Take a fresh look at your lifestyle.

تبلیغات در فرودگاهها پرواز به اوج کسب و کار

تبلیغات در فرودگاهها پرواز به اوج کسب و کارReviewed by محمد محمدی on Jan 19Rating:
مدت زمان تخمینی برای برای مطالعه این مقاله 4 دقیقه می باشد

مقدمه

در این مقاله می خواهیم در مورد تبلیغات در فرودگاه ها بنویسیم. تبلیغات در فرودگاه ها، یکی از انواع رسانه های تبلیغاتی می باشد. این رسانه، رسانه ای با کلاس و کمی خاص نسبت به دیگر رسانه های تبلیغاتی است. فرودگاه ها مکان هایی پر رفت و آمد می باشند. زود پر و خالی می شود. تعداد کسانی که به آنجا می روند زیاد است. تقریبا از همه قشری به آنجا مراجعه می کنند، یا به عنوان مسافر یا به عنوان منتظر مسافر.

 

هدف از تبلیغات در فرودگاهها چیست؟

هدف از تبلیغات در فرودگاه ها همانند دیگر رسانه های تبلیغاتی، تنها فروش و ارتقای جایگاه برند در ذهن مخاطب می باشد. برای این منظور از ابزاری از قبیل تلویزیون های تبلیغاتی، استندها، بیلبوردها، ستون ها و.. می توان استفاده کرد. این موضوع، یک سود کاملا دوطرفه است.

در مورد فرودگاه نیز، هزینه هایی بابت تبلیغات پرداخت می شود که قسمتی از هزینه های فرودگاه را تامین می کند. پس سودی دوطرفه می باشد. این سود در کوتاه مدت می تواند منجر به توسعه فرودگاه شود.

با داشتن تبلیغات در فرودگاه ها می توان از تنوع بصری (تبلیغات از طریق چشم) خوبی برخوردار شد. شما با این نوع تبلیغات می توانید با مخاطبان هدف خود ارتباط موثر برقرار کنید.

 

 

تبلیغات در فرودگاهها

 

 

ازجمله فضاهای مناسب تبلیغاتی برای تبلیغات در فرودگاهها

1. قسمت ورودی مسافرین و بار فرودگاه

2. قسمت خروجی و گذرنامه

3. داخل پارکینگ فرودگاه

4. قسمت ورودی و خروجی پارکینگ فرودگاه

5. فضای بیرون فرودگاه

6. ستون محوطه داخل فرودگاه

7. فضای داخل اتوبوسی که مسافران را تا هواپیما می برد

8. سالن انتظار مسافران

9. سالن ترانزیت

10. پشت صندلی هایی که بصورت ردیفی نسبت به هم قرار گرفته اند 

11. قسمتی که افراد، گوشی خود را به شارژ می زنند و زیاد به آنجا نگاه می کنند

12. آسانسوری که در مسیر طبقات تا پارکینگ می باشد. مثل فرودگاه امام

13. بالای تابلو یا تلویزیون اعلام پروازها

 

این مطلب برای تو سودمنده، حتما بخونش :
بهترین روش های بهبود انضباط شخصی

نکته

تبلیغات محیطی که در فرودگاه ها انجام می شود، مورد توجه بیشتر افراد قرار می گیرد. این آمار به ترتیب زیر است :

35 درصد توجه زیاد

27 درصد توجه معمولی و متوسط

23 درصد نسبتا کم

15 درصد تقریبا بدون توجه

 

*** متفاوت نبودن در تبلیغات، خودکشی محسوب می شود. (ویلیام برنباخ)

 

فرودگاه داخلی یا خارجی؟

منظور از فرودگاه داخلی یا خارجی، فرودگاه پروازهای داخلی یا خارجی می باشد. در ابتدا این را باید بگویم که فرودگاه، محل تبلیغات برای هر محصول یا خدماتی نیست. فرودگاه، کلاس کاری خود را دارد که نسبت به بقیه رسانه های تبلیغاتی بالاتر است. مخاطب هدف خود را در نظر بگیرید. علایق، ویژگی ها، سطح تحصیلات، سطح اجتماعی، درآمد، منطقه جغرافیایی و… آن ها را در نظر بگیرید.

با توجه به این ها باید تصمیم بگیرید که کدام نوع فرودگاه، مناسب تبلیغات شما می باشد. حتما پر رفت و آمد بودن فرودگاه را در نظر داشته باشید.

 

تیم آموزشی ماهان تیموری آمادگی کامل دارد تا در زمینه تبلیغات و کسب و کار به شما بهترین مشاوره را ارائه کند.

هدف ما بهبود کسب و کار شماست.

با ما تماس بگیرید.

 

اگر می خواهید در فرودگاه پروازهای داخلی تبلیغ کنید باید بدانید که سطح درآمد مخاطبان هدف شما اغلب متوسط رو به بالا می باشد.

