Take a fresh look at your lifestyle.

 9 خطر احتمالی در صورت نادیده گرفتن اهمیت تبلیغات

 
تبلیغات را می توان یکی از مهم ترین بخش های هر کسب و کاری دانست. بنابراین نادیده گرفتن آن می تواند خطرات جدی را برای کسب و کار شما به همراه داشته باشد. تبلیغات تنها برای جذب مشتری نیست بلکه باید از آن برای تبدیل مشتری ها به مشتری دائمی استفاده نمود. این امر به حدی مهم و ضروری تلقی می شود که مشاغل بزرگ جهان سالانه میلیون ها دلار برای آن هزینه می کنند.

امروزه تبلیغات تنها به روش های سنتی آن مانند تبلیغات بنری، تراکت ها، تبلیغات از طریق رسانه ها و … ختم نمی شود و دایره گسترده تری را شامل می شود. به عنوان مثال می توان از تبلیغات در دنیای مجازی نام برد که اهمیت بسیاری پیدا کرده است. در این مقاله قصد داریم تا شما را با خطراتی که در صورت نداشتن تبلیغات با آن مواجه می شوید آشنا کنیم.

 

۱. ناشناس ماندن کسب و کار

هر چقدر در کسب و کار خود حرفه ای باشید و کالا و خدمات با کیفیتی ارائه کنید، در صورت نداشتن تبلیغاتی مناسب، مشتری چندانی نخواهید داشت. برای شناخته شدن در میان مردم نیاز به تبلیغات دارید، حال این تبلیغات از انواع سنتی باشد و یا تبلیغات مدرن؛ در واقع باید نام برند خود را به بهترین شکل ممکن برای مردم بیان کنید.

 

۲. کسب و کار شما فراموش خواهد شد

بسیاری از مشاغل در شروع کار و برای شناساندن نام خود به مشتری تبلیغات بسیاری انجام می دهند. از افتتاحیه های پر زرق و برق گرفته تا استفاده از انواع روش های تبلیغاتی مدرن و سنتی. این تبلیغات برای شروع کار بسیار با اهمیت تلقی می شود اما برای ادامه کار و باقی ماندن در بازار رقابتی کنونی کافی نیست.

پس از معرفی برند خود به مشتریان باید برنامه مدونی برای ادامه تبلیغات خود با روش های مختلف داشته باشید. در غیر این صورت بعد از مدتی مشتریان نام برند شما را از یاد خواهند برد و تمام زحماتتان برای شناساندن خود به عنوان یک برند جدید از بین می رود.

 

 

۳. وجود تبلیغات بدون خلاقیت

یکی از خطرات جدی که می تواند تبلیغات شما را بی ارزش کند، نداشتن خلاقیت در طراحی آن است. بسیاری از تبلیغات هایی که بدون خلاقیت تولید و ارائه می شوند، پس از مدتی از ذهن مخاطب پاک خواهند شد. برای این منظور شرکت های تبلیغاتی تیم هایی را گرد هم می آورند که به صورت خلاقانه و جسورانه تبلیغاتی تولید کنند که از جذابیت و سبکی جدید در آن استفاده شده باشد. این گونه تبلیغات را با نام تبلیغات غیر خلاق نیز می شناسند و در حقیقت اینگونه از تبلیغات سودآوری به همراه نخواهد داشت.

 

 

۴. تبدیل نشدن به یک برند

اگر برای کسب و کار خود تبلیغات نداشته باشید و یا تبلیغاتتان به نوعی جذاب نباشد، هیچ گاه تبدیل به یک برند نخواهد شد. یکی از مهم ترین بخش های تبلیغات، برند سازی است. در صورتی که نام برند شما مرتبا در میان مردم تکرار شود، آن ها به صورت ناخودگاه نام برند شما را حفظ خواهند کرد و زمانی که نیاز به خدمات شما داشتند آن را به یاد آورده و به سراغش می آیند. نکته مورد توجه آن است که اکثر مردم به کالا و خدماتی اعتماد می کنند که بیشتر از بقیه تبلیغ می شود و به یک برند تبدیل شده است.

 

۵. توجه تنها به تبلیغات سنتی

تبلیغات سنتی هنوز هم بسیار کارآمد است و همان طور که مشاهده می کنید، امروز نیز مانند سابق انواع آن را در سطح شهر و رسانه های تبلیغاتی می بینیم. اما توجه تنها به این نوع تبلیغات باعث می شود تا از رقبای خود عقب بمانیم، زیرا کسب و کارها با سرعت بسیاری به سمت دیجیتال شدن در حرکت هستند. تبلیغات های سنتی برای مردم تکراری شده و بسیاری از مردم از دیدن و شنیدن آن ها خسته می شوند. درنتیجه برای بهتر دیده شدن می توان از رسانه های دیجیتال بهره برد.

