Take a fresh look at your lifestyle.

وظایف مدیریت تبلیغات

وظایف مدیریت تبلیغاتReviewed by صابر خلیلی on Oct 30Rating:
مدت زمان تخمینی برای مطالعه ی این مقاله 4 دقیقه می باشد

مقدمه

برنامه ریزی ، طرح ریزی ، اجرا و کنترل برنامه های تبلیغاتی یک سازمان جهت برندسازی و افزایش سود و ارزش آن سازمان از جمله وظایف مدیریت تبلیغات می باشد. تبلیغات بازاری کردن فعالیتی است که انجام می شود با هدف معرفی و عرضه محصول در بازار کسب و کار. تبلیغات مهمترین بخش برای فروش کالا می باشد. اگر این کار درست صورت پذیرد مدیریت فروش کالاها به راحتی انجام خواهد شد.

تبلیغات می تواند جنبه تجاری یا سیاسی داشته باشد.

تبلیغات تجاری

همانطور که از نامش پیداست جنبه تجاری داشته و برای فروش و داد و ستد کالا به کار می رود. تبلیغات تجاری از نظر نوع به دو دسته تبلیغات مستقیم و غیر مستقیم تقسیم می شود

تبلیغات مستقیم

در این نوع تبلیغات شنوندگان و بینندگان متن یا تصویری را به عنوان پیام اطلاعاتی دریافت می کنند. هرچند این پیام با بوق و کرنا و بزرگنمایی به دست مشتری می رسد اما صریح و بی پروا می باشد. در تبلیغات مستقیم مخاطبان در تبلیغی بودن محصول آگاهی کامل دارند و در رد یا پذیریش آن آزادی دارند.
همانند تبلیغات رادیو ، تلویزیون و …
در این گونه تبلیغات درسته که برند خاصی به طور مستقیم به مخاطب معرفی می شود ولی از شایع ترین معایب آن هزینه بالای تبلیغات مستقیم می باشد که باید سازمان پاسخگوی آن باشد.

تبلیغات غیر مستقیم

تبلیغات غیر مستقیم که پیام های آن از کانال های نامرئی و پنهان وارد می شود و برای مخاطب غیر منتظره است. در این شیوه تبلیغی اهداف پیام نامحسوس بوده و میزان عملکرد آن به خواست طرف ذی نفع و مهارت طراح تبلیغات بر می گردد. از نمونه های این نوع تبلیغ می توان به ، به کارگیری محصولات یک شرکت در برنامه های تلویزیونی اشاره کرد.

تبلیغات سیاسی

این نوع تبلیغات جنبه فرهنگی داشته و برای اشاعه اندیشه خاصی در بین مردم به کار می رود. یک سری برنامه های تلویزیونی به دلیل اشاعه فرهنگ خاصی در بین مردم نوعی تبلیغات سیاسی می باشد. البته امروزه مرز بین تبلیغات سیاسی و تجاری از بین رفته است و تشخیص اینکه پیامی سیاسی است یا تجاری سخت شده است و این از وظایف مدیریت تبلیغات می باشد. زیرا مردم بیشتر کالاهایی را می پسندند که گمان کنند فروشندگان آنها زیاد به سوددهی اهمیت نداده و مردم برای آنها مهم می باشد.

مدیریت تبلیغات
وظایف مدیریت تبلیغات

•    برنامه ریزی

از مهمترین وظایف شاخه مدیریت، برنامه ریزی می باشد، هیچ کاری بدون برنامه ریزی امکان پذیر نمی باشد زیرا بدون داشتن برنامه ای مشخص سازمان در رسیدن به اهداف خود دچار مشکل خواهد شد. مدیریت تبلیغات نیز باید درنظر داشته باشد که برای تبلیغات خود برنامه ریزی دقیقی صورت دهد که هزینه هایی که برای تبلیغات کالا صورت می گیرد موثر واقع شده و فقط هزینه های گزاف برای سازمان نداشته باشد

•    تدوین دستور العمل ها

دستور العمل های لازم برای انجام تبلیغات موثر در جامعه باید تهییه شود و در اختیار واحد تبلیغات گذاشته شود، با این کار گروه های مختلف در انجام وظایف خود دچار سردرگمی نمی شوند

