Take a fresh look at your lifestyle.

با تبلیغات تلویزیونی مخاطب را جذب تصویر کنیم

با تبلیغات تلویزیونی مخاطب را جذب تصویر کنیمReviewed by محمد محمدی on Jan 23Rating:
مدت زمان تخمینی برای مطالعه این مقاله 4 دقیقه می باشد

مقدمه

تبلیغات تلویزیونی جزو اولین تبلیغات رسانه ای می باشد. اولین رسانه تصویری تبلیغاتی در جهان، تلویزیون بود. اولین تبلیغات تلویزیونی به سال 1941 برمیگردد. در ایالات متحده، شرکتی به نام واچ بلووا به مدت تنها 20 ثانیه یک تبلیغ تلویزیونی را قبل از شروع یک مسابقه بیسبال روی آنتن گذاشت.

امروزه تبلیغات تلویزیونی، تاثیرگذارترین تبلیغات بصری (چشمی) می باشند. این تاثیر به قدری زیاد است که می تواند کسب و کار را برای هر زمینه ای بصورت چشمگیر بهبود دهد. به دلیل ارتباط چشمی مخاطب با تبلیغات تلویزیونی، ارتباط موثر بین آن دو شکل می گیرد. تبلیغات تلویزیونی همه زمینه های کسب و کار را پوشش می دهد. مهم نیست چه زمینه ای، هر چه که باشد تلویزیون از پس آن برمی آید.

 

ویژگی های خوب تبلیغات تلویزیونی

1. خلاقیت

از آنجایی که تلویزیون قابلیت های بسیار زیادی دارد می توان از این قابلیت ها استفاده کرد. یادمان باشد که تلویزیون در درجه اول یک رسانه تصویری است. شما با تصویر، هر آنچه را که می خواهید می توانید به بیننده نشان دهید. عناصر گرافیکی و جلوه های ویژه، کمک بسیار زیادی به شما می کنند. مردم عاشق دیدن تصاویر خلاقانه و جالب هستند.

2. اعتبار

تلویزیون قدمت بسیار زیادی دارد. وقتی تبلیغاتی در آن به نمایش در می آید اعتبار زیادی پیدا می کند. این اعتبار باعث می شود تا از رقبا جلو بزند و مخاطب هدف بیشتری جذب کند. هر چه یک رسانه عظیم تر باشد، دارای اعتبار بیشتری است. این موضوع به ارتقای جایگاه برند، در ذهن مشتری کمک بسیار زیادی می کند.

 

تبلیغات تلویزیونی

 

 

3. بینندگان

درست است که تلویزیون رسانه گسترده ای است ولی همه محتواهای آن مورد پسند همه نمی باشد. با این حال چه بخواهیم و چه نخواهیم، ما هر روز در معرض تبلیغات قرار می گیریم. انقدر تعداد تبلیغات ها زیاد می باشد که نمی توان کسی را یافت که تبلیغاتی را مشاهده نکرده باشد حتی اگر برای زمان کوتاهی پای تلویزیون نشسته باشد.

4. مخاطب هدف

با توجه به اینکه مخاطب هدف ما جزو چه قشر و با چه ویژگی هایی می باشد، می توان بهترین زمان را برای دسترسی به آن ها در زمان پخش تبلیغات تلویزیونی انتخاب کرد. اینکه چه فصل، ماه، هفته، روز یا ساعاتی از روز را برای پخش تبلیغات تلویزیونی انتخاب کرده ایم بسیار مهم است.

 هر چه این زمانبندی دقیق تر باشد، به مخاطبان بیشتری دست پیدا خواهید کرد. مثلا اگر مخاطبان هدف شما کارمندان هستند ساعات 7 شب به بعد مناسب تر است. آن ها ساعت 5 تعطیل می شوند و تا بخواهند به خانه برسند، ساعت حدود 7 می شود.

5. زودبازده

تبلیغات تلویزیونی دارای عناصر تصویری، صوتی و همراه با متن می باشند. این عناصر کمک می کنند تا تاثیرگذاری بیشتری بر روی مخاطب گذاشته شود. این تاثیر به قدری زیاد است که می توان اثرگذاری آن را از حدود یک ساعت بعد مشاهده کرد.

6. گستردگی تبلیغات تلویزیونی

تبلیغات تلویزیونی همانند تبلیغات محیطی، تبلیغات بنری، تراکت طلایی و فاکس مارکتینگ نمی باشد. کسی که در فاصله ای بسیار دور زندگی می کند هم می تواند از وجود تلویزیون بهره ببرد؛ تلویزیون، محدودیتی ندارد.

7. منجر به فروش

هر چه ما در بحث تبلیغات بصری، بهتر عمل کنیم یعنی خود را بیشتر در معرض دید مشتری قرار داده ایم. وقتی مشتری، ما را بیشتر دیده باشد تمایل به خرید محصول یا خدمات ما را بیشتر دارد. شاید بپرسید چرا؟ دلیل آن این است که اینگونه در ذهن و ضمیرناخودآگاه مشتری نفوذ کرده ایم.

