Take a fresh look at your lifestyle.

تبلیغات بر روی اتوبوس ، توقف در همه ایستگاه ها ممنوع

تبلیغات بر روی اتوبوس ، توقف در همه ایستگاه ها ممنوعReviewed by محمد محمدی on Jan 30Rating:
مدت زمان تخمینی برای مطالعه این مقاله 4 دقیقه می باشد

مقدمه

تبلیغات بر روی اتوبوس، یکی از انواع تبلیغات محیطی می باشد. در این مورد، تبلیغات محیطی پا را فراتر گذاشته و از تبلیغات بر روی اتوبوس به عنوان تبلیغات متحرک استفاده کرده است. اگر بخواهیم تاریخچه تبلیغات بر روی اتوبوس را در نظر بگیریم، قدمت آن در ایران حدود 10 الی 12 سال می باشد.

اتوبوس ها، وسایل نقلیه ای می باشند که مسافران زیادی را هر روز به مقصد می رسانند. اسم آن را می توان تابلوهای متحرک شهری نامگذاری کرد. برای رسیدن به نتیجه مطلوب و استفاده بهینه از آن، باید شناخت مناسبی از آن داشته باشیم. این مقاله تا حد زیادی شما را در شناخت این رسانه تبلیغاتی کمک خواهد کرد.

 

مزایای استفاده از تبلیغات بر روی اتوبوس

1. تمرکز حواس این روش تبلیغاتی بر روی خانواده ها می باشد. کالاهایی که به عنوان تبلیغات بر روی اتوبوس، نمایش داده می شوند معمولا کالاهایی عمومی هستند. ازجمله : نوشیدنی ها، شوینده ها، مواد غذایی و…

2. این روش تبلیغاتی، حجمی ندارد پس فضایی را اشغال نمی کند.

3. به دلیل طرح هایی که دارد باعث زیباتر شدن فضای شهری می شود.

4. به خاطر رفت و آمد اتوبوس در قسمت های مختلف شهر، یکسانی در تبلیغات وجود دارد.

5. بی نیاز از برق و باتری.

6. اعتبار داشتن اتوبوس به عنوان وسیله نقلیه ای قدمت دار.

7. ارزانتر از بسیاری از رسانه های دیگر از قبیل تبلیغات تلویزیونی، تبلیغات بیلبورد، اسپانسرینگ، تبلیغات در فرودگاهها.

8. زیاد نزدیک بودن این تبلیغات به شهروندان و در نتیجه دیده شدن آن و جلب توجه کردن آن.

9. به دلیل اینکه اتوبوس دارای دو وجه است تبلیغات ما از هر طرف دیده می شود.

10. استفاده هم راستا از تبلیغات بر روی اتوبوس و تبلیغات داخل آن در جهت تاثیرگذاری بیشتر. افرادی که سوار اتوبوس می شوند ابتدا بیرون آن را می بینند.

11. بزرگ بودن طرفین آن.

12. به دلیل در حرکت بودن، جلب توجه می کند.

 

معایب تبلیغات بر روی اتوبوس

1 .کثیف شدن طرح، به دلیل آلودگی هوا : برای این منظور باید شسته شود.

2 .بیشتر مناسب برای محصولات مصرفی.

3. مناسب نبودن برای خدمات.

4. در صورت کثیف شدن کارایی تبلیغاتی خود را ندارد و باعث کاهش فروش می شود.

5. استفاده نکردن از تمام قسمت های اتوبوس : بر روی شیشه ها بهتر است چیزی چسبانده نشود چون دید مسافران را کم می کند.

6. چسباندن طرح (استیکر) روی بدنه، تخصص خود را می خواهد و اگر مجری، آن را بخوبی اجرا نکند کارایی خود را ندارد.

7. موثر نبودن این روش تبلیغاتی برای برند های لاکچری.

8. محدودیت فضا برای نوشتن متن تبلیغاتی.

 

 

تبلیغات بر روی اتوبوس

 

 

خلاقیت و ابتکار در تبلیغات بر روی اتوبوس

با خلاقیت می توان هر چیز ساده ای را متفاوت کرد. خلاقیت انتها ندارد. متاسفانه این موضوع چندان در تبلیغات بر روی اتوبوس انجام نشده است. اکثر طرح ها خیلی ساده و کلیشه ای می باشند. طرح روی اتوبوس باید به اندازه کافی جذابیت داشته باشد تا بتواند نظر افراد را به خود جلب کند. در خارج از ایران به عناوین مختلف ابتکار به خرج می دهند. یکی از این ابتکارات، چسباندن محصول در ابعاد بزرگ بر روی اتوبوس می باشد. از طرح های سه بعدی جذاب نیز استفاده می کنند.

