Take a fresh look at your lifestyle.

کاتالوگ تبلیغاتی دفترچه ای پولساز

کاتالوگ تبلیغاتی دفترچه ای پولسازReviewed by محمد محمدی on Jan 31Rating:
مدت زمان تخمینی برای مطالعه این مقاله 4 دقیقه می باشد

مقدمه

کاتالوگ تبلیغاتی یکی از انواع تبلیغات چاپی می باشد. کاتالوگ تبلیغاتی به دفترچه هایی از جنس کاغذ گلاسه گفته می شود که در تبلیغات استفاده می شود. شرکت ها و موسسات، تمام محصولات یا قسمتی از آن را در این دفترچه چاپ می کنند. این دفترچه ها چیزی شبیه کتاب می باشند که نمایی کلی و تا حدی جزئی از شرکت و محصولاتش را نشان می دهد. این دفترچه ها همانند دیگر رسانه های چاپی معمولا بصورت مستقیم، به مشتریان داده می شود.

وقتی بخواهیم از رسانه ای استفاده کنیم ابتدا باید در مورد آن اطلاعات کاری داشته باشیم. مزایا و معایب آن را بشناسیم و بدانیم چطور می توان با استفاده از آن موثر عمل کنیم. برای دانستن اطلاعات مفید درباره کاتالوگ تبلیغاتی، می توانید این مقاله را بخوانید.

 

انواع کاتالوگ تبلیغاتی

1. کاتالوگ های صنعتی – تجاری

2. کاتالوگ های کالا و خدمات

*** هر کسب و کاری، با توجه به ویژگی هایی که دارد به یکی از انواع کاتالوگ تبلیغاتی مربوط می شود.

 

ویژگی های کاتالوگ تبلیغاتی

یک سری از ویژگی ها وجود دارد که در همه انواع کاتالوگ تبلیغاتی یکسان می باشد. این ویژگی ها شامل موارد زیر است :

1. اندازه مناسب

در انتخاب اندازه کاغذ کاتالوگ تبلیغاتی، هر ابعادی را می توان انتخاب کرد ولی بهترین آن، ابعادی است که در دست براحتی جا شود و ایجاد مزاحمت نکند. درصورتی که در دست احساس راحتی داشته باشد پس می تواند برای مدت بیشتری در دست بماند و مورد توجه قرار گیرد. بهترین ابعاد برای کاتالوگ 3 سایز می باشد.

1. سایز A3 که ابعاد آن 42*29.7 سانتی متر است.

2. سایز B3 که ابعاد آن 25*35.5 سانتی متر است.

3. سایز A4 که ابعاد آن 29.7*21 سانتی متر است.

2. مختصرگویی

مختصرگویی در کاتالوگ تبلیغاتی همانند بازاریابی پیامکی، تراکت طلایی، فاکس مارکتینگ و دیگر رسانه ها می باشد. از همان ابتدا باید اصل مطلب و مهمترین هایش را نوشت. پرداختن به مسائل حاشیه ای حوصله خواننده را سر می برد و او را گیج می کند. بیش از اندازه توضیح ندهید و در مورد جزئیات محصول بگویید.

3. عکس و نوشته

بهتر است برای تاثیرگذاری بیشتر از عکس و نوشته استفاده شود. ترکیب این دو با هم می تواند تخیل کردن را برای مخاطب راحت تر کند. استفاده از عکس باعث می شود تا مفهوم کاتالوگ، سریع تر منتقل شود و با متن خوب، تکمیل شود.

 

این مطلب برای تو سودمنده، حتما بخونش :
راه اندازی کسب و کار با توصیه های استاد ماهان تیموری

 

کاتالوگ تبلیغاتی

 

نکات مهم برای طراحی کاتالوگ تبلیغاتی

1. مخاطب هدف

قبل از هر کاری ابتدا باید مخاطب هدف خود را تعیین کنیم و خیلی خوب بشناسیم. علایق، سطح زندگی و درآمد ازجمله مواردی است که باید در نظر گرفت.

2. دست گذاشتن روی محصول

چه محصولی را می خواهید تبلیغ کنید؟

باید نسبت به محصول یا خدمات خود شناخت کافی داشته باشید.

3. خدمات پس از فروش

حتما به پشتیبانی خود از محصول یا خدمات اشاره کنید. این باعث می شود تا مشتری با خیال راحت تری اقدام به خرید کند.

4. رنگ ها

از رنگ فونت و زمینه مناسب استفاده کنید. رنگ ها نباید به هم خیلی نزدیک باشند. بسته به نوع کسب و کار، رنگ های استفاده شده متفاوت است. مثلا برای افزایش فروش برای رستوران ها معمولا از رنگ قرمز استفاده می شود.

5. روی جلد

قسمت روی جلد کاتالوگ تبلیغاتی هر چه ساده تر باشد بیشتر جلب توجه می کند. برای روی جلد، نام برند و لوگو و زمینه فعالیت کافی است.

6. پشت جلد

این قسمت می تواند کمی شلوغ باشد ولی نه خیلی. برای پشت جلد، آدرس، شماره تلفن و آدرس صفحه های اجتماعی کافی است.

 

به بخش دوم نکات توجه کنید

 

1. جنس ورق

تا آنجایی که امکان دارد از جنس ورق خوب استفاده کنید. ضخامت ورق باید در دست بخوبی حس شود.