ما بیشتر به چشم میاییم چون بیشتر برای آن ها تکرار شده ایم و در نهایت فروش ما بیشتر می شود.

 

اگر می خواهید جماعت را جادو کنید، با چشمان آنان حرف بزنید. (ناپلئون)

 

چارچوب کلی

1. در تبلیغات تلویزیونی، تصویر، حرف اول را می زند. صدا و متن، تصویر را اثر گذارتر می کند.

2. پنج (5) ثانیه اول هر تبلیغات تلویزیونی، تعیین کننده شکست یا پیروزی آن آگهی می باشد.

3. در آگهی تبلیغاتی، تمرکز باید بر روی سوژه باشد. تبلیغات تلویزیونی جذاب با عناصر گرافیکی، تمرکز حواس بیننده را از موضوع مورد تبلیغ از بین می برد.

4. حداقل زمان مناسب برای تبلیغات تلویزیونی 10 تا 15 ثانیه می باشد. کمتر از این مقدار به سختی می توان، مفهوم واضحی را به مخاطب منتقل کرد.

5. برای اینکه متوجه شوید تبلیغات تلویزیونی خوبی دارید یا نه، آن را بدون صدا ببینید. اگر مفهوم، بدون صدا رسانده شود قطعا آگهی خوبی است.

6. در هر سری از تبلیغات تلویزیونی، فقط روی یک ویژگی محصول تمرکز کنید.

 

نکات طلایی مختصر برای چسباندن بیننده به تلویزیون

1. نام تجاری : معمولا نام تجاری فراموش می شود. تعداد مناسب تکرار نام برند در یک تبلیغ تلویزیونی 4 بار می باشد.

2. بسته بندی : حتما بسته بندی محصول را نشان دهید. این کار باعث می شود تا محصول شما زودتر در قفسه ها پیدا شود.

3. صحنه واقعی : در تهیه تبلیغات تلویزیونی حتما از صحنه های واقعی استفاده کنید. این موضوع بر اثرگذاری کار شما کمک بسیار زیادی می کند.

4. میخ کلامی : حتما برای تبلیغات تلویزیونی خود از تصویر لوگو به همراه یک متن استفاده کنید. لوگو و متن باید همدیگر را کامل و محکم کنند.

 

 

نتیجه گیری

1. با توجه به مخاطب هدف، باید تبلیغات را در بین برنامه هایی که آن ها به آن علاقه دارند و می بینند، قرار دهیم.

2. در تبلیغات تلویزیونی، کیفیت کار و خلاقانه بودن، بسیار مهم است. اگر تبلیغات تلویزیونی خوبی نداشته باشیم، یعنی پول خود را دور ریخته ایم. کمی بیشتر هزینه کنیم تا نتیجه مطلوب بگیریم.

3. وقتی توان مالی تبلیغات تلویزیونی را ندارید دنبال آن نروید. از طریق رسانه های دیگر، خود را بالا بکشید سپس برای آن اقدام کنید. مثلا : بازاریابی پیامکی، تراکت، بازاریابی حضوری، تبلیغات در فرودگاهها، اسپانسرینگ، بازاریابی با ایمیل، بازاریابی در اینستاگرام، بازاریابی با تلگرام و…

 

چنانچه در مدت زمان تخمینی موفق به اتمام این مقاله نشده اید می توانید به سایت تست تندخوانی مراجعه کنید

تیم آموزشی ماهان تیموری

نویسنده : محمد محمدی – ماهان تیموری

ارائه دهنده آموزش های کسب و کار ، کارآفرینی ، تبلیغات اینترنتی

نظرات شما نسبت به مقاله با تبلیغات تلویزیونی مخاطب را جذب تصویر کنیم برای تیم آموزشی ماهان تیموری ارزشمند و سازنده می باشد.

 

دانلود PDF

 

download

 

لطفا نظر خود را ثبت بفرمایید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


لیست نظرات

کد تخفیف ۱۰٪
تو بهترینی
کد تخفیف ۲۰٪
نزدیک بودا
کد تخفیف ۳۰٪
یکبار دیگه تلاش کن
کد تخفیف ۴۰٪
خوش شانس نبودی
کد تخفیف ۵۰٪
تو عالی هستی
شانس خودِت رو برای برنده شدن یک فرصت امتحان کن!
برای استفاده از این فرصت لطفاً ایمیل و تلفن همراه خودت رو وارد کن.
قوانین بازی :
  • هر کاربر ۳ بار فرصت دارد.
  • کسی که تقلب می‌کند، شناسایی می‌شود.
ARE YOU READY? GET IT NOW!
Increase more than 500% of Email Subscribers!
Your Information will never be shared with any third party.
ARE YOU READY? GET IT NOW!
OR SUBSCRIBE WITH
{subscription-facebook}
{subscription-google}
هدیه شما، فایل صوتی مصاحبه با آنتنی رابینز
میلیونر خودساخته ای که رازهاش رو با شما به اشتراک میزاره
telegram
ARE YOU READY? GET IT NOW!
Increase more than 500% of Email Subscribers!
Your Information will never be shared with any third party.