Take a fresh look at your lifestyle.

با تبلیغات در مجلات ، اسکناس ها را ورق بزنید

با تبلیغات در مجلات ، اسکناس ها را ورق بزنیدReviewed by محمد محمدی on Feb 14Rating:

مقدمه

تبلیغات در مجلات یکی از انواع رسانه های تبلیغاتی می باشد. مجلات یکی از زیرشاخه های نشریات محسوب می شود. تبلیغات در مجلات، تبلیغات جدیدی نیست و نوع امروزی آن، تبلیغات در مجلات اینترنتی می باشد. آیا می توان از تبلیغات در مجلات به نفع کسب و کار خود استفاده کنیم؟ اگر می توانیم، چگونه باید از آن استفاده نماییم؟ این سوالی است که جواب آن را در این مقاله خواهید یافت. به ادامه این مقاله توجه کنید.

 

انواع تبلیغات در مجلات

1. مجلات علمی – پژوهشی

2. مجلات علمی – ترویجی

3. مجلات سرگرمی

 

مزایای تبلیغات در مجلات

1. تبلیغات در مجلات، بهترین رسانه تبلیغاتی برای توصیف یک محصول می باشد

2. منبع بسیار خوبی برای بدست آوردن اطلاعات محسوب می شود

3. دارای اعتبار خیلی بالایی است

4. به دلیل داشتن محتویات تخصصی، می توان مخاطب هدف را دقیقا انتخاب کرد

5. از نظر قدرت، زیبایی، برازندگی، کیفیت و سنت، جزو بهترین رسانه های تبلیغاتی می باشد

6. ارزان بودن نسبت به بعضی از رسانه های تبلیغاتی. ازجمله : تبلیغات بیلبورد، تبلیغات تلویزیونی

7. داشتن زمان کافی برای تاثیرگذاری بر مخاطب

8. داشتن عمر زیاد آگهی در مجلات. روزنامه بعد از مدتی برای تمیزکاری استفاده می شود ولی احتمال این اتفاق برای مجله خیلی کمتر است

 

ویژگی های عکس خوب برای تبلیغات در مجلات

1. استفاده از عکس واقعی

تجربه نشان داده است که به جز چند مورد که نقاشی مناسب می باشد، در بقیه موارد، استفاده از عکس، بهترین گزینه است.

2. تعداد اجزا

هر چه تعداد اجزا در یک عکس کمتر باشد، بیننده زودتر مفهوم آن را درک می کند. عکس شلوغ، مخاطب جذب نمی کند.

3. عکس با کیفیت

برای این مورد وقت بگذارید تا یک عکس خوب داشته باشید. مطمئن باشید ارزشش را دارد. عکس اولین چیزی است که چشم مخاطب را می گیرد و او را ترغیب به خواندن تیتر می کند. اگر عکس مناسبی نداشته باشید انگار پول خود را دور ریخته اید. شما می توانید با عکس، اولین ارتباط موثر را با مشتری برقرار کنید.

4. عکس با توجه به محصول

عکسی که برای تبلیغات در مجلات قرار داده می شود باید با محصول یا خدمات مرتبط باشد. این ارتباط کمک می کند تا مفهوم آگهی سریعتر منتقل شود.

 

تبلیغات در مجلات

 

 

ویژگی های متن خوب برای تبلیغات در مجلات

1. ارتباط با خواننده مجله

یک متن تاثیرگذار میتواند با مشتری ارتباط موثر و مناسبی برقرار کند. اگر این ارتباط برقرار نشود، چطور می توان مشتری را ترغیب به خرید محصول یا استفاده از خدمات شما کرد؟ اولین پاراگراف متن، مهمترین قسمت آن است. هر کسی چه بخواهد و چه نخواهد، وقتی شروع به خواندن متن می کند، پاراگراف اول را می خواند پس پاراگراف اول، مهم ترین قسمت است. اگر پاراگراف اول به اندازه کافی جذاب باشد، او را ترغیب به خواندن بقیه متن می کند.

2. معرفی خود و زمینه کاری

در متن، در حد یک خط در مورد برند و زمینه کاری خود بنویسید. این توضیح را از بقیه پاراگراف جدا کنید.

3. معرفی محصول

یکی از توضیحات مهمی که باید در متن قرار بگیرد، توضیح در مورد خود محصول می باشد. محصول یا خدمات شما چه ویژگی هایی دارند؟ در کجاها یافت می شود؟ برای چه کسانی مناسب می باشد؟ تمام این مسائل باید بصورت واضح گفته شود.

4. هماهنگ باشد

باید بین متن و محصول یا خدمات شما ارتباطی وجود داشته باشد. در غیر اینصورت مشتری دچار سردرگمی می شود.

5. متن ساده

سعی کنید از کلمات و جملات ساده استفاده کنید. جملات کوتاه نسبت به جملات طولانی زودتر فهمیده می شوند. بهتر است تعداد کلمات هر جمله بیشتر از 15 تا 20 کلمه نشود. متن باید جوری نوشته شود تا هر کسی که آن را می خواند متوجه آن شود. کم سواد و باسواد. کوچک و بزرگ.

