاهل – محل سکونت – عادات خرید و…

4. هدف شما چیست؟

هدف می تواند کوتاه مدت و بلند مدت باشد و براساس آن می  توان برنامه ریزی بهتری داشت. هدف باید روشن، واضح و واقع گرا باشد تا بتواند شما را به خواسته هایتان برساند.

5 بودجه تبلیغاتی شما چقدر است؟

همیشه با توجه به توان مالی خود، بودجه تبلیغاتی را در نظر بگیرید. بودجه تبلیغاتی باید متناسب با هدف و واقعی باشد. بلند پروازی بیش از اندازه نداشته باشید.

 

نتیجه گیری

1. مقاله ای که اینجا آوردیم یک دید کلی به تبلیغات بود ولی در مورد هر قسمت از جزئیات آن می توان یک مقاله مفصل نوشت.

2. شما با این دید کلی به تبلیغات شروع کنید و سپس این دید کلی به تبلیغات را به جزئیات بیشتر منتهی کنید.

 

چنانچه در مدت زمان تخمینی موفق به اتمام این مقاله نشده اید می توانید به سایت تست تندخوانی مراجعه کنید

تیم آموزشی ماهان تیموری

نویسنده : محمد محمدی-ماهان تیموری

ارائه دهنده آموزش های کسب و کار ، کارآفرینی ، تبلیغات اینترنتی

نظرات شما نسبت به مقاله دید کلی به تبلیغات از دیروز تا همین امروز برای تیم آموزشی ماهان تیموری ارزشمند و سازنده می باشد.

 

دانلود PDF

 

download

از این مطلب خوشت اومد پس لایکش کن

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

کد تخفیف ۱۰٪
تو بهترینی
کد تخفیف ۲۰٪
نزدیک بودا
کد تخفیف ۳۰٪
یکبار دیگه تلاش کن
کد تخفیف ۴۰٪
خوش شانس نبودی
کد تخفیف ۵۰٪
تو عالی هستی
شانس خودِت رو برای برنده شدن یک فرصت امتحان کن!
برای استفاده از این فرصت لطفاً ایمیل و تلفن همراه خودت رو وارد کن.
قوانین بازی :
  • هر کاربر ۳ بار فرصت دارد.
  • کسی که تقلب می‌کند، شناسایی می‌شود.
ARE YOU READY? GET IT NOW!
Increase more than 500% of Email Subscribers!
Your Information will never be shared with any third party.
ARE YOU READY? GET IT NOW!
OR SUBSCRIBE WITH
{subscription-facebook}
{subscription-google}
هدیه شما، فایل صوتی مصاحبه با آنتنی رابینز
میلیونر خودساخته ای که رازهاش رو با شما به اشتراک میزاره
telegram
ARE YOU READY? GET IT NOW!
Increase more than 500% of Email Subscribers!
Your Information will never be shared with any third party.