2. تعداد فونت ها

در طراحی کاتالوگ بهتر است حداکثر از 2 فونت استفاده شود.

3. نگارش

افرادی که کاتالوگ تبلیغاتی را می خوانند باید متوجه مفهوم آن بشوند پس در نگارش آن دقت لازم را داشته باشید. قبل از اینکه کاتالوگ تبلیغاتی زیر چاپ برود حتما یک نمونه آن را چاپ کرده و آن را کاملا بررسی کنید.

4. طراحی دستی

قبل از اینکه طرحی در کامپیوتر کشیده شود بهتر است آن را بر روی کاغذ بکشیم تا طرح کلی و جزئی آن را داشته باشیم و بتوانیم اصلاح شده آن را در کامپیوتر طراحی کنیم.

5. یکسانی

بین همه اجزای داخل کاتالوگ تبلیغاتی باید هماهنگی وجور داشته باشد. مثلا زمینه کاری، عکس، فونت و متن. این کار باعث می شود تا کاتالوگ بتواند با مخاطب ارتباط موثر برقرار کند.

6. عکس ها

بهترین و تاثیرگذارترین حالت برای عکس، این می باشد که عکس ها کاملا واقعی باشند.

 

این مطلب برای تو سودمنده، حتما بخونش :
چند روش تضمینی برای تقویت هوش مالی

انواع کاتالوگ از نظر نوع چاپ و طراحی

1. لت دار : برای سایزهای بزرگ استفاده می شود. به نوع تاخورده گفته می شود.

2. منگنه ای : در کاتالوگ تبلیغاتی خیلی کم استفاده می شود.

3. سیمی : به دلیل هزینه زیاد، کمتر مورد استفاده قرار می گیرد.

 

کاتالوگ الکترونیکی

نوع جدید کاتالوگ های چاپی، کاتالوگ الکترونیکی است. ازجمله ویژگی های آن در زیر آورده شده است:

1. این نوع کاتالوگ به شدت روی تیراژ، قیمت تمام شده را کاهش می دهد.

2. نظارت بر نسخه های آنلاین از سوی سازمان حقوق نظارت، اعمال نمی شود.

3 .محدودیت در شیوه چاپ در این کاتالوگ ها وجود ندارد.

4. امکان ویرایش محتوا، بدون هزینه اضافه

 

نتیجه گیری

1. کاتالوگ به دلیل بصری بودن، می تواند تمرکز حواس خود را روی مشتری قرار دهد و روی آن اثر بگذارد. این اثر گذاشتن با چاپ اصولی که در این مقاله آمده است امکان پذیر است.

2. برای طراحی یک کاتالوگ تبلیغاتی مناسب حتما از یک طراح خوب استفاده کنید. طراحی که انجام می شود یکبار مصرف نیست که بعد از یکبار چاپ کردن همه چیز از نو شروع شود و تا سال ها می تواند مورد استفاده قرار بگیرد.

3. برای انجام شیوه تبلیغ کردن برای کاتالوگ تبلیغاتی حتما از مشاوره بازاریابی استفاده کنید.

4. از روش های دیگر تبلیغاتی حتما استفاده کنید. ازجمله : تبلیغات با روزنامه، تبلیغات بر روی اتوبوس، تبلیغات مترو، تبلیغات با گوگل، تبلیغات رادیویی، اسپانسرینگ و…

 

چنانچه در مدت زمان تخمینی موفق به اتمام این مقاله نشده اید می توانید به سایت تست تندخوانی مراجعه کنید

تیم آموزشی ماهان تیموری

نویسنده : محمد محمدی – ماهان تیموری

ارائه دهنده آموزش های کسب و کار ، کارآفرینی ، تبلیغات اینترنتی

نظرات شما نسبت به مقاله “کاتالوگ تبلیغاتی دفترچه ای پولساز” برای تیم آموزشی ماهان تیموری ارزشمند و سازنده می باشد.

 

دانلود PDF

 

download

 

 

 

 

 

 

از این مطلب خوشت اومد پس لایکش کن

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

کد تخفیف ۱۰٪
تو بهترینی
کد تخفیف ۲۰٪
نزدیک بودا
کد تخفیف ۳۰٪
یکبار دیگه تلاش کن
کد تخفیف ۴۰٪
خوش شانس نبودی
کد تخفیف ۵۰٪
تو عالی هستی
شانس خودِت رو برای برنده شدن یک فرصت امتحان کن!
برای استفاده از این فرصت لطفاً ایمیل و تلفن همراه خودت رو وارد کن.
قوانین بازی :
  • هر کاربر ۳ بار فرصت دارد.
  • کسی که تقلب می‌کند، شناسایی می‌شود.
ARE YOU READY? GET IT NOW!
Increase more than 500% of Email Subscribers!
Your Information will never be shared with any third party.
ARE YOU READY? GET IT NOW!
OR SUBSCRIBE WITH
{subscription-facebook}
{subscription-google}
هدیه شما، فایل صوتی مصاحبه با آنتنی رابینز
میلیونر خودساخته ای که رازهاش رو با شما به اشتراک میزاره
telegram
ARE YOU READY? GET IT NOW!
Increase more than 500% of Email Subscribers!
Your Information will never be shared with any third party.