6. وعده

وعده چیزی است که خواننده را ترغیب به خرید محصول یا استفاده از خدمات شما می کند. فقط با داشتن محصولی خوب نمی توان افراد را ترغیب کرد. وعده می تواند برطرف کردن یک نیاز از مشتری، مثلا تمیزی بیشتر باشد. یا می تواند قیمت ارزان باشد. در کل هر چیزی می تواند باشد ولی باید سود یا بهره ای به مشتری برساند. تا پای سودی در میان نباشد هیچکس خود را حرکت نمی دهد.

 

توصیه های اساسی برای تبلیغات در مجلات

1. به طور متوسط تیترهایی که زیر هر عکس نوشته می شوند، 10 درصد بیشتر از تیتر بالای عکس خوانده می شوند. اگر تعداد مجله ها را در نظر بگیرید متوجه می شوید که رقم بالایی می شود.

2. اکثر افراد، زیرنویس عکس ها را بیشتر از متن آگهی می خوانند پس بهتر است همیشه در زیر عکس ها زیرنویسی هر چند کوتاه داشته باشید.

3. خوانندگان مجلات، اول به عکس نگاه می کنند، دوم به تیتر و سوم به متن. به همین ترتیب است.

4. بهتر است برای جلب توجه مخاطب، اولین حرف درشت نوشته شود. این کار باعث می شود که 13 درصد بیشتر مخاطب جذب متن شود.

5. پاراگراف اول حداکثر 11 کلمه باشد. 

6. از جمله های کوتاه و قابل فهم استفاده کنید.

7. حتما در متن شما کلمات، جملات یا پاراگراف خیلی مهم وجود دارد. آن را متفاوت نشان دهید. مثلا : درشت، ایتالیک، در داخل باکس یا رنگی

8. از علائم نگارشی بجا استفاده کنید. مثلا : ویرگول، نقطه ویرگول، نقطه، ستاره.

9. سایز نوشته ها را درست انتخاب کنید. سایز خیلی درشت یا خیلی ریز، سرعت خواندن را کم می کند.

10. بین پاراگراف ها، فضای کافی قرار دهید. این کمک می کند تا خواندن، راحت تر باشد و چشم خسته نشود.

 

توصیه های اساسی بازم مهم

1. وقتی متن طولانی می باشد از زیرعنوان استفاده کنید. زیرعنوان باعث می شود تا خواننده خسته نشود.

2. وعده خود را دقیقا مشخص کنید. مثلا : 10 درصد تخفیف، دو برابر تمیزی بیشتر، 40 درصد قیمت کمتر.

3. وقت بیشتری برای تیتر اصلی خوب بگذارید. تیترها 5 برابر بیشتر از متن خوانده می شوند.

4. از صفحه بندی ساده استفاده کنید. اثر هنری ایجاد کردن مهم نیست مهم این است که باعث فروش شود.

5. به خواننده، اطلاعات مفید و بدرد بخور بدهید. چیزی که نیاز آن ها را برطرف کند.

6. متن بیش از 350 کلمه، بیشتر از یک متن کوتاه، نظر مخاطب را جلب می کند.

7. برای تبلیغات در مجلات، از رنگ سیاه و سفید دوری کنید. درست است که تبلیغات 4 رنگ، کمی گرانتر از سیاه و سفید است ولی 2 برابر بیشتر نظر مخاطب را جلب می کند.

8. حتما در قسمت پایین تبلیغات در مجلات، راه های تماس با خود را قرار دهید. آدرس، شماره تلفن، سایت، ایمیل، شبکه های اجتماعی

9. می توانید برای جلوه بهتر، از کارهای گرافیکی استفاده کنید.

10. اگر تبلیغ مورد نظر، محصول می باشد، حتما بسته بندی آن را نشان دهید. وقتی بسته بندی نشان داده شود مشتریان بهتر می توانند محصول شما را در قفسه ها پیدا کنند.

11. اسم محصول، اسم برند و لوگوی خود را در بالای تبلیغات نشان دهید.

 

تبلیغات در مجلات

 

اشتباهات رایج تبلیغات در مجلات

1. نوشتن همه تیتر، با حروف بزرگ : این کار باعث می شود تا به سختی خوانده شود.

2. نوشتن تیتر روی تصاویر.

3. گذاشتن نقطه در آخر تیتر : این کار باعث توقف ادامه خواندن می شود.

4. فونت بیش از اندازه بزرگ یا کوچک : باعث کُند شدن خواندن می شود.

5. نوشتن متن سفید بر روی زمینه مشکی

 

برای تبلیغات در مجلات کجا تبلیغ کنیم؟

موضوع خیلی ساده است. الان 50 سال پیش نیست که در هر مجله ای هر مطلبی باشد. در حال حاضر، مجلات تخصصی وجود دارد و شما با توجه به محصولتان، در مجله ای که مربوط به آن زمینه می باشد تبلیغ می کنید. این به شما کمک می کند تا دقیقا جلوی چشم مخاطبانی باشید که به محصول شما، علاقه و نیاز دارند.