 بهترین روش تبلیغاتی را می توان ترکیبی از این دونوع تبلیغ دانست. استفاده از تبلیغات مدرن در کنار تبلیغات سنتی می تواند بهترین نتیجه را برای جذب مشتری به همراه داشته باشد. از این نوع تبلیغات می توان به تبلیغات در شبکه های اجتماعی، سایت ها و … نام برد که اهمیت آن ها را در مقالات قبلی به تفضیل مورد بررسی قرار دادیم.

 

۶. در نظر گرفتن حداقل هزینه

یکی از جملات معروف در زمینه تبلیغات این است که: از 100% هزینه خود در کسب و کارتان باید 98% آن را صرف تبلیغات کنید تا بالاترین بازده ای را داشته باشد. این جمله نشان دهنده اهمیت تبلیغات در دنیای کسب و کار است. بنابراین در هنگام هزینه برای تبلیغات دست و دل باز بوده و به یاد آورید که تمام این هزینه در اثر افزایش مشتری و فروش جبران خواهد شد.

یکی از سخنان تاثیرگذار از بزرگان کسب و کار جهان: اگر 100 دلار برای شروع کسب و کار خود داشته باشم 99 دلار آن را صرف تبلیغات خواهم کرد.

 

۷. عدم توجه به مشتریان کنونی

تبلیغات باید به گونه ای باشد تا مشتری شما را برای خرید دوباره از برندتتان و معرفی آن به دیگران ترقیب کند. زمانی که مشتری برند شما را انتخاب می کند، بهترین زمان برای تبدیل او به مشتری دائمی است. برای این منظور باید تبلیغاتی را برای این گروه از افراد آماده کرد تا او خود شما را به دیگران معرفی کند. برای این منظور می توانید از او بخواهید تا با معرفی فرد دیگری به شما از تخفیف برخوردار شود. این روش ها خود نوعی تبلیغات محسوب می شود که مشتری را برای تبلیغات برند خود جلب می کنید.

 

۸. عدم توجه به رقبا

یکی از مهم ترین اقداماتی که می توان برای موفقیت در کسب و کارها انجام داد رصد مداوم رقبا در همه زمینه هاست. بنابراین، توجه به روش های تبلیغات رقبا و الهام گرفتن از آن ها نیز می تواند به موفقیت تبلیغاتی شما کمک بسیاری کند. با دیدن تبلیغات رقبا گهگاهی یک ایده ناب تبلیغاتی در ذهنتان جرقه می خورد و استفاده از آن برای برندتان سودآور خواهد بود.

 

 

۹. عدم توجه به تبلیغات بصری

تبلیغات بصری گاهی می تواند تاثیری به مراتب بیشتر از انواع دیگر تبیلغات داشته باشد. با استفاده از یک پوستر تبلیغاتی و یا یک ویدیو می توان پیام تبلیغاتی را در ذهن خواننده هک کرد. البته در این نوع از تبلیغات باید بسیار خلاقانه عمل کرد تا نتیجه حاصل شود. امروزه شبکه های اجتماعی برای انتقال این نوع از تبلیغات بسیار کارآمد بوده و هزینه کمی نیز دارند.

 

 

عدم توجه به اهمیت تبلیغات چه در شروع یک کسب و کار و چه در مرحله سوددهی از اهمیت ویژه ای برخوردار است. در واقع داشتن یک استراتژی در نحوه انجام تبلیغات و ارائه آن می تواند برند شما را شناخته شده کند و اعتماد مشتریان را جلب نماید. علاوه بر آن توجه به بازاریابی دیجیتال نیز شما را در رقابت با مشتریانتان پیروز کرده و یک تبلیغات 24 ساعته و با هزینه ای کمتر به نسبت تبلیغات سنتی برایتان به همراه خواهد داشت.  در نهایت داشتن خلاقیت در طراحی یک تبلیغ می تواند تاثیری به مراتب بیشتر از تبلیغات های معمولی داشته باشد. برای این منظور قبل اجرای تبلیغات بهتر است کمی تحقیق کرده و یا از افراد حرفه ای در این زمینه کمک بگیرید.

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.