Take a fresh look at your lifestyle.

9 نکته برای مشارکت قوی در کسب وکار

9 نکته برای مشارکت قوی در کسب وکارReviewed by باقری on Sep 16Rating: 5.0

همه می دانیم که دو مغز بهتر از یک مغز عمل می کند، این همان دلیل مشارکت بسیاری از کارآفرینان و صاحبان کسب و کار کوچک است؛ با این حال، در مشارکت فقط این مغز نیست که باید با هم کار کند، شخصیت های همکاران نیز باید با هم سازگار باشد.
برای اینکه بتوانید بهترین نتایج را از شراکت در کسب و کار بگیرید، هوش مشارکت ایجاب می کند که باید کسی را پیدا کنید مهارت های شما را تکمیل کند، مثلا اگر شما در بازاریابی و فروش و انجام معاملات بزرگ مهارت و توانایی ندارید، دنبال شریکی باشید که این مهارت ها را داشته باشد و در واقع مکمل شما باشد.

ارتباطات بخش مهمی از یک رابطه تجاری است، باید زمان های زیادی با شریک خود به صحبت و گفت و گو بپردازید تا ایده های جدیدی برای هر چه بهتر شدن روند رشد کسب و کارتان دست یابید. گفتگو کردن مستقیم برخی از سوء تفاهم ها را نیز از بین می برد و یا سوء تفاهم را به حداقل می رساند و به ما کمک می کند تا چالشی در مشارکت مان به وجود نیاید.

برای اینکه بتوانید در مشارکت قوی ایجاد کنید نیازمند راهنمایی هایی هستید، در اینجا پنج نکته کلیدی وجود دارد:

1. توافقنامه های همکاری

 

9 نکته برای مشارکت قوی در کسب وکار8

باید قرارداد های رسمی و شفاف و واضح برای مشارکت در کسب و کار ایجاد کنید، صرف آشنایی و دوستی قابل اعتنا نمی باشد، به قول معروف جنگ اول به از صلح آخر. هوش مشارکت ایجاب می کند که قراردادها باید زیر نظر وکیل تهیه شوند، شما تمامی تعهدات را که در قرارداد ذکر شده است را باید به جا آورید.

2. انتظارات روشن

هوش مشارکت به ما می گوید شرکای تجاری باید همواره انتظارات خود را با یکدیگر تنظیم کنند، مثلا اگر کارها بین دو نفر تقسیم می شود، باید برنامه ای برای انجام ان در نظر گرفته شود و طی جلسات دو نفره مثلا در اخر هفته کاری، شرح چگونگی انجام وظایف به یکدیگر توضیح داده شود تا رضایت از مشارکت حاصل گردد.

3. در مورد مشتریانتان فکر کنید

 

9 نکته برای مشارکت قوی در کسب وکار5

هنگام ارزیابی یک مشارکت تجاری بالقوه، به نقاط ضعف و آنچه نیاز دارید توجه کنید، هم چنین باید در مورد مشتریان فکر کنید و اینکه چه نوع مشارکتی برای آنها سودمند است، شادی نیاز به تزریق سرمایه برای کسب و کار دارید و از این طریق می خواهید شریکی برای خود دست و پا کنید، هوش مشارکت خود را به کار بیاندازید و اختیارات او را مشخص کنید، از فردی با توانایی درست استفاده کنید تا کسب و کارتان دچار فروپاشی نشود.

4. سودآوری دو جانبه

ممکن است واضح باشد، اما هوش مشارکتی به شما می گوید هنوز باید به آن توجه کرد، همکاری باید برای دو طرف سودمند باشد، در واقع هر دو طرف باید از رابطه سودی به دست آورند تا مشارکت ارزشمند باشد.

5. خروج در صورت عدم نتیجه گیری مثبت

 

9 نکته برای مشارکت قوی در کسب وکار7

مانند هر رابطه ای، یک مشارکت تجاری دارای اهداف زیادی است، با این حال، گاهی اوقات کار نمی کند و نتیجه دلخواه حاصل نمی گردد، اگر براساس هوش مشارکت فکر می کنید که این همکاری دیگر قابل اعتماد نیست، می توانید از آن خارج شوید. توصیه می شود که بهتر است همکاری و مشارکت را پایان دهیم تا چیزی را که کار نمی کند را ادامه دهیم.

در نهایت، مشارکت برای همه لازم نیست، گاها بعضی از کسب و کارها بدون مشارکت و با مدیریت واحد بهتر کار می کند و جواب می دهد اما برخی دیگر نیازمند مشارکت هستند، بنابراین قبل از اینکه یکی از دو مورد (کار تکی یا مشارکتی) را برگزینید، یک گام به عقب بردارید تا درک کنید که آیا واقعا نیاز به یک شریک تجاری برای سرمایه گذاری دارید؟

6. مشارکتها تا زمان مرگ شما ادامه ندارد

یکی از اولین چیزهایی که من مشارکت های جدید را تربیت می کنم این است که نباید تصور کرد که مشارکت شما برای همیشه ادامه خواهد یافت، این غیر منطقی است که فکر کنیم که مشارکت در برخی موارد پایان نخواهد یافت، حتی با بهترین اهداف و بزرگترین فرصت ها، مردم و کسب و کارها تغییر می کنند.