 

برای تبلیغات در مجلات ، به چه نکاتی باید توجه کرد؟

1. تبلیغات روی جلد، پشت جلد و درون جلد، نسبت به صفحات داخلی، بیشتر نظر مخاطب را جلب می کند.

2. تبلیغات پشت جلد، 64 درصد بیشتر از صفحات داخلی مجله، خواننده دارد.

3. در 10 درصد صفحات اول یک مجله، تعداد خوانندگان، 10 درصد بیشتر است.

4. در 7 صفحه اول مجلات، جلب توجه مخاطب خیلی زیاد است و این در صفحات اول نیز بیشتر است.

5. طبق پژوهش استارچ، تبلیغات در یک سوم اول مجله، 12 درصد بیشتر از یک سوم آخر خوانده می شود.

6. صفحات سمت راست، 15 درصد بیشتر از سمت چپ دیده می شوند.

7. وسط مجله ها نیز نتیجه خوبی دارد.

 

بقیه موارد را در زیر بخوانید…

1. میزان خوانده شدن نیمه بالایی صفحات، بیشتر از نیمه پایینی است.

2. تبلیغات با هدف مسابقه، بیشتر مورد توجه قرار می گیرد.

3. اگر صفحه تبلیغ، ضخیم تر از بقیه صفحات باشد، بیشتر جلب توجه می کند.

4. صفحه ای که کوچکتر از بقیه صفحات است، نگاه مخاطب را جذب می کند.

5. صفحه تا شده، یا صفحه ای که چیزی به آن چسبیده، متفاوت از بقیه عمل می کند.

6. آگهی های دو صفحه ای نیز، اثرگذاری بالایی دارند.

7. صفحات برجسته برای مخاطب، بسیار جالب است، پر هزینه است ولی نتیجه خیلی خوبی دارد.

 

نکته های ریز در مورد تبلیغات در مجلات

1. هر چه آگهی بزرگتر باشد، بیشتر مورد توجه قرار می گیرد.

2. چهل (40) درصد خوانندگان، یک آگهی را بخاطر اندازه، 19 درصد بخاطر نوع محصول و 39 درصد بخاطر کیفیت هنری در نظر می گیرند.

3. بین اندازه تبلیغات در مجلات و توجه مشتری رابطه وجود دارد. اگر اندازه 4 برابر شود میزان توجه 2 برابر می شود.

 

نتیجه گیری

1. تبلیغات با روزنامه اگر به درستی و هدفمند انجام شود قطعا نتیجه بخش است.

2. موارد گفته شده برای بهترین تبلیغات در مجلات می باشد. آن را با توجه به توان خود انجام دهید.

3. برای تکمیل کردن تبلیغات خود از رسانه های دیگر نیز استفاده کنید. ازجمله :

کارت ویزیت حرفه ای، تبلیغات با همایش، قرعه کشی و اهدای جوایز، بازاریابی با تلفن، بازاریابی چریکی، پوستر تبلیغاتی، بنر تبلیغاتی

کاتالوگ تبلیغاتی، همکاری با خیریه، تبلیغات بر روی اتوبوس، تبلیغات مترو، تبلیغات با گوگل، تبلیغات رادیویی، تبلیغات با روزنامه

بازاریابی حضوری، تبلیغات در فرودگاهها و…

 

چنانچه در مدت زمان تخمینی موفق به اتمام این مقاله نشده اید می توانید به سایت تست تندخوانی مراجعه کنید

تیم آموزشی ماهان تیموری

نویسنده : محمد محمدی-ماهان تیموری

ارائه دهنده آموزش های کسب و کار ، کارآفرینی ، تبلیغات اینترنتی

نظرات شما نسبت به مقاله  “با تبلیغات در مجلات ، اسکناس ها را ورق بزنید” برای تیم آموزشی ماهان تیموری ارزشمند و سازنده می باشد.

دانلود PDF

 

download

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

کد تخفیف ۱۰٪
تو بهترینی
کد تخفیف ۲۰٪
نزدیک بودا
کد تخفیف ۳۰٪
یکبار دیگه تلاش کن
کد تخفیف ۴۰٪
خوش شانس نبودی
کد تخفیف ۵۰٪
تو عالی هستی
شانس خودِت رو برای برنده شدن یک فرصت امتحان کن!
برای استفاده از این فرصت لطفاً ایمیل و تلفن همراه خودت رو وارد کن.
قوانین بازی :
  • هر کاربر ۳ بار فرصت دارد.
  • کسی که تقلب می‌کند، شناسایی می‌شود.
ARE YOU READY? GET IT NOW!
Increase more than 500% of Email Subscribers!
Your Information will never be shared with any third party.
ARE YOU READY? GET IT NOW!
OR SUBSCRIBE WITH
{subscription-facebook}
{subscription-google}
هدیه شما، فایل صوتی مصاحبه با آنتنی رابینز
میلیونر خودساخته ای که رازهاش رو با شما به اشتراک میزاره
telegram
ARE YOU READY? GET IT NOW!
Increase more than 500% of Email Subscribers!
Your Information will never be shared with any third party.