 

نکات مهم در تبلیغات بر روی اتوبوس

1. با توجه به کسب و کار خود، خط اتوبوسی مناسبی را انتخاب کنید.

2. با توجه به محدودیت در ابعاد اتوبوس، طرح مناسبی را داشته باشیم.

3. حتما لوگو و پیام تبلیغاتی خود را نوشته باشیم.

4. اگر امکانش را داریم حتما از اجزای اضافه که بر روی اتوبوس می چسبانند استفاده کنیم. این کار باعث جلب توجه می شود.

5. برای اجرای کار، حتما از نیروی متخصص استفاده کنیم.

 

قوانین مربوط به تبلیغات بر روی اتوبوس

1. تبلیغات فقط بر روی طرفین بدنه باید باشد.

2. تبلیغ بر روی چراغ و آینه ممنوع است.

3. تبلیغات فقط بصورت تصاویر ثابت باشد.

4. اتوبوس ها فقط در داخل شهر، حق عبور و مرور دارند.

5. تبلیغات بر روی اتوبوس باید تصویری باشد.

6. همه متقاضیان باید مجوزهای لازم را برای تبلیغات بر روی اتوبوس گرفته باشند.

7. تبلیغات بر روی اتوبوس برای اتوبوس های شرکتی مجاز نمی باشد.

8. قیمت ها، هر سال زیر نظر شورای اسلامی هر شهر، تعیین می شود.

9. حسن اجرای قوانین به عهده شهرداری و برخورد با تخلفات به عهده راهنمایی و رانندگی می باشد.

*** این قوانین در تاریخ 11 آبان 1389 ابلاغ شده است.

 

نتیجه گیری

1. اگر محصول ما مصرفی است، تبلیغات بر روی اتوبوس گزینه مناسبی برای کسب و کار ما و ارتباط موثر با مخاطب هدف می باشد.

2. محدودیت های تبلیغات بر روی اتوبوس را حتما در نظر بگیریم.

3. برای تکمیل تبلیغات خود، از روش های دیگر تبلیغاتی استفاده کنیم. ازجمله : بازاریابی پیامکی، تراکت طلایی، تبلیغات با تلگرام، تبلیغات در اینستاگرام، تبلیغات با روزنامه و…

 

چنانچه در مدت زمان تخمینی موفق به اتمام این مقاله نشده اید می توانید به سایت تست تندخوانی مراجعه کنید

تیم آموزشی ماهان تیموری

نویسنده : محمد محمدی – ماهان تیموری

ارائه دهنده آموزش های کسب و کار ، کارآفرینی ، تبلیغات اینترنتی

نظرات شما نسبت به مقاله “تبلیغات بر روی اتوبوس توقف در همه ایستگاه ها ممنوع” برای تیم آموزشی ماهان تیموری ارزشمند و سازنده می باشد.

 

دانلود PDF

 

download

 

 

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

کد تخفیف ۱۰٪
تو بهترینی
کد تخفیف ۲۰٪
نزدیک بودا
کد تخفیف ۳۰٪
یکبار دیگه تلاش کن
کد تخفیف ۴۰٪
خوش شانس نبودی
کد تخفیف ۵۰٪
تو عالی هستی
شانس خودِت رو برای برنده شدن یک فرصت امتحان کن!
برای استفاده از این فرصت لطفاً ایمیل و تلفن همراه خودت رو وارد کن.
قوانین بازی :
  • هر کاربر ۳ بار فرصت دارد.
  • کسی که تقلب می‌کند، شناسایی می‌شود.
ARE YOU READY? GET IT NOW!
Increase more than 500% of Email Subscribers!
Your Information will never be shared with any third party.
ARE YOU READY? GET IT NOW!
OR SUBSCRIBE WITH
{subscription-facebook}
{subscription-google}
هدیه شما، فایل صوتی مصاحبه با آنتنی رابینز
میلیونر خودساخته ای که رازهاش رو با شما به اشتراک میزاره
ARE YOU READY? GET IT NOW!
Increase more than 500% of Email Subscribers!
Your Information will never be shared with any third party.