7. یک فرآیند تصمیم گیری روشن و موثر ایجاد کنید

تمام کسب و کارها باید تصمیم بگیرند، همکاری ها نیاز به ساختار بیشتر دارند، زیرا ارزش ها، اولویت ها و تاثیرات ممکن است برای هر طرف متفاوت باشد، جداسازی نوع تصمیمات (چه استخدام کارمندان جدید یا تصمیم گیری برای خرید) می تواند به حفظ روند موثر و به موقع کمک کند، چند دسته از انواع تصمیمات ایجاد کنید و تعریف کنید که چگونه هر کدام از آنها تعیین می شود و چه فرآیند تصمیم گیری مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

فرض نکنید که همه چیز باید به اتفاق آرا و فقط مالکیت باشد، بسیاری از استراتژی های تصمیم گیری و روند شما می تواند به توسعه هر چه بیشتر کسب و کار ختم شود، در اینجا به این فکر نکنید که چه کسی دارای سهام بیشتری است و باید تصمیم بگیرد بلکه برای پیشرفت هر چه بهتر کسب و کار نیازمند تصمیم گیری دقیق و قوی هستید.

برای کسی که دارای هوش مشارکت است این مسئله کاملا واضح و مبرهن است، تصمیمات باید ارزیابی شود تا بهترین دیدگاه انتخاب شود، در این مقطع پای منافع کسب و کار در میان است و سهل انگاری و به بازی گرفتن تصمیم گیری باعث ضربه زدن به خودتان خواهد شد، هم چنین گاهی اوقات احضار شخص ثالث برای تصویب تصمیمات مطابق با استانداردهای خارجی یا عقیده بی طرف می تواند کمک کننده باشد.

8. ایجاد مشارکت بهتر

 

9 نکته برای مشارکت قوی در کسب وکار7

هیچ کس به تنهایی موفق نیست، برای زنده ماندن و در نهایت پیشرفت ما باید به طور موثر با دنیای اطرفمان تعامل ایجاد کنیم و همکاری هایی را برای پیشرفت در تمام زمینه ها اتخاذ کنیم، باید هوش مشارکت خود را تقویت کنیم، همیشه گفته شده است که یک دست صدا ندارد، در صورتی که همکاری و مشارکت در کارها بین افراد ایجاد شود نتایج متحیر کننده ای کسب می شود.

کسب و کاری که ما انجام می دهیم یا مکانی که در آن کار می کنیم مهم نیست یا اینکه چطور محصول یا خدماتی را ایجاد می کنیم، این موارد در درجه دوم قرار دارند، در کسب و کار باید بدانیم که ما بدون مشارکت با افراد مناسب در تیم موفق نخواهیم شد.

9. مشکلات را با مذاکره مستقیم حل کنید

مشارکت نیازمند ارتباط مستقیم و بی واسطه است، انتقال پیام از دیگری ممکن است باعث ایجاد سوء تفاهم ها شود، چون شما لحن و طرز بیان ان عبارات را از گوینده اصلی دریافت نکرده اید، هم چنین نمی دانید شخص واسطه با چه قصد و غرضی حامل انتقال پیام است، هوش مشارکت به شما گوشزد می کند که هوشمندانه عمل کنید و نگذارید دیگران شما را فریب دهند، چه بسا صحبت های شریک کاری تان کاملا تحریف شده باشد، به جای نابودی مشارکت گفتگوی مستقیمی را تدارک ببینید، شاید شریک شما نیز در این فکر باشد بهتر است شما پیش قدم شوید این باعث اعتبار بخشی به شخصیت شما می شود و بسیار ارزشمند خواهد بود.

اگر نمی توانید چیزی را به روشنی و مستقیم بگویید، صبر کنید تا بتوانید آن را به خودتان بیان کنید، بحث ممکن است ارزان باشد، اما اگر بدون جهت و بدون در نظر گرفتن هدف انجام شود، یک پیام بی ارزش خواهد بود.
نتیجه گیری

مشارکت در کسب و کار گاها ناگریز است، ممکن است ترس از تجربه تلخ دیگران از شراکت دست و پای شما را بسته باشد، اما هوش مشارکت در این زمینه کمک کننده است، اگر شما اصول درست مشارکت در کسب و کار را بدانید دیگر جای نگرانی باقی نمی ماند، شراکت خوب نه تنها باعث ایجاد مشکلات نمی شود بلکه موجب تسریع در رسیدن اهداف کسب و کارتان می گردد.

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.