Take a fresh look at your lifestyle.

تبلیغات در توالت های عمومی ، تبلیغاتی خنده دار

تبلیغات در توالت های عمومی ، تبلیغاتی خنده دارReviewed by محمد محمدی on Feb 23Rating:

مقدمه

تبلیغات در توالت های عمومی شاید به نظر خیلی از افراد تبلیغاتی بی ربط باشد. تبلیغات در توالت های عمومی؟! در توالت های عمومی هم تبلیغات کنیم؟! جای بهتر سراغ نداری؟!

با کمی دقت بیشتر به این موضوع به این نتیجه می رسیم که با نگاهی ساده به توالت های عمومی، می توانیم متفاوت از بقیه باشیم. شاید ایده تبلیغات در توالت های عمومی، ایده ای به ظاهر کثیف باشد ولی می توانیم حتی از این امکان، به عنوان یک رسانه تبلیغاتی استفاده کنیم. در این مقاله به شما خواهیم گفت که چگونه می توان حتی از توالت های عمومی به نفع کسب و کار خود استفاده کنیم. اگر از ایده های ناب کسب و کار استفاده کنیم حتما بصورت خلاقانه می توانیم با مشتری خود ارتباط موثر برقرار کنیم.

 

مزایای تبلیغات در توالت های عمومی

1. عمومی بودن آن

2. پوشش تبلیغات برای قشرهای مختلف جامعه

3. رفت و آمد بسیار

4. اثرگذاری در لحظه ای توام با آرامش

5. ایده ای جدید و مبتکرانه در ایران

6. به دلیل جدید بودن می تواند ارزانتر باشد نسبت به خیلی از رسانه های تبلیغاتی دیگر. ازجمله :

تبلیغات بیلبورد، تبلیغات رادیویی، تبلیغات در مجلات، تبلیغات با روزنامه

 

نکته خیلی خیلی مهم

دقت داشته باشید تبلیغات در توالت های عمومی بهتر است برای محصولاتی خاص مورد استفاده قرار گیرد. ازجمله :

صابون، مایع دستشویی، خوشبوکننده ها، شوینده ها و از این قبیل محصولات

تبلیغات ما می تواند مربوط به یکی از مواد مصرفی مربوط به توالت های عمومی باشد مثلا در موارد بالا:

ما مایع دستشویی داریم، می توانیم به عنوان تست در مخازن بریزیم و این را آنجا روی دیوار یا مخزن یادآوری کنیم.

 

از چه قسمت هایی می توان برای تبلیغات در توالت های عمومی استفاده کرد؟

1. تابلوهای آینه ای

در مقاله تبلیغات با مترو از تابلوهای هوشمند آینه ای نام بردیم که دارای سنسور می باشند. اما در آینه های تبلیغاتی مربوط به توالت های عمومی، دقیقا برعکس آن عمل می کنیم. در

در حالت عادی بر روی این آینه ها عکس تبلیغات وجود دارد. در این حالت چراغی پشت آینه قرار گرفته که همیشه روشن است و تا وقتی که روشن می ماند عکس تبلیغات نشان داده می شود. آینه ها دارای سنسور می باشند. وقتی شخصی نزدیک آینه می شود سنسور تشخیص داده و چراغ خاموش می شود. وقتی چراغ خاموش می شود فقط آینه معلوم است. پس تا وقتی که شخصی نزدیک آینه می شود، تبلیغات نشان داده می شود و روی مخاطب می تواند اثر بگذارد.

2. روی جا مایعی

قطعا افراد بعد از اینکه از دستشویی خارج می شوند قصد شستن دست های خود را دارند. آن ها به سمت مخزن مایع دستشویی می روند تا مایع را در دستان خود ریخته و شروع به شستن دست هایشان کنند. پس حتما نگاهی هم به مخزن مایع دستشویی می اندازند. اگر تبلیغات ما بر روی جا مایعی باشد می تواند با مخاطب ارتباط موثر برقرار کند.

 

این مطلب برای تو سودمنده، حتما بخونش :
قهرمان زندگیت کیه؟

3. دستمال کاغذی

معمولا در ایران، دستمال کاغذی هایی که در سرویس های عمومی قرار دارند، در نزدیکی شیر آب می باشد. تبلیغات در توالت های عمومی ما می تواند بدین صورت باشد که، دستمال کاغذی هایی با چاپ محصول یا خدمات ما در توالت های عمومی قرار داده شود تا افراد در موقع مصرف با نام ما مواجه شوند. با این کار می توانیم خود را در ضمیر ناخودآگاه آن ها جا کنیم.

 

4. روی بدنه مخزن دستمال کاغذی

در هر سرویس عمومی قطعا مخزنی وجود دارد که دارای دستمال کاغذی می باشد. هر کسی که از سرویس عمومی استفاده می کند بعد از شستن دست ها، نیاز دارد تا دستان خود را خشک کند. برای همین، به مخزن حاوی دستمال کاغذی مراجعه می کند. در اینجا تبلیغات در توالت های عمومی وارد عمل می شود. اگر ما تبلیغاتی را روی درب مخزن دستمال کاغذی چسبانده باشیم می توانیم از این اوضاع به نفع خود استفاده کنیم. معمولا بعد از اینکه دستمالی را بر می دارند در همان نزدیکی می ایستند و دست خود را خشک می کنند. تبلیغات ما در اینجا وارد عمل شده و روی مخاطب اثر می گذارد.

نکته

در این نوع تبلیغات باید دقت کنیم که رنگ تبلیغات ما نسبت به رنگ بدنه مخزن، متفاوت باشد.