•    دریافت گزارش دوره ای

تمامی گروه های واحد تبلیغات می بایست گزارش های کار خود را در اختیار مدیریت تبلیغات قرار دهند تا مدیر بررسی کند که آیا کارها با توجه به اهدافی که در نظر گرفته شده در حال پیش روی می باشد یا خیر و اگر نباشد استراتژی لازم برای اینکار را در نظر بگیرد

•    بررسی بودجه

مدیریت تبلیغات باید تبلیغات خود را با توجه به بودجه سازمان هماهنگ کند زیرا یک سری تبلیغات هزینه های سنگینی برای سازمان به همراه دارد اما اثربخشی آن کم است بنابراین انتخاب بهترین نوع تبلیغ با توجه به نیاز سازمان از وظایف مدیریت تبلیغات می باشد

•    برقراری ارتباطی موثر

ارتباط موثر ارتباطی است که بین مقصودی که فرستنده از پیام دارد و گیرنده از پیام دریافت می کند اختلافی وجود نداشته باشد. در این صورت مصرف کننده به آن محصول واکنش نشان می دهد. فرستنده پیام باید بتواند به طور واضح پیام خود را به گیرنده انتقال دهد، برای این کار می توانند باید در بین گفتار و عملشان هماهنگی وجود داشته باشد، در تبلیغات به مشکلات مردم توجه شود. این گونه تبلیغات می توانند اثر بخش باشد

•    موقعیت سنجی

مدیریت تبلیغات باید توجه داشته باشد که در همه موقعیات نمی توان از یک سبک و روش برای تبلیغات استفاده کرد. از جمله وظایف مدیریت تبلیغات این است که جنبه های مختلف را مورد بررسی قرار دهد و راهکار مناسب را برای تبلیغات خود اتخاذ نماید.

نتیجه گیری

در پایان این نکته را باید یادآور شویم که مدیریت فروش و تبلیغات می بایست در کنار یکدیگر حرکت کنند و هماهنگی های لازم را با یکدیگر داشته باشند زیرا ممکن است کالایی تبلیغ شود که مدیریت فروش برای آن آمادگی لازم را نداشته باشد. بنابراین باید هریک از واحدها وظایف خویش را به درستی بشناسند و در چارچوب وظایف خود حداکثر کارایی را داشته باشند تا با اینکار ارزش و سود سازمان افزایش یابد و خود نیز از نتایج کار خود راضی باشند.

چنانچه موفق به اتمام این مقاله در مدت زمان تخمینی نشده اید به سایت تست تندخوانی مراجعه نمایید

 

خواهشمندیم با دیدگاه سازنده خود ما را در ارائه هرچه بهتر مقالات یاری نمایید

تیم آموزشی ماهان تیموری
نویسنده: ماهان تیموری – صابر خلیلی

ارائه دهنده آموزش های کسب و کار ، کارآفرینی ، مدیریت بازاریابی

 

برای دانلود pdf مقاله روی لینک زیر کلیک نمایید

 

با عرض پوزش تصویر فایل دانلود درست بارگذاری نشده است

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نظر ۱
  1. افشین کاربر می‌گوید

    اقای ماهان من یه ادم سخت پسندیم ولی میگم درود بر تو

کد تخفیف ۱۰٪
تو بهترینی
کد تخفیف ۲۰٪
نزدیک بودا
کد تخفیف ۳۰٪
یکبار دیگه تلاش کن
کد تخفیف ۴۰٪
خوش شانس نبودی
کد تخفیف ۵۰٪
تو عالی هستی
شانس خودِت رو برای برنده شدن یک فرصت امتحان کن!
برای استفاده از این فرصت لطفاً ایمیل و تلفن همراه خودت رو وارد کن.
قوانین بازی :
  • هر کاربر ۳ بار فرصت دارد.
  • کسی که تقلب می‌کند، شناسایی می‌شود.
ARE YOU READY? GET IT NOW!
Increase more than 500% of Email Subscribers!
Your Information will never be shared with any third party.
ARE YOU READY? GET IT NOW!
OR SUBSCRIBE WITH
{subscription-facebook}
{subscription-google}
هدیه شما، فایل صوتی مصاحبه با آنتنی رابینز
میلیونر خودساخته ای که رازهاش رو با شما به اشتراک میزاره
telegram
ARE YOU READY? GET IT NOW!
Increase more than 500% of Email Subscribers!
Your Information will never be shared with any third party.