اگر می خواهید در فرودگاههای بین المللی تبلیغ کنید باید بدانید که سطح درآمد اکثر آن ها رو به بالا می باشد.

محصول خود را برای مخاطبان هدف خود در نظر بگیرید. می توانید از یک مشاور کمک بگیرید.

پروازهای اروپایی یا زیارتی – آلمان یا عتبات عالیات

 

چه زمان هایی تبلیغات در فرودگاهها توصیه می شود؟

در طول سال برای هر زمانی که فروش شما بالا می باشد بهتر است از 2 یا 3 ماه قبل، اقدام به تبلیغات یا تبلیغات بیشتر کنیم. مثلا برای فروش قبل از عید نوروز از 2 یا 3 ماه قبل، اقدام به انواع تبلیغات می کنند. ازجمله : بازاریابی پیامکی، تراکت طلایی، فاکس مارکتینگ، بازاریابی با سایت، بازاریابی در اینستاگرام، بازاریابی با تلگرام، بازاریابی با ایمیل و… در مورد فرودگاه ها هم همینطور است.

چه فرودگاه پرواز داخلی باشد و چه خارجی، باید قبل از شروع زمان فروش، اقدام کنید. در نظر داشته باشید محصولی که قصد فروش آن را دارید چه می باشد و مناسب فروش برای چه فصل یا ماه هایی است.

 

این مطلب برای تو سودمنده، حتما بخونش :
پولدار ها

*** تبلیغات، جان یک تجارت است. (کلوین کولیج)

 

بعضی از قیمت های تبلیغات در فرودگاه مهرآباد تهران (قیمت ها برای 1 ماه و برای سال 95 می باشد)

1. تابلو تبلیغاتی نوار نقاله  170 میلیون تومان

2. تلویزیون بزرگ شهری ترمینال فرودگاه مهرآباد  35 میلیون تومان

3. تابلو تبلیغاتی پل عابر پیاده روبروی فرودگاه  130 میلیون تومان

4. بیلبورد تبلیغاتی بلوار ورودی فرودگاه  160 میلیون تومان

5. بیلبورد تبلیغاتی فضای بیرون فرودگاه  43 میلیون تومان

 

نتیجه گیری

1. تبلیغات در فرودگاه ها بیشتر مناسب برای شرکت هایی می باشد که توان مالی نسبتا بالا یا بیشتری دارند تا بتواند از این طریق کسب و کار خود را بهبود دهند.

2. تبلیغات در فرودگاه ها  تنها یکی از رسانه های تبلیغاتی می باشد. حتما در برنامه خود، دیگر رسانه ها را قرار دهید.

3. اسپانسرینگ در این سطح کاری، پیشنهاد می شود.

4. با توجه به پر رفت و آمد بودن بعضی از فرودگاه ها و با توجه به کسب و کار خود، فرودگاه مناسب را انتخاب کنید.

 

چنانچه در مدت زمان تخمینی موفق به اتمام این مقاله نشده اید می توانید به سایت تست تندخوانی مراجعه کنید

تیم آموزشی ماهان تیموری

نویسنده : محمد محمدی-ماهان تیموری

ارائه دهنده آموزش های کسب و کار ، کارآفرینی ، تبلیغات اینترنتی

نظرات شما نسبت به مقاله تبلیغات در فرودگاهها پرواز به اوج کسب و کار برای تیم آموزشی ماهان تیموری ارزشمند و سازنده می باشد.

دانلود PDF

 

download

 

از این مطلب خوشت اومد پس لایکش کن

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

کد تخفیف ۱۰٪
تو بهترینی
کد تخفیف ۲۰٪
نزدیک بودا
کد تخفیف ۳۰٪
یکبار دیگه تلاش کن
کد تخفیف ۴۰٪
خوش شانس نبودی
کد تخفیف ۵۰٪
تو عالی هستی
شانس خودِت رو برای برنده شدن یک فرصت امتحان کن!
برای استفاده از این فرصت لطفاً ایمیل و تلفن همراه خودت رو وارد کن.
قوانین بازی :
  • هر کاربر ۳ بار فرصت دارد.
  • کسی که تقلب می‌کند، شناسایی می‌شود.
ARE YOU READY? GET IT NOW!
Increase more than 500% of Email Subscribers!
Your Information will never be shared with any third party.
ARE YOU READY? GET IT NOW!
OR SUBSCRIBE WITH
{subscription-facebook}
{subscription-google}
هدیه شما، فایل صوتی مصاحبه با آنتنی رابینز
میلیونر خودساخته ای که رازهاش رو با شما به اشتراک میزاره
telegram
ARE YOU READY? GET IT NOW!
Increase more than 500% of Email Subscribers!
Your Information will never be shared with any third party.