 

تبلیغات در توالت های عمومی

 

5. روی دست خشک کن برقی

در بعضی از توالت های عمومی از دست خشک کن های برقی استفاده می شود. فرد برای اینکه دست خود را خشک کند حداقل برای مدت 30 ثانیه جلوی این دستگاه می ایستد. اگر تبلیغات ما بر روی این دستگاه باشد، حداقل برای مدت 30 ثانیه جلوی چشم مخاطب قرار می گیرد. این یک فرصت مناسب برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب است.

6. بالای دستگیره درب توالت

برای ورود به هر توالت عمومی قطعا دستگیره ای وجود دارد. معمولا برای باز کردن درب، نگاه افراد به دستگیره یا بالای آن میافتد. تبلیغات ما می تواند بالای دستگیره درب قرار داشته باشد. 

7. نیمه پایینی پشت درب

وقتی فرد در داخل دستشویی قرار می گیرد در قسمت نیمه پایینی درب می تواند تبلیغات ما را ببیند.

8. روی آویز

معمولا در داخل هر توالت، یک آویز قرار دارد که افراد می توانند کیف یا لباس خود را بر روی آن آویزان کنند. قطعا جایی بر روی آویز وجود دارد که بتوان از آن برای فضای تبلیغات استفاده کرد.

9. روی درب سطل آشغال

وقتی دست خود را با دستمال کاغذی خشک می کنیم آن را دور می ریزیم. برای این کار باید درب سطل آشغال را باز کنیم و در این حالت، نگاه ما بر روی درب سطل آشغال میافتد. این می تواند راهی برای تبلیغات ما باشد.

10. روی درب توالت فرنگی

در یک سری از توالت های عمومی، توالت های فرنگی هم وجود دارد. این شکل از توالت ها، دارای یک درب از بالا می باشند. برای استفاده از آن باید این درب را باز کرد. ما می توانیم از قسمت روی این درب، به عنوان فضایی برای تبلیغات استفاده کنیم.

 

این مطلب برای تو سودمنده، حتما بخونش :
موثرترین راه برای اعتماد سازی افراد

برای تبلیغات چه توالت هایی مناسب می باشد؟

تعداد توالت های عمومی در سطح شهر زیاد است و همه آن ها نیز برای تبلیغات در توالت های عمومی مناسب نمی باشند. این کار باید در مکان هایی انجام شود که تعداد کسانی که از توالت عمومی استفاده می کنند به حدی باشد که ارزش هزینه کردن برای آن را داشته باشد. توالت ها می توانددر مکان های زیر باشند :

1. خیابان های اصلی

2. میدان های پر رفت و آمد

3. سازمان های دولتی پر رفت و آمد مثل تامین اجتماعی، دارایی و…

4. جاهایی مثل بیمارستان ها و درمانگاه ها

5. دادگاه ها

6. ترمینال ها

7. فرودگاه ها

8. ایستگاه قطار

9. مترو

نتیجه گیری

1. تبلیغات در توالت های عمومی یک روش جدید در ایران می باشد ولی همیشه پیش بینی عکس العمل غیر منتظره ها را داشته باشیم.

2. برای نتیجه گرفتن از این روش باید آزمون و خطا کنیم تا بدانیم کدام بهتر جواب می دهد. از دیگر ایده های ناب کسب و کار نیز استفاده کنیم.

3. از دیگر رسانه های تبلیغات هم بهره ببریم تا نتیجه مطلوبی بگیریم.

از جمله :

بازاریابی پیامکی، تراکت طلایی، اسپانسرینگ، تبلیغات رادیویی، کاتالوگ تبلیغاتی و…

 

 

چنانچه در مدت زمان تخمینی موفق به اتمام این مقاله نشده اید می توانید به سایت تست تندخوانی مراجعه کنید

تیم آموزشی ماهان تیموری

نویسنده : محمد محمدی-ماهان تیموری

ارائه دهنده آموزش های کسب و کار ، کارآفرینی ، تبلیغات اینترنتی

نظرات شما نسبت به مقاله  “تبلیغات در توالت های عمومی ، تبلیغاتی خنده دار برای تیم آموزشی ماهان تیموری ارزشمند و سازنده می باشد.

 

دانلود PDF

download

از این مطلب خوشت اومد پس لایکش کن

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

کد تخفیف ۱۰٪
تو بهترینی
کد تخفیف ۲۰٪
نزدیک بودا
کد تخفیف ۳۰٪
یکبار دیگه تلاش کن
کد تخفیف ۴۰٪
خوش شانس نبودی
کد تخفیف ۵۰٪
تو عالی هستی
شانس خودِت رو برای برنده شدن یک فرصت امتحان کن!
برای استفاده از این فرصت لطفاً ایمیل و تلفن همراه خودت رو وارد کن.
قوانین بازی :
  • هر کاربر ۳ بار فرصت دارد.
  • کسی که تقلب می‌کند، شناسایی می‌شود.
ARE YOU READY? GET IT NOW!
Increase more than 500% of Email Subscribers!
Your Information will never be shared with any third party.
ARE YOU READY? GET IT NOW!
OR SUBSCRIBE WITH
{subscription-facebook}
{subscription-google}
هدیه شما، فایل صوتی مصاحبه با آنتنی رابینز
میلیونر خودساخته ای که رازهاش رو با شما به اشتراک میزاره
telegram
ARE YOU READY? GET IT NOW!
Increase more than 500% of Email Subscribers!
Your Information will never be shared with any third party.